NK GT3 2018-II | Race 6 Sebring | 02-12-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT3 2018-II Race 6
Sebring
02-12-2018


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-II
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Rijden we op de betaalde versie van deze track?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Martin Baltus schreef: 19 nov 2018, 11:07 Rijden we op de betaalde versie van deze track?
Ja
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

De build op de server staat op 1111, terwijl we eigenlijk op 1112 zitten.
Wordt server nog aangepast of moeten we downgraden?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

kom er ook niet meer op
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Zie bericht verderop. :teards:
Laatst gewijzigd door Richard Blokker op 03 dec 2018, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Had een betere afsluiter van seizoen kunnen worden. beetje Triggerhappy terugschakelen kunnen die engines ook al niet meer tegen....
Is zo een hele korte Afbeelding https://youtu.be/PKMVQMjXIeg
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Herkenbaar Ger, herkenbaar...

Tekenend einde van het seizoen. Weer een goede kwalificatie. Deze keer niet zo’n beste start, maar dat blijft ook lastig als er geen lichten zijn. In VR is dat verre van ideaal. Ik ging dus op het geluid, maar was daardoor duidelijk aan de late kant met reageren. P3 na bocht 1 en daarna lekker op de achterkant van Lennart. Beetje lucht gelaten na de eerste paar ronden en toen... schakelde ik te vlot terug naar 1. Plof...

Nou ja, het was fijn om er qua snelheid goed bij te zitten. Dank aan Scuderia Leone voor de fijne wagen en dank voor de leuke avonden Arjan en Niek. Op naar het volgende seizoen! FF bijtanken nu, maar ik heb er alweer zin in. :)

Organisatie en streamers bedankt! De stream was ook vanavond weer een genot om terug te kijken.

Tot slot Cliff nogmaals gefeliciteerd met kampioenschap.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

De laatste race begon heel goed, maar eindigde een stuk minder.

Ik houd van Sebring. Een uitdagende baan waar ik meestal wel goed mijn draai kan vinden.
Dat lukte gisteravond ook. Het begon al met een uitstekende kwalificatie waarin ik na een paar pogingen tot een 59.1 kwam. Dat was ruim 3 tienden van de pole en dat is voor mij een heel goede prestatie. Door die tijd mocht ik starten vanaf P8.

De start ging ook goed. Dennis kwam heel slecht weg en bij de eerste bocht ging Niek erg wijd. Even dacht ik zijn plek te kunnen pakken, maar na de eerste paar slingers naast elkaar te hebben gereden moest ik achter hem aansluiten. Bij de hairpin verloor ik een plek aan Bart. Het duurde echter niet lang tot ik die plek weer terug kreeg toen hij spinde. Vervolgens een leuk gevecht gehad met Walther, Niek en Dennis. Dennis had aan een korte actie genoeg om mij voorbij te gaan om daarna de druk op te voeren op het vechtende duo voor hem. Ik kon keurig aansluiten en hoopte dat ze elkaar het leven zuur zouden maken. Dat gebeurde echter niet en nadat Niek en Dennis voorbij Walther waren was het mijn beurt om het te proberen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Walther had de snelheid er goed in zitten en kon de kont van de Macca breed houden. Ik kwam er maar niet voorbij totdat ik een goede run op de backstretch had en de binnenkant probeerde bij de laatste bocht. Even leek het te gaan lukken, maar ik had veel minder downforce en raakte de achterkant kwijt met een spin tot gevolg. Ik verloor er maar 1 plek mee aan Bas die vervolgens de auto het gras in stuurde en ik die plek weer terug kreeg.

