SRVN 2018-2 - 2019-1: Endurance

Gesloten

Geïnteresseerd in een Endurance klasse bij SRVN?

Jazeker
49
86%
Nee
8
14%
 
Totaal aantal stemmen: 57
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

In deze zomermaanden is SRVN druk bezig met de voorbereidingen voor 2018-2. Waarbij de fraaie zomerevenementen gebruikt worden voor wat plezier in de warme dagen, maar ook voor serieuze testavonden voor 2018-2 wat begin september van start zal gaan.

De basisgedachte vanuit SRVN is: Genoeg aanbod voor beginners maar ook voldoende uitdaging voor gevorderde simracers.

Endurance
LMP3 / LMP2 / GTE

Dan een nieuwe tak, die we graag jullie willen voorhouden. Een heuze lange-afstandstak binnen SRVN. Wij denken dat het niet gewenst is om een compleet (normaal) kampioenschap te hebben, maar wel wat losse evenementen te organiseren.

• Voorstel: Petit Le Mans evenement afwachten in de zomerperiode.
• 4 evenementen gedurende 2 seizoenen.
• Multiclass: LMP2 en GTE (snelheidsverschil en minder versplintering)
• 15 tot 20 deelnemers per klasse
• +- 2,5 uurs races (hangt sterk af van banden/brandstof)
• Bij te weinig inschrijvingen in een klasse = geen doorgang,
• Eén rijder per auto

Ben je geïnteresseerd in een dergelijke extra raceklasse? Laat het weten in de poll, waarbij de peiling aangepast kan worden, ook met de ervaringen van Petit Le Mans in augustus.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Dit zou ik persoonlijk heul vet vinden en precies wat ik nog mis in simrace land. De meeste endurance leagues zijn toch races van 4 uur of meer. Ik kan dat niet combineren met het gezinsleven. Races van max 3 uur passen nog net in een avond. Wat mij betreft mag hier een volwaardig kampioenschap voor opgezet worden.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Ik ben voor een kampioenschap
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik voor ja zeker gekozen, maar het hangt heel erg af van op welke dag dit verreden gaat worden, op donderdagavond is het hier totaal geen probleem, maar voor de zondag geeft dat wel wat meer problemen om dit in te plannen m.b.t. het gezinsleven.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Op Jazeker (de hypotheker...) gestemd, maar het is voor mij van belang op welke dag dit kampioenschap zal worden verreden. Op de donderdagen ben ik het komende jaar niet beschikbaar ivm volleybaltrainingen van mijn dochter. Iedere maand op een zondag afgewisseld met een andere klasse eens per maand op de zondag als optie al de revue gepasseerd? Dan kan de F2000 om de twee weken op de zondag.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Ik vind de lmp2 auto super. Zou heel gaaf zijn als jullie er iets mee gaan doen!

Mijn ideaal plaatje zou zijn:
eigen kampioenschap voor Lmp2 met raceformat van de gt3 (ca 70 min race). Daarnaast een aantal losse "echte endurance" evenementen van 2,5h of meer (en meerdere rijders is ook gaaf).

Ik heb ook de oproep gezien van Yoeri G om Vec te doen, maar zoals meer mensen aangeven lukt me dat qua tijd op dit moment niet. Een raceformat dat in een avond past heeft nu dus mijn voorkeur.
Bas Zwartenbol
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 aug 2017, 22:22

Vind het een leuk idee maar zou graag zien dat we de lengte cq afstanden verhogen naar 4uur of 1000km. Dit om teamrijden te forceren en de evenementen wat meer aanzien te geven, ook lijkt het me niet nodig om multiclass te doen 1 race met rond de 40 auto's die kunnen winnen is leuker.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Race Sim Studios heeft net een GT-pack uitgebracht met een maand lang korting. Overweging waard om dat nog erbij te zetten of niet?
Edit: forget it. Is volgens mij alleen voor Assetto Corsa.... :oops:
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Lijkt mij gaaf om mee te doen!
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Bas Zwartenbol schreef: 10 jul 2018, 16:49 .... afstanden verhogen naar 4uur of 1000km. Dit om teamrijden te forceren en de evenementen wat meer aanzien te geven,
Mee eens (voor de losse evenementen) en om doorligplekken en rsi klachten te voorkomen :)
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Wouter Bosschieter schreef: 11 jul 2018, 14:02
Bas Zwartenbol schreef: 10 jul 2018, 16:49 .... afstanden verhogen naar 4uur of 1000km. Dit om teamrijden te forceren en de evenementen wat meer aanzien te geven,
Mee eens (voor de losse evenementen) en om doorligplekken en rsi klachten te voorkomen :)
4 uurs race is wel lang das bijna niet meer te doen op een donderdag avond.

Gr Onno
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Wel als je de kwalificatie verplaatst naar een andere dag. :D
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

En dan zeker een gemiddelde tijd van de 2 coureurs

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Zou rijden in twee- of misschien drietallen niet een (behoorlijke) impact hebben op de grootte van het startveld? Multiclass is mijn inziens alleen haalbaar met een groot startveld als je het leuk wilt houden. 15 lmp's en 15 gt's zou al een lekker veld zijn. Als je ook minimaal 2 man verplicht gaat stellen dan heb je al een behoorlijk aantal deelnemers nodig. Ik betwijfel of dat haalbaar is.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Een endurance race af en toe, op een zondagavond ergens ben ik zeker voor te porren. Vond de 2.4 uur van Daytona ook erg gaaf!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Pascal de Birk schreef: 11 jul 2018, 20:33 Zou rijden in twee- of misschien drietallen niet een (behoorlijke) impact hebben op de grootte van het startveld? Multiclass is mijn inziens alleen haalbaar met een groot startveld als je het leuk wilt houden. 15 lmp's en 15 gt's zou al een lekker veld zijn. Als je ook minimaal 2 man verplicht gaat stellen dan heb je al een behoorlijk aantal deelnemers nodig. Ik betwijfel of dat haalbaar is.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
hear hear!
Gesloten

Terug naar “SRVN Polls 2018-2”