NK GT3 2018-II | Race 5 Road Atlanta | 18-11-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT3 2018-II Race 5
Road Atlanta
18-11-2018


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-II
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Kortste race van het seizoen. Kwam niet lekker weg, dan wordt je er blijkbaar vol afgereden. Fijn. Zou er uberhaupt geremd zijn? Vraag het me af...
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

William Geuze schreef: 18 nov 2018, 21:59 Kortste race van het seizoen. Kwam niet lekker weg, dan wordt je er blijkbaar vol afgereden. Fijn. Zou er uberhaupt geremd zijn? Vraag het me af...
Ik had dezelfde fuck-up.. Verklote de start en kreeg tikje van achter. Koste me 2 plaatsen maar kon gelukkig verder.

Mijn onboard footage:

https://youtu.be/EkS_pqZRnK0
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Richard Blokker schreef: 18 nov 2018, 22:39
William Geuze schreef: 18 nov 2018, 21:59 Kortste race van het seizoen. Kwam niet lekker weg, dan wordt je er blijkbaar vol afgereden. Fijn. Zou er uberhaupt geremd zijn? Vraag het me af...
Ik had dezelfde fuck-up.. Verklote de start en kreeg tikje van achter. Koste me 2 plaatsen maar kon gelukkig verder.

Mijn onboard footage:

https://youtu.be/EkS_pqZRnK0
Ja sorry daarvoor Richard. Ik kon alleen niet veel anders, ik was goed weg en raakte je toen jij nog praktisch stil stond. De auto's stonden zo dicht op elkaar dat ik ook niet om je heen kon, dus ik dacht: ik help je wel op gang! ;)

Ben verder erg blij met m'n eerste NK-GT3-podium :D
Het was nog erg spannend de laatste rondes met de aanstormende Richard, maar had net genoeg over de laatste ronde.

En de felicitaties aan Cliff voor het kampioenschap, erg indrukwekkend!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Jeej, eerste pole bij SRVN!
Boehoe, prutrace weer...

Het is gewoon niet mijn seizoen. De snelheid is er echt wel, maar dat omzetten in een goede race wil maar niet lukken. Dat gaat in zo’n zware GT toch wat moeilijker dan in die lichte Radical vorig jaar.

Ik had er erg veel vertrouwen in. Testen ging prima en de rondetijden waren ook echt goed. De pole was een mooie beloning! En met Niek op P2, hadden we toch een mooie eerste rij. Voor de verandering had ik ook een prima start en meteen een gaatje naar Cliff. Die kwam toch ieder rondje een paar tienden dichterbij. Bij rondje 4 zat hij vol in mijn slimpstream. Eerste keer aan het einde van het rechte stuk kon ik mooi achterlangs kruisen, maar de tweede keer ging dat niet meer. Helaas ook ook Pim meteen profiteren. Vervolgens geprobeerd bij te blijven. Dat ging aardig, maar ik verloor wel iedere ronde een paar tienden. Tot ik een hele suffe fout maakte in de laatste bocht. Tijdens de practice in al die rondjes niet meegemaakt, maar uitgerekend in de race, pak ik daar net het gras en ga in de rondte. Ik toucheer zachtjes de muur, maar tot mijn frustratie is de hele stuurinrichting krom. Geen andere keus dan een lange pitstop dus.

Ook na de stop ging het niet echt lekker. De auto gleed heel erg. Nog een paar foutjes gemaakt en uiteindelijk op P11 gefinished. Op naar een mooi einde op Sebring dan maar!

Cliff, gefeliciteerd. Verdiende kampioen zowel qua snelheid als constantheid.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Even uitgebreider verslagje:

Weinig getraind, alleen wat kleine tweaks aan setup doorgevoerd om auto iets meer in balans te krijgen. Redelijk gelukt.
Baan was nog bekend van het zomer evenement, dus dat was geen probleem.

Q:
Ging helemaal niet slecht, een strakke 1:17.1 gereden, waar eigenlijk nog 0.2 seconde in zat. Het was genoeg voor een 5e tijd, lekker voorin starten.

Race:
Tja, de start was dus drama. Blijkbaar niet helemaal geconcentreerd.. dus vergat gas te geven bij "groen". (hoewel de lampen rood bleven :loser1: ) Kreeg hierdoor een tik achterop, gelukkig zonder grote gevolgen. Voordeel dat ik kleine jump kreeg, maar wel direct 2 plekken verloor.

Vervolgens in gevecht met de 2 roze boys (Yoeri en Rogier). Yoeri verkeek zichzelf in bocht 1 en plantte hem aan de zijkant erin, resulteerde in zijwaardse schuifer, die gelukkig zichzelf recht trok richting de volgende bocht.
Ze waren in die fase een fractie sneller als ikzelf, voornamelijk rechte stuk konden ze eenvoudig aansluiten en passeren.

Totdat ik 2 cado's kreeg. Zowel Yoeri als Rogier kregen beiden lag, waardoor ze beiden achter mij terecht kwamen. Op dat punt was hun pace niet meer sneller en kon ik afstand nemen.

