NK GT3 2018-I | Race 3 Spa-Francorchamps | 25-03-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Slechte balans, slechte pace en slechte shifter want hij registreerde 2 shifts in 1 klik. Is gefixed voor volgende race, maar met 0 punten is het kampioenschap wel klaar. :(
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ruben Correa Alves schreef: 26 mar 2018, 14:12 Slechte balans, slechte pace en slechte shifter want hij registreerde 2 shifts in 1 klik. Is gefixed voor volgende race, maar met 0 punten is het kampioenschap wel klaar. :(
Zelfde probleem wat ik had in Race 1. Daarom voor de mensen die wel eens meemaken dat hun shifter 2x schakelt terwijl je hem 1x aan klikt; Downshift protection:
Open player.JSON (hier te vinden: X:\SteamLibrary\steamapps\common\rFactor 2\UserData\player ) en zoek naar 'Repeat Shifts'. Daar heb ik hem zelf op 3 gezet, maar je kan zelf evt even testen wat fijn werkt. Als het te hoog staat kan het misschien hinderen bij auto's waarbij je snel wil downshiften (denk aan F1 auto's).

Hopelijk zien we geen opgeblazen motoren meer ;)

Verder was het voor mij bij de start even wat chaos. Er kwam iemand niet lekker van de lijn af (Traction Control aan laten staan toevallig? :P ) en ik kwam tegen Rudy Cuppen (dacht ik) aan tijdens het uitwijken wat een mijn stuur enkele graden naar links had gezet, maar gelukkig niet iets wat een probleem zou worden. Daarna een ietwat eenzame race gereden, maar wel blij met de P6. On to Silverstone!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ditmaal vooral quali tijden geoefend en dat leverde mijn beste resultaat met p25 in server1 op.

Bij de start blijft het lastig om beetje toeren in de callaway to krijgen, maar ging niet heel slecht, waarschijnlijk door meer c7's om me heen :) .

begin van de race beetje rommelig, autos links en rechts naast de baan en ook soms wat mensen die af en toe zo leek het wel kost wat kost erg snel verder naar voren wilden.
Toen de chaos een beetje was afgenomen zat ik al ergens rond p15, gezellig met Walter in de buurt en dat bleef eigenlijk de hele race zo.
vlak achter iemand aan eau rouge omhoog met weinig downforce bleek verder inderdaad lastig te zijn, was hem halverwege opeens kwijt en kon nog maar net wegblijven bij het lokale autokerkhof bovenaan.
in de tweede helft van de race heel lang een top gevecht met Bas gehad. Duurde lang voor ik er bij blanchimont langs kon. Gevecht was inmiddels al voor p11 of p10. verloor even later weer een plek aan Walter bij de pitstop. Kon ook niet meer bij hem komen.

In de laatste meters van de race bij aanremmen voor de busstop reed er iemand erg langzaam aan rechterkant, ik dacht dat het een achterligger was die wel erg rustig aan deed. Bleek dus Dennis te zijn waar ik na licht kontakt ook nog net aan voorbij kom om een bovenbeste p9 te pakken. er is nog hoop...op naar glibberstone

en dat alles zag er dan ongeveer zo uit
https://www.youtube.com/watch?v=PdyB2bt ... PhW_GLToj6
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

