NK GT 2019 | Race 2 Suzuka | 31-03-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 2
Suzuka
31-03-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
Green-line bevindt zich op het punt waar de kerbstone aan de rechterkant ophoudt bij uitkomen 130R. (voor de chicane)
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Japan...

qual: ging wel ok met verbetering

race: helaas een incident doordat auto voor me de pit in ging voor eerste passage start/finish. Waarschijnlijk voor een penalty jump start. Ben daardoor ook maar pits in gegaan en wat lichte schade hersteld. Verder goede race in niemandsland. Weinig fouten en mooie pitsstop.
Ondanks weinig voorbereiding veel gereden op zondag en daardoor een goede strategie uitgevoerd...finish P2. De rest was al naar huis..jammer.

groet uit Server 2
Robin Baltus
Valid Racing
Gebruikersavatar
Alexander van der Woude
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:42
Racestuur: T300RS
Locatie: Arnhem

Van p28 naar p11 opgereden op pace, teken ik voor.

Hele mooie race gereden, goeie gevechten en moves gemaakt, waaronder een move rond de buitenkant van iemand bij bocht 1!
André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Yes! Een GT3 race in de punten! P14
Qualy vond ik nog redelijk te noemen, P20. Na de dubbele opwarmronde had ik toch wat last van koude bandjes, resulteerde in het begin vooral in onderstuur. Daarna lekker mijn eigen race kunnen rijden, en vooral 'gewoon' op de baan gebleven. Mijn doel was deze uit te rijden, punten te pakken. Heb best wat mensen kunnen inhalen op strategie of uitvallers, zodoende voor mij een prima resultaat.
Op naar de volgende bandenvreter!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik weet nog steeds niet of strategie de meest handige was. Erg lang doorgegaan op de mediums in de hoop daarna op softs met een lege tank een wat betere eindpace te hebben. Maar ik heb op de versleten mediums ongetwijfeld relatief veel tijd verloren met tegensputteren of doorlaten van mensen die de pit uit kwamen op versere banden. De pace op de softs was na mijn stop ook niet zo veel beter dat ik nog ergens in een gevecht kon aansluiten, dus werd kwestie van uitrijden in niemandsland.
Maar goed eindigen op P10 voelde een heel eind beter als na een paar laps uitvallen op Bathurst, op naar sepaang.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Allereerst excuses aan de degenen die hinder hebben ondervonden van mijn geparkeerde/vastgelopen auto in Degner 2.
De videodriver was gecrasht en had daardoor geen beeld meer. Via taakbeheer rF2 moeten afsluiten.
De avond zelf ging tot dat moment heel goed.

Ik kwalificeerde mij met een tijd van 1:57.7 wat meteen een PR betekende. Ik mocht vanaf P11 starten al gaf de game vanwege het probleem met Lennart P10 aan. Het duurde niet lang voordat Lennart voor mij wegviel. Bij het aanremmen van de Casio zie ik in mijn binnenspiegel Tonnie veel te snel naderen. Ik wist dat hij de chicane nooit zou halen en wachtte met insturen totdat ik een Callaway zag oversteken. Wat er precies achter mij gebeurde weet ik niet want ik zag ook mijn teamgenootje David in de chicane dwars gaan. Grootste slachtoffer was Lennart die in de rondte werd getikt. Ik kon er zonder kleerscheuren doorheen en won een plekje tov Tonnie.

