DTCC 2018-II | Race 11&12 Zandvoort | 22-11-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2018-II Race 11&12
Zandvoort
22-11-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (14 ronden, formatieronde, staande start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (14 ronden, formatieronde, staande start, verplichte pitstop)


Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2018-II
Rogier de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2017, 23:16

Excuses aan Rene de Ruiter voor een inschatting met insturen... dacht dat je daar verder door zou schieten en ik er achterlangs zou kruisen
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Kwalificatie iets trager dan mijn snelste rondje in practice, maar goed genoeg voor pole. Lekkah!

Race 1 ouderwets knallen, leuke battles gehad en 5e win van het seizoen. Lekkah!

Race 2 hopen dat Bas kon aansluiten terwijl ik Jeroen aan het pesten was. Lukte niet. Toen voor de lol een vroege pitstop gemaakt. Lukte niet. Toen hopen dat ik kon verdedigen tegen Jeroen voor P1. Lukte niet. Wel de heren van de stream kunnen vermaken met mijn geweldige dummy metaalverbuig skills. Lekkah!

Blijft natuurlijk balen dat ik de eerste races op Nogaro niet heb gereden, maar ben erg blij dat ik toch de Subaru een kans heb gegeven, heerlijke races gehad dit seizoen. :D
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Eigenlijk voor het eerst dit seizoen weer eens echt een hele leuke avond gehad.
Had vooraf weinig getraind en ging wel kijken waar het schip zou stranden.
Doelstelling voor de avond was natuurlijk Jeroen aan zijn kampioenschap proberen te helpen.

Kwali ging verrassend goed. Trainde p4 wat een mooie uitgangspositie was.

Race 1. Heerlijk druk tot aan de pitstops. Continue in gevechten gezeten. Met de pitstops verloor ik wat plekken. Bas stond precies voor mijn pitspot en moest er flink omheen sturen. Ook had ik de pit entry niet geoefend en ging er veel te langzaam in. Ik kwam achter Ger terecht die ik redelijk makkelijk weer voorbij kon en uit kon lopen. Maar daarna moest ik toch even in teambelang gaan handelen. Jeroen was door problemen met zijn gaspedaal ver terug gevallen. Gelukkig voor hem loste het probleem zich op en heb ik me iets terug laten zakken om zo Jeroen wat voordeel te geven. (Sorry Ger dat jij daar het slachtoffer voor moest zijn).

Race 2 Was ook top. Heel de race door niet verder dan een sec achter iemand gereden. Helaas voor mij deed ik weer te voorzichtig bij de stops waardoor een p4 p8 werd. Daarna wel een hele dikke battle met Rogier gehad. Jammer genoeg wel een tik gekregen maar excuses hierboven en het plezier dat ik de rest van de avond had maakte dat meer dan goed.

Jeroen gefeliciteerd met het kampioenschap.
Ruben ook echt netjes gedaan. 3de worden met 2 races gemist is ook niet mis.

Wilde volgend seizoen voor een andere klasse gaan kijken maar deze avond heeft me overtuigd dat het toch wel tof is.

Rest mij nog de streamers te bedanken. De stream zag er echt weer top uit. Goed stukje reclame voor SRVN.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dat was een prima afsluiting van een leuk seizoen.

De eerste laps had ik pas in de middag voor de race gedaan dus dat ik tempo vooraan nog een beetje kon bijbenen was een verrassing.

race een
René de Ruijter schreef: 23 nov 2018, 09:31 (Sorry Ger dat jij daar het slachtoffer voor moest zijn).
:) geen probleem, ik had voor de stops achter groepje aangereden en bandjes gespaard maar wist dat je een klap sneller dan me was. Had zo na de stop in ieder geval ook weer wat auto's om me heen. Kon vlak voor het eind hem nog net voor de deur bij Jeroen gooien en houden, maar had waarschijnlijk geen lap langer moeten duren ;).

race twee
strategie race een viel goed uit, dus ook hier in begin weer bandjes gespaard en ik zag richting de stops met name Rogier voor me vaak zijn rubber opbranden. Waar mijn stops vaak minder waren in de rest van het seizoen lukte het hier wel prima. Ik kwam na mijn stop voor de neus van Rene en Rogier terecht die gelukkig voor mij lekker met mekaar aan de slag gingen. Daardoor ontstond achter me een klein gaatje en kon ik relatief rustig uitrijden.

Feli voor de podium plekken en hieronder weer een ' korte' impressie :D
https://youtu.be/ecwmoM-7Hb4
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2018-II”