DTCC 2018-II | Race 5&6 Atlanta Motorsports Park | 11-10-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2018-II Race 5&6
Atlanta Motorsports Park
11-10-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (19 ronden, formatieronde, staande start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (19 ronden, formatieronde, staande start, verplichte pitstop)


Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2018-II
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Van mij mogen de problemen met betrekking tot lag (wanneer er 7 of meer personen in de game zitten) echt wel worden opgelost.

Ik heb continu een Ping van 11 tot en met 21 ms, maar zodra er 6 mensen of meer in de server zitten dan heb ik enorme last van lag, op Nogaro had ik hier geen last van, op Dijon begonnen eigenlijk de problemen en had ik 1x in race 2 in de opwarmronden en lagstoot van een dikke seconden waardoor er bijna iemand achterop mij klapte.

Nu met het trainen op Atlanta is het gewoon niet te doen, ik zie zo mijn tijd van -0,5 naar +1,9 lopen.
Dit gaat mij echt punten kosten op de race in atlanta zonder dat ik daar zelf wat aan kan doen.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Als je het gt3 topic en de update van het bestuur gelezen hebt is het volgens mij wel duidelijk dat er van alles geprobeerd word om de problemen op te lossen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wordt inderdaad hard aan gewerkt door verschillende groepen.
Gaan zelfs een complete reset van een pc doen bij iemand om te zien of er een veroorzaker gevonden kan worden.

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wat mij opviel in de laatste live stream van de F2000 geloof ik hadden de commentatoren het er over dat het wel frappant was dat het telekens op het hele uur een lag stoot kwam vooral rond 21:00 uurdasook gek te moemen natuurlijk
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Iedereen die een mogelijke oplossing wilt proberen:

Ga naar Windows Taakplanner (niet Taakbeheer) en kijk naar processen die in de planning staan. Bijna iedereen heeft een Google proces die zich elk heel of half uur herhaald. De GoogleUpdateTaskMachineCore heeft meerdere triggers, daar moet je de trigger die zich elk uur herhaald uitzetten (op eigenschappen klikken en dan bij triggers) en bij de GoogleUpdateTaskMachineUA moet je de trigger herhaling uitzetten en de trigger instellen op een vaste tijd (buiten de racetijd) zonder herhaling. En dan nog even kijken naar andere taken die ook rond de race gepland staan of zich elk uur herhalen.

Of dit de lag verhelpt is nog niet bekend, dat moeten we de komende paar races bekijken, maar het is een interessante vondst.

Hier een uitgebreide discussie over de lag problemen van de afgelopen maanden: viewtopic.php?f=78&t=3102
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Geen memorabele avond voor mij.

Wat problemen met rFactor waardoor ik de kwalificatie en eerste race moest overslaan. Wat dingen test in een andere server en na het uitblijven van verdere problemen weer aangetreden voor race 2. Dat verliep anders dan ik me had voorgesteld.

Op de grid bleven er een aantal auto's voor me staan, terwijl de rest van het veld al lang en breed vertrokken was. Ik besloot na een tijdje gewacht te hebben zelf te vertrekken, niet wetende met welke malheur de heren voor mij te kampen hadden. Teruggekomen op de startopstelling zorgde dat voor verwarring. Ik stopte op mij startplek, maar kwam daardoor eerder tot stilstand dan de heren achter me. Bryan verslikte zich er in. Daar kon ik me iets bij voorstellen. We hebben elkaar nog even geschreven na de race.

Gezien de schade vroeg ik - geheel conform het ARR - een herstart aan en verroerde verder geen vin. Het opvolgen op de procedure duurde wat langer dan normaal, waardoor er bij de eerste doorkomst nogal wat ravage ontstond. Mijn sympathie naar de mensen die op mijn auto knalden en nu met gehavende polsen thuis zitten. Ik kon de nogal drieste reacties in de server wel begrijpen, maar terecht zijn ze niet. Ik ga daar verder niet moeilijk over doen.

In de eerste ronde van de race verder teveel schade opgelopen in de melee. Even stop gedaan, maar toch snel geparkeerd.

Better luck next time.
Laatst gewijzigd door Yoeri Gijsen op 11 okt 2018, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

2x van 21 naar 14.

