F2000 2018-II | Race 3&4 Atlanta Motorsports Park | 16-09-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2018-II Race 3&4
Atlanta Motorsports Park
16-09-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-II
Gebruikersavatar
Michel Gulpen
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2015, 15:10
Racestuur: T300
Locatie: Heerlen

Ik ben vanavond afwezig.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Michel Gulpen schreef: 16 sep 2018, 14:33 Ik ben vanavond afwezig.
Moet je ff hier melden.
Rick Pennders
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2018, 11:23
Racestuur: Logitech G25

Is er een live stream te zien vanavond?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Jep
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

Kreeg de setup niet helemaal aan de praat in de trainingen en daardoor op P17 moeten starten..
De start was safe en verloor een aantal plaatsen en kon eigenlijk alleen maar volgen en niets ondernemen.
Uiteindelijk kwam ik in sector 2 op de kurb terecht en verloor de macht over de auto en kwam in het gras. De snelheid was hoog en kon hem niet meer uit de vangrail houden welke ik dus ook hard kuste.. Na het kusje miste ik mijn rechter voorwiel en was het dus einde verhaal.
Door mijn crash mocht ik race 2 achteraan starten en deze verliep een stuk beter dankzij een nieuwe setup, dank daarvoor :D
Uiteindelijk kunnen klimmen tot P9 en daar ben ik superblij mee.
Ik heb het geheel gestreamt: https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=EKsIQNdMBXs

Tot de volgende race.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Excuses Pascal voor de twee tikjes in race 2. Hadden gelukkig geen effect op je 2e plek dus zie ze maar als schouderklopjes! :D

Verder lekkere races gereden. Race 1 de 1e helft goed gevolgd door de nummers 2, 3, en 4. 2e helft van de race kon ik met (ik denk) wat betere banden was harder door pushen. Race 2 vanaf p8 was interessant. Kon gelijk door naar p6 en na een paar laps door naar p4 met een leuke move in bocht 1. Na Cliff zijn stop was daar gratis het podium waarna het een kwartier jagen was op Pascal, zonder succes helaas. Inhalen kon eigenlijk alleen in de eerste bocht, en alleen als je goede tow kreeg. Paar keer geprobeerd en gekeken, maar uiteindelijk p3, prima! En dan nog extra mooi dat Gert vandaag zijn eerste Leone win pakt met een lekkere race 2. :D
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Vanavond de eerste F2000 race aangezien ik de eerste helaas heb moeten missen.
De trainingen gingen goed en stond er goed bij vond ik.

In de kwalificatie kreeg ik maar niet lekker de auto rond (kwam denk door de zenuwen haha..) maar een P18 was nog goed te doen gezien het veld zo dicht bij elkaar zat.

Race 1: wonder boven wonder ging dit goed, de meesten kwamen goed de eerste bochten door en ik zelf ook, boven verwachting goed. In de formation lap wel een kleine touché gehad met Raymond Makkus, mijn excuses maar ik weet niet of het kwam dat jij vroeg/hard een brake check deed of dat ik zat te slapen... we konden gelukkig beide door. Na een foutje terug gezakt naar P19 en vanaf daar verder opbouwen, ik had de afstelling goed voor elkaar in de practice maar in de race zat ik er blijkbaar goed naast en reed met banden die compleet op waren de race uit op P15 gefinisht.

Race 2: Kleine afstelling wijziging doorgevoerd dus banden slijtage zou nu beter moeten zijn, stond naast Paul Holt opgesteld en na hem gister op de Simracing Expo in lijvende lijve te hebben gezien verheugde ik me al op een mooie race samen. Voor mij ging op zag ik Schepers een erg vreemde actie uithalen op o.a. mijn teamgenoot Davine waarbij hij ver van achter kwam aanrijden en middels een goede divebomb Turn 5 in wilde steken, dit liep natuurlijk niet goed af en Schepers kwam in het gras terecht.. Daarna begon het feest toen Schepers terug de baan opstuurde en direct de ideale lijn op wilde en daarbij in aanraking kwam met Holt en mijzelf, resulstaat 3 DNF's.. Ondanks deze lompe actie wel een leuke avond gehad en voor de volgende races nog harder trainen.

Team VanderPoel heeft goede zaken gedaan met o.a de Birk op P3 race 1 en P2 race 2!
Gefeliciteerd Correa Alves en Hagedoorn met de overwinningen vanavond, strak gereden!
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Heb me prima vermaakt!

Setup werkte prima kon daarom goed meekomen met de top 10 had als 15e gekwalificeerd maar wel bijna een PB tijd neer gezet dus wel tevreden.
De eerste race had ik een goede start er door van alles wat voor me gebeurde kon ik opklimmen tot P9, de 2e race ging wat moeilijker omdat er iemand vol op de rem ging staan in het snelle bochtige gedeelte achterop die ik niet meer kon ontwijken resultaat schade aan de rechterkant van de auto en miste toch wel snelheid.
Maar doordat ze achter me aan het vechten waren kon ik ze wel voorblijven en op P10 finishen.