Daarna geprobeerd om Paul te achterhalen, maar hij ging als een raket. Hij kwam in gevecht met Niek welke hij uiteindelijk won. Daardoor kon ik aanhaken en Niek ook voorbij. Na dit moment kon ik bij Paul blijven en reden we samen naar Gert en Ronald. Ik had het idee dat zij veel minder grip hadden. Anders kan ik de drop in snelheid niet verklaren. Toen Paul zijn pitstop ging maken besloot ik er achteraan te gaan. Paul had echter een veel snellere pitstop en verdween aan de horizon. Ik kwam tot 2x aan toe vlak achter een Leone auto terecht nadat ook Gert en Ronald hun pitstop hadden gemaakt. Heel even kon ik bij ze blijven, maar moest ze uiteindelijk laten gaan. Ik reed lekker mijn rondjes op P8 totdat in mijn VR bril het beeld op zwart ging. Heel even dacht ik aan een lag spike (had ik al eerder in de race gehad), maar ik hoorde aan het geluid dat game op zich nog wel draaide. Snel headset afgezet en game afgesloten omdat ik geen idee had waar ik op de baan stond. Zonde, het gebeurd mij zelden maar het blijft techniek.

Better luck next time.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwali: P22 met mijn eerste flying lap en dat was gelijk aan mijn PR dus prima
Race: vertrokken op Mediums. meteen een paar zenuwachtige mensen achter me (die denken de race te winnen in de eerste ronde) maar voorbij gelaten maar daarbij schade opgelopen aan de achterkant.
weet niet of ik daar snelheids verlies van had maar helpen doet het ook niet. lang doorgereden op medium. De McLaren voelt na paar rondjes toch beetje glijerig. goede stop gemaakt en nog paar hotlaps op soft eruit gegooid. P16 beetje niemandsland race.

Hopelijk kunnen we het volgende race in de openings ronden beetje rustiger aan doen. de race is 70min!

groet
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Pascal de Birk schreef: 01 apr 2019, 09:21 Ik reed lekker mijn rondjes op P8 totdat in mijn VR bril het beeld op zwart ging. Heel even dacht ik aan een lag spike (had ik al eerder in de race gehad), maar ik hoorde aan het geluid dat game op zich nog wel draaide. Snel headset afgezet en game afgesloten omdat ik geen idee had waar ik op de baan stond.
balen en dat is precies hetzelfde wat ik in de lmp3 ook op deze baan had.....

ik had verder ook een aantal lag spikes met VR loading in beeld. Bij eentje heel veel geluk gehad want ik warpte van een eindje voor twan en david terug naar achteren en kwam net niet in david terecht. tracefiles gaan naar s397.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

trouwens een lag piek precies om 21:35 waardoor ik spinde !
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zo zeg eindelijk eens een GT3 race zonder noemenswaardige problemen veroorzaakt door hardware, software of mijzelf. P5 in de kwalificatie was eigenlijk prima en ook een beetje waar ik op gerekend had. Met een beetje mazzel had ik een of twee plekjes hoger kunnen staan, maar qua pace stond ik gewoon op de plek waar ik hoorde.

Ik wist dat het een bandenslijtageslag zou worden en mijn bandenfluistertalent is niet mijn beste eigenschap. De start was niet heel spannend en ik kon lange tijd het tempo van de top 4 volgen met Gert in mijn kielzog. En naar later bleek ook Paul, Pascal en William. Toen de banden begonnen te slijten, kreeg ik het moeilijker om Bart voor me te volgen. Het gat liep langzaam maar zeker op naar zo'n 3,5 seconden, terwijl Gert op slechts 1 seconde achter mij reed.

Hoog tijd voor een pitstop. Toen ik naar binnen reed zag ik al dat de rode pijltjes precies tussen twee auto's stonden die al aan het pitten waren. Nooit ideaal, maar een daarvan bleek ook mijn teamgenoot en leider in de wedstrijd, Arjan Veltens te zijn. Zijn pitstop was natuurlijk net klaar toe ik aan kwam. We konden elkaar gelukkig net ontwijken, maar in de consternatie miste ik mijn pitspot. Beetje hannesen in zijn achteruit later kon ik een paar seconde later toch de bandjes wisselen en bijtanken.

