MOD - Endurance

Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Hi Martijn,

Jij schreef het volgende:
Er is een update uitgekomen voor het GTE pack. Binnen het kampioenschap blijven wij nog de "oude" versie gebruiken.
Indien je problemen hebt met het joinen van de server kun je middels de volgende link de oude mod downloaden.

SRVN Endurance pack v1

Plaats de bestanden in de packages map en installeer deze handmatig.

Vraag: als ik deze MOD installeer heeft dat dan ook effect op de MOD van andere servers? Hiermee bedoel ik dat ik ook VEC rijdt. Als ik de MOD installeer en deze overschrijft de MOD voor de VEC moet ik steeds switchen. Dat doe ik liever niet.

Hoor graag.

Bedankt.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

De naam van het pack zegt al genoeg toch

Srvn endurance pack

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Dus kan ik zonder problemen doen en is alleen voor srvn en geen effect op vec
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

de mod wordt door de server aangeroepen en niet door rfactor 2 client.
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Ok. Bedankt.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik kom de endurance server niet meer in, krijg na inloggen geen auto's te zien en word gekicked.
alles wat handmatig te uninstallen viel aan gt3/gte/oreca uninstalled de bestanden uit de rar in packadge folder geplaatst en eea weer installed.
Handmatig ook de de srvn lemans endurance mod uninstalled, haalt ie netjes weer opnieuw op bij inloggen, maar nog steeds geen autokeuze.

ik heb voor alle auto's nogal wat versies installed staan en zie door de bomen het bos niet meer. ik ben gek op rf2 maar begin echt steeds meer (en vaker) een gruwelijke hekel aan het gebruikte versie beheer te krijgen. Het maakt me niet uit waar het fout gaat voor eindgebruikers zijn dit soort puzzels gewoon niet meer leuk. Het is domweg niet foolproof en robuust genoeg, als je mij vraagt absoluut niet van deze tijd.

Maar genoeg gejammer van een gefrustreerde gebruiker, hier een voorbeeld wat ik zo allemaal aantref voor de BMW en iets soortgelijks tref ik dus aan bij de andere auto's.
Afbeelding

Ik heb geen zin om een kale install te doen voor SRVN endurance race met de kans dat ik dan vlms en vec weer niet aan de praat krijg.
Iemand een ander (simpel want ik ben niet zo slim) plan de campagne voor me?
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Ger Peeters schreef: 01 mar 2019, 09:24 ik kom de endurance server niet meer in, krijg na inloggen geen auto's te zien en word gekicked.
alles wat handmatig te uninstallen viel aan gt3/gte/oreca uninstalled de bestanden uit de rar in packadge folder geplaatst en eea weer installed.
Handmatig ook de de srvn lemans endurance mod uninstalled, haalt ie netjes weer opnieuw op bij inloggen, maar nog steeds geen autokeuze.

ik heb voor alle auto's nogal wat versies installed staan en zie door de bomen het bos niet meer. ik ben gek op rf2 maar begin echt steeds meer (en vaker) een gruwelijke hekel aan het gebruikte versie beheer te krijgen. Het maakt me niet uit waar het fout gaat voor eindgebruikers zijn dit soort puzzels gewoon niet meer leuk. Het is domweg niet foolproof en robuust genoeg, als je mij vraagt absoluut niet van deze tijd.

Maar genoeg gejammer van een gefrustreerde gebruiker, hier een voorbeeld wat ik zo allemaal aantref voor de BMW en iets soortgelijks tref ik dus aan bij de andere auto's.
Afbeelding

Ik heb geen zin om een kale install te doen voor SRVN endurance race met de kans dat ik dan vlms en vec weer niet aan de praat krijg.
Iemand een ander (simpel want ik ben niet zo slim) plan de campagne voor me?
Ik ben er ook UREN mee aan 't stoeien geweest. Simracen ten top is dit...
Uiteindelijk heeft alleen een clean install bij mij (David en Pascal overigens ook) geholpen. Een beetje erg omslachtig en tegen het 'kansloze' aan maar goed 't werkt allemaal wel weer... (voor hoe lang?)
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Inderdaad te gek voor woorden.
Ben ook al een tijdje bezig,om te kijken wat ik wel en niet kan verwijderen.
Dacht ik dat ik het had gevonden.
En dan werkte het weer niet🤪
En om dan weer een clean install te doen😵
Iemand andere ideeën.
Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Als ik dit zo lees ga ik niet zomaar aan de slag met de kans dat ik straks ook met problemen zit. Is dit nadat jullie de bestanden in de folder hebben gezet?
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Als ik op Bathurs wil rijden krijg ik overigens een foutmelding als ik op de server zit. RF2 reageert niet meer dan.

