Clio 2018-I | Race 1&2 Toban Short | 22-02-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Clio 2018-I Race 1&2
Toban Short
22-02-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Clio 2018-I
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Ligt het aan mijn instellingen of is de Clio practice server onvindbaar? Dit was gisteravond ook al het geval.
Ik zie wel de GT3 en F2000 server.....
https://gyazo.com/96f31a69ab34410632997e98aa148f2b
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Hoi Jarno

Server staat er gewoon tussen en is gewoon up and running.


Gr Onno
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Onno Nieuwenburg schreef: 17 feb 2018, 15:48 Hoi Jarno

Server staat er gewoon tussen en is gewoon up and running.


Gr Onno
Zeer vreemd, op liveracers staat hij er gewoon tussen en in de rFactor2 launcher niet.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Even 'refresh' klikken wil nog weleens helpen. Of voortaan bij je favorieten zetten
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

heb ik af en toe ook last van,kunt soms refreshen tot je een ons weegt met wisselende resultaten en je ziet hem dan helaas ook niet bij favorieten staan.

wat helpt is een "harde" link maken naar ip adres van de server. kunt bij liveracers zien welk ip en poort desbetreffende server heeft.

en met harde link bedoel ik een shortcut die er uitziet zoals deze

bij "beginnen in" de map waar rf2 lokaal bij jou staat opgeven
"C:\Rfactor2SSD\steamapps\common\rFactor 2\Launcher"
en bij doel IP en poort meegeven
"C:\Rfactor2SSD\steamapps\common\rFactor 2\Launcher\Launch rFactor.exe" +connect=87.249.123.197:64160
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik zal aftrappen en hou het kort, heb me twee races prima vermaakt!!!!
lekker gevecht nog helemaal aan het eind van race twee Patrick :thumbs_up: !!
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Wat een start van het seizoen!

De Quali verliep zoals verwacht en met P4 was ik erg tevreden. Ook de start van de eerste race ging prima. Ik kwam beter weg dan de GNCR mannen, maar die wisten de eerste bocht goed dicht te houden. Aangesloten in het treintje achter Pim van Ark. Al snel ging het vooraan mis en daar profiteerden Bram en ik van. Daarna onstond een gevecht dat tot het einde van de race zou duren. Ik heb ongeveer 20 Minuten in de kofferbak van Bram zitten kijken en geprobeerd de druk steeds wat Meer op te voeren. De Auto er echt naast zetten wilde maar niet lukken, dus mijn tactiek was zo veel mogelijk in de spiegels van Bram te gaan rijden en zo proberen een foutje af te dwingen. Uiteindelijk lukte het - met een uiterste inspanning - buitenom in bocht 1. Maar dat vergde tegelijk zo veel van de banden, dat ik later die ronde met roodgloeiende banden rechtdoor schoot... Bram er weer langs.
In de laatste ronde leek het dan eindelijk te lukken, maar helaas schoof Bram me net te veel richting het gras en was er voor mij geen houden Meer aan. Ik kon door, maar in de volgende bocht kwam Rene met een last-Minute dive er nog langs (was dat een pay-back voor het moment met Bram??). P3 was uiteindelijk toch teleurstellend.
De race en de stream waren daarentegen heel spannend en leuk om terug te kijken :thumbs_up:

In de Tweede race zat het tempo er niet helemaal in. Ik heb vooral achter de vechtende mannen aangereden - hier en daar een ontwijkende actie uitgevoerd. Na een remfout ook nog Rene en Jeroen aangetikt, die beiden bijna rond gingen (excuus mannen).
de laatste ronde moest ik nog hypermilen en kwam met precies 0,0 Liter en een pruttelend motortje over de Streep.
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

In de trainingen bijna geen last van hoge cpu gebruik maar tijdens de race vloog mijn cpu omhoog kon hierdoor niet vatsoenlijk rijden dus maar op escape gedrukt.
Wat aanpassingen gedaan werd het wel iets beter maar nog steeds last van trillende autoś voor me en beeld wat ff blijft stil staan dus wederom maar weer op escape gedrukt.
Heb er last van sinds er nieuwe windows 10 home erop staat knap balen
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik heb ook w10 en draai rf2 op Dx11. Nergens last van, heb een i5 7400 volgens mij. Weet niet wat voor processor jij erin hebt?

