DTCC 2018-II | Race 3&4 Dijon | 27-09-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2018-II Race 3&4
Dijon
27-09-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (16 ronden, formatieronde, staande start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (16 ronden, formatieronde, staande start, verplichte pitstop)


Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2018-II
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Er staat in deze en andere briefings dat de top 15 wordt omgedraaid. In het Algemene Informatie-topic staat top 8. Volgens mij is dat laatste toegepast op Nogaro. Wellicht kan dat nog worden gelijkgeschakeld om verwarring te voorkomen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Top 15 zou wel tof zijn, maar de top 8 is de meest recente regelgeving. Laatste post van het algemene DTCC topic:
SRVN schreef: !!! LET OP !!!

De reversed grid in race 1 is aangepast. Dit is nu de top 8 geworden.
Ook is de puntentelling van race 1 aangepast
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Is inderdaad niet goed verwerkt in deze topics. Inmiddels aangepast naar de op 8 die wordt omgedraaid.
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

Wat gebeurde daar allemaal joh, na de starts van allebei de races.
en vooral wat er gebeurde in race2, Pieter Brandsma blijft stilstaan bij de start maar heeft wel zijn formatie ronde gereden.??
nog ff snel naar de wc zeker :P
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Niet de avond die ik gehoopt had te hebben.

Het roze treintje werkte lekker in de kwalicatie, waardoor we 1e, 6e en 8e doorkwamen. 2x pole op een avond klinkt als succes.

Helaas vernaggelde ik mijn eerste race. Ik wilde niet teveel pushen gelijk in het begin zodat ik lang snel kon blijven, maar ik reed te voorzichtig door de hairpin, ging te laat op mijn gas, toucheerde een kerb op de verkeerde manier en stond vervolgens dwars op een plek waar ik niet direct weer door kon. Uithuilen en opnieuw beginnen... Al snel een stop gemaakt en mezelf terug gereden de top tien in. Daar lekker gejaagd en geknokt met Rogier en zodoende nog een aardige race gehad na die beschamende fout in leidende positie.

Race 2 zonder druk begonnen en gewoon lekker geracet. Tegen het halverwege-punt sloot ik aan bij Marvin en Jeroen. Ik vroeg iets te laat mijn pitstop aan om direct naar binnen te kunnen. Daar zou ik nog spijt van krijgen. De heren voor me gingen zij-aan-zij de eerste bocht in en schoof achter Jeroen aan langs Marvin aan de binnenzijde. Toen ik bijna vrij was aan de zijkant kreeg ik een tik achter het achterwiel en werd mijn auto de muur in geschaard. Niet echt de actie die ik daar verwachtte te zien... Vier minuten schadereparaties waarin ik schijnbaar de pitspot van Marcel blokeerde, waardoor hij geen stop kon maken. Erg jammer allemaal.

Ik moet nog wel even zeggen dat de lag-problemen nog niet over zijn. Zowel vandaag als afgelopen zondag had het gehele Bollesnegro team kort na elkaar lagstoten tijdens de race. In mij geval had ik er één tijdens de opwarmronde en de uitloopronde van vandaag. Vóór mij had Jeroen er één tijdens de race, waardoor ik zijn auto ternauwernood niet in mijn motorkap zag landen. Dat scheelde minder dan mij lief was.
Laatst gewijzigd door Yoeri Gijsen op 27 sep 2018, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: 27 sep 2018, 22:17Ik moet nog wel even zeggen dat de lag-problemen nog niet over zijn. Zowel vandaag als afgelopen zondag had het gehele Bollesnegro team kort na elkaar lagstoten tijdens de race.

Same. Afgelopen zondag het hele team en vandaag had ik 'm vlak na jullie.

Leuke avond gehad, met een stuk meer succes dan ik had verwacht. Touring cars zijn precies niet mijn specialiteit maar met een RWD auto erbij was het wel leuk om weer eens te proberen na 2.5 jaar. Met slechts 45 minuten practice was er een hele hoop onbekend in de setup. Toch kwam ik in de kwalificatie tot p10, wat eigenlijk wel prima was. Niek kwalificeerde met een andere set, na net zo weinig testwerk, op p9, dus we waren lekker even snel, al leek het een lastige race te worden.

Volgens mij als enige op de softs ging ik proberen wat naar voren te komen in de openingsfase om vervolgens aan te kijken wat er zou gebeuren richting de tweede helft van de race. Start was super, gelijk drie man gepakt. Toen de drie man die met elkaar knuffelend bocht 1 uit gingen waar ik omheen kon, voorzichtig bocht 1 in, wat een plekje kostte maar kon zonder issues door. Zo stond ik na bocht 1 op p5! Yoeri had toen zijn momentje en ik kon voor de pitstop nog twee man inhalen dankzij de pace op de softs. Pitstopje gemaakt en de pace bleef heerlijk. Bas zijn pace lag wel ietsie hoger, en achter me kwam alles ietsie dichterbij, maar het was genoeg voor een P2, super tevreden.