Leuke races gehad, beetje wezen stoeien met Roland, Dennis en nog wat anderen.
In mijn spiegel kwam er een Racing Point Force I... ik bedoel Bollesnegro overdwars aanzeilen, auto maar stil gezet om die ruim baan te geven.

Verder wel vermaakt, de harde compound was voor mij toch geschikter dan de medium.
R1 medium - lap 10/12 hard, R2 beide stints op hard gedaan.
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Kwali; Genaaid.
Race 1: Verprutst bij pitstop
Race 2: Verprutst bij pitstop.

Duidelijk.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Lekker kunnen scoren. Kwalificatie was niet heel mega geweldig, al klinkt dat een beetje vreemd met P2. Ik zat meerdere malen een paar tienden onder mijn tijd maar uiteindelijk kwam ik bij lange na niet bij de tijden van de practice. P7 de startplek voor race 1. Ik had een goede start maar kwam wat in de chaos terecht in bocht 1. Ik wijkte uit na de spin van de auto voor me maar raakte daarbij volgens mij iemand anders en kreeg vervolgens een tikje hier en een tikje daar. Snel verder maar ook bij bocht 3 leken er 2 mensen te knuffelen waarvan er eentje tegen mijn achterwiel aan tikkte. Moet het allemaal nog eens terugkijken want vanuit de cockpit zie je het maar half, maar het resultaat was een kromme auto en terug proberen te komen van P16

Vooral rechtsachter was de ophanging redelijk gaar, en in die hoek is de slijtage het heftigst. Al snel werd de auto erg overstuurd in elke linker bocht. Kort erna werd hij overstuurd in elke rechter bocht, nog even en hij ging oversturen op het rechte stuk. Snel proberen de rijstijl aan te passen aan de nieuwe handling van de Subadrift en geprobeerd snel naar voren te komen. Na een gigantisch slechte divebomb in bocht 1 iets voorzichtiger gedaan met de kapotte banden en richting de pitstop gereden. Daarna kwam de auto weer iets in balans en kon ik nog terugkomen tot p5.

Race 2 gelukkig vanaf een P2 van start (in plaats van resultaat race 1) en met een heerlijke start kwam ik als leider bocht 1 in. Toen kwam de herstart en was ik bang dat ik nu mijn start zou verprutsen, maar gelukkig was de start identiek aan de eerste poging, dus ging de auto nogmaals goed de eerste bocht in. Een gaatje geslagen, kort gerallycrossed, in de slotfase een beetje traffic gehad rond de pitstops en op P1 binnengebracht. En blijkbaar als enige op de softs? Ging best lekkah.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Q had beter gekund
race 1 : Wilcootiaanse raketstart met geluk na bocht een van p14 naar p4 :D en een paar laps later vakkundig zelf weer verkloot :P
late stop gemaakt en op softs nog paar laps gepushed maar had al te veel tijd vergooid om nog in de buurt van p10 te kunnen komen, geloof dat het uiteindelijk p13 was.
race 2 : rustiger aangedaan en dat werkte beter, na een leuke eerste helft uiteindelijk een eenzame p8 uitgereden
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 12 okt 2018, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Voor mij niet helemaal de avond waarop ik gehoopt had.

Tijdens de kwali na 2 hotlaps crashte mijn Rf2 waardoor ik een dnf achter mijn naam kreeg. Kon ik niks aan doen en daarom kreeg ik dus mijn tijd weer terug van de raceleiding. Dit zorgde voor wat verwarring bij sommige. Wellicht handig om in zo'n situatie volgende keer een algemeen bericht via TS of chat te doen. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Race 1 dan ging het bij de start niet zoals gehoopt. Kon geen kant op en Serge stond ineens dwars voor me. Dat zorgde voor een kettingreactie waarna ik in bocht 2 weer een moment had met iemand. In ronde 5 ging het fout en werd ik van de baan gedrukt. Veel schade en 130 seconden in de pits. Race uitgereden op p 19 met 2 ronden achterstand.

