Mercedes server crash & shiny livery

Gesloten
Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Ruben Correa Alves » 02 jan 2018, 16:29

Zoals een aantal al doorhadden zorgt de witte Mercedes er momenteel voor dat je de server niet in komt. Echter kwam ik er zelf achter tijdens het maken van wat liveries voor elke auto dat de donkere Mercedes een soort chrome lak heeft waardoor de auto ontzettend hard (en in mijn mening lelijk) glimt en reflecteert. Gooi dezelfde livery op de witte Mercedes en het ziet er gewoon weer mooi uit, zonder gigantische glans. Maar, die auto komt dus de server niet in.

Even over de glans: Elke coureur krijgt in de SRVN mod een .VEH bestand. Dit is een configuratie bestand die de mod crew gebruikt om de teams te configureren. In de .VEH van de zwarte Mercedes staat een verwijzing naar een shader die er voor zorgt dat de auto meer glimt. Dat ziet er zo uit:

ShaderReplaced="L2CarBodyPaintWithDamage"
ShaderToReplaceWith="L2CarBodyPaintSoftWithDamage_HACK"

Ofwel, "L2CarBodyPaintWithDamage" (wat de normale lak is die ook op de andere GT3's zit) wordt vervangen door "L2CarBodyPaintSoftWithDamage_HACK", een ultra chrome super shiny lak. In de .VEH van de witte Mercedes staat dit niet en dus ziet een livery op de witte Mercedes er uit zoals deze er op elke andere GT3 er uit ziet.

De mod crew kan eventueel per team de keuze geven of ze de chrome lak willen hebben, maar in mijn mening is dit zo lelijk dat elke Mercedes coureur gewoon de normale lak moet krijgen, ofwel, de verwijzing uit elke Mercedes .VEH.

Dan over de server kick die je krijgt met de witte Mercedes: Ook daar denk ik de reden van te weten. In de .VEH van de zwarte Mercedes staat:

Classes="GT3, GT3_Mercedes_AMG"

De class van de auto dus. Echter is dit om een of andere reden niet ingevuld bij de witte Mercedes. Daar staat namelijk:

Classes="template"

Wat ik denk dat er fout gaat is dat de server met de betaalde content een check uit voert, of wellicht gewoon door de mod zelf. Ik heb geen idee of dit daadwerkelijk het probleem is, maar samen met de shader verwijzing is dit het enige verschil tussen de zwarte en witte Mercedes.



Gebruikersavatar
Jelle Schroor
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2016, 19:24
Racestuur: thrustmaster ts-pc racer
Locatie: Drachten

Re: Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Jelle Schroor » 02 jan 2018, 19:37

kan ik die glans ook uitzetten ofzo probeer een blauwe skin er op te krijgen maar krijg een soort van parelmoer bijna wit met een lichte tint blauw

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Ruben Correa Alves » 02 jan 2018, 19:46

Precies mijn punt inderdaad, dat is dus het geval met de #1 Mercedes. Ik zou zeggen gebruik de witte #2 mercedes om de paint te maken en dan moet de mod crew bij het maken van de mod de verwijzing uit de .VEH laten. :)

Martijn Huisers
Berichten: 321
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Re: Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Martijn Huisers » 02 jan 2018, 20:51

Het mod team is al druk bezig om voor elke GT auto een standaard SRVN skin te maken. Zodra deze klaar zijn gaan we die gelijk op de server plaatsen om de volgende redenen:

1. Gaat het iedereen lukken om een aangepaste mod te installeren want dit is net ff anders dan normaal
2. Werkt alles zoals we verwachten.

Met name de punten die Ruben aangeeft kunnen we op deze manier tijdig testen.

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 715
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Re: Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Jeroen Huisers » 02 jan 2018, 20:52

Niet om het een of ander, maar... (ik weet dat Ruben hier wel vanaf weet)

Heb je in de channels folder wel de alpha laag aan staan?
In de template zie ik ook een shad en reflection map staan, heb je daar al eens mee gespeeld?

Gebruikersavatar
Jelle Schroor
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2016, 19:24
Racestuur: thrustmaster ts-pc racer
Locatie: Drachten

Re: Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Jelle Schroor » 02 jan 2018, 21:55

ja van alles al geprobeerd en als ik hem over amg 2 doe dan is het wel goed

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: Mercedes server crash & shiny livery

Bericht door Ruben Correa Alves » 02 jan 2018, 23:13

Het zit echt in de .VEH waardoor hij extra glimt. De oplossing is dus dat wat in mijn 1e post in de 1e quate staat ui t de .VEH te halen, dan wordt ie normaal. Kijk, hieronder beide precies dezelfde livery, boven op de #1 merc, onder op de #2 merc .
1gt.jpg
2gt.jpg

Gesloten