Painttemplates 2019-1

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2344
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 08 feb 2019, 21:57

Remco Majoor schreef:
08 feb 2019, 21:40
Als fix voor het standaard skin dat geladen wordt;

Wanneer je je skin materials hebt toegepast, krijg je een json. Daarin staan 2 references naar je skin naam. Deze staan nog op de default. Ik heb deze 1 keer evranderd, en het lijkt er op dat ie het nu elke keer goed doet, maar anders kan je altijd weer je json aanpassen als die dat niet doet.

#veranderd :thumbs_up:



Gebruikersavatar
Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Remco Majoor » 08 feb 2019, 22:11

#evranderd* :kiss_s:

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 09 feb 2019, 13:52

Ben net even stap voor stap door process gegaan zoals ook min of meer wordt beschreven in de studio397 handleiding. mijn stappen beschrijven niet hoe je paint zelf maakt, dat kun je beter in de studio397 handleiding vinden

- DDS maken
- Region DDS maken
- In Game open de auto die je wilt painten
- Click Tuning en click Create folder
Er wordt nu een folder AMV_GT3_01 (o.i.d) aangemaakt in je settings folder
bijv E:\Games\Steam\SteamApps\common\rFactor 2\UserData\player\Settings\AstonMartin_Vantage_GT3_2019
LAAT Deze folder staan!

- Nu Alt-Tab en jouw files er in gooien (naast files die er al staan)
let op dat je files beginnen met naam alt_ (alt_mijnskin.dds en alt_mijnskin_region.dds)
- Click Reload
- Kies jouw skin met pijltjes links/rechts
- Click Create Car
- Geef UNIKIE driver name (uniek binnen hele spel en alle mods) en vul overige info in
Nieuwe folder wordt nu gemaakt met daarin jouw .dds en _region.dds en een.json file
Een folder hoger is nu ook een .rcd file gemaakt

- ga terug via back
jouw nieuwe auto moet nu in de lijst staan, Kies deze
- click Tuning
- click Reload
- Houd de auto in de showroom zichtbaar en via alt tab open in browser de URL:
http://localhost:5397/carpainteditor/in ... ainteditor
- In de browser kun je per kleur dus per region aangeven welk soort lak/materiaal het is
Wijzigingen zijn direct zichtbaar in je showroom!

- Wanneer dit klaar is, worden deze gegevens opgeslagen in je .json (als ik het goed heb)

Na deze stap ziet het er zo uit kwa folders/files

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martin Baltus op 10 feb 2019, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan van Doren
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Johan van Doren » 09 feb 2019, 18:19

:D nou ik heb het voor elkaar.eindelijk verlost van die achtergrond.
kan nu eindelijk met een gerust hart aan de skin beginnen.

Bedankt Martin :bierfles

Niels Hampsink
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Niels Hampsink » 10 feb 2019, 12:09

Gisteren bezig geweest met de livery en telkens alles opgeslagen in het alt en alt.region bestand. Er vanuit gaande dat ik vandaag verder kon gaan met mijn project door de dds te openen. Blijkbaar had ik het ook op moeten slaan in de standaard template. Als ik nu de dds open krijg ik niet alle lagen te zien. Is er een manier dat ik dit aangemaakte dds bestand kan inlezen in het standaard template, zodat ik weer verder kan met de aanpassingen die ik gisteren allemaal heb gedaan?

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1114
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Ruben Correa Alves » 10 feb 2019, 12:32

Als je de template open hebt staan zou je je dds bestand naar de template kunnen slepen en als ondersta laag kunnen plaatsen. Je kan echter niks in het DDS bestand aanpassen aangezien alle lagen zijn samengevoegd.

Niels Hampsink
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Niels Hampsink » 10 feb 2019, 12:44

Oké bedankt Ruben, ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan. En anders lekker opnieuw beginnen. Van fouten leer je zeggen ze dan 😂

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2344
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 10 feb 2019, 18:22

Altijd je werk ook als psd opslaan, dan behou je alle lagen los van elkaar :) :P

Iedereen overkomt dat weleens

of meerdere keren

:kopstooot:

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 410
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T300 GTE
Locatie: Voorburg

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Lennart Lippens » 10 feb 2019, 18:35

Met welke naamgeving wil het modteam de bestanden voor F2000 ontvangen? Er staat namelijk tegenstrijdige naamgeving in de topics:

