NK GT3 2018-I | Race 1 Bathurst | 25-02-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK GT3 2018-I Race 1
Bathurst
25-02-2018


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.55 - Warmup (5 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-I
Gebruikersavatar
Rik van Aerle
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:07
Racestuur: Simucube Pro

ik heb zojuist de vragenlijst ingevuld voor het theorie-examen, kan ik nu deelnemen aan het NK of moet ik hier nog meer voor doen?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Als je ingeschreven bent kan je deelnemen.
De lijst zal deze week door bestuur en RC doorgenomen worden ga ik vanuit en dan komen de vergeetachtigsn vanzelf bovendrijven

Castrol Racing Team

Marcel van der Linden
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:32

Ik was alweer snel klaar. Met forwarden naar de quali, rfactor een brainfart.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Zo dat was me potje lag.
Lang geleden dat ik dat heb mee gemaakt.
Netjes op p2 maar helaas stond mijn beeld stil en ging op slowmotion en crash met einde race.
Jammer ging eigenlijk vrij goed.
Op naar de volgende.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik had bijzonder lage verwachtingen van dit evenement en die zijn uitgekomen.

Bathurst is niet bepaald mijn favoriete circuit en ik kreeg de C7 er dan ook nooit echt lekker in de flow. Veel runs gemaakt om wat te tweaken aan de setup, maar het werd nooit echt iets lekkers voor mijn gevoel. Dat zegt waarschijnlijk meer over mijn rijden dan over de auto.

Ik had verwacht een gemakkelijkere kwalificatie te rijden, maar de snelheid kwam er nooit goed in tijdens het testen. Tijdens het evenement zelf ging het nog iets langzamer, waardoor ik met moeite een 2:02,9 bij elkaar raapte en daarmee nipt de schifting haalde.

Voor de race besloten rustig aan te starten om de verwachte malaise tijdig te kunnen ontwijken. Ik was blij te zien dat de meeste mensen om mij heen hetzelfde idee hadden. De eerste ronde ging dan ook bijna in processie. Toch bleken er al wat mensen problemen te hebben. Er waren dan ook heel wat posities op te rapen in de eerste paar ronden zonder daarvoor echt in te hoeven halen.

Ik volgde een groepje waar ik aan het elastiek hing en kon reageren op fouten voor me. Marcel kon ik voorbij na een momentje dat hij had in Quarry. Later een paar keer geprobeerd bij Walther, maar die gooide de deur dicht. Uiteindelijk een mooie run op hem gekregen op Conrod en richting The Chase langzij gekomen. Er was contact bij het insturen en dat liep niet goed af voor hem. Daarna reed ik in de vrije ruimte en kon ik op zoek naar ritme, terwijl er nog een paar mensen wegvielen voor me.

Dat ritme kwam er wel aardig, gelukkig, maar ik kwam steeds slechter door Sulman Park. Uiteindelijk dreef de auto teveel naar buiten en raakte de ophanging beschadigd. Twee bochten later raakte de auto vast in de muur tijdens het remmen en insturen. Er klapte iemand achterop waardoor ik weer los kwam. Geprobeerd de auto terug te brengen naar de pit om het wiel er weer aan te zetten (Daytona flashback!). Dat was nog flink gevaarlijk - mijn excuses aan de Radical die mij uitkomen Forrest's Elbow moest ontwijken - maar de auto kwam aan bij de pit. Helaas pakte mijn pitspot niet. Het leek me onverstandig om nog een rondje te driewieleren, dus daar eindigde mijn race.

Ik kijk alvast uit naar race 3 en hoop ondertussen wat meer plezier te beleven aan Estoril (race 2) dan aan Bathurst. Tot over twee weken!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race gewonnen bijna hele veld op een lap gezet....en toch was ik liever ergens anders 35ste geworden....
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ger Peeters schreef: 25 feb 2018, 23:26 race gewonnen bijna hele veld op een lap gezet....en toch was ik liever ergens anders 35ste geworden....
Ik had het met je te doen, Ger, toen ik hoorde dat je net de 'cut' had gemist. Je had waarschijnlijk gewoon top 15 gereden, gezien het slagveld. :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

hahaha ja die verdomde Q laps......
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwali goed voor server 1 met een PB

was lekker rustig aan rijden achter Marcel aan
Nog excuus voor tik achterop Marcel. jij moest remmen voor een ongeluk en ik moest ook vol in de ankers , maar raakte je nog net
Langzaam opgeschoven van P28 naar P19.
stond daar ineens een auto in een binnenbocht stil. ?!
kon niet ontwijken en ging op mijn dak !@*&@!)#&! en kon dus ook niet meer doorrijden
baal als stekker want ging net zo lekker

