DTCC 2018-II | Algemene Informatie

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1157
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2018-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 17 jul 2018, 21:37

Afbeelding
DTCC
Algemene Informatie 2018-II


Welkom
Terug van weggeweest! De DTCC keert terug, na een afwezigheid van twee seizoenen. De exacte auto's die hierin gaan uitkomen zijn nog niet definitief, deze hopen we snel bekend te kunnen maken.

De evenementen
De races worden verreden op donderdagavond en vinden eens in de twee weken plaats. In elk DTCC evenement wordt een race-afstand van ongeveer 120 kilometer afgelegd. Voorafgaand aan de eerste race zal er een kwalificatie van tien minuten plaatsvinden. Coureurs hebben tien minuten de tijd om ongelimiteerde rondes te rijden. De beide races starten met een staande start. De top 8 van de kwalificatie zal in omgekeerde volgorde de eerste race starten. De tweede race start met de uitslag van de kwalificatie van voor de eerste race als grid. In beide races dient een verplichte pitstop gemaakt te worden waarbij minimaal 2 banden moeten worden gewisseld. Coureurs zijn vrij te kiezen in welke ronde zij dit doen, maar de race finishen in de pits is niet toegestaan. Rijders hebben dus tot de op één na laatste ronde de tijd hun pitstop te maken.

Kalender
13-9-2018: Nogaro (2x 17 ronden)
27-9-2018: Dijon (2x 16 ronden)
11-10-2018: Atlanta Motorsports Park (2x 19 ronden)
25-10-2018: Barber Motorsports Park (2x 16 ronden)
8-11-2018: Road Atlanta (2x 15 ronden)
22-11-2018: Zandvoort (2x 14 ronden)


Reguliere tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (formatieronde, staande start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (formatieronde, staande start, verplichte pitstop)

Bijzonder Raceraceglement (BRR)
Teams bestaan uit maximaal 4 rijders.

Puntentelling
Positie Race 1 Race 2
1 40 50
2 32 40
3 28 35
4 26 32
5 24 30
6 22 28
7 20 26
8 19 24
9 18 22
10 17 20
11 16 19
12 15 18
13 14 17
14 13 16
15 12 15
16 11 14
17 10 13
18 9 12
19 8 11
20 7 10
21 6 9
22 5 8
23 4 7
24 3 6
25 2 5
26 1 4
27 1 3
28 1 2
Vanaf 29 1 1



Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 100%

RealRoad instellingen
Practice: User: Autosave, X15 (bij regen: X1).
Kwalificatie + Race: Naturally Progressing, X1

Benodigdheden
rFactor2

Circuits
Nogaro

Carset
SRVN DTCC 2018-II Mercedes v1
SRVN DTCC 2018-II MG6 v1
SRVN DTCC 2018-II Subaru v1
SRVN DTCC 2018-II Vauxhall v1


Templates
Template DTCC 2018-II

Je zal zien dat hier geen gebruik wordt gemaakt van startschilden.
Het SRVN MOD team zal alle startnummers op de ramen maken, hier hoef je dus niks aan te doen.

Bestaat uit:
* Car template
* Velgen template
* Helm template
* Rijder/pak template

Inleveren als:
DTCC20182-XXX.DDS
DTCC20182-XXXHELMET.DDS
DTCC20182-XXXDRIVER.DDS
DTCC20182-XXXEXTRA8.DDS
(waarbij XXX staat voor je start nummer, deze dienen ten aller tijden uit 3 cijfers te bestaan, dus start nummer 33 is 033)

Voor de volgende auto's zijn er extra templates:
Astra heeft een EXTRA1 template waarin de achtervleugel zit, maar ook de raambanner. Laat deze staan.
MG heeft een EXTRA1 template voor de voorbumper onderaan.
Subaru heeft een EXTRA5 template waarin de achtervleugel zit.

Afbeelding

Inschrijven
Je kunt je als team inschrijven voor het DTCC kampioenschap door een mailtje te sturen naar bestuur@srvn.nl.
Vermeldt hierin de teamnaam, de rijders en de bijbehorende startnummers. Als een rijder nog geen vast startnummer heeft bij SRVN, dient de rijder eerst een startnummer te kiezen. Klik hier voor de beschikbare startnummers.
De paints van de auto (en/of helm) stuur je uiterlijk 17 augustus op naar modteam@srvn.nl.
Er zijn maximaal 35 plaatsen beschikbaar. Daarna volgt een reservelijst.