[OPGELOST]
Laatst gewijzigd door Jean-Paul van Aerle op 01 mar 2019, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zucht morgen dan toch maar een clean install......
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

okee, verse install gedaan. Directory waar install in stond manueel verwijderd
uitkomst:
lemans check werkt (bestanden uit de endurance.rar file eerst handmatig installed)
f2000 check werkt
lmp3 check werkt
dtcc, downloaden mod en carpack okee, kan ook inloggen kom in de pit krijg beeld , maar zodra ik op race klik crasht rf2 (rf2/steam en pc herstarten geen soelaas.
gt3 bathurst volgende melding bij download
Afbeelding

bij packadges radical status
Afbeelding
en de 2.37 is ook niet handmatig te installen.

<sarcasme>
echt heerlijk dat rf2 ..... kun je zo lekker mee racen als het werkt.....
</sarcasme>

iemand?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yep, de Radical kreeg van de week een update. Het probleem is dat een vmod naar de 2e mode verwijst (v2.37) met liveries erin. Die v2.37 verwijst vervolgens naar v2.36 met de auto zelf. Maar die v2.36 is dus automatisch geupgrade naar v2.40. De twee oplossingen zijn handmatig v2.37 installeren (verweist de rfcmp) of de server updaten met de v2.40 versie van de Radical. Tot die tijd kan je de server niet is. Vrij irritant dat een vmod dus ook niet vast kan houden aan de oude base mod van een auto, want die gaat tijdens een seizoen ook wel een keertje fout ben ik bang (als vlak voor een race een update komt bijvoorbeeld).
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dank je Ruben 😀. Maar laat ik dat nou allemaal niet willen weten!!!. Iracing heeft zo'n mooie groene (of was ie blauw?) button waar race op staat. Die doet het gewoon altijd.
Overigens kon ik de 237 die uninstalled bij de packadges stond niet handmatig installeren
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ja om 237 te installen heb je 236 nodig, want 237 is een addon op 236 (net als 241 een addon is op 240)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

dtcc, downloaden mod en carpack okee, kan ook inloggen kom in de pit krijg beeld , maar zodra ik op race klik crasht rf2 (rf2/steam en pc herstarten geen soelaas.
Hier heb ik dus ook last van. Heb al van alles geprobeerd, ook een clean install. Geen plug-ins actief. Shader cache al gewist maar het blijft terug komen.
Uiteindelijk een "work arround" ontdekt: Voordat je op race klikt even op full screen klikken dan even een andere view kiezen (zoals je normaal je auto even bekijkt in een replay zeg maar. Daarna gaat het (tot nu toe) altijd goed zodra ik op race klik.
Het heeft vermoedelijk te maken met een grafisch iets maar geen idee wat. Heb het zelfde probleem met de Endurance server.
Probleem is bij mij ontstaan na de material update versie van rFactor, daarvoor nooit last van gehad. Gok er op dat het vanzelf een keer opgelost wordt :bierfles
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: als het niet zo slecht was zou het zelfs grappig zijn.
tnx Andre ga straks eens proberen, is te gek voor woorden verder.
lijkt op monkey island eind jaren 80. Smeer de poedel in met gesmolten suiker zodat de bijen er op afkomen hem optillen en in het adelaarsnest droppen om daar de diamant te vinden. easter eggs maar dan onbedoeld werkelijk waar sorry s397 maar echt :loser1:


Toop Andre , die omweg werkt nij mij ook :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Die crash van rf2 had ik ook op bathurst. Ik heb dat op andere servers niet. Hmmmm

Rf2 gereed maken voor endurance is dus een hele klus.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ger Peeters schreef:Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding als het niet zo slecht was zou het zelfs grappig zijn.
tnx Andre ga straks eens proberen, is te gek voor woorden verder.
lijkt op monkey island eind jaren 80. Smeer de poedel in met gesmolten suiker zodat de bijen er op afkomen hem optillen en in het adelaarsnest droppen om daar de diamant te vinden. easter eggs maar dan onbedoeld werkelijk waar sorry s397 maar echt :loser1:


Toop Andre , die omweg werkt nij mij ook Afbeelding:
Mooi dat het zo in elk geval werkt Ger. Het gaat nergens over natuurlijk maar goed. Er zijn wel meer vreemde dingen gaande met rFactor 2. Je raakt er aan gewend.


