DTCC 2018-II | Race 9&10 Road Atlanta | 08-11-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2018-II Race 9&10
Road Atlanta
08-11-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (15 ronden, formatieronde, staande start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (15 ronden, formatieronde, staande start, verplichte pitstop)


Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2018-II
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Waar liggen de tracklimits bij de exit van bocht 5?
Is het toegestaan om de curbs daar volledig mee te pakken bij de exit?

Afbeelding
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Met de LMP3 en F2000 is zo goed als iedereen daar constant vol over heen gegaan zonder ook maar een waarschuwing of straf. Ik weet niet of dat betekend dat het met de DTCC mag maar met de hoeveelheid onderstuur in die FWD's lijkt het me logisch dat je de kerbs wel mag pakken daar.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ruben Correa Alves schreef: 04 nov 2018, 22:49 Met de LMP3 en F2000 is zo goed als iedereen daar constant vol over heen gegaan zonder ook maar een waarschuwing of straf. Ik weet niet of dat betekend dat het met de DTCC mag maar met de hoeveelheid onderstuur in die FWD's lijkt het me logisch dat je de kerbs wel mag pakken daar.
't Is ook leuker als je daar helemaal overheen mag gaan, als je het namelijk fout doet dan zit je in de muur. Prima oplossing zo :P
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zover ik weet zijn er nog geen klachten geweest over het wel of niet aanwezig zijn van limits.

Dus gaat er naar mijn idee ook niks veranderd worden.

#18
Team owner @ Castrol Racing Team

René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Avondje met dubbele gevoelens.
Met trainen kon ik de snelheid nog niet echt vinden dus verwachte er niet al te veel van.

In de kwali toch verrast met een 4e tijd.

Race 1 kon ik tot mijn verbazing toch goed volgen. Doordat de mannen voor me in hevige gevechten zaten kon ik er goed bij blijven.
Een hele groep van 5 auto's kwam in de chicane elke keer bij elkaar en het was eigenlijk gewoon wachten tot het een keer fout ging.
Omdat ik beter uit de chicane kwam dan de mannen voor mij probeerde ik René buitenom te pakken. Helaas voor mij was Bas er nog net iets beter door gekomen en bleek hij net zijn neus naar mijn achterwiel gezet te hebben. Dit resulteerde in een harde crash in de muur met verlies van een voorwiel tot gevolg en moest ik de auto in de pits zetten. Erg jammer want top 6 had er voor het eerst dit seizoen zeker in gezeten.

Race 2 kwam ik bij de start niet al te best weg en verloor gelijk 2 plaatsen. Kon daarna wel lekker in me ritme komen en wederom door de gevechten voor me daar bij aansluiten. Ik kon profiteren van wat fouten en zo weer naar p4 terug komen. Wel had ik iets te veel van mijn banden gevraagd en verloor zo ook weer 2 plekken. Door een goede pitstop kwam ik terug op p3 welke ik tot het einde van de race redelijk makkelijk uit kon rijden.

Baalde flink van de eerste race maar race 2 maakte het weer helemaal goed.

Nu op naar alweer de laatste race dit seizoen op Zandvoort
Bart Oosterveld
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 17:07

slechte kwalificatie slechte race. beide races door crashes verpest. snel vergeten en door naar de laatste races op zandvoort.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

heb wel eens een betere kwalificatie tijd neergezet, dus niet helemaal tevreden met p19

race een prima start voorzichtig in bocht een, in de eerste paar laps auto's links en rechts naast de baan, nauwelijks gevechten relatief saaie race.
race een resultaat van P19 -> P9 , mbt positie geef ik het een zeven , qua raceervaring een zesje ;)

race twee prima start voorzichtig in bocht een, in de eerste paar laps auto's links en rechts naast de baan, nauwelijks gevechten relatief saaie race. :D :D :D
kon aansluiten bij Ricardo maar nergens echt drukzetten of aanvallen (op dat momentje na waar Ricardo eerder remde dan ik had verwacht, nogmaals srry).
race twee resultaat van P19 -> P11, mbt positie geef ik het een zeven-, qua raceervaring een zes+ ;)

mijn race 'high' lights


Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Voor mij ook mixed feelings gisteravond.

voorafgaand aan de wedstrijd zat het tempo er goed in maar tijdens de quali liep het niet. 2 Rondes met een foutje en in de laatste poging kwam ik in langzaam verkeer terecht. Met 0,003 op letterlijk een haar na geen pole...