In de trainingen ging het super en dacht dat het wel in order was voor Server 1 (2.16.7)
paar dagen niet gereden en laat aanwezig. Eerst beetje safe run
Daarna snelle run een !@(#*^(! windows popup ) vol in beeld in laaste hairpin.
Mijn allerlaatste run nog sneller gegaan maar met de druk erop niet heel lekker (2.17.4)
Op 2 na laaste voor Server 1 :)
Start wel ok en kon overal goed omheen rijden zonder schade (ook wel eens anders geweest haha)
Kwam beetje klem te zitten achter Martijn maar ik kwam maar steeds niet lekker door eau rouge (te voorzichtig werkt al helemaal niet en cutten wil je ook niet) en in tweede deel was ik veel sneller maar kwam er niet langs.
Wouter haalde me daarbij in en kreeg het aan de stok met Martijn waardoor ze er beide afvlogen en ik er als 3e hond met het been vandoor ging. Bij mijn pit bijna vergeten "No tyre change"te doen , kon nog net op tijd even stoppen voor rode vlak maar kostte wel tijd.
Daarna lekker uit gereden op P15. lekker puntjes.
Maar man wat was het moeilijk om geen cut te maken. als ik al een cut had heb ik maar niet ingehaald.
was eigenlijk bijna niet te doe dus ben benieuwd naar de RC. ga er maar aanstaan!
Stream was toppie, erg moeilijk in je eentje maar toch hele veld aan bod laten komen
Tot de volgende!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Mark Verwer schreef: 26 mar 2018, 12:42@Yoeri: geen probleem, ik had het ook geprobeerd. Wilde je eerst nog een zetje geven om te kijken of je dan los kwam maar dat was niet echt een s6 geweest denk ik........
Je bedoelt Johan?
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Yoeri Gijsen schreef: 26 mar 2018, 20:54
Mark Verwer schreef: 26 mar 2018, 12:42@Yoeri: geen probleem, ik had het ook geprobeerd. Wilde je eerst nog een zetje geven om te kijken of je dan los kwam maar dat was niet echt een s6 geweest denk ik........
Je bedoelt Johan?
Euhh, ja, foutje bedankt, Johan id. :P
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Kort en krachtig, kon er niet bij zijn, op naar Engeland

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Mijn race liep ondanks de voorbereidingen niet volgens plan.
Eigenlijk liep het in de kwalificatie al niet geheel lekker.
Ik was tijdens de practice op S2 ingelogd en bij het switchen van practice naar kwalificatie viel het geluid van rFactor weg. Teamspeak en andere geluiden hoorde ik nog wel. Alleen rFactor dus niet. Omdat joinen tijdens kwali niet kan(?) moest ik wel mijn rondes afwerken zonder geluid en dat is, kan ik inmiddels zeggen, een rare ervaring. Ideaal is het niet en dat bleek ook wel uit mijn tijd (2:17.0).
Twee minuten voor het einde crashte rF2 vanuit het niets compleet. In mijn vrees dat hiermee ook mijn tijd verloren was gegaan berichtte ik Marcel hierover en gelukkig wist hij te melden dat mijn tijd bewaard was gebleven welke goed was voor P30.

Wederom was de strategie om op S8 de race uit te rijden en met volle tank te starten.
Al snel bleek het downforce verlies bij Eau Rouge flink te zijn dus voorzichtigheid was geboden. Ik heb meerdere auto's daar de bandenstapels in zien vliegen. Ik reed achteraan in een groepje met Wouter, Stijn en Youri. Geleidelijk reden we naar top 20 tot het ook in ons groepje fout ging. Zoals Youri al beschreef knalde hij tegen Lennart aan. Omdat ik vlak achter Wouter zat kon ik dat niet zien gebeuren. Wel zag ik Lennart links de vangrail in gaan. Ik dacht foute boel en besloot van het gas te gaan. Daarop kon Rogier links van mij komen. En toen bovenaan Eau Rouge kwam Youri terug op de baan (nadat hij een enorme klapper in de vangrail had). Dit zag ik pas nadat Wouter er maar net voorbij kon. Youri was een sitting duck en ik kon hem echt niet meer ontwijken, t-bone hem en daardoor druk ik Rogier de vangrail aan de linkerkant in. Met enorm veel schade kon ik nog wel mijn weg vervolgen, maar ik moest strompelend naar pits.

2 minuten kostte de pitstop en met dik een ronde achterstand vervolgde ik mijn weg. Daarna een leuk gevecht gehad met Jeroen en Serge welke Serge won. Door uitvallers kon ik toch nog 19de worden, maar het had (gezien de racepace) veel meer kunnen zijn.
Snel vergeten en op naar de volgende!
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-I”