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Zo, heb ik ff een topic helemaal gemist ;-)

Even een korte simpele uitleg hoop ik.
Rfactor is een flexibel platform waardoor je ook zogenaamde 3rd party content kan gebruiken.
Aan de ene kant super gaaf natuurlijk maar aan de andere kant een drama omdat de manier van installeren gelijk wat complexer wordt.

Via de Steam Workshop kun je jezelf abonneren op content.
De mod of baan wordt gedownload en komt in de map \Steam\steamapps\workshop\content te staan.
Als je kijkt in de launcher bij content zie je achter die mod of baan een * staan wat aangeeft dat het om een workshop abonnement gaat of dat het gekoppeld zit aan een vmod. Houd je muis aanwijzer er maar op en lees het pop-up venster.

Maar je kan ook via andere kanalen mods en banen downloaden. Na het downloaden plaats je deze in de map \Steam\steamapps\common\rFactor 2\Packages
Zodra je dit gedaan hebt zie je deze terug in de launcher bij content en staat er in de kolom installed nog geen vinkje.
Rechtermuisknop op de mod en dan install klikken zorgt er voor dat de boel geïnstalleerd wordt.

Wat rFactor ook sterk maakt is de mogelijkheid voor leagues om een update op een mod te maken met daarin eigen skins.
Maar dat maakt het voor de gebruiker gelijk weer wat lastiger omdat je dan gelijk een waslijst aan mods te zien gaat krijgen.
En het feest wat nog mooier als er updates uitkomen.
Kijkend naar het voorbeeld van Ger.
De BWN-M8 komt meerdere keren voor in de lijst.

1.272vlms
1.27
1.2712vec
1.273vlms
1.27v1
1.32
1.33
1.331vec
1.331vlms

Ik denk dat de reden waarom het inloggen op de SRVn server niet werkte het ontbreken van 1.26 is.

S397 werkt als volgt.
De auto wordt encrypted uitgebracht in een zogenaamde basemod.
De skins zitten in een update bestand die door de gebruiker zelf aangepast kan worden.
Dus de BMW zelf is versie 1.26 en de skins zijn 1.27
Kijkend naar de lijst:

1.272vlms = versie 2 van het vlms
1.27 = originele skins
1.2712vec = versie 12 van het vec
1.273vlms = versie 3 van het vlms
1.27v1 = versie 1 van SRVN

Maar de basemod van de BMW is voorzien van een update en heeft nu versie 1.32 en de skins hebben versie 1.33
Je ziet dan ook in de lijst dat het VEC en VLMS gelijk een update hebben uitgebracht.

Hoe kom je nu van die overbodige troep af?
In de launcher onder content zie je ook een lijst met bestanden staan van het type mod.
Dit is een bestand die op een server wordt aangemaakt om zo een baan en auto aan elkaar te koppelen. Elke keer als je inlogd op een server wordt dit bestand automatisch gedownload en geinstalleerd. Je kan dus zonder risico al die bestanden selecteren, UNINSTALL doen en dan verwijderen.
Je zal zien dat er nu heel veel sterretjes achter de auto's verdwijnen.

Terug naar het voorbeeld van Ger.
De sterretjes achter alle 1.27xxx BMW's zijn verdwenen en kunnen geselecteerd worden, UNINSTALL kiezen en dan verwijderen.

Maar nu kun je nog steeds de endurance server niet op bij SRVN.
De reden is simpel. De SRVN server werkt nog met de basemod versie 1.26.
Hiervoor is gekozen omdat er nog maar 1 race is en we nog niet precies weten hoeveel werk het is om een nieuwe mod te maken met al die nieuwe skin eigenschappen.
Kunnen we zomaar de bestaande skins overzetten?
De focus ligt op het nieuwe seizoen qua modbouw.
Daarin komen we ook de LMP3 tegen en zodra die klaar is weten we meer en kunnen we beslissen wat we gaan doen met de endurance mod.

Bij het downloaden van de updates verwijderd rFactor automatisch de originele installatie bestanden van de oude versie.
Daarom heb ik op het forum een downloadlink neergezet waardoor je de oude basemods kan downloaden, plaatsen in de packages map en deze handmatig installeren.
Vanaf dat moment werk je met 2 versies van de BMW. Dat werk prima.
Zodra je dan gaat inloggen bij SRVN dan krijg je 1.27v1 weer terug en de vmod.

Dit hele verhaal werkt ook bij alle andere mods.

Als je het weet is het niet moeilijk, maar het is zeker een bewerkelijk iets.
Flexibiliteit heeft zijn prijs want ik weet zeker dat als rFactor over zou stappen naar alleen eigen content wij ook niet vrolijk worden.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info.

Martijn
Gesloten

Terug naar “SRVN Endurance 2018/2019”