F2000 2018-II | Race 1&2 Road Atlanta | 02-09-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2018-II Race 1&2
Road Atlanta
02-09-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-II
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

geen stream vanavond?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Nee helaas niet :(
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

De avond begon goed met een pole position. De race was zeer vermakelijk met gevechten tussen Cliff, Lennart en ik waar ik zeer van genoten heb. Ik kreeg het uiteindelijk voor elkaar om 3.5 seconden weg te rijden met nog een paar minuten te gaan en alles leek in kannen en kruiken totdat er in de laatste ronde van de race opeens lagg kwam op de server. Ik moet het voor ongeveer 4 seconden hebben gehad aangezien ik precies achter Cliff en Lennart zat toen ik weer ´beeld kreeg´. Ruben heeft er zelfs nog een grotere lagg spike gehad.

Zo zag ik dus mijn overwinning in rook opgaan, zeer frustrerend en demotiverend. Race 2 was na lagg richting bocht 1 ook al snel voorbij.. komende donderdag en zondag staan de eerste races van de LMP3 en GT3 gepland, maar ik twijfel of het enig nut heeft om met deze serverproblemen te rijden.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Mijn avond was al voorbij voor hij überhaupt begonnen was. Tijden het overgaan van practise naar quali kreeg ik de melding synchronizing en klapte ik uit de server. Achteraan starten dus...

Frustrerend en demotiverend kan ik over meepraten Arjan. Ik weet niet of dit aan de server zou liggen maar heb voor de rest van het seizoen mijn bedenkingen.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Zelf weinig tot geen last gehad van de lag problemen. Heb wel het idee dat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt..

Eigenlijk gewoon twee leuke races gehad. Race 1 na een spin in de drukte van bijna achteraan terug kunnen rijden naar P14. Race 2 geprofiteerd van startcrash (ook lag?) voor me, waardoor ik op P7 kwam. Aantal snelle heren niet achter me kunnen houden en uiteindelijk de druk van Dennis kunnen weerstaan en P8 gefinished
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik was ook een van de gelukkigen, nauwelijks last van lag gehad.

Ik heb heerlijk om plekkies gevochten zowel in race een als race twee. race een hele tijd met meen Rick in gevecht geweest.
Door de issues hier en daar had ik Race twee zowaar per ongeluk de pole te pakken. Wist dat ik de top om de oren zou krijgen maar wist nog heel even een gaatje te pakken bij de start en poaar laps uit te zingen. Clif ging me vervolgens al snel met twee vingers in de neus fluitend voorbij (feli nog) en heb daarna lekker hele tijd met Pascal en Lennart gevochten tot ze me voorbij waren. Kon niet echt meer volgen en had de laatste paar laps geluk dat ze met mekaar aan de dlag gingen, kon ik weer aansluiten en werden nog twee leuke laatste laps. Had Lennart nog even te pakken maar hij wist me in laatste lap voor de chicanes netjes terug te pakken, was leuk.

Niet omdat het moet maar omdat het kan, voor de liefhebbers en de haters :), ik ga er gewoon mee door voor mijn eigen archief
https://youtu.be/LncIHkpoCWk
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 03 sep 2018, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Dat was een vreemde avond zeg.
Geen livestream, lag-problemen, goeie kwali, 2x op het podium, mooie gevechten gehad, teammaten in de problemen...

Kwalificatie ging goed, het zat enorm dicht bij elkaar met de top 3 binnen 0,04s! Zonder gastrijder had ik pole gehad ;)
Start ging prima, gelijkwaardig Arjan en Ruben. In de chicane eerste ronde zat ik naast Arjan aan de buitenkant, die een momentje had en tegen mij aan gleed. Vervolgens een paar rondes in de sandwich gezeten tussen Arjan en Cliff, haalde Cliff mij in en verloor ik even de aansluiting. Doordat Arjan en Cliff flink in gevecht waren (super fair van beide kanten wat ik zo zag, top heren!) kon ik weer aansluiten en zelfs een keer profiteren van een moment waar ze even in elkaar haakten en de leiding pakken. Daar hield ik toch wel een hele ronde vol...
Arjan kwam weer voorbij, na een momentje in de esses op een olievlek ofzo (Arjen en ik raakten beiden uit balans) kwam ook Cliff weer voorbij. Cliff had vervolgens een lag-moment waarbij hij van vlak voor me naar vlak achter me schoot (gelukkig niemand geraakt), en moest hij me wéér inhalen. Pascal was inmiddels ook aangehaakt, dus ik moest ook met 1 oog in m'n spiegels kijken. In de laatste ronde zag ik in die spiegel ineens Arjan verschijnen die precies tussen mij en Pascal terecht kwam na zijn lagstoot, met als gevolg een p2 (ik had zelf ook nog een lag-moment 5 meter voor de finish). Vreemd einde van de race, maar ik heb heerlijke gevechten gehad!

