NK GT 2019 | Race 9 Zandvoort | 06-10-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 9
Zandvoort
06-10-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Green-line
De green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een complete formatieronde gereden. Let op: dit is NIET de lijn bij pole-position.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F4 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Oh snap, had het weerbericht nog niet gezien :D
* setup van Maleisie van stal halen doet :P
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Heeft er iemand tijd en zin om de server op Zandvoort te zetten?

Bedankt voor de moeite!
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Wordt morgen waarschijnlijk komt nog een mod update namelijk.

Gr onno

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

welke versie van zandvoort rijden we?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

en hoe staat real road en time-scale ingesteld?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Ik heb nu net even snel een server aangezet voor de GT op ZAndvoort.
Aangezien het gaat regenen bij de start en daarna zal opklaren zal ik in de loop van de week 2 servers maken.
1x droog en 1x nat.
Ook zal er nog een update op de baan komen zodat we een mooi NK loadingscreen krijgen en wat aangepaste sponsor borden langs de baan.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Molto grazi Martijn
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op, de openingspost is aangepast:
- Afbeelding 'green line' toegevoegd
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Toevoeging:
Aangezien dit een regenrace is vervalt de volgende regel uit het 'Algemene Informatie' -topic:
- Er moeten tijdens de race minimaal 2 verschillende compounds per band gebruikt worden.

De volgende regel is wél van toepassing:
- Er is een verplichte pitstop waarbij 4 banden gewisseld moeten worden
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Hosternokke dat was echt harstikke leuk! :)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Zeker een mooie race , Had er veel voor getraind maar heb toch wel een stomme fout gemaakt:
In de trainingen droogde de baan op in 3-4 rondes dus ik dacht ik monteer vast de S8 tijdens de race toen het stopte met regenen
Nou dat viel ff tegen in de wedstrijd wou de baan bijna niet opdrogen
Gevolg 2 x met schade de pit in
leer voor de volgende keer training en wedstrijden staan op andere instellingen :mrgreen:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik gokte daar ook wel een beetje op Berry. Er gingen enkel volgens mij best veel mensen op slicks rijden zodat het opdrogen sterk in snelheid afnam. Althans dat is mijn theorie :)

@ David
Over ons leuke gevecht, logisch dat ik jouw kleun niet voelde, dat was niels denk ik :p
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Zo zeg, ik zat binnen maar zelfs daar nog nat geworden, van het zweet dan.
dat was wel even afzien kwa concentratie levels.
Kwali op droog ging aardig goed rond P14 maar in laatste poging met iets meer vleugel toch nog naar P11 opgeschoven.

De race dan , zoals verwacht nat. gegokt om lang door te kunnen rijden op wets en dat lukte. de banden tot diep in het rood opgereden en de gok genomen om naar slicks S8 te gaan met nog 25min te gaan (S7 sleten bij mij in de training te hard)
Echter zoals Berry en William ook al zeiden, droogde de baan veel te langzaam op in vergelijking met de practice. Dit heeft ongetwijfeld met de instellingen te maken maar als er na 40min en blauwe lucht nog steeds geen echt droge lijn is dan klopt dit mijns inziens niet helemaal. het bleef dus glibberen op de slicks totaan de finish waarbij mijn tijden vergelijkbaar bleven met de oude wets.
Al met al dus maar 1 stop gemaakt en geen schade (op paar kleine gras tripjes na) naar P9 gereden.
Heel blij mij ook al deden er niet heel veel mensen mee

Hoewel er niet een geheel droge lijn was, was er toch wel een groot verschil met de 'buiten de racelijn' als je daar op kwam met slicks gingn je gewoon rechtdoor. dat leek mij wel realistisch dus dat was prima!
David Davine
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2018, 14:32

William Geuze schreef: 07 okt 2019, 08:17 Ik gokte daar ook wel een beetje op Berry. Er gingen enkel volgens mij best veel mensen op slicks rijden zodat het opdrogen sterk in snelheid afnam. Althans dat is mijn theorie :)

@ David
Over ons leuke gevecht, logisch dat ik jouw kleun niet voelde, dat was niels denk ik :p
Haha ik zag het ook in de steam ja, verkeerd gezien op m'n schermpje.. Ik heb Niels nog een pb-tje gestuurd, ik trapte net iets te laat op m'n rem, gelukkig kon hij hem nog net op de baan houden.

