Skin word niet geladen

Alle info over mods en skins
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat er fout gaat?
Ik heb nu 2x meegereden met de petitie le mans, ik zie wel mijn eigen gemaakte skin maar in de stream zie ik de standaard skin, dus mijn skin word niet geladen in de server terwijl ik wel andere met een eigen skin zie rondrijden.
Ik heb een MAS file gemaakt met skin raceoveral en helm (alles zie ik dus wel als ik online ben )
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Geen idee of dat aan de server ligt of aan allebei van mijn pc’s. Zowel mijn werk pc (waar ik gister de stream op deed) als mijn game pc (waar ik zelf op simrace) laden vaak maar 50% van de customskins. Ik zie in de server dan wel de blokjes voor de namen, maar hij pakt gewoon niet alle skins, heel irritant.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Marcel Siegers schreef: 13 aug 2018, 09:55 Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat er fout gaat?
Ik heb nu 2x meegereden met de petitie le mans, ik zie wel mijn eigen gemaakte skin maar in de stream zie ik de standaard skin, dus mijn skin word niet geladen in de server terwijl ik wel andere met een eigen skin zie rondrijden.
Ik heb een MAS file gemaakt met skin raceoveral en helm (alles zie ik dus wel als ik online ben )
Is een set van DDS files niet genoeg?

AltX.dds
AltXDRIVER.dds
AltXHELMET.dds
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik zag gister ook maar een deel van de custom skins in-game. De skins die niet zichtbaar waren hadden een zwart blokje.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

DDS is perfect.
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Wordt er helemaal geen custom skin weer gegeven, of de verkeerde? Als er generieke/veel voorkomende namen gebruikt worden voor de dds files, en een pc/client al skins met dezelfde naam heeft dan worden de nieuwe skins niet gedownload en pakt ie de oude dds files. Rfactor checkt zover ik weet alleen op naam, niet of het echt de juiste skin is.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik miste gisteravond maar 3 van de (ergens rond de 10) custom skins.
Waaronder die van Marcel, daar bleef het blokje grijs met een rode knipper.

De rest, bijv Jeroen, Patrick, Xiomar en Lennart werden bij mij wel ingeladen.

@Marcel, hoe heet jouw skin in de map?
Ik ga ervanuit dat misschien toch daar een deel van de fout zit.

In jouw map moet de auto alt.dds zijn, en geen altWatJeErUberhauptAchterHebtStaan.dds
Ook de helm is puur althelmet en je pyjama puur altdriver.

Dat zijn de bestanden die ingeladen worden door de game.

Castrol Racing Team



Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Lijkt me dat je er wel iets unieks achter moet zetten, anders heet elke skin hetzelfde en download hij alleen die.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ik weet dat er meerder opties zijn om een skin in game te "testen" of te laten zien.
1 ervan (zelf nooit gedaan) is inderdaad iets van een MAS maken en deze "installeren".
Nu weet ik ook omdat dit payware is deze optie mogelijk niet zal werken omdat men niet zomaar een MAS kan maken/aanpassen.
Ik zelf test en maak het als volgt:
In game een auto pakken en rechts onderin [create directory] klikken
Dan in rfactor -> userdate (en dan nog iets waar je de banen en auto's ziet) de map van die auto opzoeken.
Daarin plaats ik mijn dds bestand.
Let wel dat dan alle extra's (zoals helm) wel door jouw gezien zullen worden, maar meestal niet door andere.
De naam van de dds noem ik meestal alt-XX.dds (startnummer)
Dit werkt namelijk altijd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ruben Correa Alves schreef:Lijkt me dat je er wel iets unieks achter moet zetten, anders heet elke skin hetzelfde en download hij alleen die.
Ik verander de originele (als ik geen virtual ride gemaakt heb) naar altorigineel en mijn skin naar alt. Werkt normaal gesproken prima.

De skins die rf2 uit de server haalt komen in eigen mapjes met een eigen gegenereerde naam.

Castrol Racing Team

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

De skins komen niet in eigen folders maar in de folder van de auto, en de skin krijgt dan de naam die de coureur heeft toegekent. Dus als jij je skin “alt” noemt, en iemand anders ook “alt” en beide rijden met dezelfde BMW dan download rfactor maar 1 van de 2 skins.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

zie het nu, dacht dat ik het eerst anders dag...

Zie zelfs dat er 2 mensen zijn die een alt.mas file gemaakt hebben.


Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

dus tip, gebruik gewoon je SRVN startnummer in je alt-filename. :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik maak altijd een .mas aan en zet die in de folder zodat hij de helm en pak meepakt. Wat Jeroen zegt over de mas installeren heb ik geen idee van, gewoon in dezelfde folder zetten net als je met een dds zou doen. Naam van mas moet wel precies hetzelfde zijn als de dds die er in zit. Dus “alt-43.dds” moet in een “alt-43.mas”.

Maar goed, dit alles verklaard niet waarom niet altijd alle skins worden geladen
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Wel als (wat Albert zei) 2 of meer personen een alt.mas (met alt.dds) gemaakt hebben.
Dan denk ik wie het eerst komt.....
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ja dat is de enige verklaring eigenlijk.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Richard Blokker schreef: AltX.dds
AltXDRIVER.dds
AltXHELMET.dds
Als je dit doet werken je helm en pak ook, en hoef je dus geen mas file te maken.
Ik ga het voortaan ook zo doen b:)like
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Jeroen Huisers schreef: 13 aug 2018, 11:52 Ik weet dat er meerder opties zijn om een skin in game te "testen" of te laten zien.
1 ervan (zelf nooit gedaan) is inderdaad iets van een MAS maken en deze "installeren".
Nu weet ik ook omdat dit payware is deze optie mogelijk niet zal werken omdat men niet zomaar een MAS kan maken/aanpassen.
Ik zelf test en maak het als volgt:
In game een auto pakken en rechts onderin [create directory] klikken
Dan in rfactor -> userdate (en dan nog iets waar je de banen en auto's ziet) de map van die auto opzoeken.
Daarin plaats ik mijn dds bestand.
Let wel dat dan alle extra's (zoals helm) wel door jouw gezien zullen worden, maar meestal niet door andere.
De naam van de dds noem ik meestal alt-XX.dds (startnummer)
Dit werkt namelijk altijd.
Ja Jeroen zo doe ik het ook altijd en als de skin dan klaar is, dan gooi ik de skin ALT_142 met de Alt_142helmet en de Alt_142driver in de MAS generator en die gooi ik dan als ALT_142.DDS in de gemaakte directory in de juiste folder in de Steam directory.
Als ik rij zie ik dat alles weergegeven word als ik terug de pit in ga en de replay terug kijk dan zie ik alle 3 die bestanden in beeld alleen dus niet tijdens de stream van gisteren en afgelopen donderdag.
Laatst gewijzigd door Marcel Siegers op 13 aug 2018, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Albert van Mourik schreef: 13 aug 2018, 17:50
Richard Blokker schreef: AltX.dds
AltXDRIVER.dds
AltXHELMET.dds
Als je dit doet werken je helm en pak ook, en hoef je dus geen mas file te maken.
Ik ga het voortaan ook zo doen b:)like
X is dan bv je startnummer?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Heeft iemand gister de livery van Arjan Veltens gezien? Wellicht ligt het aan de mas? Dat de skintransfer tegenwoordig geen mas meer kan transferen?
Gesloten

Terug naar “Mods & Skins”