De situatie was nu dat ik 5 seconden achter Walther reed en de aanstormende Cliff zo'n 2 seconden achter mij reed.
Ik was sneller dan Walther en in eerste instantie bleef gek genoeg het gat naar Cliff min of meer gelijk. De oranje-zwarte auto werd op den duur wel steeds groter in mijn binnenspiegel. Tussendoor maakte Walther nog een fout (spin) en kon ik P5 van hem pakken. Tot dan toe ging (los van die spin) alles erg goed en ik wilde geen tijd verliezen met een "gevecht" met Cliff. Hij zou er toch wel langs gekomen zijn, maar ik wilde niet te hoeven verdedigen. Op het moment dat hij op mijn bumper zat besloot ik alvast mijn pitstop te doen. Pit ingereden, maar geen pitbox marker! :shock: Het kan zijn dat ik in een momentje een concentratiedipje heb gehad, maar ik heb hem echt niet gezien. Ik moest dus wel weer de baan op zonder en pitstop gemaakt te hebben. Ik viel terug naar P10. De volgende ronde dan wel mijn pitstop gemaakt en verloor nog eens 2 plekken.

Ik kwam achter Robin terecht die een ronde achterstand had. Hij liet mij keurig voorbij, maar verremde zich in de volgende bochtencombinatie. Hij knalde vol op mijn achterkant met flink wat schade tot gevolg. Robin heeft zijn excuses aangeboden welke ik aanvaard heb. Met een krom stuur en flink wat verlies in topsnelheid reed ik verder. Ik kon Twan nog voorbij en verder heb ik wat posities gewonnen door de pitstops van anderen. Paul bleek aan het einde een horde te ver en zo finishte ik op P9.
Ik baalde enorm want dit was de mogelijkheid om het seizoen echt goed af te sluiten. Het zat er helaas niet in.

Bij deze wil ik de organisatie en de commentatoren van de livestream bedanken voor een mooi GT3 seizoen!
Ik ben er zeker volgend seizoen weer bij.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Livestream van mijn race:

https://www.youtube.com/watch?v=4bhY2Sd821Y

Q: redelijk, niet op getraind en toch eindelijk een 59 eruit gekregen. Verder niet bijzonders.

R: Start nu wél opgelet en ging stuk beter. Ging allemaal netjes door de eerste set bochten heen.
Daarna voornamelijk in gevecht met wat roze bakken. Bas was met ellebogen breed aan vechten, maar zat op het randje.
Yoeri drong af en toe wat aan. In 1e bocht zat hij zo dichtbij dat hij mij toucheerde en ik als gevolg daarvan betonnen muur raak linksvoor, resultaat een licht afwijkend stuur naar links. Gelukkig kon ik ermee door. Poosje gereden rond P7 met Yoeri en Ger daarachter.

Toen kwamen we achterblijver tegen, die ging op het gras (kan gebeuren) maar bleef wel gas geven (NO-GO). Als gevolg daarvan breekt die auto uit en zo de baan op. Ik gaf nog ruimte, trok een wijdere lijn maar hij kwam er haaks inzetten. Tom: Volgende keer gas los, dan rolt die auto rechtdoor en kan je zo je pace weer oppakken. Nu verkloot je de race van mijzelf en Yoeri.

Auto zo krom als een hoepel, dus maar de pits ingereden. 116 seconden stop, waarvan 100 voor schade. Nieuwe softs eronder geschroefd omdat de race toch al verkloot was op dat punt.

Vanaf P17 race herstart en nog wat langzamere deelnemers kunnen passeren, tot slot 13e.
Laatst gewijzigd door Richard Blokker op 03 dec 2018, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Voor het eerst met nieuwe pedalen met load cell gereden, hetgeen wel ff wennen is.
Q positie 16, hetgeen de beste plek is die ik heb gehad tijdens NK.
Getwijfeld tussen 2 verschillende setups en uiteindelijk besloten voor minder downforce te gaan.
In de race al snel naar P13.
Tijdens race paar keer momentjes gehad door wegbrekende achterkant (had mogelijk toch beter voor iets meer downforce kunnen gaan).
Hierdoor 1 keer de muur geraakt aan de binnenkant van de laatste bocht.
Daarna was mijn auto krom en verloor ik ongeveer 1 sec per ronde.
Hierdoor kon Pascal eenvoudig aan mij voorbij gaan en daarna was het een kwestie van uitrijden.
Tevreden met P10.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Mn race was bij de start al verkloot doordat ze vlak voor mn neus haaks de muur ingingen en ik er niet meer tegen remmen/reageren kon. Door de klap auto dik krom en zo schoot ik naar rechts waardoor de rest vh veld weer last van mij had. Kunnen we ook eens kalm doen bij de start? 2e race vd 6 bij de start eigenlijk al over.
90 seconden schade repareren en al na 1 ronde gelapt door het hele veld.
Later rijd ik vlak achter iemand de laatste bocht in, weet niet wat het plan was maar die besloot compleet stil te gaan staan ongeveer in de laatste bocht, ik geef em een tikkie en weer schade en auto krommig, verdomme. Maar op escape gedrukt...en de groeten...

