NK GT3 2018-I | Race 5 Bahrain | 29-04-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK GT3 2018-I Race 5
Bahrain
29-04-2018


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.55 - Warmup (5 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-I
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Het Valid Racing Team is aangekomen in Bahrein en heeft inmiddels wat ronden gereden op het bloedhete circuit gelegen in de woestijn. :byebye:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Het Valid Racing Team is actief in de vroege uurtjes zie ik....;) lekker koel test weer zeker!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

wauw, als gebruikelijk weer een lekker plaatje Sven
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

vette shit !
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Niet mijn beste avond. Avondraces en zandbakken zijn blijkbaar dodelijk voor fps. Nagenoeg alles op low staan en (net als op yas marina Dubai) nog steeds werd alles stroperig zodra er ook maar een auto in de buurt was. Grootste issue lijkt op beide tracks aantal objecten om de track heen. Met circuit detail op low was er in practice online prima te rijden, ook offline met 34 AI's op de baan geen probleem. Offline zelfs met cicruit detail op medium gereden en was goed te doen. Bij vec meerder malen snachts gereden nooit issues gehad (met details hoger en voor de laatste build die toch verbetering zou moeten brengen) . Hebben ook nog yas marina met deze build getest om te zien of performance winst daar merkbaar zou zijn in aantal bochten waar daar ook een drama was met de oculus, maar ook daar nog steeds zelfde issues met stotteren/haperen. Silverstone regen race in deze mod met details veel hoger geen enkel issue gehad. Ligt op een of andere manier voornamelijk aan de track. Maar tijdens de race met details op low dus eigenlijk alleen maar gevochten met de PC.

Dan de race zelf.
Wat wel nog goed ging was redelijke Q tijd zetten van 1.55 rond (hmm private practice, vloeienden beelden geen fps issues).
Dan in een last minute call naar S9 gegaan ipv de geplande S8 en geen moment in een lekker ritme gekomen.
Bij de start ging het vlak voor mijn neus fout maar kon er in ieder geval nog veilig om heen. Had al snel in de gaten dat er geen ritme in zat en moest wat plekken inleveren. Zat daarmee net buiten de top 10 en was bezig met schadebeperking en dan maak je halverwege de race een foutje, slecht uitkomen bij aansnijden bocht 1 te vroeg op gas uitkomen bocht 2 met als gevolg een schuiver linksaf met een lichte touche muur. Splitter en wat ophangingschade dus langzaam terug naar de pit voor reparaties. Dan ook maar meteen (ongepland) bandjes naar s7 wisselen en kijken wat er nog lukt. Maar in de pit stond helaas al iemand anders zijn auto te repareren op mijn plekkie met mijn crew :o :D en ook nog eens van een ander team, vond ik wel erg brutaal :lol: . Dus eerst nog een halve minuut staan wachten tot de crew eindelijk aan reparaties kon beginnen. Op de S7 nog beetje weten te pushen maar was domweg niet fijn rijden. Paar puntjes als troostprijs

zullen denk niet veel videoshots worden later vanavond voor mijn archief ;)
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... IvQxVMvDcm
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 30 apr 2018, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Leuke baan, weinig tijd gehad om te trainen maar gelijk al een rustig steady achterveld tempo.

Had al gepland achteraan te starten, probeerde het allerlaatste rondje nog 1 plek op te schuiven maar Berry had mazzel, kwam niet lekker de laatste bocht uit en verloor 2/10e.
Niet dat p29 of p30 veel verschil maakt maar het gaat om het idee.

Dacht de race rustig aan te vangen, tot km merkte dat ze voor mij heel slecht startte dus toch maar gas erop en er voorbij.

Paar leuke duels gehad in de race, allemaal van wat korte duur.

Uiteindelijk na 30-40 minuten de auto achter de vangrail laten rollen, motor geploft bij het aanremmen, iets te enthousiast geweest, voelde me goed, maakte weinig echte fouten en tempo lag redelijk constant (hoog).

Wat mij wel opviel in de formatie ronde, is dat de Bentley's voor mij perfect te zien waren, ook op dik 150 meter, maar de corvettes die tussen Johan en mij zaten misten heel veel onderdelen, enige wat ik regelmatig zag was een body, meer niet.

Op naar Sebring, mocht ik niet hoeven werken dan

Castrol Racing Team


Rogier de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2017, 23:16

Niet mijn avond...

Q nog op P7 maar had al snellere tijden neergezet. Race eentje om te vergeten, geen concentratie en geen ritme. Voor het eerst dit seizoen wel redelijk op tempo, nu nog iets mee doen. Excuses aan Patrick Smid voor mijn "Nyck-de-Vries-je"

Grats aan Kevin voor een dominante vertoning en aan teammaat Bas voor een mooie 6e plek!

Cheers
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Prima avond gehad. Net als een hoop anderen niet de allerbeste framerate op dit circuit in de drukte, maar de race was wel vermakelijk. Heb na woensdag niet meer kunnen oefenen dus zonder longruns te checken begon ik aan de practice voor de kwalificatie. Het tempo over 1 rondjes is altijd wel aardig. Ik liet 2-3 tiende liggen in mijn snelste Q lap maar het was genoeg voor p2 op de grid. Ik hoopte een aanval te kunnen doen in T1, maar de framerate kakte zo hard in dat ik niet echt goed mijn eigen snelheid kon inschatten.

