F2000 2019-I | Race 5&6 Road Atlanta | 24-03-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2019-I Race 5 & 6
Road Atlanta
24-03-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (25 minuten, rollende start)
21.05 - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

"Green line" is onder de brug, uitkomen laatste chicane, waar de gele onderbroken lijn begint, mag je de race aanvangen.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F2000 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie F2000 2019-I
Jur Clerkx
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mei 2014, 14:51

Op het moment is het nog lekker zonnig en droog op de server. Is dit een foutje of duurt het even voor de regen gaat komen?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

70% kans op regen, dus 30% kans dat het droog is. Als je restart weekend doet genereert ie een nieuwe kans en dan kan het wel regenen.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Eerste regen races bij SRVN en zeker op dit snelle circuit zeker een uitdaging, maar wat voor een uitdaging geweldig, ik heb echt genoten. Prachtige races gehad met alleen in race een een momentje met Jur Clerckx gehad, wat het begin van het einde van race een betekende. Race twee, flink zenuwachtig begonnen maar ik kwam steeds in een betere flow te zitten, klein overstuur momentje gehad, maar met 17 sec voorsprong op de man achter me, kon ik dit goed opvangen. De start ging goed, echter vind ik het wel jammer dat het veld zo uit elkaar getrokken word. Op naar de volgende.

Manuel #195 Team Soeters
Gebruikersavatar
Fabrice Cornelis
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 sep 2011, 14:24
Racestuur: CSL Elite with F1 Carbon Rim
Locatie: Sint-Niklaas, België
Contact:

Zo wat een races, ik ben nog steeds verzopen van al het water

Race 1 was vrij saai, P4 gestart maar al redelijk snel opgeklommen naar P2 door foutjes van anderen en toen gewoon zo dicht mogelijk bij Bart proberen te blijven en de race uit te rijden op een 2de plaats wat niet slecht was voor men eerste race weer bij SRVN en men eerste in de regen ooit haha.

Race 2 als 7de gestart. Was moeilijk inhalen doordat je weinig voor je zag door al de spray. Toch hele leuke en faire battles gehad. Met 5 minuten te gaan lag ik op P4 vlak achter Pascal en wou ik hem proberen inhalen. Plots kreeg ik een hele trage auto voor me die ik moest lappen en ging hij liften op de racing line wat echt niet handig is.. Kon hem niet meer ontwijken en dus samen de muur in. Schade nog kunnen herstellen met een P10 maar wel beetje teleurstellend want dubbel podium zat er zeker in.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

vind regen op zich wel lekker maar heb wel eens leukere races gehad in deze auto ;)
race een van p19 naar p10 door op de baan te blijven en race twee van p10 naar p8 door op de baan te blijven :)
Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Misschien een domme vraag daar ik niet zie dat iemand anders er naar vraagt :P

Waarom was de kwalificatie opeens gesloten? Geen andere rijders in beeld?
Begrijp me niet verkeerd, vond het al lang goed en beter om op deze manier te kwalificeren. Maar ik heb daar niks van mee gekregen dat dit zou gebeuren??
Grote vraag of dit dan zo blijft of was het een vergissing :)

En als Team Manager van Team Soeters wil ik dan ook ff vermelden dat wij trots zijn op onze team rijder Cas Brinkhuizen die een geweldige race heeft gereden!
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2019-I”