Race 2.1 start ging goed tot er iemand de auto op de grid liet staan.....
Race 2.2 start ging iets minder. Door wat geduw en getrek voor me moest ik eerder op me rem en verloor de achterkant in bocht 2.
Bijna het hele veld aan me voorbij moeten laten gaan. Vanaf p16 of 17 terug moeten vechten wat best aardig ging. Uiteindelijk naar p6 kunnen rijden.
Bas Zwartenbol
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 aug 2017, 22:22

Met de snot uit mijn neus en de zweet druppeld langs mijn voorhoofd ingelogd voor de races, ondanks de ongemakken toch nog een aardige kwalificatie weten te doen.

Start van race 1 was erg goed, van 5 naar 1 na de eerste bocht was een cadeau die ik maar al te graag ontvang. Rustig mijn tempo gepakt en enigzins tot mijn verbazing een vrij groot gat geslagen. Helaas door onvoldoende kennis van de pitstop tijden en zeer dubieus "rekenwerk" van mijn kant gekozen voor 4 banden, niet mijn beste moment.
Na de stop terug op p2 achter JH, een gat dat erg snel gedicht kon worden. Ik verkeek me op het grote verschil in pace tussen ons en maakte een foutje waardoor ik spinde, wat resulteerde in p3 achter Ruben S.

Start van race 2 was bijna net zo goed als race 1 met als grote verschil dat RCA er als een haas van tussen ging. Op zijn soft bandjes gaat hij het toch niet volhouden (toch???) Rustig tempo gereden maar al vrij vlot erachter gekomen dat de haas gevlogen was en de softs het vol gingen houden (kudos) Na de stop 1 kant vd banden gewisseld en met flinke onbalans weer onderweg, Ruben S kon aansluiten en wat volgde was een heerlijk gevecht voor plek 2. Ruben maakte het knap af en degradeerde mij naar p3. Kan er goed mee leven zeker omdat Ruben en ik ervoor zorgde dat de heren commentatoren de finish van de winaar miste, wat op zich ook een kleine overwinning is ;)

Grats aan Jeroen en RCA voor uitstekende overwinningen en mijn dank gaat uit naar WL en broadcast team voor een klasse evenement.

Tot de volgende!!
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

René de Ruijter schreef: 12 okt 2018, 09:23 Tijdens de kwali na 2 hotlaps crashte mijn Rf2 waardoor ik een dnf achter mijn naam kreeg. Kon ik niks aan doen en daarom kreeg ik dus mijn tijd weer terug van de raceleiding. Dit zorgde voor wat verwarring bij sommige. Wellicht handig om in zo'n situatie volgende keer een algemeen bericht via TS of chat te doen. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Ik ben het met je eens dat hierover wat duidelijk gecommuniceerd had kunnen worden maar om een beetje beeld te krijgen waarom dit niet is gelukt het volgende.

Zodra er iemand tijdens de kwalificatie de server verlaat raakt de XML file gelijk helemaal de weg kwijt.
Deze XML file wordt gebruikt om de reverse grid te maken.
Als die dus niet meer goed is moeten we overstappen op het handmatige werk en dat kost veel tijd.
Dat was dan ook de reden waardoor de warmup tot 2x toe opnieuw werd gestart.
Eerst waren we al enkele minuten kwijt om jouw gereden tijd op te zoeken en de juiste startplek te bepalen.
Toen handmatig de top 8 omdraaien en dit verwerken in een bestand.
We dachten slim te zijn om toch de XML te gebruiken, daarop de reversed grid tool op los te laten en dan handmatig jou er tussen te zetten.
Maar dat ging natuurlijk niet en verzorgde nog meer vertraging.
Stress alom dus maar wel een leermomentje voor de WL.
Communicatie had op dat moment een lagere prio gekregen maar we hadden idd beter 1 minuut later kunnen starten en eerst even duidelijk kunnen maken wat de problemen waren.

Uiteindelijk is Marvin degene geweest die hier het meeste last van had maar ik heb hem op TS de situatie uitgelegd.
In zijn geval dubbel pech zelfs want ipv positie 9 bij race 1 had hij plek 10 gekregen.
Zelf stond ik op 9 en heb hem dan ook netjes voor laten gaan zodat hij hier geen last van heeft gehad.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2018-II”