Race 2 was in tegenstelling tot race 1 erg snel voorbij. Er stond iemand stil op p3. De coureur op p5 en p7 konden ontwijken maar Niek vanaf p9 zat al teveel op snelheid waardoor hij er tegen aan klapte en naar rechts schoof. ik starte rechts van Niek vanaf p10 en probeerde nog wat extra naar rechts te gaan, maar met het kleinste schampje werd ook mijn auto in een spin getikt met wat harde klappen tot gevolg. Auto krom, maar door! Of toch niet, want de wegligging was niet heel geweldig waardoor mijn achterbanden binnen 6 laps 60% kwijt waren. Snel naar binnen voor reparaties, wat een leuke klassering helemaal tussen het vuil zette, dus Niek en ik gingen maar een hotlap competitie met elkaar aan.

Nogmaals zonde van die lag nog steeds. Ik verlies er vanavond niks door want ik doe verder niet mee om de top plekken in het klassement, maar wel jammer dat het nog steeds effect heeft op de resultaten. Maar met de eerste race al met al een prima avondje!
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Paul Holt schreef: 27 sep 2018, 22:05 Wat gebeurde daar allemaal joh, na de starts van allebei de races.
en vooral wat er gebeurde in race2, Pieter Brandsma blijft stilstaan bij de start maar heeft wel zijn formatie ronde gereden.??
nog ff snel naar de wc zeker :P
Auto sloeg af :(
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dat ging verassend goed, kwailificatie met p11 al prima.

In race een bij de start de juiste kant gekozen in bocht een. Daarna vrijwel de hele race lekker met Marvin gevochten.
Ik was voor de pitstop eindelijk aan Marvin voorbijgekomen buitenom in bocht een en lag ook na de pitstop nog voor.
Maar even later na de stops wist Marvin bijna exact hetzelfde bij mij te doen :) en ik kwam er ook niet meer voorbi, mooie P6.

Race twee was een stuk minder enerverend. Had een betere start als in race een maar zag te laat dat het voor me fout ging. Geloof dat ik Pieter die vlak voor mijn neus dwars de baan op werd geduwd volledig heb ge-T-boned :shock: . Ik had geluk dat mijn auto daarbij niet meteen helemaal was afgeschreven. Uiteraard wel een bak schade, miste topsnelheid en auto was niet meer helemaal stabiel.
Dus echt aanvallen en/of verdedigen was er niet bij, devies was vanaf bocht een meteen uitrijden. Kwam na een vroege pitstop zowaar op p6 terug, maar daarna hadden zowel Marvin als Andre me al snel te pakken. Toch nog eindigen op P8 met een behoorlijk brakke auto en de avond voelde voor mij aan als halen van twee podiums :D.

Feli aan (een groot deel van) het roze team :) .

Straks een lading beelden, ben reuze benieuwd naar beide starts.

plopperdeplop https://www.youtube.com/playlist?list=P ... yjIoxpHFhb
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Een avond om maar te vergeten, kl... quali en in race 1 er genadeloos afgetikt met een hoop schade kompleet krome wagen de pit weten de bereiken en daar maar een tijdje gebivakkeerd met de motor uit enz tot i k weer weg mocht.

Race 2 ging redelijk goed lag op een gegeven moment p10 geloof ik wilde ik mijn pitstop maken staat Youri daar al zoals hierboven omschreven, seinen en toeteren uit frustratie en maar weer doorgereden zonder pitstop op versleten banden (vergeten mijn verlichting te controleren sorry dat die nog aanstonden maar was echt pist off) weggereden iets te hard en een stop and go aan mijn broek.
doorgereden langzamer op het rechte stuk gereden dat ik kon kijken of Youri al weg was weer een ronde doorgereden penalty ingelost daarna mijn pitstop nog en daar lag ik ineens op p17 .
liet nettjes de leider van de race voorbij maar die ging ineens langzamer rijden dacht ga me ontlappen maar dat werd niet toe gelaten, nog meer frustratie dat hij zijn teammaat dichterbij wil laten komen om samen de finishlijn te passeren is leuk maar ik vond dat minder leuk wist door mijn woede ook niet meer dat hun al in de laatste ronde zaten anders was ik eer wel achter gebleven was deze kl... avond eerder afgelopen.

Maar wel lekker gereden hoor bedankt wederom voor de stream en op naar de volgende race.

En nogmaals mijn excuses voor het voeren van verlichting komt allemaal door mijn frustratie, moet ik denk ik toch maar een wat aan gaan doen.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Mijn kwalificatie ging niet helemaal zoals gehoopt, kon mijn snelste rondetijd niet halen. Het gevoel in de auto was minder dan de avond ervoor.
Ik kwalificeerde mij op P18, maar een paar keer ging het niet helemaal goed met de gridplaatsen. Hierdoor werd ik bij race 1 op P20 gezet.
Race 1,
Ik had een redelijke start en zag het voor mij gelijk fout gaan. Een paar mensen raakten buiten de baan en bij het rejoinen kon ik Rogier net ontwijken die de baan weer opreed. Even later zie ik Bert en René contact maken, ik rem gelijk.....zie René naar rechts spinnen maar op het moment dat ik er links omheen wil gaan rolt hij de baan weer op en het contact was onvermijdelijk helaas. Hierdoor had ik veel schade en moest 156sec in de pits blijven. Desondanks besloot ik niet te stoppen maar toch door te gaan voor mijn race ervaring.Toch nog leuk mijn rondjes kunnen rijden maar niet zoals gehoopt.

