NK GT 2019 | Race 10 Estoril | 20-10-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 10
Estoril
20-10-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Green-line
De green-line bevindt zich op de timing-streep (het punt waarop de nieuwe ronde ingaat in-game), er wordt dus een complete formatieronde gereden. Let op: dit is NIET de zwart/wit-geblokte lijn eerder op de grid.
Afbeelding
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F4 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Wordt deze race gereden op de gp of gt layout? Ik vraag dit omdat beide servers online staan?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

zelfde vraag hier
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Zonder Chicane was de bedoeling geloof ik.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op, de openingspost is aangepast:
- Afbeelding 'green line' toegevoegd
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Connection lost op grid en wedstrijdleiding wilde geen restart doen dus ja.
fijn alle uren voor jan Doedel en voor niks naar huis gehaast
mag hopen dat Studio397 daar eens iets aan doet anders is de lol er snel af met rf2
laters
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

en wat is de regel voor restart? vorige races gebeurde dit wel...
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Geen pace, maar heerlijk gereden en geknokt met de heren om mij heen! :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

En toen kon ik eindelijk weer racen na veel werkverhindering deze zomer. 10 weken geen rf2 gezien maar wel gestuurd op ps4.
Donderdag naar het circuit gekomen en wat duf gestuurd. Vrijdag erg veel getraind. En het ging goed vooruit met winst van 4 s en 200 laps verder.

Q : was wat stroeve start met niet helemaal fijne setup, tijd neergezet, setup gewisseld maar was het ook niet. Terug naar eerste setup en nogmaals ervoor gegaan. 0,2 van best af ..mooi.

R :Door gridstraf , vergeten afmelding of te laat ik wist het niet eens, naar achteren gezet voor broer maar die werd eruit gepingt helaas...geen restart voor hem aangeboden.
Lap 4 een touche door Jos vd Sterren door naar mijn idee unsafe return to track van zijn kant.
Schade, pits in, en repaired.
Lap 6 laat ik de kop van het veld voorbij maar het is een lange batterij. Ik kan niet echt meer van de race lijn af en Walther Berk komt achterop ook op racelijn helaas wat ik niet verwacht. Omdat ik snel naar rechts wil van de lijn af laat misschien mijn gas te vroeg los in de ijver en Walter komt met 20 km p uur dichterbij en raakt me net. Weer eraf en vleugel kwijt. Pits repaired. Wel wat FFB issue maar het gaat. Ik kan veilig verder. Dan maar voor de punten. Poepstart?!

Daarna kom ik eindelijk in een ritme en het gaat prima, kan makkelijk aansluiten op p18. Ben goed bezig.
Helaas zit ik niet op mijn standaard plek met monitor maar op een tv in het buitenland te werken waarvan ik 1 x op een knop moet drukken om te zorgen dat ie niet op standby gaat. Maar ik raak in het oppakken van de controller een verkeerde knop en het beeld gaat zwart. Ik besluit rechtdoor op start finish de banden in te gaan. DNF. Auto total loss nu ...3 maal is racescheepsrecht ofzo?

Zeer, zeer teleurstellend, heb maar een biertje genomen...

Tot de volgende !
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Even een verzoek aan achterblijvers: wat een trend lijkt te worden is dat achterblijvers bewust de bochten uitkiezen om de snellere deelnemers voorbij te laten, i.p.v. dit op een recht stuk te doen. Mijn verzoek: niet doen, tenzij het niet anders kan :)

Ik zie het steeds vaker voorkomen dat er op een recht stuk vóór een bocht alle ruimte is voor de achterblijver om duidelijk van de lijn te gaan en vervolgens het gas los te laten, maar dat de achterblijver gewoon volgas op de racelijn door blijft rijden en dan in de remzone op de racelijn óf later remt, óf minder hard remt en dan bewust de apex mist, onder het mom van: kom maar, duik maar aan de binnenkant.

