Pagina 1 van 2

NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 28 jan 2019, 13:20
door SRVN
Afbeelding
NK GT 2019-I Race 11
Monza
17-11-2019


Tijdschema
(Gewijzigd vanwege F1 GP Brazilië)

20.30 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.50 - Warmup
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Green-line
De green-line bevindt zich na Parabolica, maar nog voor de start/finish streep.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij dit evenement is het wél mogelijk om als gastrijder deel te nemen. Meld je aan via dit topic.
viewtopic.php?f=150&t=3438

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 25 sep 2019, 21:01
door SRVN
**** LET OP ****
De datum is aangepast

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 20 okt 2019, 23:32
door Michael Jaggie
SRVN schreef: 25 sep 2019, 21:01 **** LET OP ****
De datum is aangepast
Zonder iemand tegen het verkeerde been te schoppen of vervelend te doen.. maar waarom is de datum aangepast?

Nordschleiffe 1 week na Monza.. dat is niet handig wat mij betreft..

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 21 okt 2019, 07:04
door Lennart Lippens
Michael Jaggie schreef:
SRVN schreef: 25 sep 2019, 21:01 **** LET OP ****
De datum is aangepast
Zonder iemand tegen het verkeerde been te schoppen of vervelend te doen.. maar waarom is de datum aangepast?

Nordschleiffe 1 week na Monza.. dat is niet handig wat mij betreft..
10 november was per ongeluk dubbel geboekt net F3/F4.

Ja, het is kort op elkaar, maar aan de andere kant: je hebt nu 5 weken om Monza en Nordschleiffe voor te bereiden. Zolang er nog geen Nordschleiffe-server draait kun je natuurlijk altijd offline oefenen (dat had men nu ook al een paar weken kunnen doen), dat wordt weleens vergeten volgens mij :).

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 21 okt 2019, 10:39
door René Hoogterp
Terechte vraag hoor Michael. We hebben echter wat uitdagingen juist in die periode met de échte Formule 1.

Er is weinig speelruimte, en ook op die 17e november is er een avondrace in de Formule 1. Maar die begint (gelukkig) 'al' om 18.10 uur ipv 20.10 uur. (Mexico en VS). De F3/F4 verplaatsen naar die 17e is dan niet mogelijk, omdat we alsnog te laat starten dan, vandaar dat de GT race werd verschoven.

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 21 okt 2019, 11:44
door Michael Jaggie
Thanks voor de opheldering heren, denk dat vele met mij hier benieuwd naar waren ;)

Nordschleiffe heb ik het geluk de baan redelijk goed te kennen en dat zal wel goed komen, maar om daar 70 minuten met GT wagens te gaan rijden met (wellicht) mensen die de baan niet zo goed weten. Tsja dat wordt misschien een 'leuk' iets.

Zou fijn zijn als beide servers online komen, zodat mensen ook sneller 'online' gaan oefenen, dit zal vast goed komen ;-)

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 21 okt 2019, 13:13
door Ger Peeters
Michael Jaggie schreef: 21 okt 2019, 11:44 maar om daar 70 minuten met GT wagens te gaan rijden met (wellicht) mensen die de baan niet zo goed weten. Tsja dat wordt misschien een 'leuk' iets.
je hebt er in ieder geval heel wat minder kans om achterliggers tegen te komen :D .
Maar de eerste paar KM's zouden inderdaad zo maar eens hartslagmeterpiektest waardig kunnen worden

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 21 okt 2019, 13:21
door Michael Jaggie
Ger Peeters schreef: 21 okt 2019, 13:13
Michael Jaggie schreef: 21 okt 2019, 11:44 maar om daar 70 minuten met GT wagens te gaan rijden met (wellicht) mensen die de baan niet zo goed weten. Tsja dat wordt misschien een 'leuk' iets.
je hebt er in ieder geval heel wat minder kans om achterliggers tegen te komen :D .
Maar de eerste paar KM's zouden inderdaad zo maar eens hartslagmeterpiektest waardig kunnen worden
Zeker als jij mij weer eens gaat opjagen :bierglas:
Dat leveren vast leuke gevechten op weer haha

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 29 okt 2019, 21:07
door SRVN Racecommissie
Let op: Greenline is toegevoegd aan het begin topic.