Castrol Racing Team

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

wellicht ook de moeite waard om even na te lopen
https://www.cnet.com/how-to/10-things-t ... indows-10/
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

Ik heb een amd a6-5400k apu
En als videokaart de amd readeon hd 7700
En zit rond de 80 fps
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

Daar gaan we pok ff na kijken
Bedankt Ger
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Ger Peeters schreef: 22 feb 2018, 23:08 Ik zal aftrappen en hou het kort, heb me twee races prima vermaakt!!!!
lekker gevecht nog helemaal aan het eind van race twee Patrick :thumbs_up: !!
Was inderdaad een mooi gevecht Ger, heb me er ook zeer zeker mee vermaakt :thumbs_up:

Kwalificatie ging niet helemaal naar wens en zat redelijk boven mn PB. P12 geloof ik
Race 1 zat ik in het begin totaal niet lekker in de wedstrijd, was wel ietsje sneller als wat mannen direct voor me maar teveel fouten, wat nog bijna resulteerde in een spin uitkomen laatste bocht. Wel leuk gestoeid nog met Wilco, was vermakelijk. Daarna in een ander gevecht helaas in de muur geëindigd (niet geheel eigen schuld volgens mij) maar daar laat ik me verder niet over uit. Wiel eraf, nog geprobeerd naar de pits te komen om de race toch maar uit te rijden maar was te gevaarlijk, einde.

Zo slecht als ik in race 1 zat, zo lekker ging race 2 na ook nog wat setup wijzigingen te hebben gedaan. Maar moest nu vanaf P19 komen.
Om de chaos heen gereden en op eigen kracht nog een aantal man gepasseerd, kwam ik op den duur op P9 uit in niemandsland.
De top 8 was al wat weg gereden nadat ik daar was aangekomen. Ik dacht dat het een saai einde van de race ging worden op de 9e plek,
Gelukkig dacht Ger P. met nog iemand, laten we samen door het gras gaan en Patrick nog een leuker einde van de race bezorgen, en zo geschiedde. De banden waren niet showroom fris meer door mijn inhaalrace maar het was nog wel te doen, nog een mooi einde vd race gehad en 7e gefinishd.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

quali ging beter dan verwacht P9.
Kon tijdens race 1 ook het tempo redelijk goed vasthouden en eindigde ook op P9.
In race 2 had ik een goede start maar raakte in ronde 2 of 3 evenhet gras aan waardoor ik spinde en hard de muur in ging.
4 minuten reparatie later kon ik niets anders doen dan de race rustig uitrijden.
Ik heb me toch weer goed geamuseerd.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ruben Schenkel schreef: 23 feb 2018, 08:35 In de laatste ronde leek het dan eindelijk te lukken, maar helaas schoof Bram me net te veel richting het gras en was er voor mij geen houden Meer aan. Ik kon door, maar in de volgende bocht kwam Rene met een last-Minute dive er nog langs (was dat een pay-back voor het moment met Bram??). P3 was uiteindelijk toch teleurstellend.

Ruben en ik hebben het hier ook in de PM nog samen over gehad en prima besproken. No hard feelings naar elkaar toe. Zonde dat het inderdaad zo moest eindigen. We gaan voor de volgende race weer hopen dat we een mooi gevecht hebben en dan zonder problemen fcourse.

Race 1, ja dat verhaal kennen we wel.

Race 2, banden heel houden, wetende dat de mannen voor je de banden niet onder controle hadden en hierdoor de overwinning gepakt. Die smaakte wel lekker na het moment in race 1.

Op naar de volgende :)
Gesloten

Terug naar “SRVN Clio 2018-I”