NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Leuk dat ik een keertje mocht proeven aan de GT3 als gastrijder.
Hoewel ik de race netjes heb uitgereden, niet laatste ben geworden en/of uitgevallen, was het best confronterend om te zien hoe snel iedereen is in die wagens. Dus mijn complimenten naar ieders niveau.
Oke.. ik hadook niet echt geoefend, maar toch. Hoop geleerd wel!
Komend weekend de 'green hell', ben benieuwd of ik een ronde zonder schade kan rijden :)
Hopelijk tot dan.
Gr tim
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

De oplossing zit hem niet in het indienen van protesten René.
Heb met Michael het ongeval via pb besproken en daar is het voor mij ook mee opgelost.
Niemand die de GT serieus neemt zal moedwillig een ongeval veroorzaken en daardoor zijn eigen race op het spel zetten maar er word soms te agressief gereden waardoor een tik grote gevolgen kan hebben.
Voor mij was de race snel over na het contact met de vangrail en door dit soort voorvallen train ik niet of nauwelijks meer om frustraties te voorkomen.
Mij lijkt het een idee om de schade drastisch te verlagen of zelfs uit te schakelen om alsnog met de race verder te kunnen zodat niet alle trainingen voor niets zijn geweest.
Ik rijd ook VEC en daar spendeer ik ongeveer 90% van alle tijd in die ik online train omdat daar niet zo agressief gereden word en met veel respect.
Men weet daar allang dat de race niet word gewonnen in de eerste ronde of divebombs.
Of doe het zoals bij het VEC en geef de straf bij de volgende race zoals een drive thru of een stop en go van 30 seconden tijdens de race in plaats van een gridstraf want dat doet niet zo'n pijn.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Gewoon 100% schade houden, en altijd protesten indienen of je iets nou wel of niet uitpraat. Op die manier voelen mensen het tenminste als ze een fout maken, met penalties. Dat beetje babbelen en sorry zeggen betekend niet zo veel als je 't mij vraagt. Kijk, niemand is aan met opzet anderen van de baan aan het racen, dat gebeurd door te weinig oefenen of boven je kunnen racen. Dus, misschien zetten stevige penalties wel aan tot extra oefening ;)
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Grappig dat SRVN heel vaak met het VEC vergeleken word.
Ik denk niet dat dat eerlijk is. Nu volg ik helemaal niks van het VEC maar volgens mij zijn er wat kleine verschillen.
Maar goed, op de 1 of andere manier is het ze daar dus wel gelukt om netjes rijden en respect af te dwingen.
De vraag is dus waarom lukt dat hier dan niet? Aangezien het hier schijnbaar niet lukt en dit onderwerp elke paar maanden weer terug komt.
Wat doen ze daar anders/beter dan wij?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Wij zijn voornamelijk te lief en inclusief, wij hebben geen Jimmy ;)
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Hoewel ik ook niks volg van VEC heb ik begrepen dat ze daar wel een stuk harder optreden. Dat kan ook makkelijk, omdat zij veel groter zijn en er genoeg rijders in de wachtkamer zitten die graag willen rijden. Op die manier pas je als rijder wel op om geen domme en roekeloze acties uit te voeren, denk ik, want voor je het weet mag je niet meer rijden. Dat is bij SRVN niet mogelijk, want wij hebben al geen groot deelnemersveld en met harder optreden snijd je je als Vereniging in de vingers. William geeft met zijn bericht dus precies aan wat het verschil is.
Ik denk ook niet dat het een kwestie is van meer trainen, zoals Kevin aan geeft, maar dat het meer een instelling is van de rijder. Ik heb inmiddels al een lijstje van rijders (beginners en ervaren rijders) in mijn hoofd waar ik de confrontatie al niet eens mee aan ga, omdat je dan toch al weet dat je schade gaat krijgen. Die rijders moeten proberen hun instelling iets aan te passen, denk ik. Ik weet dat het maar een spelletje is, maar daar zit wss ook het probleem van deze instelling. Was het een echte race geweest, dan waren deze acties nooit gebeurd, maar juist omdat het een spelletje maakt het niet uit en heeft het geen gevolgen en doe je het gewoon.
Voor de duidelijkheid, ik probeer alleen een verklaring te geven voor de situatie en wil niemand met bovenstaande tekst aanvallen.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Goed punt. Maar hoe kan het dan dat het lijstje wat jij in je hooft hebt niet bij de RC bekend is? Als die personen je al zo vaak wat aan gedaan hebben hadden ze daar voor geschorst kunnen worden. Nu blijf je er maar achter rijden omdat ze toch wel schade rijden.... Volgens mij is dan het hele idee van racen weg.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

René, mij is gelukkig niet zo vaak wat aangedaan, want daar zorg ik zelf wel voor, tenzij ik het niet heb kunnen vermijden. Je hoeft er zelf ook niet direct last van te hebben, want als je races terugkijkt en of de protesten erop na leest van de afgelopen seizoenen, dan krijg je wel een beetje een beeld wie wat meer agressie in zijn rijden heeft en dus wat vaker de fout in gaat.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Voor de heren die naar aanleiding van de afgelopen race hun frustratie hebben uitgesproken. Wij hebben een paar momenten uit jullie race terug gekeken en moeten het helaas deels met jullie eens zijn. Wij hebben acties gezien die normaal al niet bij SRVN gewenst zijn, maar erger, niet passend zijn binnen dit NK.

Echter willen we jullie vragen om, zeker als dit al langer speelt, hier wel protesten voor in te dienen. We hebben namelijk nog steeds een functionerend licentie systeem. Kort samenvattend, een ieder heeft slechts 4 licentiepunten aan de start van het seizoen. Dit kan dus betekenen dat na 2 zware straffen potentieel al na 1 of 2 races een schorsing plaats kan vinden. Zoals jullie weten heeft de RC niet het mandaat zelf werk te gaan zoeken, m.a.w. de rijders zijn zelf verantwoordelijk voor het indienen van protesten zodat de RC hier actie op kan ondernemen.

Wanneer er wel geklaagd wordt, geen protesten worden ingediend maar wel de negativiteit doorsijpelt in het topic is de RC redelijk machteloos.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”