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 01 nov 2019, 09:55
door Martin Baltus
thanks!
zijn er ook tracklimits toegevoegd?

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 01 nov 2019, 10:59
door Ger Peeters
Martin Baltus schreef: 01 nov 2019, 09:55 thanks!
zijn er ook tracklimits toegevoegd?
Als het in S1 dezelfde limits zijn als bij DTCC werken ze nog niet optimaal :D
Afbeelding

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 01 nov 2019, 12:58
door Lennart Lippens
Ger Peeters schreef: 01 nov 2019, 10:59
Martin Baltus schreef: 01 nov 2019, 09:55 thanks!
zijn er ook tracklimits toegevoegd?
Als het in S1 dezelfde limits zijn als bij DTCC werken ze nog niet optimaal :D
Dat is gedaan door (als test) bij de eerste en laatste chicane gewoon niet te remmen en volgas door de grindbak te stuiven. Daar krijg je geen cut-track melding voor. Ik zou dit echter niet aanbevelen voor de officiële sessies ;)

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 04 nov 2019, 20:52
door Michael Jaggie
Lennart Lippens schreef: 01 nov 2019, 12:58
Ger Peeters schreef: 01 nov 2019, 10:59
Martin Baltus schreef: 01 nov 2019, 09:55 thanks!
zijn er ook tracklimits toegevoegd?
Als het in S1 dezelfde limits zijn als bij DTCC werken ze nog niet optimaal :D
Dat is gedaan door (als test) bij de eerste en laatste chicane gewoon niet te remmen en volgas door de grindbak te stuiven. Daar krijg je geen cut-track melding voor. Ik zou dit echter niet aanbevelen voor de officiële sessies ;)
Vanavond dacht ik, laat ik eens gaan oefenen en kijken hoe de baan is. Na een keer verremd te hebben gewoon doorgereden want tsja.. eerst de baan even verkennen.

Tot ik door m'n teammaatjes getipt werd dat ik op P2 stond in de ranking.. super gaaf!

Echter zag ik snel dat dit geen correcte ronde was en ben ik dus die oekel boven aan de lijst die er niet hoort te staan.

Is er iemand die mijn tijd kan wissen? Dan kan ik tenminste normaal mijn tijden gaan rijden hahaha..

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 12 nov 2019, 15:10
door SRVN
Tijdschema
(Gewijzigd vanwege F1 GP Brazilië)

20.30 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.50 - Warmup
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 17 nov 2019, 21:22
door Jos van der Sterren
Ongelooflijk weer dat geduw.
Geen zin meer ik de GT.

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 17 nov 2019, 21:34
door Roel Palmers
Die mening deel ik met jou, Jos. Eerste chicane een kleine tik zonder gevolgen, maar de tweede chicane stond mijn stuur al 90 graden gedraaid toen ik rechtuit wou rijden.

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 17 nov 2019, 22:24
door William Geuze
Zucht... Te weinig brandstof om de laatste ronde te rijden. Dan nog een speeding penalty verzamelen... Tja.. :loser1:

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 18 nov 2019, 10:01
door Pascal de Birk
Best race ever!
Man man, wat heb ik genoten gisteravond. Non stop actie met hele gave gevechten of eigenlijk een gevecht dat de gehele race duurde.
De voortekenen voor een goed resultaat waren er al bij het oefenen. Ik zat er goed bij met een 47.1. Die tijd wist ik bij de kwalificatie niet te evenaren. Mijn eerste rondje was 47.414 en ik beet mij de rest van de kwalificatie stuk op die tijd. De gehele sessie had ik de pole te pakken, maar op het laatste moment pakt Ronald die van mij af met een verschil van 0.082.
Bij het oefenen bleek dat ik redelijk constant lage/mid 49ers kon rijden op softs en een volle tank. Op mediums ging het niet echt lekker dus de strategie was om zo lang mogelijk op softs door te gaan. Dus de auto helemaal volgetankt en het zachtste rubber eronder.