Bij de start van beide races gingen de Subaru's zoals verwacht weer als een raket van start. Daar is echt geen houden aan! We zaten met veel mannen dichtbij elkaar en helaas kreeg ik in de eerste bocht een tikje van Zwartebol (het leek ook een soort van lag?) waardoor ik een aantal plekken verloor. Daarna een goed tempo kunnen rijden en me op kunnen werken naar P3.

Bij race 2 wederom een slechte start. Ik krijg dat ding maar niet van zn plek! Tot aan de pitstop liep het redelijk en kwam ik op P3 voor mijn stop binnen. Ik schoot net te ver door en dat kostte me dus kostbare seconden. Op P7 weer aan moeten sluiten en uiteindelijk 6e gefinished. Al met al toch jammer, want qua snelheid had er zeker meer in gezeten.
Bas Zwartenbol
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 aug 2017, 22:22

Na een dag hard werken een uurtje eerder vrij genomen om me eens lekker en vooral rustig voor te bereiden op de race, na een heerlijke douche nog ff zitten en wachten op de net bestelde pizza. Toen ging de telefoon met verontrustend nieuws uit de prive sfeer, halsoverkop geschakeld en in actie gekomen. Lang leek het erop dat ik de start niet ging halen, gelukkig op het laatste moment goed gekomen zodat ik me naar huis kon haasten.

Nog helemaal van slag aan de practice begonnen, dat leek helemaal nergens op en ik begon te vrezen voor een goede afloop.

Sneller dan gehoopt begon de kwalificatie, daar vond ik ineens de gigantische kont van de RCA Subaru. Die heb ik maar gevolgd in de vliegende en tot mijn grote vreugde resulteerde dat in de voorlopige pole tijd. Uiteindelijk niet meer weten te verbeteren, mede doordat RCA zich geen 2e keer naar de slachtbank liet leiden ;)

Race 1, super spannend voorin met acties in de laatste bocht waar de betaalde jongens nog wat van kunnen leren ;) Helaas voor Rene en ik ging het 1x goed mis, we raakten de muur samen en ik zag ineens een wiel voorbij komen, neeeee toch!! Gelukkig voor mij en helaas voor Rene was het zijn wiel en ik kon, zwaar gehavend, verder. Snel een pitstop gemaakt en repairs aangezet, dat duurde en duurde en duurde. Dus maar besloten om spatie te drukken en de rest vd repairs te skippen, een "top" besluit want de auto was nog net zo slecht als voor de stop. Uiteindelijk en niet zonder de hulp van Bart op p18 (?? denk ik) terecht gekomen.

Na wat overleg besloten om race 2 vol de aanval te zoeken.

Race 2, aanvallen is het devies. De meds aan de kant geschoven en de door mij ongeteste soft band eronder. Goede start en me vast gebeten in de staart vd de Subaru van RCA. Wat volgde was een heerlijk gevecht met veel positie wisselingen en een paar geweldige acties. Voor de stop had ik de leiding gepakt maar door (weer) een trage stop was het gat met RCA na zijn stop 3-4 sec in zijn voordeel.
Nog ff aangezet om te kijken hoe hij daar op reageerde, helaas reageerde hij met de snelste ronde van de race, daarna besloten om rustig uit te rijden om plek 2 veilig te stellen.

Na een hele reeks aan ongelooflijke kut wedstrijden (gt3, dtcc, vlms, vec) was race 2 precies wat ik nodig had, grats RCA voor de overwinning en tnx voor het geweldige gevecht.

Nog 1 event, de zin is er de motivatie is top en de snelheid zit erin. Jeroen maak je borst maar nat want we komen eraan :)

Cheers,
Bas
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2018-II”