Pagina 1 van 1

DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 27 jan 2019, 16:59
door SRVN
Afbeelding
DTCC 2019-I Race 5 & 6
Monza
28-03-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (rollende start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (rollende start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
De green-line bevindt zich bij de tweede loopbrug na de Variante Ascari, op het rechte stuk voor Parabolica. Als jij onder de brug bent, begint jouw race.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-I

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 26 mar 2019, 18:54
door Twan Capellen
Er lijkt een probleem te zijn met deze baan. In de eerste chicane krijg je regelmatig een cut track, terwijl je gewoon volledig op de baan bent.

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 06:51
door Cas Brinkhuizen
Twan Capellen schreef:
26 mar 2019, 18:54
Er lijkt een probleem te zijn met deze baan. In de eerste chicane krijg je regelmatig een cut track, terwijl je gewoon volledig op de baan bent.
Dit merk in ook inderdaad, in de bocht naar rechts heb ik dat

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 07:12
door Albert van Mourik
Beide bochten staan inderdaad wat strak afgesteld. Houdt het spannend toch?

#18 Team owner Castrol Racing


Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 10:40
door Patrick Smid
Eigenlijk alleen de eerste paar oefenrondes last van gehad. Daarna ook (nagenoeg) niet meer. Als je weet waar de grens ligt.
Maar had wel ietsje meer marge gemogen inderdaad.
Een inhaalactie in bocht 1 en met twee man erdoor zou bijvoorbeeld tricky kunnen zijn, dat maakt het wel weer jammer.

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 10:52
door Ruben Correa Alves
Na wat hotlaps gaat het inderdaad goed, maar zodra je met zijn tweeën in een battle door de bochten gaat is je race al snel voorbij. Of we moeten afspreken dat iedereen minimaal 5 penalties moet verzamelen? :D

Overigens hadden we geen last van deze tracklimits bij het testen van de baan voor het seizoen, dus of de tracklimits zijn offline anders dan online (kan dat?) of de baan versie is wellicht anders?

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 11:14
door Patrick Smid
Ruben Correa Alves schreef:
28 mar 2019, 10:52
Na wat hotlaps gaat het inderdaad goed, maar zodra je met zijn tweeën in een battle door de bochten gaat is je race al snel voorbij. Of we moeten afspreken dat iedereen minimaal 5 penalties moet verzamelen? :D
Ja haha "heeft u ook een spaarkaart'' ? :P

Ik denk dat het wel mee zal vallen en los zal 'lopen' (rijden)

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 14:49
door Ger Peeters
:D dan ga ik een keer de muggeziftende azijnzeikende letternazi zijn.

In het arr staat er het volgende over

Afbeelding

Toch heb ook ik diverse malen een cut track gehad terwijl ik me prima aan beschreven lijngedrag uit het arr hield, punt 2 is volgens mij (nog) niet aan de orde.

Ik ben overigens benieuwd of het inderdaad wel zal meevallen, is toch bij uitstek een plek waar iets geprobeerd zal worden. En zelfs met rollende start houd ik hier mijn hart vast voor de eerste keer met zijn allen door die chicane :).
Maar stel er lukt zowaar drie keer een nette inhaal aktie waarbij je conform arr netjes binnen de lijntjes kleurt en je hebt vervolgens toch een stop/go of drive through aan de broek gaat dat heel zuur zijn.

Zelf niet zo bang voor dat het mij lukt om een straf op te lopen. In een race een keer iemand inhalen is al uitdaging genoeg dus drie keer pogingen in dezelfde bocht over 10 laps is iets schier onmogelijks voor mij :kerstmuts:

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 28 mar 2019, 19:37
door Twan Capellen
ik zat met 4 banden binnen de lijnen en kreeg cut track :)

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 07:10
door René de Ruijter
Prima vermaakt gisteren.

Kwali had iets meer in gezeten maar met p 5 toch teverden.

Race 1 was fun. Leuke (zeer) close gevechten gehad en op kunnen werken naar p1.
Helaas zijn de pitstops mijn sterkte punt en verloor daar 2 a 3 sec. Plus nog wat tijd verloren in mijn out lap resulteerde in p2 achter Ruben.
Die kon ik niet meer bij halen aangezien Pieter ook continue op 0.01 sec achter me zat.
p2

Race 2 Ook weer lekker gereden. Kon lekker mee komen voorin en nog wat naar voren komen. Pitstop ging beter deze race.
Nog een iets wat riskante actie geprobeerd voor p2 toen Pieter en ik achter iemand zaten die de pits nog in moest. Helaas net te ver door geschoten waarna ik pieter kwijt was en er niet meer naar toe kon komen.
P3

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 07:46
door Ger Peeters
miste snelheid om ergens echt aansluiting te vinden en dus ook nauwelijks in gevecht gezeten.
wel onverwacht nog redelijke plek gehaald in beide races.

en de eerste keer door de chicane in bocht een ging prima, I stand corrected , petje af iedereen.