Bij de start moest ik uitkijken dat ik niet voor de green line voor Ronald zat (ik zat aan de binnenkant van de Parabolica). Hij ging precies op de lijn van de pitlimiter en ik wat later. Het gat was dus gemaakt. Het duurde even voordat ik in mijn ritme kwam. Dat Niels zo vlak achter mij zat hielp ook niet echt. Echter, na een aantal rondjes kwam ik in een lekkere flow en kon ik het gat naar Ronald dichten. Wat volgde was een heerlijk gevecht met veel respect voor elkaar. We gaven elkaar net voldoende ruimte en er werd hard maar fair gevochten. Zo hoort racen te zijn in mijn optiek. Ik had het voordeel op de rechte stukken, maar Ronald had het voordeel bij het remmen (wat kan hij laat remmen) en bij accelereren bocht uit was de Aston ook beter. In eerste instantie kon Niels daardoor weer dichterbij komen, maar door zijn vroege pitstop moest hij afhaken. De druk werd er echter niet minder om want nu kwam Niek er aan. Het werd een drie gevecht welke ik aanvankelijk "verloor". Niek kwam mij voorbij al kon ik hem kort daarop weer passeren. Plots zag ik Niek de pits in gaan. Het tactische spel kon beginnen.....

Een ronde nadat Niek de pits had bezocht ging ook Ronald de pits in. Gezien mijn testresultaten besloot ik door te gaan in de hoop dat ik een buffer kon creëren. Het gat naar Niek en Ronald was 38 seconden. Bij mijn eerste "vrije" ronde bleef dat gat nog gelijk, maar de ronde erna zag ik dat ze tijd op mij wonnen. Daarom besloot ik ook maar de pits te bezoeken. Ik kwam 3 seconden achter hen de baan op. In de statistieken zie ik dat mijn pitstop 3 seconden langer heeft geduurd (achteraf teveel getankt). Ik kwam tussen de Leones en Lennart terecht. Even was Lennart sneller, maar zodra de banden op temperatuur waren kon ik langzaam bij hem weg rijden. Natuurlijk wilde ik het gat naar voren dichten, maar dat ging niet zomaar en moest echt hard pushen om bij te blijven. Het ging heel langzaam, maar ik kwam dichterbij. Gelukkig voor mij waren er geen teamorders bij de Leones en begonnen ze het elkaar een beetje moeilijk te maken. Met ongeveer 5 minuten te gaan zat ik weer op de achterbumper van Ronald. Wederom was de strijd heftig en bij het ingaan van de laatste ronde kon ik via de slipstream hem bij de chicane naast Ronald zetten. Echter deed Ronald een "Vetteltje" (excuses aanvaard :bierfles ) en schoten we met Niek erbij de chicane voorbij. In dezelfde volgorde vervolgden wij onze weg. Ik probeerde nog wat bij de tweede chicane, maar het was niet voldoende. Bij Lesmo 2 zat er een achterblijver op de apex waardoor ik eromheen moest. Hiermee verloor ik definitief de aansluiting. Even werd het voor Ronald nog spannend bij Ascari met een achterblijver (Porsche), maar ik kon net niet profiteren. P3 op 1.5 seconde van P1.......

Nogmaals, ik heb enorm genoten van deze race en zal ik mij nog lang herinneren.
Felicitaties aan Niek voor de overwinning.

Laat de Green Hell maar komen!

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 18 nov 2019, 11:31
door Ronald van Dijk
Pfooohhh wat een race zeg! Ik sluit me helemaal aan bij Pascal. Dit was misschien wel mijn gaafste race ooit bij SRVN. De overwinning op Zandvoort in de Radical staat natuurlijk hoog aangeschreven, maar dit was echt spektakel van begin tot eind.

Ik had best wel wat geoefend en dat ging eigenlijk best lekker tot vrijdag ineens mijn rempedaal begon te haperen. De loadsensor heeft zijn beste tijd gehad. Door wat extra deadzone in te bouwen, leek het voor de race in ieder geval gefikst, want vol in de ankers kunnen is nogal belangrijk op Monza. En dat zou deze race zeker zo blijken!