Edit: Nouja, op naar 2019-1. Cliff, gefeliciteerd met het kampioenschap, heren modbouwers/livestreamers,rc,bestuur ook weer bedankt voor dit seizoen ;)
Marco Vandenbroeck
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2018, 00:27

Zo, dit seizoen was voor mij als een kleine test voor 2019, ik heb een iets te trage CPU (waar aan gewerkt wordt), kwam ik met een "gratis" race af op een baan die het renderen van partytenten belangrijker vindt dan een auto... hierbij het resultaat vanaf dar er 2 auto's voor mij of in mijn spiegels moesten gerenderd worden meldde mijn PC doormiddel van framedrop "neen, dat doe ik niet..." waarop ik toch zo voorzichtig mogelijk heb uitgereden met de mogelijke middelen, dankzij de uitvallers (dankuwel) toch nog 7 puntjes, waarbij het uiteindelijke seizoensdoel is gehaald, "toch iedere race een puntje..." dat werden er 7 dus, volgend jaar wel wat meer! ik heb wel weer genoten van het rijden, waarvoor dank aan de organisatie !
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Nou, kort verslag van de race: 2 weken getraind, redelijke tijd in de kwali (al ging het langzamer dan tijdens het trainen, weet nog steeds niet waarom ;) en #$%^&) KAK!!! kom ik de raceserver niet in!
Na een half uur proberen was ik er klaar mee, en het deelnemersveld ook want die waren uiteraard vertrokken!
Zeer teleurstellend, en vooral omdat het tijdens het oefenen allemaal vlekkeloos verloopt maar op de raceserver ineens niet meer wil.
Vraag die ik dan heb is of meer mensen problemen hebben met het inloggen of dat ik echt de enige ben?
Ik hoor het in ieder geval graag!

Hopelijk heb ik in 2019 hier geen last meer van, want ik kan niet achterhalen waar het probleem zit behalve dan dat het alleen bij het inloggen op Sebring plaatsvind.........

gr Mark
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Nou had niet bar veel getraind (griep) maar ging niet onaardig in de trainingen.
Echter tijdens kwali en race ineens last van een lage framerate ofzo, heb de post processing nog terug gezet maar dat hielp niet echt.
Met name lastig in eerste deel om maar niet de spreken tijdens de start.
Zit hem in de baan denk ik? heb hele seizoen geen last gehad

In kwali ging het niet lekker maar startte ergens rond plek 21.
Had een ... start. (koppeling te snel los) en Callaway zakt dan zo lekker in elkaar.

Daarna lekker tempo gevonden en stabiel gereden. Pitstop ging ook voor het eerst goed.
Had 15 sec op Jeroen op lag comfortabel op P11 todat ik uitkomen eerste bocht net de curb aantik en dwars ga.
Vervolg kromme auto en Jeroen vlak achter me. Dat ging een rondje later en kreeg tikkie waardoor ik nogmaals rond ging.
Maar Jeroen wachtte netjes (waarvoor dank).
Ging bijna alsnog mis in de laatste bocht waar ik driftend doorheen kwam... dit resulteerde in een foto finish met Jeroen , gelukkig in mijn voordeel.

Over algemeen beetje in No Mans land gereden maar desalnietemin flink gezweet en flink koppijn van al die hobbels
3 man van het team in de punten was ook top!