Richting de pitstop begon ik langzaam richting Lennart te rijden, uiteindelijk was gat maximaal 2.5 seconden voordat Lennart ging pitten. Ik pitte paar ronde later en kwam vervolgens 6 seconden achter hem weer terug op de baan. (iets teveel benzine??). Echter mijn pace was een stuk hoger dan die van Lennart, waardoor die 6 seconden in de laatste ronde teruggebracht was tot enkele tienden, helaas was de race net de kort en bleef ik op P4 hangen. Gefinisht met 7L benzine over.

Onboard footage:
[youtube]https://youtu.be/EkS_pqZRnK0[/youtube]
Laatst gewijzigd door Richard Blokker op 19 nov 2018, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Mijn korte verslag;

Voor aanvang had ik er zin in, lekker veel en goed getraind zou ik aan de start verschijnen, kon een goed tempo rijden, setup was dik in orde (voor het eerst..) en was al met al goed voorbereid.

Toen begon de kwalificatie;
Waar ik heel de week op de livetiming rond p15 stond en wist dat ik het in de kwalificatie nog wel iets harder kon op sommige plekken had ik goede hoop op een goede startplaats. Man man wat ging het hard in de kwalificatie bij iedereen, het leek wel alsof iedereen pepers had gegeten. Door al het gestress kon ik het niet waarmaken en reed zo'n .6 sec boven mijn PR tijd wat resulteerde in een P30!!! Whaaattt.... :o
Overigens stond ik op 1.034 sec van de nr. 1... Als je het zo bekijkt valt het best mee.. wat zat het akelig dichtbij zeg allemaal.

De race, tsja echt hoopvol was ik hier niet meer waar ik wist wel dat ik een redelijke pace had en besloot om een gokje te nemen. Deze gok pakte echt heel goed uit bleek later. Bij de start kwam ik goed van de plek maar de mensen om mij heen niet, iedereen ging alle kanten op waardoor er geen ruimte was om er tussen te komen. Beetje remmen en rijdende chichanes ontwijken kwam ik erdoorheen en was bij de eerste bocht al op P20 aanbeland. En zo ging het rondes lang heel goed tot ik uiteindelijk op P14 terecht kwam, Chris Gonzalez achter me en Bas Zwartenbol voor mij. Daar stagneerde het een beetje en dacht ik nog even extra aanzetten, ik voelde mij snel.

Turn 1: waar ik wist dat het echt niet fout mocht gaan, ging het nu toch echt fout.. 1 wieltje in het gras en gelijk onbalans. Chevy was niet meer te houden dus besloten door het gras rechtdoor te gaan en dan de weg vervolgen. Dat ging goed maar door deze actie had Chris wel weer de complete aansluiting en nét iets meer snelheid uit turn 2/3. In het slingerstuk naar beneden dacht ik nog hier moet ik hem breed houden want hier kun je niet inhalen.. Tot mijn verbazing ging Chris wél voor de binnenkant waar het dus niet ging in de rechterknik van het slingerstuk, tikte mijn rechtachterwiel aan en knalde daar hard rechts de muur in. Wiel afgebroken, geen suspension meer en na een poging door te rijden kon ik niet meer rechtsaf sturen. Resultaat was de ESC knop en een retire from race met een DNF erbij :teards:

Het had een leuke avond kunnen zijn maar helaas. Toch een leuke eerste paar minuten kunnen rijden en was benieuwd of mijn gok tegen het eind van de race nog steeds fijn was geweest. We will never know :byebye:

Tot op de seizoens afsluiter op Sebring. Laten we met z'n allen zorgen dat hier wat meer finishers komen en laten we elkaar een beetje in leven laten. Wacht geduldig je moment af en probeer je er niet overal doorheen te wurmen met alle risico's van dien. Amen. :thumbs_up:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

quali okee en om een willekeurig iemand te quoten de rest was ruk. heel snel vergeten dit debacle

mijn lowlights https://youtu.be/JYPTkLMhJ58
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Te weinig getraind, ander stuur, instellingen nog niet lekker afgesteld, dtcc was niet gek, gt3 was drama.

Ben maar wat anders gaan doen, ff de boel finetunen voor de Gte.

#18
Team owner @ Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Na de vorige race (exit na 2 ronden door contact bij het inhalen) was ik gebrand op een beter resultaat.
De qualificatie was bizar, zo veel coureurs binnen 1 seconde, ongelofelijk!!
Ik heb zo ongeveer de wielen eraf gereden maar harder ging het helaas echt niet, met een 1.18.222 zat ik dus op p32.......
maar goed, in ieder geval erbij en maar kijken hoe het dan in de race zou verlopen.
De start was tricky, net voor het op groen ging sloeg de motor af en kon ik hem net op tijd weer aankrijgen, pfoe!!
Daarna toch goed weggekomen, en al na de 1e ronde een aantal plekken goed gemaakt door allerlei acties die voor mijn neus plaatsvonden.....na ronde 10 of iets in die geest lag ik op p15, dus er zat aardig schot in op deze manier!
Helaas had ik een heel licht contact met mijn voorganger toen ik, dacht ik toch, op p15 lag. Hij remde eerder dan ik, en dat zag ik aankomen dus gelukkig erop kunnen anticiperen, maar een paar bochten later was dat weer het geval en was ik net iets te laat, waardoor ik hem aantikte en hij eraf schoot. Excuses aan de persoon die het betreft, ik dacht echt dat ik vroeg genoeg remde maar dat bleek helaas niet zo te zijn. (Ik kon op de stream niet terugvinden om wie het ging, en mijn replay stond niet aan helaas.....nogmaals excuus!).