Ik kwam net voor Pascal de baan weer op, maar zat helaas wel flink achter Paul. Ik voorzag al dat Gert me ook zou passeren na zijn pitstop, maar Gert bleek ook was vertraging te hebben opgelopen en kwam zo net achter mij en net voor Pascal weer de baan op. Volgende opdracht, jagen op Paul en Gert achter me houden. Op de mediums had ik niet helemaal het lekkere gevoel en ik kon dan ook niet inlopen op Paul. In Spoon maakte ik vervolgens een foutje waardoor ik mijn plek moest afstaan aan Gert. Paul kreeg moeite met de banden en raakte ineens een stuk van zijn voorsprong kwijt. Gert en ik liepen hard in. Kort daarna maakte Paul een fout in Spoon waardoor Gert en ik er beiden voorbij konden.

Ik lag op P6, maar wilde wel graag mijn P5 weer terug. Na een goede exit uit de laatste chicane zat ik erg dicht op Gert. Ik liet me zien aan de binnenkant richting bocht 1, waardoor Gert zich iets verremde en ik er weer voorbij kon. Vervolgens kon ik ietsjes uitlopen, maar Gert kwam in de laatste ronde nog akelig dichtbij. Toch P5 over de streep kunnen brengen. Prima resultaat en helemaal een mooie 1, 2, 3, 4, 5, 6 voor het team. :)

Edit: ik had ook weer een paar lagspikes. Een wat grotere en een paar kleintjes. Tijd weet ik niet meer, maar het was vlak na een lagspike van Bart voor me.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Martin Baltus schreef: 01 apr 2019, 09:48 (die denken de race te winnen in de eerste ronde) maar voorbij gelaten maar daarbij schade opgelopen aan de achterkant.

Hopelijk kunnen we het volgende race in de openings ronden beetje rustiger aan doen. de race is 70min!

groet
Ik sluit mij hier absoluut bij aan :bierfles

Mijn raceverslag; Kwalificatie ging slecht, ik kreeg de auto gisteravond maar niet lekker rond en zat 0,3 boven mijn PR tijd. Al met al had dat niet erg veel uitgemaakt denk ik. P26 starten.

Direct bij de start al een plekje goed kunnen maken op Cuppen, hij vergat te starten denk ik en kon er voor het aanremmen al voorbij. Daarna direct aansluiting gevonden bij Mike van Aalst. Na een paar rondes afwachten merkte ik dat ik werd opgehouden en kwam er netjes voorbij, tot kort daarna wij samen in de grindbak stonden en ik het vanaf P34 het opnieuw kon proberen. Absoluut dikke zonde en totaal onnodig geweest.

Verder vanaf P34 opnieuw beginnen en eigenlijk best een leuke inhaal race gehad vanaf dat moment, mede door een goede pitstop strategie en een goede pace kon ik voor zorgen dat ik toch wat leuke gevechten onderweg tegen kwam en mij daarmee goed naar voren kon knokken. Uiteindelijk zonder al te gek veel problemen op P15 gefinisht. En dat was vooraf aan de race ook mijn doelstelling, top 15 :)

Verder weet ik niet wat er aan de hand was maar net als Pascal had ook ik best veel van Lag gisteravond, 2x toe VR loading in beeld en een wat stroperig aanvoelende server. Ik heb mijn prestaties bekeken maar heb geen fps drops gehad of iets, maar wel een aantal lag momentjes.

We hebben weer wat puntjes, ervaring en plezier opgedaan! Op naar Race 3 in Sepang!
Laatst gewijzigd door Michael Jaggie op 01 apr 2019, 16:32, 3 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Het staat een ieder vrij een protest in te dienen bij de RC tegen personen waar last van is ondervonden. Naming and shaming is nog niet zo nodig, ook al kun je een zuur gevoel aan de avond overhouden ;)
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