Voorbeeld inschrijving:
============================
DTCC:
Teamnaam
Autokeuze
000. Voornaam Achternaam
000. Voornaam Achternaam
000. Voornaam Achternaam
000. Voornaam Achternaam
(waarbij 000 voor het startnummer staat)

Startlijst
Castrol Racing Team
MG
18. Albert van Mourik
24. Patrick Smid
77. Xiomar Elizabeth
71. Thierry vd Heijden

Team Speedhunters I
Vauxhall
08. Maarten van Eldik
17. André Jager
92. Ruben Schenkel

Team Speedhunters II
Vauxhall
89. René de Ruijter
74. Jeroen Huisers

RTSE
Subaru
99. Ger Peters
63. Twan Capellen

Motorsport Noord
Mercedes
40. Peter Venema

Sim Addict Racing I
Mercedes
142. Marcel Siegers
140. Bert Philippi 
82. Serge Bakker
143. Gerard de Baar

Sim Addict Racing II
Mercedes
60. Jacco Visser
191. Rob Boswinkel

Scuderia Bollesnegro
Subaru
23. Bas Zwartenbol
41. Rogier de Klein
91. Yoeri Gijsen

Bluerange racing
MG
33. Roland den Hollander

ART Sim Racing
Mercedes
178. Jarno de Visser

GNCR Motorsports
Mercedes
04. Bram Kuipers
10. René Hoogterp
13. Wilbert Velthove

Wierenga Racing
Mercedes
86. Ricardo Smits
109. Bryan Tempelaars
121. Marvin Juliam Amants
129. Stijn Handgraaf

Petrobras Racing
Mercedes
187. Darilho da Conceicao

Team GPUpdate.net
Mercedes
06. Jeroen Cijsouw
61. Ivo Pakvis
66. Pieter Brandsma

Fair Racing Team
Subaru Levorg
156. Paul Holt

RESERVELIJST
HCOK Racing
Subaru Levorg
184. Bart Oosterveld

FRT
197. Cliff van de Vin

Scuderia Leone
Subaru Levorg
43. Ruben Correa Alves


Rookie-rijders

Stand kampioenschap

Deelnemen als gastrijder?
SRVN-leden die niet staan ingeschreven voor een bepaald kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen van het desbetreffende kampioenschap als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's.

Dit mag maximaal 2x per seizoen waarbij het laatste evenement van het seizoen is uitgesloten.

Aanmelding voor een gastoptreden geschied tegenwoordig via het aan en afmeldtopic, voorheen het afmeldtopic.

Ook aspirant-leden kunnen gebruik maken van de gastrijdersauto gedurende één maand zonder aan de contributieplicht te voldoen. Daarna worden ze van verdere deelname uitgesloten totdat ze aan alle voorschriften rondom inschrijving bij de vereniging en
betaling van de contributie hebben voldaan.



Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1157
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: DTCC 2018-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 19 jul 2018, 13:13

Nog even een uitleg hoe en wie vooral de inschrijvingen moeten verzorgen per team.

Afbeelding

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1157
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Re: DTCC 2018-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN » 04 aug 2018, 23:54

Het is ongebruikelijk rommelig geweest rondom de DTCC mod. Tijd voor wat verduidelijking:

Vanuit het bestuur is sinds het einde van het vorige seizoen driftig gezocht naar een mogelijke vervanger van de Renault Clio Cup. De DTCC leek ons daarbij een ideale vervanger, omdat we al ervaring hadden met dergelijke auto's, maar vooral omdat we (toentertijd) dachten dat de zogenoemde 2.0 versie van die mod spoedig zou volgen.

Bij de laatste bestuursvergadering stonden we dan ook voor een dilemma. Er was veelvuldig contact met de makers van de mod, maar die konden onvoldoende duidelijkheid geven, echter wisten we wel dat de mod spoedig zou komen. Vanuit het bestuur was de 1.3 (de vorige versie) nooit echt een optie namelijk. Alleen bij absolute nood kan deze uit de kast gehaald worden.

Toen kwam de 2.0, wat eigenlijk niet een 2.0 was. Met enkele haken en ogen van dien (templates nog niet compleet met 'verborgen sponsoren' e.d.)

Echter willen we als bestuur toch met die 2.0 versie gaan werken. De templates worden zsm aangepast naar de 2.0 auto's. En waarschijnlijk, zoals eerder vermeld zullen de deadlines voor de dtcc iets verruimd worden. Dit geeft ons ook de tijd om die kleine hickups te verwerken. Of de modmakers zelf met die extra templates te komen.

Lang verhaal kort: we willen met de 2.0 versie gaan rijden, templates worden door ons supersnelle modteam spoedig aangepast. En wij gaan ondertussen aan de slag om die kinderziektes te verwijderen.

SRVN Racecommissie
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: DTCC 2018-II | Algemene Informatie

Bericht door SRVN Racecommissie » 02 sep 2018, 12:57

!!! LET OP !!!

De reversed grid in race 1 is aangepast. Dit is nu de top 8 geworden.
Ook is de puntentelling van race 1 aangepast

Gesloten