NK GT 2019 | Race 7 Botniaring | 08-09-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 7
Botniaring
08-09-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Green-line
De green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een complete formatieronde gereden.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen in server 1
Indien er voldoende deelnemers zijn voor server 2, dan kan iedereen die dit wil gezellig meerijden

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F4 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Server staat nu ingesteld met de Long versie ipv Chicane.....

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Klopt, het wordt gefixed!
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Pascal de Birk schreef: 05 sep 2019, 16:26 Server staat nu ingesteld met de Long versie ipv Chicane.....

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Is aangepast
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

!!!LET OP!!!

De startprocedure is aangepast.
Alle info staat bovenaan in dit topic
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op, de openingspost is aangepast:
- Afbeelding 'green line' toegevoegd
- Omschrijving startprocedure iets verduidelijkt:
Met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Wat een @&#&€@ avond. Niks anders van te maken.

5 minuten voor de race start besloot m'n pc in slaapstand te gaan. Daarna weer snel opgestart en alles aangezet. Maar kreeg de hele tijd USB disconnect geluidjes te horen. Merkte er niets van met rijden tot de race ging beginnen.. stutters in VR en m'n FFB die snel aan/uit leek te gaan. Niet mee te rijden dus maar kon er aardig mee blijven rijden en hoopte dat het beter werd.
Tot na 15 min ik geen FFB had en dus de auto maar in de pits geparkeerd. Na even uitgeraasd te zijn in TS kanaal besloot mijn pc weer in slaapstand te gaan.... Excuses voor de mensen die er mogelijk hinder van hebben gehad.

Oh en Sorry Ger, ik kon het echt niet meer aanremmen en kon je niet ontwijken. Je remde een fractie eerder dan een ronde ervoor en door de stutters kon ik daar niet meer op anticiperen.

Geen leuke/fijne hervatting van het seizoen zo...
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik hoop niet dat dit een trend gaat worden. Vol in verkeer framedrops naar 30fps of minder is niet leuk... Als dit volgende race weer zo is kan ik mijn conclusies trekken...
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

np michael, ik ging hard in de remmen omdat roel voor me ook wat vroeger remde dan ik had zien aankomen, was dus harmonica effect.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Mooi podium, dik tevreden eigenlijk, ondanks een lelijke spin die veel erger had kunnen aflopen.

Ik stond op een eenstopper terwijl mijn teamgenoten voor een tweestopper gingen. Ik had al verwacht dat er meer mensen een tweestopper zouden maken en ik dus snellere mannen achter me zou hebben. Ik was ook nog op de medium gestart. Toch ging het eigenlijk best prima de eerste rondjes, tot ik een remfout maakte en achteruit de baan afgleed. Het gras was goed gesproeid daar, want ik gleed heel hard door. Toen ik weer recht stond, zag ik asfalt, maar daar reed ook Arjan Veltens voorbij. Ik had een flink stuk baan afgesneden en kreeg een terechte drivethrough. Die maar meteen ingelost en omdat de pitstraat zo kort is, kwam ik ook nog gewoon voor Pascal de baan weer op. Dat leek me niet helemaal fair, dus ik heb Pascal en Lennart voorbij gelaten.

Daarna weer volop racen. Ergens had ik toch wat schade opgelopen, waardoor de banden achter harder sleten dan gehoopt. De mediums waren er helemaal aan toen ik eindelijk mijn stop maakte. Daarna vol gas achter Pascal en Lennart aan. Pascal ging voor de tweestopper dus die moest ik voor kunnen blijven. Eerst liep ik nog in op Lennart, maar toen het beste eraf was bij de softs toch maar rustig op uitrijden gaan zitten en een prima podium gescoord.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ger Peeters schreef: 08 sep 2019, 22:31 np michael, ik ging hard in de remmen omdat roel voor me ook wat vroeger remde dan ik had zien aankomen, was dus harmonica effect.
Er zijn coureurs die beter betaald krijgen en dit effect ook niet zien aankomen, zelfs in de eerste ronde van een race.....
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

toch nog even een reactie op de startprocedure en de straffen die daar uit voort zijn gekomen. ik snap de regels, maar het kan niet zo zijn omdat de linkse kant niet aansluit bij hun voorganger, de rechterzijde daar dan voor gestraft wordt, hetzij door de racecommissie in dit geval, anderzijds, dat we al met een grote achterstand starten. links sloten zowel geuze als feenstra niet aan, moet ik dan aan de rechtse kant met 200 meter achterstand beginnen?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Protestje indienen volgende keer dan als je idd meent last te hebben van een gat wat te groot is geworden, dat wordt je dan zeker niet aangerekend want hier zijn regelementen voor terug te zoeken. Wel lekker dat je 200meter maar gelijk noemt, dat zou ik zelf ook doen, maar laten we het bij max 5 autolengtes houden.

Vond het idd een beetje hatelijk die vervelende bochtjes daar, en wilde na de laatste bocht niet meer van de limiter af eigelijk uit angst te snel over S/F te komen :P

Over hatelijk bochtjes gesproken, dat wordt bij Silverstone ook weer een ding..
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Tonnie Jansen schreef: 20 sep 2019, 12:31 toch nog even een reactie op de startprocedure en de straffen die daar uit voort zijn gekomen. ik snap de regels, maar het kan niet zo zijn omdat de linkse kant niet aansluit bij hun voorganger, de rechterzijde daar dan voor gestraft wordt, hetzij door de racecommissie in dit geval, anderzijds, dat we al met een grote achterstand starten. links sloten zowel geuze als feenstra niet aan, moet ik dan aan de rechtse kant met 200 meter achterstand beginnen?
Om maar meteen te beginnen met je laatste vraag: ja.
Of je nu single of double file rijdt, je moet over de green line rijden ná de auto die één positie hoger dan jou hoort te starten. Als die auto een groot gat laat vallen heb je op dat moment helaas pech. Dat was zo in de eerste helft van het seizoen bij een single file start, en dat geldt nu nog steeds bij double file.

Wat echter ook in de regels over de startprocedure staat is dat de afstand tot de auto in de lijn voor je (dus 2 posities hoger) minimaal 1, maximaal 5 autolengtes mag zijn. Als jij dus van mening bent dat je last hebt van iemand die een gat duidelijk groter dan die 5 autolengtes laat vallen, kun je daarvoor een protest indienen. Het is lastig die 5 autolengtes op de millimeter exact te meten, maar als iemand een gat laat vallen van 100+m is dat dus te groot.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”