Als snellere deelnemer vind ik (en meerderen met mij, heb ik vernomen) dit erg verwarrend, aangezien ik namelijk niet zeker weet of je bewust ruimte laat of dat je je verremt en de bocht mist (en mij mogelijk niet gezien hebt). Volgens mij heb je jezelf er ook mee, want je komt buiten de ideale lijn, waar nauwelijks rubber ligt, waardoor de kans groot is dat je veel tijd verliest omdat je loopt te harken op het vuil, of zelf de controle verliest en spint of buiten de baan raakt (wat ik ook regelmatig zie gebeuren). Daarnaast kan het bewust later remmen/insturen ook bij de snellere deelnemer een schrikreactie opwekken, indien hij 'blind' zijn voorganger volgt en ook de bocht mist (we zijn allemaal mensen :p).

Op een recht stuk even duidelijk van de racelijn gaan en liften is voor de snellere deelnemers veel duidelijker (de snellere deelnemer weet dan 100% zeker dat jij hem gezien hebt en bewust voorbij laat) en je loopt zelf niet te klooien op het vuil aan de buitenkant van een bocht, waardoor ook jij minder tijd verliest (mijns inziens). Let uiteraard wel goed op dat je pas van je gas gaat nadat je écht op een andere lijn zit, niet met iemand vlak achter je op een volgas-gedeelte ;).

Ook al zit de snellere deelnemer op het rechte stuk misschien nog 0,5s achter je en heb je het gevoel dat je die persoon nog niet ophoudt, en dus wel kan wachten tot de volgende bocht, is de kans groot dat de snellere deelnemer binnen 1 remzone of bocht wél op je bumper zit, en je vervolgens beiden loopt te klooien in een bocht en veel tijd verliest. Kies dan bewust het rechte stuk vóór een bocht om van de lijn te gaan, van je gas te gaan, aan te sluiten, om zo beiden de normale lijn in de bocht te kunnen nemen.

Natuurlijk zijn er situaties waarbij het nou eenmaal zo uitkomt dat je midden in een bocht aan de kant wilt gaan, maar om standaard de remzone/bocht te gebruiken i.p.v. het rechte stuk wil ik echt afraden.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

heb denk ik wel weer wat momenten voor mijn eigen archief, clip volgt....
het ging verrassend lekker, lekkere gevechten gehad zeker in begin met diverse mensen leuk in gevecht geweest. zowaar op eigen snelheid de hele race door gaten dicht gereden en mensen (op kalere bandjes) ingehaald.
En David sorry nog voor de kleun ergens in de laatste paar laps. Je remde nog wat vroeger dan ik had zien aankomen en ik kon je kofferbak niet meer ontwijken. Hadden er gelukkig alletwee geloof ik niet zo heel erg veel last van.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Een interessante race beleefd.
Voor de start van de race samen met teamgenoten David en Michael zitten te sparren over de strategie. We zaten namelijk wat verder vooraan dan gebruikelijk. Dus starten op softs om bij te blijven of starten op mediums en wat later stoppen met het risico dat het gat naar de anderen in de beginfase groter wordt. We zijn daarbij altijd van een eenstopper uit gegaan. Een tweestopper dachten we niet eens aan (niet bewust). We hadden ook niet getest en doorberekend. Al goed, we startten dus alle drie op softs.

Ik kon goed meekomen in de eerste stint en was het soms best gezellig met David, Lennart, Niels en Ruben.
David liet mij op een gegeven moment voorbij en heb een paar ronden achter Lennart gezeten waarvan ik wist dat hij op mediums stond. Inhalen kon ik echter nooit. Wel won ik een plek omdat Niels problemen had met zijn radiator en de pits in moest. Ik zat nog steeds achter Ruben en Lennart, maar beide gingen op hun mediums eerder naar binnen dan ik op mijn softs. Toen begon het te dagen dat zij op een tweestopper stonden. Ik besloot maar om door te rijden en op een eenstopper te blijven. Nadat ook Arjan een pitstop maakte reed ik even op P2 met Niek aan de leiding. Al snel werd ik door Arjan ingehaald en maakte in ronde 21 mijn pitstop. Tot dan doe voelde de auto nog redelijk ok. Ik kwam de pits uit vlak voor Ger.

