Endurance 2018-II & 2019-I | Race 2 Daytona | 08-12-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

Endurance 2018-II & 2019-I Race 2
Daytona
08-12-2018


Tijdschema
19.00 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
19.15 - Kwalificatie (10 minuten, private, onbeperkt aantal ronden)
19.25 - Warmup (5 minuten)
19.30 - Race (2:30 uur, formatieronde, (eigen) rollende start

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Endurance 2018-II & 2019-I

De keuze van normal drag of low drag setup is vrij.
De position lights moeten wel verplicht aanstaan.

Nog even een heads-up over de startprocedure voor zaterdagavond:

De startinstelling op de server is 'staand zonder formatieronde'. Als de race-sessie begint, zet je de auto op de grid (RACE) en wacht je op de groene vlag of het groene startlicht. Nu begint de formatieronde die we handmatig uitvoeren.

De leider vertrekt met de pitlimiter aan. De rest volgt in startvolgorde in 1 enkele rij, achter elkaar, ook met de pitlimiter aan. Tijdens de formatieronde houd je veilige afstand op je voorganger van minimaal één (1) en maximaal tien (10) autolengtes. Mocht je de maximale afstand dreigen te overschrijden, mag je tijdelijk van de pitlimiter af om aan te sluiten. Bij het uitkomen van de busstop-chicane moet je pitlimiter aan en mag je er niet meer af tot aan de start.

Tussen het uitkomen van de laatste oval-bocht en de pitingang ligt een groene lijn. Wanneer JIJ die lijn aantikt met je voorbanden, begint jouw race en mag de pitlimiter eraf.
Rijd je vóór de lijn al sneller dan pitsnelheid, dan heb je een valse start gemaakt en riskeer je een straf.

Raak je uit formatie (spin, stilstand, etc.) tijdens de formatieronde, dan sluit je achteraan de rij aan en start je de race vanuit laatste startpositie.

Slingeren en remproeven tijdens de formatieronde zijn ten strengste verboden.
Gebruikersavatar
Rik van Aerle
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:07
Racestuur: Simucube Pro

2 vraagjes.
mag je de low drag functie genruiken?
en vraag 2, in welke bocht is het green flag?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Drag variant is altijd vrij om te kiezen. Green flag zal neem ik aan op de groene streep een paar honderd meter voor start finish plaats vinden, die streep hebben we namelijk een jaar terug zelf toegevoegd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Green flag inderdaad op/na de groene streep in bocht 4 van de oval.
Daarvoor is het limiter rijden! :)
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Startinfo en voorbeeldplaatjes toegevoegd.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

helaas moeten stoppen door een bug in baan/spel.
Ik was blijkbaar een fractie te hard gereden in de pit en kreeg een drive through penalty. Alleen was het niet mogelijk die in te lossen!
5 keer geprobeerd, telkens bleef hij gewoon staan en zelfs geprobeerd een stop/go ervan te maken, die kon ik wel inlossen, maar de drivethrough bleef staan dus einde oefening met een uur te gaan.
Gebruikersavatar
Serge Bakker
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 jul 2017, 19:59
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Haarlem

Het ging hartstikke goed.. tot ik een klein foutje maakte tijdens t inhalen van een Porsche
Ik dacht daardoor maar de tweede bocht af te snijden uit veiligheid maar kreeg maar liefst 5 stop & go's voor die actie :(
Tijdens 1 stop & go ging ik ook te hard te pits in waardoor ik een drive through kreeg. Die kon ik net als Twan niet innen helaas.

Op naar de volgende race!
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Het ging beter dan de vorige race. Nul keer de muur geraakt, maar helaas één ronde te lang gegokt op de brandstof. Pruttel de pruttel en einde oefening. Jammer. Heel leuke baan en een super setup gekregen van Ger en Twan. Nogmaals dank. Heerlijke wagens om te rijden!
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Dit was de eerste endurance race die ik reed.
Vooraf dacht ik dat 2,5 uur zwaar zou worden om vol te houden, maar dat viel me behoorlijk mee, op een dipje halverwege de race na.....
Wat niet echt meeviel, zeker toen de Lmp's voorbij kwamen de eeste keer, was het continu in je spiegels moeten kijken en ook nog je eigen race rijden!
Dat was lastiger dan ik dacht. Maar goed, ook dat wende snel al blijft het soms een gok of je wel de goede lijn kiest in sommige situaties, en af en toe bleek dat toch net niet zo te zijn ;)
Hopelijk reed ik niet al teveel in de weg!
Na de start lag ik vrij snel op p2 en kon het aardig volhouden, al reed Patrick Smid in zijn BMW langzaam maar zeker van me weg. Ik was op medium gestart maar dat was geen goede beslissing bleek later, want ik was er net te langzaam mee en soft had het net zo goed uitgehouden.
Dat werd het dan ook in de 2e stint, en dat ging een stuk beter. Helaas werd p2 p6 door een stomme eigen fout, ik tikte mijn voorligger per ongeluk rond en wilde hem daarna voorbij laten, maar kwam op het vuil en in de muur! Kak!! Auto krom en dus weer pitten.....en dat was p2 door het putje!
Daarna in de achtervolging en uiteindelijk gefinished op p5. Niet verkeerd op zich maar er had zeker meer ingezeten. In ieder geval een leuke race gehad, en op naar de volgende!

