LMP3 2019-I | Race 3 Monza | 04-04-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
LMP3 2019-I Race 3
Monza
04-04-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (50 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
De green-line bevindt zich bij de tweede loopbrug na de Variante Ascari, op het rechte stuk voor Parabolica. Als jij onder de brug bent, begint jouw race.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het LMP3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het LMP3 kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie LMP3 2019-I
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Net als vorige week zit ook nu in Monza het probleem met de cut track in de eerste chicane, waar je met 4 banden binnen de lijn toch een cut track kunt krijgen. Gaan we de aangepaste baan weer gebruiken?
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Twan Capellen schreef: 01 apr 2019, 23:19 Net als vorige week zit ook nu in Monza het probleem met de cut track in de eerste chicane, waar je met 4 banden binnen de lijn toch een cut track kunt krijgen. Gaan we de aangepaste baan weer gebruiken?
Jup hier 't zelfde. Een willekeurige track cut bij de eerste chicane zo lijkt het.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Qualifying P4, De hele race op p4 ga ik de pit in om banden te wisselen ging van softs weer naar softs toe stom stom stom!
Weer de pit in om de verplichte compound te wisselen zie ik in het scherm "regenbanden staan " ik nog omzetten naar S8 maar dat wou niet meer.staat er voor mij iemand in de pit ik nog steeds in paniek om die regenbanden en bang dat ik in de pits zou worden ingehaald vergeet ik in de haast de pit limiter erop te zetten gevolg " speeding penalty" Grrrrrrrr!
nou toen ging ik op regenbanden er continu af tezamen met 3 x pit bezoek van plaats 4 naar 13 in de laatste 15 min.
Stom dat op zo'n moment de paniek toeslaat en je domme fouten maakt :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “SRVN LMP3 2019-I”