Verder was het een leuke race, ik zag er van te voren een beetje tegenop (ik denk meer coureurs gezien de opkomst), maar ik heb me weer goed vermaakt! :driving:
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Dan ook maar een klein verslagje van mijn kant.
Op Zandvoort ga ik meestal wel goed, maar daar bleek in de kwalificatie helemaal niks van terecht te komen.
Hoewel ik alleen een setup voor een natte baan had en daarmee dus moest kwalificeren viel een P14 mij toch wat tegen. Dat moest ik dus in de race goed zien te maken en gezien het op Zandvoort niet gemakkelijk inhalen is (laat staan in de regen) wachtte mij een behoorlijke klus.
Ik vertrok met een volle tank met het doel zo lang mogelijk op de wets te rijden met de hoop dat het op tijd zou stoppen met regenen.

Bij de start rustig aan gedaan en had meteen een plek tov Ger gewonnen die volgens mij de greenline verkeerd inschatte.
Daarna lange tijd achter Martin en Joost gereden met geen mogelijkheid ze in te halen. Voor ons groepje ging op een gegeven moment Twan in de fout. Kort daarop maakten ook Martin en Joost fouten waardoor ik er langs kon en eigen tempo kon rijden. Doordat anderen voor nieuwe wets de pits bezochten kon ik nog een aantal plekken winnen. Daarnaast reed ik het gat naar Niels dicht en kon hem na een (al zeg ik het zelf) mooie inhaalpoging voorbij. Kort daarop kwamen Niek en Ruben mij op hun veel nieuwere regenbanden voorbij. Dit bleek ook een soort omslagpunt in de race te zijn. Nadat Ruben mij voorbij was kon ik hem goed volgen en leek het erop dat het voordeel van nieuwe regenbanden min of meer verdwenen was. De baan werd droger en de bandjes sleten ook meer. De vraag was wanneer het goed was om over te gaan naar slicks.

Crewchief vertelde mij dat van de toppers Ronald als eerste naar softs ging. Op een gegeven moment zag ik Ruben naar de pits gaan en ook hij ging naar softs. Daarna nog even met teamgenoot David sparren over het moment om naar binnen te gaan. Echter, ik moest ook echt naar binnen aangezien linksvoor er echt aan was (16% over). Zodoende maakte ik mijn pitstop een ronde nadat Ruben was gegaan en kwam zo''n 6 seconden achter hem de baan op. Op dat moment reed ik op P10. Niek maakte zijn pitstop later en kwam achter mij terecht. Plots was hij ook achter mij weg. Waarschijnlijk van de baan gespind(?). Ik had moeite om ritme te vinden want man man wat was het glad buiten de racelijn. Even gleed ik er vanaf, maar kon rustig mijn race vervolgen. Ruben was gevlogen, maar vloog ook van de baan waardoor het gat weer wat kleiner werd. Ik reed constant mijn rondjes en zag tot mijn verrassing niet 1, maar 2 Leone auto's voor mij rijden. Ronald had er totaal geen gang meer in zitten en toen hij bij uitkomen Scheivlak half het gras in ging kon ik hem eenvoudig passeren. Kort daaarop maakte Ruben een klein foutje en kon ik hem ook voorbij. Doordat ik zo geconcentreerd was op het rijden zag ik dat ik op dat moment op P3 reed! Doordat anderen nog een pitstop maakten en uitvallers (Walther had hoge nood en besloot de dichtstbijzijnde dixie op te zoeken) was ik doorgeschoven naar een onverwachte podiumplek. Ik moest hem alleen nog zien te verdedigen tov Ruben.

