
F2000 2019-I Race 1 & 2
Road America
24-02-2019
Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (25 minuten, rollende start)
21.05 - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)
Weerbericht

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.
"Green line"

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F2000 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.
Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie F2000 2019-I





 
 

 Gelukkig een team genoot dus het was niet echt frustrerend
 Gelukkig een team genoot dus het was niet echt frustrerend 

 ronde 3 of 4 ging het helemaal mis begin sector 3 lange rechte stuk had veel snelheid meegenomen uit de bochtencombinatie ervoor en aangezien mijn voorgangers met elkaar aan het stoeien waren had ik veel meer snelheid dan mijn voorligger die in eerste instantie niet verdedigde tot ik er links voorbij wou gaan, toen ging hier de deur abrupt dicht ( na een mail over en weer was het een computerprobleem bij mijn voorligger ) waardoor ik geen uitwijk mogelijkheden meer had ook remmen was niet meer aan de orde met als gevolg een mega crash met 4 tot 5 auto's excuses voor die gene die hier slachtoffer bij waren wel wil ik melden als er een gele vlag is ga van je gas af want dat is niet gedaan waardoor ik na een dubbele salto zonder enig wiel weer aan de grond kwam maar ja helaas door naar de volgende.
  ronde 3 of 4 ging het helemaal mis begin sector 3 lange rechte stuk had veel snelheid meegenomen uit de bochtencombinatie ervoor en aangezien mijn voorgangers met elkaar aan het stoeien waren had ik veel meer snelheid dan mijn voorligger die in eerste instantie niet verdedigde tot ik er links voorbij wou gaan, toen ging hier de deur abrupt dicht ( na een mail over en weer was het een computerprobleem bij mijn voorligger ) waardoor ik geen uitwijk mogelijkheden meer had ook remmen was niet meer aan de orde met als gevolg een mega crash met 4 tot 5 auto's excuses voor die gene die hier slachtoffer bij waren wel wil ik melden als er een gele vlag is ga van je gas af want dat is niet gedaan waardoor ik na een dubbele salto zonder enig wiel weer aan de grond kwam maar ja helaas door naar de volgende. 