Ow ja, en er mag nog even naar de serverinstellingen gekeken worden, want ik dacht om positie te strijden met een BMW, maar dat was de leider in de GTE klasse, alleen verscheen er geen blauwe vlag! Pas toen een lid van de RC me dit kwam melden verscheen het in mijn scherm....raar maar waar!

Mvg Mark
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Voelde niet lekker op de softs. Had na een paar snellere laps vaak last van glijden op hete bandjes bij aanremmen, dus strategie naar de mediums veranderd. Daar zou een dubbelstint mee moeten lukken en dat bleek ook zo te zijn.
Begin van de race bewust rustig aan gedaan, dus Arjan en nog iemand die van de baan waren gegaan even later zonder echt tegen te stribbelen voorbij gelaten, waren toch drie klappen sneller dan me. Maar tegen het eind van stint een merkte ik dat ik in aan het lopen was op mensen die behoorlijk last leken te hebben van de banden. Geloof dat de eerste pitstop waar ik ook een lap langer door kon dan de meesten me een plek winst opleverde. Kreeg uiteraard mensen met versere banden achter me aan die ook al iets sneller waren, dus ook hier weer niet heel veel tegengas gegeven om de banden niet aan flarden te rijden. Jeroen en Ruben konden zo redelijk eenvoudig voorbij. Wouter wel nog heel even achter me kunnen houden maar ook dat duurde niet echt lang,

Dat was het verder ook wel wat betreft 'gevechten' op de baan voor mij, was al met al geen enerverende race.
Pas helemaal aan het eind in de laatste stint werd het nog heel even een tikkie spannend. Ik was aan het pushen om in de buurt te komen bij Wouter. Gaatje van 8 seconden langzaam maar zeker dichtgereden naar een seconde of twee. Maar daarbij zovel fuel verbruikt dat ik de laatste paar laps moest gaan saven om de streep te halen zonder stop, kwam uiteindelijk met 0.6L over de streep.
Uiteraard tevreden met resultaat maar dus niet echt veel actie gezien.


en ps ook hier in stint een een lagstoot met vr loading in beeld (net zoals bij de rest op channel in TS), schrok me een hartstilstant maar kwam gelukkig met de schrik weg
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Ook mijn eerste endurance race.

Kwali ging lekker en kon pole pakken.

Helaas was een goed resultaat alweer snel verkeken. Had het idee dat er gedacht werd dat er een sprintrace gereden werd. 3 man dik de eerste bocht in met banden die nog niet helemaal lekker op temp zijn is natuurlijk vragen om moeilijkheden. David verloor de auto waardoor ik slachtoffers was. Schade aan de auto en achteraan weer opnieuw beginnen. Besloten niet de pits in te gaan, mijn stint uit te rijden en tijdens mijn stop de schade maar te laten maken.

Op 4/5de van mijn stint verloor ik de auto in een snelle bocht en kuste zacht dus muur. Door de schade was de bandeslijtage aardig hoger geworden en kon m gewoon niet meer houden.
Dan de pits maar in en schade laten maken. Was inmiddels wel weer naar p4 gereden maar door de schade te laten maken verloor ik 30 sec.

Daarna in niemandsland terecht gekomen wat killing was voor mijn consentratie. Had iets te weinig slaap uren gehad en die hakte er toch in.
Met een auto die weer goed was kreeg ik het niet meer voor elkaar me tijden te rijden. Ging erg veel fouten maken en ben heel blij uiteindelijk nog als 4e over de streep te zijn gekomen.

Volgende race iets meer voorbereiding en rust vooraf zouden tot een beter resultaat moeten lijden. ( als je er in de 2e ronde niet afgekegeld word natuurlijk)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

“Benzine sparen lukt bijna niet, kost veel te veel tijd” dachten we. “Wordt echt sowieso een 4-stopper” was onze conclusie na de testsessie. Lekker rustig begonnen maar al snel kwamen de netwerk issues voor Arjan. Daardoor op P2 gekomen. Toen begonnen met jagen maar tegelijkertijd geprobeert nergens risico te nemen met traffic (een paar keer alsnog iets te gretig, maar over het algemeen alles op de oval geprobeert te doen). Verloor daardoor juist wat tijd op P1 maar toen de traffic wat verspreid raakte na onze eerste pitstop kon ik aanhaken en P1 overnemen.