'Algemene informatie over skins':
viewtopic.php?f=154&t=3168#p63925
F200020191-XXX.DDS

'Painttemplates 2019-1':
viewtopic.php?f=154&t=3194#p64090
F220191-XXX.DDS

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 672
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Jeroen Huisers » 10 feb 2019, 20:53

klopt, heb ook veel verschillende al binnen gekregen.
Foutje in de topics.
Als je ze nog moet inleveren, dan graag F220191-XXX.DDS

Johan van Doren
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Johan van Doren » 12 feb 2019, 19:41

Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost.
Maar ik ben tot dit gekomen,enik ben er best tevreden mee al zeg ik het zelf :D
Bijlagen
GRAB_008.JPG
GRAB_007.JPG
GRAB_006.JPG

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2344
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 12 feb 2019, 20:57

Niet gek toch?

Johan van Doren
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Johan van Doren » 12 feb 2019, 21:35

Nee ben er tevreden mee.

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2344
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Albert van Mourik » 13 feb 2019, 17:50




#18
Team owner @ Castrol Racing Team

SRVN ModTeam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2018, 21:50

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door SRVN ModTeam » 13 feb 2019, 23:40

Beste painters.

Nu er een update is geweest op de bestaande GT3 auto's kan dus ook hier nu gebruik gemaakt worden van de shaders.
In de video hierboven (dank Albert) is goed te zien hoe je dit kan doen als je het nog niet wist.
Wel een klein puntje van aandacht.
Om alles netjes te maken voor ons vragen wij om je skin de naam GT320191-XXX.DDS, GT320191-XXX_region.DDS en GT320191-XXX.jsonte noemen.
Tijdens het painten heb je een andere naam gebruikt en deze naam wordt ook weggeschreven in de .json file zoals hier te zien.
Afbeelding
credits aan Martin Baltus

LET OP dat je ook in de .json file dus daar de naam moet aanpassen anders werkt het niet.

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1114
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Ruben Correa Alves » 14 feb 2019, 00:11

Het bestand in de afbeelding is de .rcd en die is alleen nodig als je een vehicle aanmaakt als gebruiker. Als alle files straks in 1 grote mas komen is er geen .rcd meer nodig, alleen de .veh die jullie als modgroep maken. Het lijkt me dus ook niet nodig om de .rcd die hierboven in de afbeelding te zien is in te leveren aangezien het bestand straks geen rol speelt in de skinpack.

De .json echter wel natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jelle Schroor
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2016, 19:24
Racestuur: thrustmaster ts-pc racer
Locatie: Drachten

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Jelle Schroor » 14 feb 2019, 21:54

geldt dit ook voor de andere 5 autos? of alleen bij de nieuwe ?

SRVN ModTeam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2018, 21:50

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door SRVN ModTeam » 14 feb 2019, 22:26

Jelle,

Zie hier
SRVN ModTeam schreef:
13 feb 2019, 23:40
Nu er een update is geweest op de bestaande GT3 auto's kan dus ook hier nu gebruik gemaakt worden van de shaders.
Volgens mij antwoord op je vraag.

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Martin Baltus » 16 feb 2019, 10:22

Ruben Correa Alves schreef:
14 feb 2019, 00:11
Het bestand in de afbeelding is de .rcd en die is alleen nodig als je een vehicle aanmaakt als gebruiker. Als alle files straks in 1 grote mas komen is er geen .rcd meer nodig, alleen de .veh die jullie als modgroep maken. Het lijkt me dus ook niet nodig om de .rcd die hierboven in de afbeelding te zien is in te leveren aangezien het bestand straks geen rol speelt in de skinpack.

De .json echter wel natuurlijk.
Klopt ja. Die screens zijn van de rcd file. Zit in de json ook een verwijzing naar je skin maar dat gaat meestal wel goed. Ok inderdaad moeten we dus ook de. Json file aanleveren.

Wat zit er precies in die. Más file allemaal eigenlijk?

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1114
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: Painttemplates 2019-1

Bericht door Ruben Correa Alves » 16 feb 2019, 10:49

De mas file kan je negeren, daar zitten gewoon dezelfde bestanden in. Json moet je zeker inleveren want daar staan je materiaal instellingen in. Lever je die niet in dan krijg je de standaard materialen en zie je dus weer de standaard livery in de glans etc.

Je hebt dus vereist een livery dds, region dds en de livery json, met als optie een helm en pak.

Plaats reactie