Vind de baan echt helemaal niks.
te groot verschil tussen de autos
veel te smal ook.

tot de volgende
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Quali ging best goed, reed 0,1 harder dan m'n PB, met p19 als gevolg. Dat een top10-plek er niet in zou zitten wist ik vooraf al. Had nog wel een paar tienden harder gekund, maarja een perfect rondje is wel veel gevraagd op deze baan.
M'n start was heel slecht, ik ga altijd af op de toeters als aankondiging dat de start aanstaande is, maar ik hoorde geen toeters en zag geen lampen, dus had pas door dat we gestart waren toen ik de andere auto's zag bewegen, geen idee wat daar mis ging. Ik kwam bocht 1 uit als 23e geloof ik. Complimenten aan het hele veld voor de eerste ronde, het was duidelijk dat iedereen in standje 'rustig aan' van start ging en we keurig in een treintje de heuvel op en af reden.
Daarna door wat spinnetjes en schadegevallen van anderen steeds verder naar voren geschoven, richting de top 15. Had een mooi gat met een auto 2s voor me en 2s achter me, genoeg om in m'n ritme te komen.
Door zelf uit de problemen te blijven, te profiteren van fouten van anderen en enkele eerste pitstops schoof ik door naar p9, waarna ik een tik kreeg en spinde in The Chase. Zonder af te wachten of ik door kon rijden met de schade dook ik meteen maar de pits in voor brandstof en schadeherstel, waarna ik op p16 terugkwam in niemandsland. Daarna rustig uitgereden en gefinisht op p15. P11/12 was hooguit mogelijk geweest. Ik ben in ieder geval blij dat ik de race zonder grote fouten uit heb kunnen rijden, dat was het hoofddoel.
Rogier de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2017, 23:16

Helaas helaas,

Bathurst en ik gaan niet goed samen. Was wel tevreden met mijn rondje in Q. Had er een paar tienden af kunnen halen, maar 2:02.2 was aardig waar ik vooraf voor getekend had... P21.

Race rustig begonnen na slechte start, maar was rustig naar voren aan het rijden en had de indruk een goede strategie te hebben. Qua uitvoering bleek die echter al snel niet zo top... iets met brandstof bijvullen tot X liter versus brandstof bijvullen met X liter. Dus toch veel te lange stop gemaakt. Vervolgens wel weer aardig ritme opgepakt, maar met zware auto en zonder bandenstop niet echt meer op tempo.

Rudy kwam in slotfase snel dichterbij, maar hoopte hem toch achter me te houden. Paar rondjes voor het einde helaas met Rudy in aanraking in de Chase en vanaf toen was ik een ongeleid projectiel... gelukkig kreeg ik in de broadcast maximale punten voor de uitvoering van mijn flikflak, maar dat is dan wel alles wat ik eraan over heb gehouden. Geen verwijt aan Rudy: hij zat aan mijn binnenkant en ik hoopte misschien iets te veel op dat we er naast elkaar doorheen zouden komen... gelukkig kon Rudy door, ik was helaas klaar terwijl ik zo dicht bij het einde was.... grrrr!

Dank voor organisatie en op naar de volgende! En grats aan podiumklanten en alle andere finishers
Frank van Roon

Voorafgaande aan deze race had ik mijzelf een aantal doelen gesteld.

Doel 1 was om überhaupt mijzelf te kwalificeren voor de race in server 1 en met een PB was mij dat gelukt en startte ik van P15.

Doel 2 was de race uitrijden zonder schade te rijden waardoor ik te vaak naar de pits moest en ik moet zeggen dat dat meer dan gelukt is. Ik denk dat ik 2 keer de muur geraakt heb waarbij het tot 1 keer niet eens als schade geregistreerd stond.

Bij de start van de race zag ik net zoals Lennart geen startlichten, geen idee of iedereen dat had, maar gelukkig wel de toeters. Dus bij de laatste toeter ging ik van start en kreeg ik gelijk te maken met een minpunt van de Callaway, die valt niet een beetje dood..... laten we zeggen dat mijn oma van 90 met rollator nog sneller weg is. Dus bij de start verloor ik 2 plaatsen. Zoals ik al vermeldde was mijn doel om de race zonder al te veel schade te finishen dus reed ik behouden en tot mijn vreugd zag ik al snel de eerste auto in de muur hangen. Ik bleef redelijk behouden rijden en ik zag steeds weer iemand eraf schieten of spinnen totdat ik uiteindelijk op P8 terecht kwam waar ik zeer tevreden mee zou zijn als de finishvlag zou vallen. Met nog ruim 30 minuten te gaan dook ik de pits in en kwam ik op P14 er weer uit. Het enige wat ik dacht was geconcentreerd blijven, de rest moet nog naar de pits en dan schuif ik wel weer naar voren en dat gebeurde ook. Met nog een minuut of 10 te gaan reed ik op P9 met een seconde of 5 achterstand op Bas Zwartenbol en die wilde ik graag nog pakken om P8 te krijgen. Met nog 1 minuut te gaan haalde ik Bas in en kon zo P8 verzilveren. Een uitstekend resultaat want dat ik had niet verwacht, ik was al blij geweest met een plek in de top 15.