In kwalificatie P17 hetgeen een betere positie was dan verwacht (tijd was wel ongeveer wat ik verwacht had).
Begonnen op medium banden met het idee dat ik naar softs kon gaan als de banden het lang genoeg uithielden en anders eventueel 2 stops of over op harde banden.
Rustig achter Ger aangereden zo'n 15 rondjes.
Door een halve spin was rechtsvoor wat verder versleten en ik durfde niet te lang door te rijden op de medium banden. Aangezien ik nog meer dan de helft van de race moest gaan, overgestapt naar harde banden en daar de race op uitgereden.
Op het einde kon ik echter geen goede tijden meer rijden en zo kon Alexander mij in de voorlaatste ronde eenvoudig voorbij.
Uiteindelijk zeer tevreden met P12.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

William Geuze schreef: 01 apr 2019, 12:09 Het staat een ieder vrij een protest in te dienen bij de RC tegen personen waar last van is ondervonden. Naming and shaming is nog niet zo nodig, ook al kun je een zuur gevoel aan de avond overhouden ;)
Je hebt helemaal gelijk, ik wachtte expres met mijn raceverslag tot vandaag :mrgreen:
Heb m'n bericht een beetje herzien ;)
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

[/quote]

Daarna direct aansluiting gevonden bij Mike van Aalst. Na een paar rondes afwachten merkte ik dat ik werd opgehouden en kwam er netjes voorbij, tot kort daarna wij samen in de grindbak stonden en ik het vanaf P34 het opnieuw kon proberen. Absoluut dikke zonde en totaal onnodig geweest.

[/quote]

Waarom schuif je jouw fout in mijn schoenen op dit forum? Jij stuurde in op het moment dat mijn voorwielen voor jouw achterwielen waren en ik dus voorrang heb op de bocht. Ik remde des al niet te min eerder dan normaal en toch stuurde je nog in waardoor ik nergens heen kon en jij mij afsneed in een bocht waar iedereen weet dat je buitenom niet kan inhalen. Dit was echter niet eens de eerste keer in de race dat je mij onnodig toucheerde. Ik vond het prima maar om dan op een forum mij de schuld te geven vind ik nogal laag terwijl je weet dat ik volgens de raceregels goed zat.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Pole position was brood nodig hier op Suzuka aangezien inhalen lastig zou worden. De pace controleren zodat je de banden heel kon houden was cruciaal, na een ronde of 10 gebeurde wat ik verwachte. Ruben zijn slijtage was door het aanvallen hoger en zo kon ik vlak voor de pitstops beginnen te pushen om nog een gaatje te slaan en een kleine buffer te creëren.

Ik moet Ronald bedanken voor zijn oplettendheid in de pit straat, want mijn unsafe release had ons beiden de race kunnen kosten! Ik was bang dat Kevin Rotting mij zou undercutten, maar dit bleek gelukkig niet het geval. Nu was het zaak om de banden te sparen tot een ronde of 5 voor de finish, want dan zouden Bart en Kevin sowieso gaan aanvallen. Dit gebeurde, en ik kon niet zo goed reageren op hun pace als waar ik op gerekend had. Gelukkig was de marge wel genoeg om Bart maar 1 kans te geven, gelukkig maakte hij een foutje in Spoon waardoor we geen Senna/Prost achtige praktijken kregen in de chicane :)

Topdag voor het team! Plaats 1 t/m 6 Scuderia Leone! Fantastisch!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Lennart op P2 in uitslag?
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Mike van Aalst schreef: 01 apr 2019, 21:36 .. Verhaal
Zie PB :bierfles :bierglas:
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Michael Jaggie schreef: 01 apr 2019, 22:47
Mike van Aalst schreef: 01 apr 2019, 21:36 .. Verhaal
Zie PB :bierfles :bierglas:
Ik heb geen pb?
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Mike van Aalst schreef: 01 apr 2019, 21:36 Jij stuurde in op het moment dat mijn voorwielen voor jouw achterwielen waren en ik dus voorrang heb op de bocht.
Misschien toch nog eens het race regelement checken?
Met die omschrijving heb je daar zeker geen voorrang (je moet elkaar de ruimte geven).
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”