Pagina 1 van 2

F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 14 aug 2018, 20:35
door SRVN
Afbeelding
F2000 2018-II Race 5&6
Indianapolis GP
30-09-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-II

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 23 sep 2018, 10:23
door Ger Heuts
Is er ook een gradatie in de regen aan te brengen? Ik zat net met fase moesson op de baan. Nu heb ik al problemen om met droog weer de auto fatsoenlijk op de baan te houden, maar dit was geen doen.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 23 sep 2018, 13:28
door Ruben Correa Alves
Same old same old. Niet op de baan kunnen houden = te hard de bocht in willen. Lekker houden zo die regen. :D

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 25 sep 2018, 21:03
door Raymond Makkus
Staat nu regen intensiteit altijd op 20% gezien de grote verschillen in tijden in de tijdenlijst? :kopstooot:

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 25 sep 2018, 21:26
door Ger Heuts
Raymond Makkus schreef:
25 sep 2018, 21:03
Staat nu regen intensiteit altijd op 20%
Dat wil ik niet hopen. Dan wil ik geen 100% meemaken als ik in 20% gereden heb. Ik ga alvast een ark bouwen en stop de peddels en reddingsvesten in de cockpit.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 28 sep 2018, 11:39
door SRVN
!!!LET OP!!!

Het weerbericht is iets aangepast.
De kwalificatie zal onder droge omstandigheden gereden worden.
De race zal droog starten, maar in de regen eindigen.

De raceserver is aangepast naar deze instellingen.
Er is een 2e server aangezet die alleen de natte omstandigheden heeft.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 28 sep 2018, 13:44
door WaIther Berk
Wat is de reden dat het weerbericht aangepast is?

Ik vind het niet zo handig om zo kort voor de wedstrijd het aan te passen omdat we nu bijna geen tijd hebben om fatsoenlijk te oefenen en een setup te bouwen, laat staan de weggegooide tijd die we besteed hebben om een setup te bouwen op helemaal natte omstandigheden.

Ben benieuwd naar de argumentatie.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 28 sep 2018, 15:16
door Martijn Huisers
Walther,

Elke minuut die nu besteed is aan trainen is absoluut niet weggegooid. Sterker nog, het wordt nu beter beloond.
Er was een kans van 70% op regen.
Dit betekend dat het continu kan regenen maar ook droog kan blijven. Je moet voor beide situaties een strategie hebben met het risico dat er 1 niet nodig is geweest.
Nu weet je zeker dat beide nodig zijn en weet je ook dat je ergens tijdens de race een bandenwissel moet doen.
Alleen maar meer duidelijkheid dus en dat is dan ook gelijk de argumentatie.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 28 sep 2018, 15:48
door Kai Karreman
Vind het ook wel heel voorspelbaar op deze manier. Het is zoals het is en deal er maar mee zou ik zeggen.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 29 sep 2018, 13:10
door Raymond Makkus
Ik vind het wel een uitdaging...
Misschien is real weather in de toekomst ook een optie. Dit wordt bij het VEC ook gebruikt.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 30 sep 2018, 18:49
door Ger Heuts
Ik vraag me af hoe het op de server "wet" is. Op de gewone versie is nu de zondvloed aan de gang.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 30 sep 2018, 19:33
door Raymond Makkus
Ik ga de race vanavond live streamen voor de liefhebbers!
https://www.youtube.com/watch?v=L2UqSa_4Osc

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 30 sep 2018, 19:39
door Albert van Mourik
Ik neem aan dat je dat doet vanaf een 2e pc?


Castrol Racing Team


Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 30 sep 2018, 21:45
door Ger Heuts
Eerste race na een halve "opwarmronde" vanuit de pits op regenbanden gestart en na 4 ronden maar in de pits geparkeerd. Tweede race bij het vallen van de regen ook in de pits geparkeerd, waar rFactor opeens zichzelf afsloot. Excuses als mensen daar last van hebben gehad. Ik hoop dat de overige races droog verreden worden, zodat ik zelf nog wat plezier aan het rijden beleef.

