LMP3 2019-I | Race 2 Mugello | 21-03-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
LMP3 2019-I Race 2
Mugello
21-03-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (50 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

"Green line" is de start/finish streep, de geblokte lijn op het start/finish gedeelte, als jij daar overheen rijdt, begint jouw race.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het LMP3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het LMP3 kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie LMP3 2019-I
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Vanmiddag mooi aan het trainen geweest in de server. Nu wil ik weer de server in gaan, alleen kan ik geen auto's meer kiezen. Mijn rfactor heeft een update gehad en kan er niet in komen.

Eddy Gustina heeft precies hetzelfde probleem.
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Kan de server niet meer joinen na update van RF2.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

is bekend word aan gewerkt.
LMP3 is geupdate zijn bezig met een oplossing.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

't Kost ook zo'n 20 minuten om alles te updaten en filechecks te laten doen door de launcher, kan wat krap worden voor sommige mensen die denken laat aan te schuiven...

Ik zie om 20.04u twee mensen in de server, maar kan er zelf nog niet in. Geen auto selectie inderdaad.

Ik ga er van uit dat we wel gaan proberen te starten, maar met een minuut of 30 vertraging?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

inmiddels zie ik 5 man in de server. Hoe weet ik nu of ik ook kan joinen? Ik heb hetzelfde probleem als oa Kevin. Moet ik nog stappen ondernemen?
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

We gaan naar een 2e server, kijk even of dat direct werkt. Ik had zelf de SRVN LMP3 mod verwijdert, samen met de Norma LMP3 (oudste versie) en toen downloadde hij de nieuwe werkende mod bij het verbinden met Server 2.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Erg leuke race gezien! :)
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Kevin Heijen, gefeliciteerd met jouw overwinning en bedankt voor de tip hier op het forum, maar ook op de chat waarin je aangaf dat alles (dus ook de banden op unrestricted) opnieuw ingesteld moest worden. Ik had nog net even tijd (1 minuut) om dat aan te passen.
Dan de race, met slechts 13 rijders! Die was voor mij wel oké, ik heb 50 minuten alleen gereden en dat vond ik wel prima, want het was al moeilijk genoeg voor mij om foutloos te rijden met de hoge bandenslijtage op dit bochtige circuit. Ik heb zelf één kort momentje gehad met lag, maar voor de rest liep het soepel.
Jammer dat het deelnemersveld zo klein aan het worden is, dat neemt toch wel de spanning wat weg. Ik vrees dat wij volgend seizoen geen lmp3 meer hebben als het zo door gaat en er uitgekeken kan worden naar een nieuw kampioenschap. Blijkbaar is deze klasse toch niet zo in trek bij het merendeel van de leden terwijl het best een leuke/fijne auto is om mee te rijden (wel redelijk veel instelmogelijkheden bij de setup). In ieder geval op weg naar Monza en kijken hoe het daar gaat en hopen dat er dan weer meer rijders aan de start staan.
Rudy Cuppen
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jul 2015, 11:17

Wat een race pfffff :)
Q was wat matig op P5.
Race erg zwaar voor de bandjes.
Kevin vanaf pole verdween aan de horizon, ik kon Glen en Kai inhalen en aansluiten bij Eddy die helaas iets later een disco kreeg en ik zo P2 in de schoot geworpen kreeg. Na de banden wissel nog steeds 2e maar Kai kwam eraan en ging uiteindelijk voorbij. Helaas voor Kai crashde hij in de voor laatste ronde en had een hoop schade zo kon ik er weer voorbij en P2 veilig stellen.:)
Kevin gefeliciteerd met win nr 2 👍
Organisatie bedankt ondanks de problemen door de update van rf2 toch een leuke race gehad.
Gesloten

Terug naar “SRVN LMP3 2019-I”