Ger kon ik echter niet achter mij houden. Hij reed A) op softs en ik mediums en B) mijn bandjes waren nog niet op arbeidstemperatuur.
In deze fase van de race had ik niet veel auto's om mij heen. Ger reed wel bij mij weg, maar ik kon toch nog redelijk bij blijven. Gezien zijn pitstop strategie ging ik ervan uit dat hij nog een pitstop moest maken. Ik zat in een lekker ritme en kon constant mijn rondjes rijden.
Tussendoor maakte Lennart zijn tweede pitstop en kwam vlak achter mij de baan weer op. Ik had gehoopt op een groter verschil, maar ook dan had hij mij toch wel ingehaald. Ik probeerde nog wat te verdedigen, maar er was geen houden aan. Doordat Ger ook zijn tweede pitstop maakete en Ruben een vangrail inspectie executeerde schoof ik door naar P4. Als laatste maakte Niek zijn (enige) pitstop en was te ver van mij verwijderd. Toch werd het nog leuk tussen ons in de laatste fase van de race.

Niek mocht blijkbaar van zijn vrouw niet zo hard meer rijden (zie stream) vanwege wakker wordende kinderen. Hiervan profiteerde ik en werd het gat tussen ons verkleind naar 5,5 seconden. Dit bleef een paar ronden zo totdat hij van de baan spinde en ik P3 kon overnemen. Plots werd het voor mij een race van ontspannen naar de finish rijden naar de laatste 2 ronden keihard een podiumplek verdedigen. Zou ik een tweede podiumplek op rij kunnen behalen? Het antwoord is nee. Hoewel ik een paar plaagstootjes kon afslaan wist ik dat Niek sowieso sneller is dan ik, maar dat hij ook veel versere banden had. In de laatste ronde dwong hij mij een verdedigende lijn te rijden om vervolgens de volgende bocht mij in te halen. Een mooie actie van hem. Een paar bochten voor het einde verlies ik dus P3. Beetje zuur, maar als Niek zijn problemen had gehad had ik hoe dan ook nooit bij hem in de buurt kunnen komen. Ik ben dus gewoon tevreden met P4!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Lennart Lippens schreef: 21 okt 2019, 11:53
Let uiteraard wel goed op dat je pas van je gas gaat nadat je écht op een andere lijn zit, niet met iemand vlak achter je op een volgas-gedeelte ;).

Natuurlijk zijn er situaties waarbij het nou eenmaal zo uitkomt dat je midden in een bocht aan de kant wilt gaan..
;) In de ervaringtas.

Zou ook goed kunnen dat als dan de achterblijver voorrang verleent door liften op rechte stuk de auto mogelijk niet de normale snelheid heeft voor de volgende bocht race lijn.

Bij een groep auto’s kan het lastig zijn als je in de bocht al aan de kant was in mijn geval. Je kunt niet even invoegen lijkt me en komt dan op bocht exit weer op de racelijn. crewchief spotter deed het werk ook goed.

Ps bedankt heren van de live stream. (Nee Jos tikte mij aan :eggstick: )Toch een erg mooie en entertaining GT3 race uiteindelijk.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Als je je verveelt, ik ben een keer een hele race lang niet ingehaald :D

Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

leuk gemaakt met muziek
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Robin Baltus schreef: 21 okt 2019, 23:32 leuk gemaakt met muziek
Geef mij toch maar een onboard V8 sound😂😂😂
Verder mooi gemaakt Ger
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

hahaha thanks, vinden van balans tussen geluid autos en 'achtergrond' muziek is een uitdaging voor een amateur prutser. vraag me wel af hoe lang het goed gaat op youtube ivm rechten. Tijd geleden een keer een clipje gemaakt met iets van queen als achtergrond en die werd al tijdens het uploaden door joeptoep bevonden als niet okee vanwege auteursrecht, upload brak zelfs af. Merkte tijdje geleden dat er momenteel alleen opmerkingen bij staan dat ik geen geld mee kan vangen (whahahahah as if) en dat er reclame's bij getoond kunnen worden.

verder kost zelfs het vlug vlug bijelkaar grabben/knippen/plakken etc best nog wat tijd zeker als je niet echt in de materie zit dus ben benieuwd hoe lang ik er mee door ga. Bedacht me gisteravond toen ik bezig was al dat ik in die tijd eigenlijk beter wat laps in DTCC op nordschleiffe had kunnen oefenen :D (dus als het donderdag niet goed gaat heb ik bij deze al een coureur smoes waarom ingeschoten)
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”