De qualy begon wat stroefjes, terwijl Pascal meteen een strakke tijd neerzette. Vlak voor het einde was daar dan toch dat rondje waarvan ik wist dat het er in zat. Dat betekende pole, net voor Pascal. Leuk, maar ik voorzag al wel dat het in de race een pittige strijd zou gaan worden. Bij het testen ook al gezien dat de McLarens net 3/4 kilometers extra topspeed hadden.

Ik was bang dat ik meteen op het eerste rechte stuk na de green line sitting duck zou zijn, maar ik was goed weg. Pascal was iets trager met zijn reactie en dat was gaf me net de lucht die ik nodig had. Na een paar goede eerste rondjes had ik 1,5 seconde voorsprong. Maar toen kwam Pascal in zijn ritme en maakte ik af en toe kleine foutjes waardoor hij naar me toe kon kruipen. Toen hij eenmaal in de slipstream zat, was er geen houden meer aan.

Daarna ontstond echt een fantastisch gevecht. Zoals Pascal al beschreef was het hard maar fair. We wisten telkens waar de ander zat en hielden het altijd netjes. Het was echt Genieten met een grote G. Pascal de betere topsnelheid, ik de betere remmen. Ik weet niet eens meer hoeveel keren we van positie gewisseld zijn. Het gaf wel Niels en Niek de mogelijkheid om aan te sluiten. Maar na stevig knokken ging ik als koploper de pits in en was ik ook na de pitstops nog koploper.

Niek had echter iets meer pace in de mediumbanden zitten dan ik. Hij kon me vrij snel verschalken, maar ik kon hem ook redelijk volgen. Het was wel een gaatje van iets meer dan een seconde, maar ik gaf de moed nog niet op. Toen Niek ook wat problemen kreeg met zijn banden, rook ik mijn kans. We maakten heel licht contact, maar ik kwam er niet voorbij. En ja hoor... daar was die blauw/rode Mclaren weer in mijn spiegels!

Met nog heel weinig tijd op de klok had Pascal de betere exit uit Parabolica en zette hij hem aan de binnenkant. Bij het aanremmen voor de chicane brak ik iets uit en schoof ik tijdens het remmen iets naar rechts tegen de zijkant van Pascal. We schoten beiden rechtdoor en konden net Niek ontwijken. We konden het gelukkig redelijk netjes oplossen en onze weg vervolgen. Ik heb wel na de race mijn excuses aangeboden, want dit was uiteindelijk wel een foutje van mijn kant met gelukkig niet al te grote gevolgen.

Voor de Variante Ascari had ik nog even een heel spannend moment met een achterblijver. Een gastrijder in een Porsche maakte het Niek al niet heel makkelijk, maar hij ging ook niet aan de kant op het rechte stuk voor de chicane, met als gevolg dat ik er bij het aanremmen bijna bovenop zat en bij het uitaccellereren nog een keer. Gelukkig ging het allemaal net goed en kon ik de auto op P2 thuisbrengen.

Gefeliciteerd Niek met de overwinning. Mooie race en jij verdiende hem uiteindelijk Toch een gave 1-2 zo!
En Pascal bedankt voor de te gekke race en je sportieve reactie na afloop ondanks mijn 'Vettel momentje'

En René en Onno bedankt voor de vette stream! Was een genot om die nog eens helemaal terug te kijken.

Re: NK GT 2019 | Race 11 Monza | 17-11-2019

Geplaatst: 18 nov 2019, 16:32
door René de Ruijter
Roel Palmers schreef: 17 nov 2019, 21:34 Die mening deel ik met jou, Jos. Eerste chicane een kleine tik zonder gevolgen, maar de tweede chicane stond mijn stuur al 90 graden gedraaid toen ik rechtuit wou rijden.
Jos van der Sterren schreef: 17 nov 2019, 21:22 Ongelooflijk weer dat geduw.
Geen zin meer ik de GT.
Zo als ik het lees gebeurt dit regelmatig en heeft Jos er nu zelfs geen zin meer in. Hoezo worden hier dan geen protesten voor ingediend? Afgelopen 6 races zijn er maar 2 protesten geweest. Als dit zo vaak voor komt dat je er geen zin meer in hebt lijkt me toch dat je liever hebt dat de veroorzakers aan gepakt worden.