Tot volgend seizoen en dank voor de heren van de stream!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Willen mensen die bewust het gras op gaan om mensen voorbij te laten hier per direct mee stoppen? Dit is niet de bedoeling en dit wordt niet van jullie verwacht, mocht die opvatting er zijn. Er wordt van achterblijvende collega's verwacht zich voorspelbaar te gedragen en waar nodig aan de kant te gaan op een veilige en duidelijke manier. Ogenschijnlijk uit paniek of een misplaatst minderwaardigheids complex het gras op sturen is niet de manier en ook niet nodig. Elke deelnemer heeft het recht verworven op de baan aan de race deel te nemen. Graag daar dan blijven rijden, wie zich dan ook aangesproken voelt.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Mark Verwer schreef: 03 dec 2018, 16:54 Nou, kort verslag van de race: 2 weken getraind, redelijke tijd in de kwali (al ging het langzamer dan tijdens het trainen, weet nog steeds niet waarom ;) en #$%^&) KAK!!! kom ik de raceserver niet in!
Kwam dit misschien doordat je na 20:00 probeerde te joinen?
Heb het zelf ook al paar keer gehad namelijk
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Ger Peeters schreef: 02 dec 2018, 23:04 Had een betere afsluiter van seizoen kunnen worden. beetje Triggerhappy terugschakelen kunnen die engines ook al niet meer tegen....
Is zo een hele korte Afbeelding https://youtu.be/PKMVQMjXIeg
Zie ook niks vreemds Ger maar je stond bij de start wel een flinke tijd in de toeren limiter
volgens Marcel is het een optelsom van events dus andere schakelmomenten kunnen ook meetellen.
weet ook niet , zou leuk zijn als je dit op een of andere manier zou kunnen zien/horen via crewchief
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Sebring, wat een detail in de baan erg uitdagend en vooral stuiterend.

Q: snelste persoonlijke tijd

R: tot pitsstop geweldig leuk gereden, ook flink met Roland den Hollander om p19..vanaf p30
Helaas ging mijn pitstop niet zoals geplanned..ik zag het rode vak gelukkig nog in mijn spiegels en kon met klein stukje in R erop komen..het was veilg RC. Mijn banden werden door ijverige crew gewisseld naar s8 freezing cold in warm Florida, ik nog schreeuwen maar het was al te laat. Pascal de Birk kon ik voorbij laten maar ik ging te laat met de sFreezing op de rem in bocht 13..ja 13 dus. Balen voor Pascal en mij en sorry..
Schade en terug richting pit door wat snel vingerwerk voor het pitmenu ook de shift up een tik teveel gegeven ...
Mijn crewchief vond dat ik moest herstarten maar ik heb um tegen de vangrail geparkeerd en het vliegtuig waar ik mee was gekomen gestart en nog een flyby als dank voor de heren commentaar en de organistatie gedaan voordat het zwart wit geblokt gevallen was.

Super om weer eens op de stream te zijn ipv Server2 ;-)

Ps we hebben bij Tom Duboi extra dode hoek spiegels gemonteerd...de man moet nog een jaar of 5 wachten voor ie zijn rijbewijs mag halen....wel gefinished Tom!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Martin Baltus schreef: 03 dec 2018, 17:25
Ger Peeters schreef: 02 dec 2018, 23:04 Had een betere afsluiter van seizoen kunnen worden. beetje Triggerhappy terugschakelen kunnen die engines ook al niet meer tegen....
Is zo een hele korte Afbeelding https://youtu.be/PKMVQMjXIeg
Zie ook niks vreemds Ger maar je stond bij de start wel een flinke tijd in de toeren limiter
volgens Marcel is het een optelsom van events dus andere schakelmomenten kunnen ook meetellen.
weet ook niet , zou leuk zijn als je dit op een of andere manier zou kunnen zien/horen via crewchief
ach ik vind het in f1 al lang niet leuk meer dat ze vaak de kapotte motor kapot aan zien komen. beetje onverwachte ploffers altijd wel erbij horende spektakel gevonden. maar inderdaad nooit bij stilgestaan dat start stress ook wel eens zou kunnen mee tikken en is zonder meer niet nodig alleen lekker voor het geluid :P
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-II”