Vanaf p7 in de race had ik een goeie start, kon precies naast Gert erlangs, ging op p3 de 1e bocht in aan de buitenkant, naast p2, die mij blijkbaar niet zag en bij bocht 2 op mij instuurde. Ik schoot even van de baan en kwam als 8e weer terug de baan op, en eind 1e sector lag ik alweer 5e na de halve spin van Tonnie (en de 2 auto's die heb niet meer konden ontwijken). Het duurde een tijdje voor ik het gat naar de top 4 had gedicht, maar kon daarna zowel David, Pascal als Ger inhalen en lag halverwege op p2. Ik dacht, zo nu even aanzetten en die p2 naar huis rijden, maar ik kon maar niet wegkomen van de auto's achter me haha. Ik kon Pascal lang achter mij houden, maar nadat een achterblijver vlak voor me een foutje maakte en ik in een inhaalpoging tegen hem aan reed was m'n auto licht krom en was ik het gevoel even kwijt. Pascal en Ger kwamen voorbij, maar de laatste ronde had ik het gevoel weer terug en kon ik Ger nog net inhalen de laatste chicane.

Twee hele leuke races gehad met mooie faire gevechten om mij heen, maar jammer dat dit allemaal niet in een stream te bewonderen was, en er zoveel netwerkproblemen waren.

En natuurlijk de felicitaties aan Cliff!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ik heb gisteren een zeer vermakelijke avond gehad.

Gekwalificeerd op P8 geloof ik. Voor mij had Gert een beroerde start en kon ik er omheen. In lap 1 ging Ruben in de rondte en aan het einde van die ronde ging degene die voor mij reed van de baan. Zonder een inhaalpoging gedaan te hebben reed ik plots op P4. Voor mij reden Arjan, Cliff en Lennart. Achter mij reed mijn nieuwe teamgenoot David. David kon het tempo niet bijhouden en de heren voor mij reden van mij weg. Zodoende reed ik in niemandsland, maar zodra het groepje voor mij hevig in gevecht kwamen kon ik er naar toe rijden. Tot twee keer toe gebeurde het dat er door lag problemen er bovenaan de slingerbochten ineens een auto voor mijn neus tevoorschijn kwam. Eerst Cliff (die daardoor een plek aan Lennart verloor) en daarna Arjan (die precies tussen mij en Lennart terecht kwam). Even kon ik daardoor een inhaalpoging doen bij Arjan, maar pakte de plek meteen weer terug en was op de finish P4 voor mij.

In race 2 startte ik wederom achter Gert en weer was hij slecht weg. Ik schoot naar voren, maar Cliff was (veel) beter weg. Na de eerste sector ging Tonnie half in de rondte en gaf mij wat ruimte van achteren. Alleen Lennart kwam naar voren. Ik had moeite om Ger in te halen (Cliff was er al voorbij) en maakte het voor Lennart redelijk eenvoudig om mij in te halen. Even daarvoor had David mij voorbij gelaten. Nadat Lennart ook Ger voorbij ging was het wederom mijn beurt om het te proberen. Dit resulteerde in een heel mooi gevecht waaruit ik uiteindelijk als winnaar uit kwam. Lennart kon niet echt van mij wegrijden, maar ik kon ook niet meer dan alleen maar volgen. Dit veranderde toen we verkeer tegen kwamen in de eerste sector. Dit ging niet helemaal goed waarbij Lennart en de achterblijver elkaar raakte. Ook ik moest vol in de ankers, maar het gat naar Lennart was nu wel dicht. Daarna kon ik meteen toeslaan, maar dit had ook te maken omdat de auto van Lennart niet meer recht in het lood stond. Cliff was al 6 seconden weg en ongrijpbaar. P2 was voor mij en daar kan ik alleen maar heel tevreden mee zijn!
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Ik vond het een zeer vermakelijke race en heb ik race 2 genoten van het gevecht met Joost van der Stoep. Hij reed echt keurig. Voor de mensen die de race graag via de stream hadden willen zien, ik ben bezig met een korte samenvatting van beide races. Ik heb het beeldmateriaal al klaar en ik zal morgen de studio even induiken om het beeld van commentaar te voorzien, voordeel als je een radio dj bent ;)
Gert Hagedoorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 mar 2018, 21:31
Locatie: Groningen
Contact:

Q: P5

R1: P*EPSTART! Teruggevallen naar P14, diverse battles gehad, wat tikjes hier en daar maar over het algemeen wel fair. Uiteindelijk nog een P6 uit weten te halen.
R2: P*EPSTART! Gestart vanaf P3, teruggevallen naar P9 en heuvel opwaarts ergens achter in S1 een spin van mijn voorganger die ik niet meer kon ontwijken.
Flinke schade, pitstop en kon mijn race vervolgen vanaf P25. De rest van de race was het (blauwe) vlaggetjesdag.

Conclusie: Wat lag momenten gehad maar gelukkig geen die mijn race heeft beïnvloed. Hopelijk is er een oplossing voor te vinden op korte termijn. Verder weet ik inmiddels dat ik meer op mijn starts moet gaan trainen, want hier laat ik, net zoals vorig jaar in de Clio Cup een hoop punten liggen.. :D
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Ook ik was de dupe van de lagproblemen in race 2.

Nog voor bocht 1 zat ik achter Arjan Veltens, toen die ineens compleet stil stond voor me, en ik er onder door schoof, en mocht uiteindelijk als laatste weer de race aanvangen met een bak schade.
Jammer, hoop dat de lagproblemen snel oplossen, want dit is niet leuk rijden, en is gewoon een loterij of je er last van hebt, of nie.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-II”