Ruben was voor mijn gevoel echt een bak sneller, maar zolang ik de auto op de droge lijn kon houden zou hij er niet langs kunnen. Daardoor ging ik onbedoeld wel langzamer dan dat ik kon aangezien een foutje meteen afgestraft zou worden. Gelukkig slaagde ik er in om geen fouten te maken en zo mijn tweede podium van het seizoen te scoren!

Van P14 naar P3. Ik heb wel eens slechtere zondagavonden gehad. De P5 van David maakte het feest voor VanderPoel Racing alleen maar mooier met het beste teamresultaat van het seizoen tot dusver.

Bij deze de felicitaties naar Arjan voor zijn wederom dominante optreden en met het binnenhalen van het kampioenschap!

Op naar Portugal!
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Geweldige race, alleen moest zo'n blauwe mclaren mij een beuk van achteren geven hahaha. Wel jammer dat je nadien de positie niet even netjes terug geeft.
Ps: Pascal, die inhaalactie was idd erg gaaf :kwijil:
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Hier niet zo'n geweldige race.
Zeer tevreden met P10 in q.
Had veel vertrouwen in mijn race pace en won een plekje bij de start.
Daarna was mijn motto geen gekke dingen doen, maar ik werd 2 keer verrast door spins van anderen, waardoor ik moest uitwijken en dat kan lastig zijn op een natte baan.
Hierdoor 2 keer contact met de muur.
Na de tweede keer zag ik dat ik veel schade had, maar ik denk even rondje voelen hoe de auto nog gaat, nou niet dus: weer de muur in.
Daarna de pits opgezocht, maar ik had geen zin om meer dan 10 minuten in de pits te wachten en dus ben ik er maar mee gestopt.
Jammer, want op zich vind ik races met wisselende weersomstandigheden wel leuk.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dat liep niet helemaal als bedoeld zullen we maar zeggen.
Begon al bij de start, zoals Pascal al zei had ik dus de verkeerde startlijn te pakken, dus maakte een jumpstart bij de geel/witte lijn ipv de bedoelde geblokte lijn, zie de straf wel verschijnen. Ging van gas terug op de limiter en herpakken bij de juiste lijn koste me vervolgens nog een plek of twee.

Had behoorlijk wat laps in de regen gemaakt en daarbij niet een keer schade gereden. Dus om de prima start meteen maar een mooi vervolg te geven ging ik in tweede lap met een glijer op schijvlak de muur in. Gelukkig niemand meegenomen en ik kon nog naar de pit voor reparaties. Wel ruim twee minuten stilgestaan dus behoorlijk balend op een ronde een eind achter het hele veld de baan weer op.
Er volgde een lange stint op de wets waarbij ik behoorlijk wat mensen voorbij ben gegaan zonder altijd te weten of het om positie ging of alleen terug pakken van een lap :). in de eindsprint op softs met geluk door de uitglijers van anderen toch nog naar p10 terug weten te komen. Een plek waar ik normaal tevreden zou zijn geweest maar smaakte nu toch behoorlijk bitter.

PS was dus zeker geen geweldig weekend voor RTSE :(. Jan die de auto niet eens op de grid kon zetten door technische problemen vlak voor de race en Marco en Twan die beiden zijn uitgevallen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Twan Capellen schreef: Daarna de pits opgezocht, maar ik had geen zin om meer dan 10 minuten in de pits te wachten en dus ben ik er maar mee gestopt.
Jammer, want op zich vind ik races met wisselende weersomstandigheden wel leuk.
Dus je vindt het wel goed om de hele sessie te laten zitten (wat vermoedelijk langer was dan 10 minuten) om na de race een keer de server te mogen verlaten, maar niet om even een kopje koffie te gaan drinken / halen en dan na die break weer verder te rijden?

Leuk is anders, maar zo doe je iig nog iets Afbeelding

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #??

Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”