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 12:49
door Albert van Mourik
R1 goede start, hoopte op een slapende Venema wat helaas voor hem ook gebeurde.
Dus voor parabolica al een plek winst.
Hoekstra hoekte de wagen er daarna ook af dus het begon lekker.

Kon lekker naar het groepje Oomen Snaijer van Doren rijden en mezelf in het gevecht mengen.
Na Oomen uitgeremd te hebben voor T1 gepoogd de andere 2 kemphanen binnendoor T2 ook gelijk mee te nemen.
Ging goed totdat er ineens een gele Subaru overstak van rechts naar links.

Lichte schade, auto nog prima, gegokt met de stop op geen Kelly of van Eldik op mijn plek, maar er stond er wel 1, koste een paar seconden maar finish op P15. 10 plekken winst.

R2, wat een gedonder bij de starts...
Helaas daardoor geen replay beschikbaar ben ik bang, zit een maximum per sessie op.

Venema nu beter wakker en pakte mij terug.
Even later gingen Venema en Fennema (snel uitspreken, dan klinkt het hetzelfde) er samen vanaf.
Deze race geen vuist kunnen maken.
Bij de stop stonden zowel Kelly als van Eldik voor onze trio spot.
Samen met Gerben de spot gedeeld dus weinig verlies.

P20 uiteindelijk, voelde ook minder goed aan helaas.

Op naar evt volgend seizoen, dankzij werk zit mijn Dtcc seizoen er na 2 uitdagingen op.

#18 Team owner Castrol Racing


Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 13:44
door Bram Kuipers
2 Redelijke races gehad.

Mag trouwens echt wel eens meer om je heen gekeken worden. Voor de 4e keer dit seizoen echt flink last gehad van een achterblijver die op compleet random punten aan de kant gaan of gewoonweg zwaar in de weg zitten.
Kostte me de 4e plek in race 1 en kostte me in voorgaande races ook al bijna een plek.

Als je 25e rijdt en er komt een groep van 5 wagens aan, ga lekker op een goed punt aan de kant. Ga niet op de apex remmen, gas loslaten, op de racelijn eerder remmen of gewoonweg op de racelijn hangen, zodat degene die voorbijkomt random lijnen moet gaan rijden om er voorbij te komen.

Zie vaak veel paniek in dit soort momenten wat enorm frustrerend is.

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 14:03
door Albert van Mourik
In het arr staat dat langzamere deelnemers op de race lijn dienen te blijven, uiteraard als het niet hoeft voorzichtig aan de kant.

Btw, in het arr staat ook niet inhalen in de pits als er auto's staan te wachten voor rood

#18 Team owner Castrol Racing


Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 14:40
door Bram Kuipers
Albert van Mourik schreef:
29 mar 2019, 14:03
In het arr staat dat langzamere deelnemers op de race lijn dienen te blijven, uiteraard als het niet hoeft voorzichtig aan de kant.
Prima dat ze op de racelijn blijven, maar als je net voor een snelle bocht een snelheid hebt van 40/50km lager moet ik last moment een andere keuze maken.
Dit zou niet hoeven. Juist als je een blauwe vlag krijgt, is het common knowledge dat je, of rustig aan de kant gaat of gewoon weg wat langzamer rijdt, zodat de snellere coureur geen last van je heeft.

De keuzes die er vaak gemaakt worden, zijn vaak niet, dat de snellere coureur er last van heeft. Hoor het elke avond wel, dat er meerdere gewoon een random keuze maken wat soms levensgevaarlijk is ingame.

Re: DTCC 2019-I | Race 5&6 Monza | 28-03-2019

Geplaatst: 29 mar 2019, 14:43
door Jeroen Huisers
Beste Albert,

In het ARR staat ook (hier boven mooi neergezet door Ger) dat je ter aller tijden de route van de omloop moet volgen.
Wellicht handig om je Q outlap nog eens door te nemen, vind ik niet netjes van jouw als RC lid.