Warmup, kleine aanpassing aan mijn setup gedaan met hulp van mijn Duitse racemaat Daniel en hierdoor voelde de auto stukken beter aan en reed gelijk mij persoonlijk snelste ronde.

Race 2.
Gestart op P18, deze keer dus wel goed. Start was ok, maar wederom gaat het goed mis voorin. Later blijkt dat Pieter Brandsma zijn motor is afgeslagen. Ik kon nog maar net via de pit exit deze mensen ontwijken en lag opeens P13. Kon eindelijk heerlijk een paar rondjes rijden. Uiteindelijk reed ik P7 en besloot bij het ingaan van ronde 10 mijn pitstop te doen. Keurig op de pitlimiter gedrukt.....2 banden gewisseld en 10 seconden later gas erop! Blijkt opeens dat mijn pitlimiter is uitgeschakeld en ik weet 100% zeker dat ik hem niet heb uitgezet, pitlimiter knop zit niet op mijn stuur, dus speeding in pitlane.......damn. Ik dacht een drive-thru penalty te lezen dus gelijk een ronde later de pits maar weer in om het in te lossen......blijkt het een stop&go te zijn dus moest ik voor de derde keer de pits in. Hierdoor zakte ik terug naar P14, dit was enorm balen. Ronde 13 kwam ik achter Serge en Jeroen terecht die aan het vechten waren voor P4. Ik kon ze toch redelijk volgen, dit was wel leuk. Bij het commentaar in de livestream werd vermeld dat ik versere banden had door mijn vele pitstops, maar heb alleen de eerste keer banden gewisseld, dus bijna even oude banden. In de laatste ronde zit ik nog steeds achter Serge en Jeroen en volgens de commentatoren moest ik maar ophoepelen 😜, natuurlijk heb ik geen moment gedacht om mij te mengen in deze strijd. Ik was mij zeer bewust dat ik op P14 en een ronde achterstand reed. Maar ik heb me zeer vermaakt door ze te "kunnen" volgen.
Al met al weer een zeer leuke race, maar jammer van de pitlimiter.......er had zeker meer in gezeten deze race.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Een avondje 'what could have been...'

Natuurlijk, weer de internetproblemen, en nu een nieuw modem ontvangen en waarschijnlijk met wat instellingen die veranderd zijn gaan EINDELIJK die problemen verleden tijd zijn (daar heb ik best wat leuke resultaten in het verleden in rook op zien gaan)

Mijn tempo was goed genoeg voor een prima resultaat, zeker omdat ik de banden goed op orde kon houden, maar het resultaat is een 2x 0.

Maar mijn grootste frustratiepuntje van donderdag was wel het feit dat ik door een persoon uit de race ben gekegeld, voor het aanremmen van de eerste bocht, en tot op de dag van vandaag niet eens even z'n excuses aanbied. Heb later die avond nog een incident gehad met een andere rijder en die kwam keurig z'n excuses aanbieden via TeamSpeak, dus het kán wel...
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René Hoogterp schreef: 01 okt 2018, 13:24Maar mijn grootste frustratiepuntje van donderdag was wel het feit dat ik door een persoon uit de race ben gekegeld,[...] en tot op de dag van vandaag niet eens even z'n excuses aanbied.
Welcome to my world.
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: 01 okt 2018, 15:26
René Hoogterp schreef: 01 okt 2018, 13:24Maar mijn grootste frustratiepuntje van donderdag was wel het feit dat ik door een persoon uit de race ben gekegeld,[...] en tot op de dag van vandaag niet eens even z'n excuses aanbied.
Welcome to my world.
Ik heb het gevoel dat ik hier op moet reageren.
Maar na het zien van de replay zie ik dat in T1 waar jij over mijn neus links afgaat dat jij een moment hebt dat je rechtuit gaat door de bocht.

Dus ik hoop dat ik me dan niet aangesproken dien te voelen.
Bart Oosterveld
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 17:07

lll
Laatst gewijzigd door Bart Oosterveld op 05 okt 2018, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Hoi Bart,
Normaal kunnen klachten over beslissingen van de RC, naar de RC.
Laatst gewijzigd door William Geuze op 05 okt 2018, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart Oosterveld
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 17:07

[[[
Laatst gewijzigd door Bart Oosterveld op 05 okt 2018, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

[...] klachten over beslissingen van de RC, naar de RC.

rc@srvn.nl
Bart Oosterveld
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 17:07

mijn excuses voor het melden hier. heb inmiddels een mail gestuurd. zou ik de berichten kunnen verwijderen hier? of kan iemand dat doen voor mij. het hoeft van mij niet publiekelijk
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2018-II”