Pagina 1 van 2

Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 21:01
door SRVN
Zoals jullie zien heeft het mod team niet alleen een eigen mailadres gekregen maar ook een eigen plekje op het forum.
Op dit forum gedeelte willen jullie op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen, geven we tips en tricks en kunnen jullie lezen waar je op moet letten bij het maken van de nieuwe skin.
Uiteraard kun je hier ook vragen stellen over het painten.

Zoals velen van jullie weten werkt rFactor2 met zogenaamde .DDS bestanden. Deze moet je op een speciale manier maken vanuit Photoshop en uit ervaring blijkt dat dit niet voor iedereen altijd even makkelijk is om te doen.
Het mod team heeft er best wel veel werk aan om alle ingeleverde skins te bekijken en vervolgens weer terug te sturen met een lijstje aan noodzakelijke aanpassingen.
Om het voor iedereen wat makkelijker te maken willen we het in 2018 wat anders gaan doen.

Skins 2018
Voor elk kampioenschap is er een template beschikbaar waarin enkele logo’s en start schilden staan.
Deze zitten verwerkt in de layers met een rood oogje.
Deze mogen NIET worden aangepast of verplaatst.
Zodra je klaar bent met de skin sla je deze op als een .JPG en mail je deze naar modteam@srvn.nl.
Het mod team zal de jpg openen in Photoshop en daar enkele toevoegingen op loslaten en dan exporteren als .DDS.
Heb je er al een .DDS van gemaakt dan is dat niet erg. Ook deze zal door het mod team worden aangepast.
Door op deze manier te gaan werken hoeven we geen skins meer terug te sturen en zijn de nieuwe mods tijdig beschikbaar.

Ook nieuw is dat we niet meer gaan wachten op de skins zodra de deadline is verstreken.
Heb je geen skin ingeleverd dan krijg je van ons de SRVN skin met jouw startnummer.

Alle vragen kun je mailen naar het modteam of anders vragen via dit forum.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 21:22
door Marcel Siegers
Laat ik de eerste maar zijn dan,

1 Nu praat je over skins in .JPG mailen , moet je dat ook doen met de driver en helm skin en bv bij de clio kan je de velgen aanpassen (Alt_XXEXTRA XX)?
2 Welke helm moet er gebruikt worden 13 / 14 of als ik het goed heb is er een nieuwere versie van helm en driver?
3 Het nummer van de start schilden passen jullie aan?, of mag je wel zelf je startnummer veranderen (voor de handige painters) boven de 99 pas ik alleen de breedte van het nummer aan zodat deze op het schilt past?


Voorlopig heb ik even geen vragen meer :byebye:

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 21:24
door Albert van Mourik
Skins in jpg.
Helm, pak en velgen verwacht ik in dds.

De clio werkt op een 2013 helm, de rest op 2014/

Startnummer zelf invullen, deze mag je zelf verkleinen zodat deze er wel in past.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 21:27
door Marcel Siegers
b:)like

Heb ik nog wat te veranderen.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 21:34
door Albert van Mourik
Wel hetzelfde lettertype aanhouden, sommigen vinden het leuk een eigen type te gebruiken

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 21:44
door Marcel Siegers
Nee ik zou niet durven.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 02 jan 2018, 22:51
door SRVN ModTeam
Marcel,