1 klein aandachtspuntje voor Rik van Aerle, als je gelapt gaat worden en je wilt ruimte maken, ga dan aub niet op het snelste punt van de baan op de ideale lijn remmen maar laat je gas los en blijf links rijden zodat ik de ideale lijn kan volgen en niet verrast word.

Cyu at Estoril.

Greetz,

Frank
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Hallo...

Het was een leuke avond. Ik moet nog veel wennen aan nieuwe hardware en de auto na de f2000. Goed getraind met het hele Valid team wat nu uit 4 man bestaat. 2 man in server 1 en 2 in server 2.
Quali werd gehinderd door wat hardware verrassingen..tv standby/zwart...tuurlijk...3 sec achter mijn snelste tijd.
Na een hele duidelijke rijders briefing van Martijn Huisers ging het los...nou ja..ik zag geen start licht maar had wel een crewchief die me vooruit schreeuwde. Helaas had de Callaway een traag startje.
Ging op de top van de mountain voor de sjes rond doordat ik in verkeer kwam en ontwijkend iemand aantikte. Schade maar kon door zonder veel problemen na een soort inparkeer rijexamen tussen de muren..sjee.
Niemandsland 30 sec achter Xiomar, welcome back!, en gewoon doorrijden vanaf p26 ofzo. Velen raakten in de problemen en na de pits zat ik rond p10. Pit Stop ging als getraind.
Uiteindelijk door een fout van een mercedes begin sector 3 in laatste bocht naar p5 gekomen.
Heel consistent gereden, ja veel te langzaam maar wie weet op een beter circuit, mijn sector 3 was prima.

Wat een mega groot startersveld en hoog niveau!

seeya
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ook nog maar een verhaaltje hier, maar zal het wat korter houden dan in het interviewtje in de uitzending.

Het was een leuke en leerzame start van het seizoen. Ik wist dat we qua pace wel mee moesten kunnen met Roy en Mark, en dat Kevin van Dooren niet eens zo heel ver voor ons zou liggen qua laptimes. Maar toch is dat even afwachten bij de start van een kampioenschap. Kwalificatie was uiteraard lastig. Na een hoop mislukte rondjes kwam redelijk laat pas een goede ronde. Helaas door een heel stuk door het gras na de laatste bocht was het 4 tiende trager dan wat het had kunnen zijn en kon er niet gevochten worden om de pole. Gelukkig kwam Roy ook niet aan zijn snelste tijden van de practice en was het verrassend toch een tweede plek op de grid.

Na gigantisch veel starts oefenen bij de Radical en F2000 vorig seizoen ging de start nu ook perfect en kon de druk er gelijk op bij mister pole. Helaas voor de heren op p1 en p3 was het snel over, en vervolgens kon ik langzaam het gat naar Roy beetje bij beetje uitbreiden waarna een strakke strategie die voorsprong nog verder vergrootte.

Buiten een schrikmomentje met een stilstaande Corvette precies op de racelijn in de hairpin eind sector 2 heb ik niet heel veel gekke dingen meegemaakt. Helaas maakten onze teamgenootjes allemaal wel wat meer mee. Arjan met een zwaar gevecht. Jeffrey met wat schade waardoor een top 15 plek niet meer mogelijk was, Kevin Heijnen die volgende keer hopelijk van de Honda motor toch maar overstapt naar de Mercedes motor, want dat was snel plof. En Denny die helaas tegen een stilstaande auto klapte. Maar een mooie 1-2 maakt veel goed en de pace lijkt goed genoeg om te vechten voor het podium. Heb nu al zin in Estoril! :D
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Onverwachts toch een prima resultaat. De hotlap pace zat er nog niet echt in en het kwalificatierondje was matig, maar de racepace was een aangename verrassing.

Een lekker ritme kunnen vinden en met wat leuke gevechten (Danny, Eddy, Jeroen) en de nodige uitwijkmanoeuvres naar het podium gereden vanaf P12.

Goed om te zien dat de grote inschrijflijst lekker aan elkaar gewaagd is. De gaten in de kwalificatie vond ik voor dit circuit met deze auto's erg klein.
Gebruikersavatar
Rik van Aerle
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:07
Racestuur: Simucube Pro

Frank van Roon schreef: 26 feb 2018, 11:43 Voorafgaande aan deze race had ik mijzelf een aantal doelen gesteld.