Verder weinig bijzonders vanaf daar, behalve dat er toch met regelmaat nog mensen afschoten, en ikzelf ook toen ik de raceleider langs wilde laten....niet handig gedaan want ik had schade en kon toen vanaf p10 naar de pits om het te laten maken. Stond er ook nog iemand op de plek die ik had.....pfff, weg voorsprong! Maar goed, uithuilen en weer aan de bak, en uiteindelijk op p12 gefinisht dankzij toch nog wat malheur van anderen voor me! Al met al een goede race, leuke gevechten gehad en eindelijk een goed resultaat (voor mijn doen!
dan he!). :D :thumbs_happy:
Op naar de laatste!!!
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

De kwalificatie zat inderdaad dicht bij elkaar, ongelofelijk. Zat op 0,8 van de snelste tijd en stond zowaar 25e op de grid.
Had een prima start, goed van de plek en kon gelijk een aantal man voorbij die besloten elkaar bij de 1e meters al in de wielen te rijden.
Na 10 minuten zat ik al op P14 en had niet veel bijzonders gedaan. Heel wat ronden lang leuk gevecht gehad met Martin Baltus, paar keer naast elkaar en weer achter elkaar. Was erg vermakelijk. :bierglas:
Zat goed in de concentratie en reed lekker constant, totdat de lagstoot kwam, zat er teveel over na te denken en was even uit de concentratie, een kleine spin en lichte touché met de muur als gevolg. Geen grote schade en maar 1 plekje verloren.
Kon gelukkig daarna weer een goed constant ritme oppakken. Tank helemaal leeg gereden en de pitstop van P9 naar P9 gemaakt en niets verloren. Gaten waren al erg groot tegen het eind van de race.
Reed in een gat van 40s voor me en 30s achter me, echt niemandsland dus. Om die reden ook maar lekker vlot aan de kant voor een blauwe vlag bij Cliff en Robin, had toch niet veel meer te verliezen of ik daar nu een seconde of 2 mee verloor ofniet.
Lekker uitgereden naar P9. Startend vanaf P25 hoor je mij niet klagen ;)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Ger Peeters schreef: 19 nov 2018, 09:28 quali okee en om een willekeurig iemand te quoten de rest was ruk. heel snel vergeten dit debacle

mijn lowlights https://youtu.be/JYPTkLMhJ58
zo he Ger, fijne race gehad zo te zien :shock: :whoaoh:
hebben ze dat wiel er weer onder gekregen?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Martin Baltus schreef: 19 nov 2018, 16:09
Ger Peeters schreef: 19 nov 2018, 09:28 quali okee en om een willekeurig iemand te quoten de rest was ruk. heel snel vergeten dit debacle

mijn lowlights https://youtu.be/JYPTkLMhJ58
zo he Ger, fijne race gehad zo te zien :shock: :whoaoh:
hebben ze dat wiel er weer onder gekregen?
hahaha ja duurde zelfs maar drie minuten, harde werkers mijn monteurs. Had met een nieuw wieltje eronder net weer de aansluiting met achterveld (op een of twee laps) gevonden, maar stress level was toch nog te hoog, te gehaast en gooide werk van de monteurs meteen nog maar een keer de muur in, daarmee vond k het ook wel mooi geweest. op naar zerebring :D
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Het liep bij mijn ook eens als van ouds...
Kwam er smiddads pas achter dat er race was. Ik dacht dat er f2000 was maar niet dus.
Uurtje vooraf dus begonnen met trainen en het viel me nog niet tegen.

Kwali dan ging echt ruk. Kreeg er gewoon geen goede ronde uit en p26 was voor mij. Start ging best maar was denk ik te voorzichtig waardoor er ineens iemand aan de binnenkant zat in de bocht voor het lange rechte stuk. Spin tot gevolg en wat schade. Vervolgens kwam ik op het rechte stuk Ger tegen die eraf getikt werd. Koos de verkeerde kant en klapte er vol op. Auto krom en de pits in.
Helaas was de auto daarna niet meer zoals het hoort en binnen 1 ronde er nog 2 keer afgeschoten en de auto maar in de pits gezet.
En zo was het na 3.1 ronde alweer klaar.

Eigenlijk nog geen 1 goede race mee gemaakt dit seizoen.
Dus sebring nog maar even uitzitten en voor volgend seizoen toch maar een andere klasse kiezen want het NK icm deze auto’s werkt simpelweg voor mij niet en zie het nu meer als verplichting...
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-II”