Na een paar laps was de framerate beter maar de bandjes hadden al wat klappen gehad en zo kon Arjan langzaam aansluiten. Aanvankelijk wou ik hem assisteren, maar de voorsprong van Kevin was al zo groot dat we besloten gewoon te vechten voor positie. Een kleine sprong van Arjan op de kerb in T2 zorgde echter voor wat contact en een spin bij hem waardoor hij gezellig mocht aansluiten bij Lippens en Zwartenbol.

Later in de race had ik een kleine dip in pace gevolgd door een spinnende achterblijver wat anderhalve seconde kostte en zo was Arjan weer bijna binnen slipstream range gekomen. Een aantal laps kon ik ervoor blijven totdat ik mijn upshift mistte en kort in de limiter bleef hangen. Arjan er voorbij dus ik koos een lap eerder voor een pitstop dan Arjan. Pascal de Birk en ik deden een perfecte dubbele pitstop op dezelfde plek waarna ik met een niet zo ideale outlap weer achter Arjan terecht kwam.



Nadat Arjan zijn pitstop maakte besloten we om gewoon lekker verder te vechten. In de laatste ronde kwam Lippens wel nog aardig dichtbij dus toen kozen we er maar voor om te stoppen, maar het was al met al een leuk gevecht en een prima race. :)

Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ik heb een zeer vermakelijke avond gehad!

Allereerst wil ik de organisatie bedanken voor het herstarten van de race. Het was de eerste keer in rF2 dat ik een race begon in het donker. Ik had helemaal niet aan de lichten gedacht bij het gridden waar op een DQ volgde. Ik was zoals altijd de pitstop settings al aan het goed zetten en dacht dus totaal niet aan de lampen. Dit vergeet ik dus voortaan nooit meer.

Ik mocht vanaf P14 starten en dat was mijn beste startpositie van het seizoen.
Voornamelijk door fouten van anderen kon ik naar voren rijden. MIjn enige inhaalactie was die op Ger (voor P10). Toen ik op P5 reed maakte ik de pitstop. Tot mijn schrik stond Ruben op dezelfde spot, maar gelukkig reed hij net weg toen ik er aan kwam. Ik kwam achter Bas terecht (die een undercut op mij zag slagen). Hoewel ik het gevoel had sneller te zijn kwam ik er maar niet voorbij. Opkomen rechte stuk reed hij iedere keer steeds weg en was de slipstream aan het einde te kort om een inhaalpoging te wagen. P7 was het hoogst haalbare en ik ben daar super blij mee. Het wilde tot dusver niet vlotten dit seizoen en dit is dan eem heel mooie opsteker.

Op naar Sebring!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Er waren er meer die de lampen vergaten... Ik ken er nog 1 die bezig was met zijn pitstop menu, en ik was het niet
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Rogier de Klein schreef: 30 apr 2018, 09:45 Niet mijn avond...

Q nog op P7 maar had al snellere tijden neergezet. Race eentje om te vergeten, geen concentratie en geen ritme. Voor het eerst dit seizoen wel redelijk op tempo, nu nog iets mee doen. Excuses aan Patrick Smid voor mijn "Nyck-de-Vries-je"

Grats aan Kevin voor een dominante vertoning en aan teammaat Bas voor een mooie 6e plek!

Cheers

Ach ken gebeuren, al was ik er op het moment even niet zo blij mee haha, maar zelf ook wel eens zo'n race gehad, op naar de volgende en door ;)

Albert van Mourik schreef: Er waren er meer die de lampen vergaten... Ik ken er nog 1 die bezig was met zijn pitstop menu, en ik was het niet

Ja man, even niet erbij, al dacht ik ook dat ik 10seconden had vanaf het moment dat je echt begint te rijden. Was inderdaad druk de pitinstellingen aan het goed zetten zoals ik altijd doe na het op race drukken.
Ook druk aan het lullen op teamspeak en hoppa tot mn verbazing stond ik zo weer in de pits, oeps. Big thnx aan de wedstrijdleiding dat er een restart mogelijk was.

Mn race zelf ging wel prima, van 13 naar 8 gereden, lichte schade na het momentje met Rogier maar was nog prima te doen.
Alleen verklootte ikzelf mn race door niet de pitingang te oefenen. Was te laat op de limiter en kon na mn pitstop nog een keer langskomen voor een 10 seconden stop & go. Was jammer, ik kwam vlak achter P6 & 7 de baan weer op..helaas mn P8 moeten opgeven voor een P12. Mn stop&go viel gelijk met de pitstop van Marcel Offermans en zo was het de laatste rondes nog even gezellig om de 12e plek.
Op naar Sebring! Nog niet eerder gereden dus eerst ff ontdek je plekje doen. Op streams te zien lijkt het me een leuke baan!
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

die verrekte lampen wij zagen het in de stream ook dus William direkt naar de wedstrijdleiding zovan het gaat niet goed :)
Goeie les voor de volgende keer :)
Was wel een leuke race met een aantal lange gevechten.

Gr Onno
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Een tip voor de organisatie. Als een baan zoals in dit geval prima verlicht is 's nachts dan kun je voor dat circuit ook de verplichting om lampen te voeren uitzetten. Als voorbeeld doen we dat ook eigenlijk altijd bij kartbanen (want karts hebben geen lampen).

Verder ook een prima race gehad, vanuit het achterveld opgeklommen naar de middenmoot. :)
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-I”