Helaas moet in indy missen op naar watkins Glen!!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ruben Correa Alves schreef: 16 sep 2018, 22:24 Excuses Pascal voor de twee tikjes in race 2. Hadden gelukkig geen effect op je 2e plek dus zie ze maar als schouderklopjes! :D
Schouderklopjes accepted! No problem! ;) Dat eerste contact kon je hoe dan ook niks aan doen want ik had wheelspin uitkomen bocht 1. Auto was twitchy nadat ik met rechter achterwieltje buiten de baan kwam.

Dan nu mijn verslagje.
Meestal krijg ik de auto met de setup wel naar mijn smaak, maar het leek op deze baan maar niet te willen lukken. Overstuur tot en met en veel glijpartijen. Na veel rondjes toch tot een setup kunnen komen waarmee ik uit de voeten kon en in ieder geval op de baan kon blijven.
In practice een 12.7 kunnen rijden, maar kon deze tijd tijdens de kwali nog verbeteren met een 12.5. P4 was voor mij, maar wat zat het weer dicht bij elkaar.

Race 1: Ik had een goede start en kon aan de buitenkant bocht 1 een mooie lijn pakken. Daardoor een plekje kunnen winnen. In de 2de ronde kon ik Serge voorbij en reed ik op P2 achter Ruben. In de eerste helft van de race kon ik Ruben nog volgen, maar daarna gingen de bandjes hard achteruit. Ik had een redelijk harde afstelling dus dat zal wel wat meer van de banden hebben gevraagd. Het gevaar kwam nu van Walther die mij zoals ik Serge inhaalde op identieke manier voorbij ging. Ik probeerde bij hem aan te haken wat min of meer lukte. Zo tegen het einde van de race was het rubber echt op en kwam Serge nog gevaarlijk dichtbij. Gelukkig kon ik hem achter mij houden en kon ik mijn tweede podium van dit seizoen vieren.

Race 2: Wederom een goede start vanaf P6. Dit keer kon ik 2 plekken winnen. Voor mij reden Cliff, Ruben S en Gert. Gert ging mooi Ruben S voorbij en ik kon een ronde later een uitremactie plaatsen. Daarbij raakten we elkaar licht bij het aanremmen. In de derde ronde zie ik Cliff de pits in rijden vanwege een valse start dus P2 kreeg ik gratis. Gert had inmiddels al wel een gat gecreëerd en kon ik niet volgen. Inmiddels zat die andere Ruben vol in mijn spiegels. Ik kan je vertellen das niet heel fijn voor je concentratie. Wederom vloog het rubber van de banden af en had ik echt moeite om de gang erin te houden. Mijn voordeel was dat het erg moeilijk inhalen is op deze baan. Ik concentreerde mij op goede exits bij het opkomen van de lange linkerbocht en start/finish. Zodoende kon ik steeds een gaatje slaan dat net groot genoeg was om Ruben geen kans te geven bij de eerste bocht. De keren dat hij het probeerde kon ik parreren. In de laatste ronde deed hij nog een ultieme poging waarbij de wieltjes elkaar raakten, maar gelukkig konden we beide door. Achter Gert op P2 gefinisht.

De avond bleek een geslaagde te zijn. 2x podium, snelste ronde in race 1 en 2de in het algemeen klassement. Mij hoor je niet klagen!
Gebruikersavatar
Michel Gulpen
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2015, 15:10
Racestuur: T300
Locatie: Heerlen

Yoeri Gijsen schreef: 16 sep 2018, 15:01
Michel Gulpen schreef: 16 sep 2018, 14:33 Ik ben vanavond afwezig.
Moet je ff hier melden.
owh, das jammer zie je bericht nu net ps Yoeri. Zal het de volgende keer in het juiste topic melden, die had ik niet gezien.
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Gisteren was het de eerste race voor mij dit seizoen.

Veel geoefend, maar liefst 378 rondjes online en nog eens 50 offline om de start te oefenen met het hele veld om mij heen.
Dit resulteerde in een flinke verbetering ten opzichte van het vorige seizoen.
Zat ik vorig jaar steeds rond plek 15 t/m 20, nu was dat eigenlijk constant in de top 10 tijdens het testen.

Dit is dan ook de reden waarom ik mij dit jaar maar op 1 klasse richt met wel een klein uitstapje naar de endurance.
Meer tijd om uren te maken in de F2000 zodat ik daar beter uit de verf kom.

Tijdens de vrije training ging het lekker en draaide ik goed mee. Ging nog niet voluit en maakte mij op voor de kwalificatie.
Blijkbaar wilde iedereen zoveel mogelijk ronden maken tijdens de kwali want er stond een heuse file voor het stoplicht.
Even een beetje ruimte maken en daar gingen we dan. De eerste tijd die ik zette was redelijk maar kwam niet in de buurt van de 1.12.9 die ik eerder in de week gereden had. De druk die ik mijzelf weer op mijn schouders legde werd alsmaar groter en uiteindelijk kwam ik niet verder dan een 15e stek. Een beetje jammer maar nog altijd beter dan vorig jaar.