In antwoordt op je vragen.
Marcel Siegers schreef: 02 jan 2018, 21:22 Marcel Siegers:
1 Nu praat je over skins in .JPG mailen , moet je dat ook doen met de driver en helm skin en bv bij de clio kan je de velgen aanpassen (Alt_XXEXTRA XX)?
Wij kunnen ons voorstellen dat de meeste al een .dds bestand hebben gemaakt om zo de auto te testen.
Het gaat er alleen om dat mocht men geen idee hebben hoe een .dds werkt maar gewoon iets gemaakt hebben in photoshop (of een ander programma) dan mag je ook een .jpg opsturen.
Marcel Siegers schreef: 02 jan 2018, 21:22 Marcel Siegers:
2 Welke helm moet er gebruikt worden 13 / 14 of als ik het goed heb is er een nieuwere versie van helm en driver?
Zoals Albert al zei "De clio werkt op een 2013 helm, de rest op 2014"
Marcel Siegers schreef: 02 jan 2018, 21:22 Marcel Siegers:
3 Het nummer van de start schilden passen jullie aan?, of mag je wel zelf je startnummer veranderen (voor de handige painters) boven de 99 pas ik alleen de breedte van het nummer aan zodat deze op het schilt past?
Dat mag je aanpassen, maar zoals beschreven zullen wij ervoor zorgen dat deze gelijk gemaakt worden.
Albert van Mourik schreef: Albert van Mourik:
Wel hetzelfde lettertype aanhouden, sommigen vinden het leuk een eigen type te gebruiken
Dat is dus de reden dat wij alle ingeleverde skins door Photoshop halen om dat te voorkomen.
Alsmede dat er gebleken is niet iedereen bekent is met de alpha (spiegel) laag.
Dus ook die wordt er standaard nog eens overheen gezet.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 03 jan 2018, 10:50
door Ger Peeters
Albert van Mourik schreef: 02 jan 2018, 21:34 Wel hetzelfde lettertype aanhouden, sommigen vinden het leuk een eigen type te gebruiken
welk font wordt er gebruikt voor de nummers? In (oud) docje painten voor dumies staat "harabara" gemeld.
Heb die font geinstalleerd maar krijg bij openen van sommige DDS templates (meen de GT) toch nog melding mbt missing font.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 03 jan 2018, 10:52
door Albert van Mourik
Zal zo even kijken, mits er niemand sneller is.



Castrol Racing Team


Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 03 jan 2018, 11:41
door Lennart Lippens
De missing font-melding is volgens mij van de tekst SIM-LAB.eu in het schild, als je daar niets aan veranderd (mag ook niet), is er niks aan de hand. De startnummers zijn Arial (Bold)

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 03 jan 2018, 13:43
door Yoeri Gijsen
Ik kon in de template de nummers niet aanpassen met de text-editor in GIMP. Heb de nummers verwijderd en er zelf wat in gezet.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 03 jan 2018, 15:12
door Ger Peeters
Lennart Lippens schreef: 03 jan 2018, 11:41 De missing font-melding is volgens mij van de tekst SIM-LAB.eu in het schild, als je daar niets aan veranderd (mag ook niet), is er niks aan de hand. De startnummers zijn Arial (Bold)
okee thanks, had de auto nummers al gewoon aangepast, vroeg me alleen af vanwaar de melding, dacht al dat het ergens anders in zat.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 03 jan 2018, 15:58
door Albert van Mourik
Kan je ook zien in de lagen lijst, bij de laag waar de melding over gaat staat een driehoek met uitroepteken

Castrol Racing Team


Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 04 jan 2018, 23:11
door Wilco Smit
Ja, prachtig ja, die Alpha (Spiegel) Laag.....
Cursus van een masterpaintert gehad hiero, maar zou toch weer niet weten hoe het werkt....
Maar gelukkig is de Clioot hetzelfde als afgelopen seizoen, dus kan vorige insturen, alleen even de velgen weer proberen, is fout gegaan laatst.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 04 jan 2018, 23:16
door Yoeri Gijsen
Albert van Mourik schreef: 03 jan 2018, 15:58 Kan je ook zien in de lagen lijst, bij de laag waar de melding over gaat staat een driehoek met uitroepteken

Castrol Racing Team
Wellicht is het nuttig daarbij aan te merken dat de waarschuwingstekens in Photoshop werken. In GIMP zie ik ze niet terug.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 05 jan 2018, 14:58
door Jeroen Brink
Vraagje, welke velg template moet ik gebruiken voor de GT3?
De BBS of OZ?

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 05 jan 2018, 15:01
door Ruben Correa Alves
Dat is van de Porsche Cup van een paar seizoenen terug. De GT3 ondersteund helaas geen custom velg.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 05 jan 2018, 15:08
door Jeroen Brink
Ah, oké! Thx!

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 05 jan 2018, 22:45
door Frank van Roon
Kan ik de achtervleugel van de Callaway C7 ook painten? Ik kan deze nergens vinden.

Re: Nieuws vanuit het Mod Team

Geplaatst: 05 jan 2018, 23:19
door Yoeri Gijsen
Rechts onderin de template. Twee grote rechthoeken.