NK GT 2019 | Race 3 Maleisië | 14-04-2019

Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Volgens server instelling zou het ongeveer 3 kwartier kunnen regenen en met name het laatste kwartier zou het zeker regenen.
Daarom setup gebruikt die vol op regen gericht was, waarmee ik op droog wel iets trager zou zijn, maar in de regen veel snller zou moeten zijn.
Vanaf P20 gestart en al snel naar P17 opgerukt, ondanks mijn wet setup.
Bij de regen naar wets geswitched, maar na paar rondjes werd het droog.
Ik durfde niet naar droge banden omdat het elk moment weer kon gaan regenen.
Ondanks regenbanden lag ik op P13 toen de echte regen begon en ben ik nieuw setje wets gaan halen.
Mijn tempo was echter slecht, met name doordat bochten linksaf problemen gaven (ik had wat schade rechtsvoor).
Hierdoor uiteindelijk naar P16 terug gevallen, maar al met al toch leuke avond gehad.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Het was wel een leuke avond....
Ik zat dan wel in server 2 maar hoorde de hectiek in server 1...live..
“ het stopt met regenen...het is blauw...maar het zou blijven regenen...” had de Maleise Paulusma het mooi mis. Oat moan.
Bij mij gingen de zaken niet hard in qualy dus op p6 vd 8 Dit keer geen rare dingen in de opwarmlap..erg goed gedaan jongens..klasse
Op mediums vertrokken op Valid team advies...en dat pakte verrekte goed uit. Links en rechts raakten denk ik de softs op en was er wat schade bij de anderen. Yellow sector ..Xiomar voor me links door blubber en rechts langs gespinde auto 2 plek naar voren. Mooi man.
Door werk en locatie niet veel kunnen trainen maar zaterdag toch goed kunnen voorbereiden.
Ervaring uit voorgaande racejaren in diverse klasse kwamen van pas, evenals gemaakte fouten met pitten.
Pitstop op juiste moment voor de blauwe wangen en een exacte splash petrol..Validplanner onmisbaar.

En het werd natter en natter..en het tempo lager en lager. En meer en meer auto,s in de box geparkeerd.
Alleen hoekstra nog in de race, maar op een comfortabele achterstand. Zeurende crewchief...7 sec off the pace..ja hallooo het is 97 pct nat nu joh..

En dan is 30 min rijden een pokke eind. 15 min nog pfff.....10min. Glibber en glijden maar TC bedankt.
Kon een regelmatig tempo blijven rijden , ook nadat Hoekstra was retired, door een goed gekozen wet setup waarmee ik was vertrokken..


Eerste P1...! Ook alleen gefinished maar toch.. champagne en felies..cool hoor sim racing!

Groet uit server2
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

whahahaha Robin brilliant!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Ger Peeters schreef: 15 apr 2019, 15:37 whahahaha Robin brilliant!
:simracer1: :thumbs_happy:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Omdat het toch wel leuk was weer eens eentje voor het archief gemaakt
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=afwzLdzN7TA[/youtube]
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Ger Peeters schreef: 16 apr 2019, 21:41 Omdat het toch wel leuk was weer eens eentje voor het archief gemaakt
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=afwzLdzN7TA[/youtube]
Leuk in beeld gebracht Ger!
In het begin van de race werd ik wel lichtelijk nerveus door de druk die je kon geven, jammer van je schakelfout maar dit gaf mij wel weer ademruimte toen :)
Flink lag moment ook zeg…
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

thanks en inderdaad in begin kon ik achteraan dat groepje van vijf lekker bumperkleven en loeren op een kansje.
geen idee wat er bij dat schakelen gebeurde, maar het zal wel een onbewuste shift up/down button tegelijk zijn geweest, zelf nooit eerder shift issues meegemaakt.
lag moment was idd jammer want het ging lekker was juist in leuk gevecht met Pim bezig.
Maar zoals in de toch weer lange samenvatting te zien is ook daarna geen moment verveeld (en eigenlijk was ik bijna 70 minuten lang met gevechten bezig dus had net zo goed de hele race kunnen opnemen :D ). Heb wel eens saaiere races meegemaakt dus vandaar toch weer eens een clippie.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”