Doel 1 was om überhaupt mijzelf te kwalificeren voor de race in server 1 en met een PB was mij dat gelukt en startte ik van P15.

Doel 2 was de race uitrijden zonder schade te rijden waardoor ik te vaak naar de pits moest en ik moet zeggen dat dat meer dan gelukt is. Ik denk dat ik 2 keer de muur geraakt heb waarbij het tot 1 keer niet eens als schade geregistreerd stond.

Bij de start van de race zag ik net zoals Lennart geen startlichten, geen idee of iedereen dat had, maar gelukkig wel de toeters. Dus bij de laatste toeter ging ik van start en kreeg ik gelijk te maken met een minpunt van de Callaway, die valt niet een beetje dood..... laten we zeggen dat mijn oma van 90 met rollator nog sneller weg is. Dus bij de start verloor ik 2 plaatsen. Zoals ik al vermeldde was mijn doel om de race zonder al te veel schade te finishen dus reed ik behouden en tot mijn vreugd zag ik al snel de eerste auto in de muur hangen. Ik bleef redelijk behouden rijden en ik zag steeds weer iemand eraf schieten of spinnen totdat ik uiteindelijk op P8 terecht kwam waar ik zeer tevreden mee zou zijn als de finishvlag zou vallen. Met nog ruim 30 minuten te gaan dook ik de pits in en kwam ik op P14 er weer uit. Het enige wat ik dacht was geconcentreerd blijven, de rest moet nog naar de pits en dan schuif ik wel weer naar voren en dat gebeurde ook. Met nog een minuut of 10 te gaan reed ik op P9 met een seconde of 5 achterstand op Bas Zwartenbol en die wilde ik graag nog pakken om P8 te krijgen. Met nog 1 minuut te gaan haalde ik Bas in en kon zo P8 verzilveren. Een uitstekend resultaat want dat ik had niet verwacht, ik was al blij geweest met een plek in de top 15.

1 klein aandachtspuntje voor Rik van Aerle, als je gelapt gaat worden en je wilt ruimte maken, ga dan aub niet op het snelste punt van de baan op de ideale lijn remmen maar laat je gas los en blijf links rijden zodat ik de ideale lijn kan volgen en niet verrast word.

Cyu at Estoril.

Greetz,

Frank
sorry frank was misschien op het verkeerde punt, wilde je graag ruimte geven maar was misschien het verkeerde punt. zal er voortaan rekening mee houden.

gr Rik van Aerle
Gebruikersavatar
Rik van Aerle
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:07
Racestuur: Simucube Pro

was voor mij een mindere race startte op p23 en rijd mijn corvette naar p13. kreeg na 15min last van ontzettend veel lag, de auto reageerde totaal niet meer. hierdoor verloor ik 4sec per ronde. de lag werd steeds erger gedurende de race, de auto ging zijn eigen gang door de hoeveelheid lag, hierdoor ging ik vol de muur in en werd door andere crashes toch nog 20e. weet niet of het aan mij ligt of aan de server , had hier op daytona ook al veel last van namelijk. verder een uitdagend circuit dat bathurst
Frank van Roon

NP Rik!! Weet je wat het is, ik weet dat je niet zomaar in het niets kunt verdwijnen alleen je remde net na dat knikje en ik had ongeveer 290 op de teller staan en had ik niet verwacht dat je daar zou remmen. That's all.
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

19.40 achter de comp,eerst ff voetbal kijken.....
rfactor opstarten,not dus het was alleen maar gestotter eenmaal in de server,kon ik wel rijden.
Na de pits op te hebben gezocht weer hetzelfde.......
Comp opnieuw opgestart,geen effect pffffff.
Dus geen q kunnen rijden.
Dan maar focussen op de race in server 2,met pijn en moeite kon ik de server in.
Achteraan gestart met in het achterhoofd dat de bentley als een speer zou moeten starten.
Nou het was geen vet net als vorig seizoen,die moeite had om uit stilstand weg te komen.
Ik lag aan het einde van het rechte stuk al op plaats 11 :D,ook een b:)like naar de andere rijders.
Kon me opwerken naar plaats 5,de rijders voor me waren net iets te snel voor mij.
Ook omdat ik wat schade voor had.
Mocht nog even op plaats 1 rondrijden,omdat ze voor me de pits in moesten,en ik nog door kon.
Op een gegeven moment moest ik ook pitten,maar kon mijn plek niet vinden :x
Nog naar een rondje.
Weer de pits in en toen vond ik hem wel.
Iets van 69 sec stil staan en als 6e de baan weer op.
Kon me nog opwerken naar plaats 3 maar ad op 27 sec kon ik niet echt meer bijhalen.
Maar al met al toch tevreden.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-I”