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 30 sep 2018, 22:17
door Gerben Kelly
P2 :thumbs_happy:

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 30 sep 2018, 22:34
door Ruben Schenkel
Hele leuke avond gehad als gastrijder voor de tweede keer in de F2000. De resultaten waren deze keer matig, maar wat blijft het toch leuk om zo af en toe een regenrace te rijden! Wat een uitdaging!! b:)like

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 01 okt 2018, 08:31
door Ger Peeters
race 1 goed gegokt :) , race 2 fout gegokt :), later wat beelden....

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 01 okt 2018, 09:05
door René de Ruijter
Zelfde verhaal als Ger :) me verder prima vermaakt als gastrijder. Heerlijk hoe iedereen gelijk weer helemaal over de pis is als het net even niet gaat zoals ze gehoopt hadden..... vingers omhoog voor live weather

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 01 okt 2018, 10:10
door William Geuze
René de Ruijter schreef:
01 okt 2018, 09:05
Zelfde verhaal als Ger :) me verder prima vermaakt als gastrijder. Heerlijk hoe iedereen gelijk weer helemaal over de pis is als het net even niet gaat zoals ze gehoopt hadden..... vingers omhoog voor live weather
Ah yes, het selectief sim syndroom. Tot er een auto niet helemaal rijd zoals verwacht wordt, dan is de shit weer en moet alles zoveel mogelijk kloppen wanneer het men uit komt. Tot we cockpit forceren, dan alle motorkap gamers weer tegen het plafond :)

Kortom, voor de tere zieltjes, niet miepen maar rijden :driving: :thumbs_happy:
Er zijn er altijd die het een leuk vinden, het andere niet. Dat hoort een beetje bij de insteek van SRVN door een brede doelgroep aan te spreken. Maar daar hoeft niet iedereen het helemaal mee eens te zijn en dat is prima ;)

Re: F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Geplaatst: 01 okt 2018, 10:46
door Ruben Correa Alves
Ben ook een groot voorstander van live weather. Snap nog steeds niet waarom dat niet kan.

Al met al wel een aardige avond. Pace was goed, maar nadat sommigen een voordeel haalden uit het feit dat de baan nat begon waar hij droog hoorde te zijn vielen we kansloos terug met een pitstop. Er was geen reden dat het nat zou zijn (baan was visueel droog en hud stond op starttijd) en we vertrouwden op de briefing, maar die was dus fout. Directe concurent Cliff had hetzelfde, dus daar hadden we geluk mee. Uiteindelijk van een kans op podium teruggevallen naar p13 door de stop.

Race 2 begon wel volgens de briefing droog, en vanaf p13 direct een harde klap bij t1. Iemand stuurde daar halverwege de remzone keihard in? Hopelijk was dat een foutje, want was wel heel vroeg. Met voorvleugel en ophangingsschade toch nog wat naarvoren kunnen rijden samen met Gert, maar mistte wel wat grip voor.

Toen het ging regenen stond ik 3 seconde achter Gert en 6 achter Cliff. De enige manier waarop ik ze kon verslaan was een andere tactiek toepassen, dus toen zij naar binnen gingen voor wets bleef ik buiten, met een hilarische rallycross sessie als gevolg. Uiteindelijk net 1 seconde achter Gert gefinished, dus ik verloor er helemaal niks mee.

Ook ik was “helemaal over de pis toen het net even niet ging zoals ik gehoopt had”, om René zijn woorden te gebruiken. Maar niet omdat het nat was, maar omdat sommigen het wisten en zo een heel groot voordeel hadden. Ik ben juist een groot voorstander van onvoorspelbare omstandigheden, maar wel als dat voor iedereen zo is. Nu wist de helft precies wat er gebeurde en de andere helft ging uit van de briefing, zoals elke race. Dat is alsof iemand stiekem de race op 35 minuten zet, een aantal dat zien en er niks over zeggen waardoor de helft een pitstop moet doen. Leuk als dat voor iedereen als een verassing komt, maar niet als een aantal het weten en stil houden.

Maar goed, heb me verder op de baan prima vermaakt en het klassement leeft nog. En als een bonus helemaal geen lag gehad gister! Op naar The Glen! :)