Radical 2018-I | Race 1&2 Palm Springs Road Course A | 01-03-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2018-I Race 1&2
Palm Springs Road Course A
01-03-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2018-I
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

De kop is er af, heerlijk rond gereden vanavond!

Helaas 1 inschattingsfoutje, sorry ger/niek :kiss_ani:
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Tevreden met kwali, ik had rond P10 ingeschat en daar zat ik ook.

In race 1 na een paar gevechtejes in het begin vrijwel hele race alleen rondgereden en rustig naar P7, waarmee ik tevreden was, alleen was mijn tempo veel lager als met oefenen en daar was ik niet blij mee.

Race 2 gestart als nummer 2 en bij klein foutje van mij viel ik terug tot P8, daarna in gevecht klein contact, waardoor ik spinde. Berry kwam om de bocht en reed vol in mij (ik was op ongelukkige plek rondgegaan). Daarna wil ik doorrijden en zie ik dat ik stop and go heb.
Ik weet niet waarom, waarschijnlijk omdat ik bij de aanrijding het gras op geduwd was.
Maar ik cxheck mijn penalties en zie dat ik 6 !!! stop and go penalties heb, 1 keer 40 seconden en 5 keer 10 sec (en dat doordat ik 1 keer van de baan geduwd ben?!). Na die 6 stops ook nog maar gestopt voor nieuwe banden en rustig als laatste uitgereden.
Het zou mooi zijn als het spel zou aangeven waarvoor je de penalties krijgt en waarom in godsnaam 6 penalties tegelijk, zaelfs als je dit als 1 cut zou zien is het vreemd dat ik een stop and go krijg, maar ja dan hebben we dat maar weer gehad :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Stop de persen : Peeters heeft een prima Q lap gedaan :shock:. Wist er met de tijd al op 0 seconden zowaar een PB met een verbetering van 0,4 seconden uit te persen.

twee lekkere races gehad :thumbs_up: . Zeker in race twee diverse lekkere gevechten. Jammer dat ik ik te veel naar achteren moest kijken want pace had eigenlijk nog wel iets sneller gekund.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Prima avondje gehad gisteren.
Voor aanvang van de race had ik het er nog niet echt op. De dagen ervoor kon ik een mooie pace rijden maar een uur voor de race kwam ik dik een sec tekort. Net voor de Kwali toch de snelheid weer kunnen vinden en p3 was ik tevreden mee.

Jammer dan dat het bij de start mis ging. Ik kon mijn dashboord niet goed zien en bleek de auto per ongelijk in de achteruit gezet te hebben. Excuses voor iedereen die daardoor in de problemen kwam. Toch wat lichte schade aan over gehouden en de balans van de auto was weg. Toch leuke battles gehad met Ruud en Ger. P5 viel dan ook nog niet tegen.

Race 2 ging me een stuk beter af. Had een goede start en pakte gelijk 2 man. Twan kwam ik redelijk snel voorbij maar Thijs had ik iets meer moeite mee. Uiteindelijk door een klein foutje van hem in de chicane het rechte stuk op hem ernaast kunnen zetten en daarna eigenlijk niet meer om hoeven kijken. Rustig de voorsprong uitgebreid geen foute gemaakt en netjes de race uitgereden.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Leuke avond gehad gisteren!

In race 1 had ik moeite een goed ritme te vinden. Pas laat in de race begon het lekker te lopen en kon ik de druk bij William een beetje verhogen. Tot een echte aanval wilde het echter niet komen, maar P3 was een prima start van het seizoen.

De tweede race zonder risico te nemen begonnen en daarmee direkt een plekje aan William verloren, waardoor ik direkt Niek Jacobs achter me aan kreeg. De eerste paar rondjes reden we in een mooi treintje en kon ik William redelijk snel terugpakken. Na een paar rondes probeerde Niek het in de Hairpin, maar dat ging niet helemaal goed. Niek raakte mij en spinde daardoor. Ik had vervolgens schade aan de ophanging waardoor het een nog grotere uitdaging werd de auto op de baan te houden. Wat een glijpartij was dat op die baan zeg!
Toch de pace op kunnen voeren, Ruud voorbij kunnen gaan en daarna de jacht op Tijs geopend. Kon het gat redelijk snel dichtrijden, maar Tijs reed ook prima, dus met mijn schade aan de ophanging viel het niet mee er voorbij te raken. Dat lukte uiteindelijk wel en zo werd het een eerste 1-2-tje voor ons Team :D

Dat smaakt naar meer! :thumbs_up: :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Thijs Kiens
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2016, 19:25
Racestuur: Thrustmaster T300 F1 en f599xx
Locatie: Montfoort
Contact:

Mijn eerste echte podium plek. :D

kwali ging niet perfect maar uiteindelijk 7de plaats.
Eerste race ging het niet zoals gepland. Bij de start ging het mis. daarna vanaf plek 19 redelijk terug kunnen komen naar voren.
Op de 8ste plek uiteindelijk gefinisht.

tweede race ging goed, als eerste mogen beginnen. :D
Lang op pole position gereden maar uiteindelijk haalde Rene mij in. Later een leuk gevecht met Ruben die mij uiteindelijk ook inhaalde. Als 3de gefinisht. :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:


Thijs Kiens schreef:Mijn eerste echte podium plek. :D
Proficiat !

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2018-I”