Race 1 had ik een redelijke start. Iets te weinig toeren. Verloor een plekje maar kwam ongeschonden door de de eerste bocht. Dat was op zich al een hele prestatie. Iets wat volgens mij helemaal niemand verwacht had. Ik ging er eens lekker voor zitten. Het tempo van mijn voorgangers kon ik goed volgen met 1 klein probleempje. De banden achter kwamen pas laat op temperatuur en voor gingen ze juist over het kookpunt. Door de rijstijl iets aan te passen kreeg ik het toch voor elkaar om het tempo te verhogen en afstand te nemen tot mijn volgers.
Uiteindelijk vlogen er hier en daar nog een aantal van de baan en was plek 11 voor mij op dat moment het hoogst haalbare.

Race 2 snel nog even een kleine verandering in de setup doorgevoerd waardoor ik een betere grip achter had en de temperatuur beter onder controle had. De start was perfect. Goed op toeren en precies in het startschot. Dit resulteerde in een 9e plek al voor bocht 1.
Het treintje voor mij met Ruben C./ Berk kon ik goed volgen. Soms liet ik wat en soms pakte ik weer wat. De banden deden goed hun werk en de slijtage was onder controle. Langzaam aan ging iedereen aan Ruben S voorbij en ook Serge en ondergetekende kwamen in zijn kielzog te zitten. Of Ruben S zijn setup niet had geladen of dat hij extreem last had van bandenslijtage dat weet alleen hij, maar het tempo was er niet meer. Helaas eindigde dit wel in misére. Ruben remde naar mijn gevoel vroeg en ik blokkeerde daarop mijn achterwielen in een poging hem niet te raken. Dit gebeurde helaas wel. Ruben, sorry hiervoor. Ik reed achterop, dus mijn fout.
Gelukkig kon ik nog wel mijn weg vervolgen op een 7e plek met Cliff hijgend in mijn nek. Cliff kwam met rasse schreden dichterbij en uiteindelijk verloor ik dat plekje dan ook. Al met al kijk ik terug op een mooie zondag. Steady gereden en een beetje zuur gevoel overgehouden aan de tik met Ruben.

Nu op naar Indy. De auto's worden daar nu naar toe gebracht zodat ik vanavond kan beginnen met het nodige testwerk.

Groet Nanno
Gert Hagedoorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 mar 2018, 21:31
Locatie: Groningen
Contact:

Ook ik heb me prima vermaakt gisteravond in Atlanta. Bedankt voor de stream Robin en Bram en tot de volgende.
Laatst gewijzigd door Gert Hagedoorn op 01 okt 2018, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Dan nog even een reactie van de Ruben S die in race 2 niet vooruit te branden was :smokey:

Al met al was ik best tevreden met mijn avond, want tot voor gisteravond heb ik welgeteld 0 races met een formulewagen gereden. Een soort vuurdoop dus! Qua pace wist ik dan ook dat ik vooraan niks te zoeken had, dus ik was met een P8 in de Quali nogal verast. Tijdens de voorbereiding zat ik qua tijden eerder rond P15.

In race 1 bleek al dat de racepace nog niet best was, dus het was met name verdedigen geblazen en proberen de banden niet al te veel op te roken. Uit de problemen blijven hielp me uiteindelijk naar P7 en dus P2 voor de 2e race... dat moest wat worden :P

Voorafgaand aan de race heb ik nog wat kleine tweaks aan de setup gedaan en dat was - zoals door meerdere al vakkundig opgemerkt - niet bepaald bevorderlijk voor mijn "pace". Ik wist dat de snelle mannen wel snel door zouden komen, dus als gastrijder heb ik bewust niet op het scherpst gereden. Vertrouwen in de auto was er daar ook niet voor, dus gewoon eigen tempo uitgereden en een leuke race-avond gehad :thumbs_up:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

was vooral in race een erg gezellig druk, van begin tot eind geamuseerd. Eerste paar laps had ik te weinig ogen om voor en achter me alles in de gaten te houden. Ik had een paar laps later misschien qua pace wel wat sneller gekund maar inhalen was erg lastig. Zat een beetje te duwen achter David die op zijn beurt weer achter Ruben klem zat. Was heel lang leuk met wat prikjes hier en daar en zeker toen Kai terugviel en zich er ook nog mee kwam bemoeien was het aanpoten. Laatste lap nog geprobeerd Ruben in een fout te duwen maar trapte hij zelfs met weinig oefening niet in :thumbs_up: , maar onverwacht dus toch weer p8 uitgeperst.

race twee beste start van het seizoen voor mij...erm...slik...okee paar laps volgehouden. Wilde net aanzetten aanremmen eerste bocht toen het net voor me bijna fout ging, kon er net omheen maar koste me wel twee plekken. Wat later geluk dat Ruben inhield toen ik hem bijna kwijtraakte. Daarna in verhouding met race 1 saai op p5 uitgereden.

voor de videooten onder ons : https://www.youtube.com/playlist?list=P ... b2ddmvQ21L
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-II”