Met een voorsprong van zo’n 30 seconde en nog vol in de gedachte dat iedereen op een 4 stopper zou zitten ging ik naar binnen voor een korte stop. Het was wat vroeger dan de rest dus kwam leuk in het groepje voor P3, en ik zat zo op koers om het einde te halen met nog een 3e en 4e complete fuel stop. Paar laps later moest de rest ook wel binnen komen dacht ik. Nog een paar laps. Nog een paar. Hee we zitten op het halverwegepunt? Het hele LMP2 zit pascop 1 stop. Die zitten gewoon op een 3 stoppert!
😂

De 30 seconde marge die ik had was zodoende natuurlijk weg (want mijn korte stop was nu gebruikt om gelijk te komen met de rest van het veld qua benodigde stops) en ik mocht weer aan de bak. Maakte de race wel een stuk leuker, maar wel lekker stressen richting het einde haha. Qua pace zat er gelukkig genoeg in, zeker na de 3e stop toen er nieuw rubber werd gemonteerd, en kon zo na de laatste stop P1 veilig stellen. Zonde dat we binnen het team geen gevecht hebben kunnen voeren want Arjan had een goed tempo. Op naar COTA! :)
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Mijn race verslag;

Tsja wat moet ik er van zeggen.. snel vergeten en door naar de volgende.

Had goede hoop op een goede kwalificatie. Maar door de hectiek kwam ik helaas niet verder dan P4 met 0.5 sec boven mijn snelste tijd.. niet tevreden maar goed het moest maar.

Dan de race; groepje van 4 reed in het begin weg totdat de eerste 3 in bocht 1 elkaar raakte en spinde.. toen kwam ik dus op P1 terecht.. maar mijn concentratie was nog niet optimaal dus welgeteld 2 bochten verder was ik P1 al kwijt..

Daarna begon de lange reeks van ellende... Rond de klok van 20.00uur echt een mega lag spike gehad van zon 4 seconden... Hierdoor de muur aangeraakt en flinke schade en paar posities veloren..zag om me heen ook mensen weer verspringen op de baan dus de lag momenten waren weer terug als vanouds....flink balen en had je goed de ##&@_@# in.

Direct de pit in om schade te repareren..maar de race was al klaar en de hele race na de reparatie miste ik 12 km/u topspeed.. Dus de schade werd niet helemaal gemaakt, ik heb alleen maar achteraan gereden hierdoor... Ook Thierry had wat problemen en kon nog bij hem in de buurt komen, ik zag een plekje winst dus pushen maar... Ik had toen al geen zin meer in de race en maakte weet een fout door in turn 4 (einde Putstraat zeg maar) mij te verremmen en het gras in te gaan.. terug op de baan en je verwacht het niet.. een stop & go penalty voor een cuttrack?!?!? Wtf hoe dan....

Heb heel de avond met tegenzin gereden maar wel uitgereden en toch wat puntjes kunnen pakken door de vele uitvallers... Tegenzin kwam vooral door die flinke lag. Concentratie was nihil en duurde wel een half uur voordat ik die misselijkheid kwijt was door het gestotter in VR...

#klaagmodusuit
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Heb wederom een top avond gehad! De oreca is echt en leuke auto.

Leuke gevechten gehad met Ruben, Ger, Jeroen en Serge. Afgezien van een aanrijding met een gt een foutloze race waardoor ik uitkwam op p3. Ik had gehoopt op p2, had niet gedacht dat Jeroen het zou halen, knap werk!

Excuses aan Ad Dumont. Ik dacht dat je iets naar rechts ging, maar dat was meer hoop waarschijnlijk. Ik hoop dat je niet teveel schade had.

Heb alweer zin in de volgende race! Wordt dat Cota of road America?
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Verslag met een vraag:
Weinig kunnen trainen en dus achteraan starten wat ik overigens prima vind met dit type wedstrijd. Tijdens de kwali nog geen problemen gehad, net als de rest van het seizoen, maar tijdens de formatieronde ging het fout. Het beeld ging erg traag en stotteren, iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Toch doorgereden in de hoop dat het iets tijdelijks zou zijn. Helaas was dat niet het geval en ben ik maar na een paar ronden gestopt. Vreemde was dat mijn esc ook niet werkte en kon ik eigenlijk niet zoveel meer. Heeft iemand dit ook al een keer meegemaakt en wat was toen de reden? Ik dacht eerst aan internet, maar aangezien mijn esc ook niet werkte had ik het vermoeden dat het softwarematig zou kunnen zijn. Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen, zodat ik dit eventueel een volgende keer kan voorkomen. Alvast bedankt voor eventuele reacties/oplossingen/redenen.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Het enige wat je had kunnen doen Roel is even taakbeheer openen en kijken welk programma of applicatie je processor of geheugen vol aan het gebruiken is.
Vanuit hier zou je actie kunnen ondernemen.
Ik had vorige week bij de VEC race hetzelfde namelijk een stotterend beeld en af en toe traag beeld.
Van te voren geen problemen gehad dus ik was best gefrustreerd dat het weer tijdens de race gebeurde.
Ik heb nu meer toepassingen in mijn firewall toestemming gegeven en overbodige toepassingen gestopt.
Zo was mijn oculus niet toegestaan in mijn firewall en heb ik hulpprogramma's voor de oculus gestopt.
Gisteren was alles perfect tijdens de race.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Bart Bosschieter
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2017, 18:25

Hi Allemaal,

Kort verslag, de stream kijken is misschien sneller. Had een goeie pace maar helaas een eerst lag moment zorgde voor terugval van P3 naar P8 een tweede dat ik vast zat in de grasmat van bocht 2. Helaas Arjan en mijn race over. Vervolgens op de pit wall mijn team ondersteund. Met een mooi resultaat.

Paar puntjes:

Lag... :-(

Dank aan alle GT rijders, het moet super opletten geblazen zijn. Goed om te zien hoe het samen gaat.

Dank aan de commentatoren die de moeite hebben genomen om 2.5 uur vol te kletsen! Een LMP heeft alleen geen ABS ;-) klein detail.

De Q in een public sessie vind ik eigenlijk een mooie toevoeging op 'het spel'! Ik ben voor om dit te behouden. Dan kan dit ook in de stream, win-wi n.

Track limits in vooral de chicane is wel wat voor een volgende race op Daytona.

Voor het le mans event zou ik willen opperen om deze laat van start te laten gaan zodat het laatste uur in het donker is.
Zo ook de Qualli in het donker
Misschien is het zelfs een idee de race tijd nog iets op te rekken.
Het is wel le-mans dat moet een beetje een idioot event zijn in vergelijking tot de rest van het jaar.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Type je een heel raceverslag, plaats je hem, zie je het bericht van Jos staan. Precies om dezelfde tijd op plaatsen gedrukt? ook 15:34 namelijk, apart. :shock:

Nouja ik ga het hele verslag niet opnieuw typen. Kort maar krachtig: Jammer dat niet iedereen de instelling van het begin had dat het een lange race was en in de eerste twee rondes , 2x een divebomb gezien. Zelf een "mooie" 360 gemaakt en door.
Verder 2 uur lang prima tempo en constant gereden maar wel in niemandsland, passeren van lmp2's ging ook met veel duidelijkheid en goede communicatie, lekker allemaal, en zo naar de overwinning gereden, prima :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Jos van der Sterren schreef: 09 dec 2018, 14:34 Het enige wat je had kunnen doen Roel is even taakbeheer openen en kijken welk programma of applicatie je processor of geheugen vol aan het gebruiken is.
Vanuit hier zou je actie kunnen ondernemen.
Ik had vorige week bij de VEC race hetzelfde namelijk een stotterend beeld en af en toe traag beeld.
Van te voren geen problemen gehad dus ik was best gefrustreerd dat het weer tijdens de race gebeurde.
Ik heb nu meer toepassingen in mijn firewall toestemming gegeven en overbodige toepassingen gestopt.
Zo was mijn oculus niet toegestaan in mijn firewall en heb ik hulpprogramma's voor de oculus gestopt.
Gisteren was alles perfect tijdens de race.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Bedankt voor jouw reactie Jos. Ik zal er eens naar kijken.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Patrick Smid schreef: 09 dec 2018, 14:46 Type je een heel raceverslag, plaats je hem, zie je het bericht van Jos staan. Precies om dezelfde tijd op plaatsen gedrukt? ook 15:34 namelijk, apart. :shock:

Nouja ik ga het hele verslag niet opnieuw typen. Kort maar krachtig: Jammer dat niet iedereen de instelling van het begin had dat het een lange race was en in de eerste twee rondes , 2x een divebomb gezien. Zelf een "mooie" 360 gemaakt en door.
Verder 2 uur lang prima tempo en constant gereden maar wel in niemandsland, passeren van lmp2's ging ook met veel duidelijkheid en goede communicatie, lekker allemaal, en zo naar de overwinning gereden, prima :thumbs_up:
gewoon (een paar seconden later) nog een keer op versturen duwen werkt volgens mij prima
Gesloten

Terug naar “SRVN Endurance 2018/2019”