Radical 2018-I | Race 3&4 Mosport | 15-03-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2018-I Race 3&4
Mosport
15-03-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2018-I
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Is er geen radical server?
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ja hoor. Was ie misschien even down? Ik heb er vanavond probleemloos op gereden in ieder geval.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Foutje Bedankt!!!!

Race 1 moest ik maar snel vergeten wat een stomme fout heb ik gemaakt te weinig peut in dat hondenhok gegooid, maar wel lekker geracet.
Ik had een redelijke start van P8 1 plekje verloren maar die had ik al snel weer terug en na een tijdje reed ik zelf ronde lang op P7 rond maar kon de top niet bijhouden en toen ik ineens naar mijn brandstof keek en zag dat ik toch wel een behoorlijke blunder begaan had.
Toch proberen te sparen door eerder te liften en alles wat er bij kwam incl André die nadat ik een klein beetje naast de baan ging mij voorbij kwam en al snel moest ik ook Twan voor laten en 3 bochten voor het eind leeg ik had gehoopt dat ik nog voldoende snelheid had maar bergje op werkt ook niet mee dus een DNF en geen punten.

Race 2 mocht ik van P15 starten (nu met voldoende peut aan boord) en al snel ging het voor mij mis en zat ik er tussen in wat toch wel tijd koste, lekker gevochten en leuk naar voren kunnen rijden, maar in de 2 langzame rechter bochten achterelkaar ging het mis iets te snel op- het gas en daar ging ik achterstevoren en weer terug bij af geloof op P13 of zo weer achter Twan en Johan moest ik maar weer zorgen dat ik weer wat kon gaan winnen, lekker aan het knoken geweest maar meer dan een P10 zat er niet in, wel tevreden maar wat een punten heb ik laten liggen.

Op naar de volgende en voortaan zorgen dat er voldoende peut in die tank zit.

Heren bedankt voor de stream en het verslag van deze wedstrijden.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Met een half ziek hoofd aangevangen...

Op het rechte stuk voorbij worden gereden, in de bochten de banden oproken.. Het ging niet van harte zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zo dat waren mijn eerste Radical races van het seizoen. Een mooi podium in de eerste en een dom foutje in de tweede.

Mosport is een heel aparte baan met al die snelle bochten en grote hoogteverschillen. Toch ging het tijdens het trainen wel lekker. Ik had hier ooit met de GT’s gereden en vond het toen ook al een grappig baantje. Samen met Niek de setup gefinetuned en we wisten dat we een snelle auto hadden. Alleen de bandenslijtage was wel een dingetje, maar dan gold vast niet alleen voor ons.

Race 1
Ik had eingelijk een prima start en kon meteen in de achterkant van Ruben duiken op naar bocht 2. Toen kwam ik erachter dat ik iets te weinig in verkeer had geoefend. De achterkant brak weg en ik kom hem met een enorme drift net uit de muur houden. Het kostte gelukkig maar twee plekjes maar ideaal was het niet. Ik had iets meer snelheid dan André en William voor me, maar moest eerst even wennen aan de enorme bak overstuur als je direct achter iemand zat. Er was eigenlijk maar een plek om in te halen, aan het einde van het lange rechte stuk na een goede exit. Dat lukte buitenom bij William en later binnendoor bij André. Vervolgens nog geprobeerd naar Ruben toe te rijden, maar het gat bleef zo op 1,5/2 seconden hangen. In de laatste twee rondjes kwam ik nog binnen een seconde, maar nooit genoeg voor een aanval. Toch een mooi podium!

Race 2
De tactiek was om vanaf P6 rustig aan de eerste ronden doorkomen en kansen pakken als ze kwamen. De start was rommelig omdat er wat tikken werden uitgedeeld links van me. Ik lag daardoor in een keer op P3. Een mooie uitgangspositie. Nog wel een tricky momentje bij het aanremmen van de dubbele rechter, waar ik later remde dan William en de binnenkant van de kerb pakte. Daardoor raakte ik vervolgens Ruben die daardoor een plekje verloor. In de een na laatste bocht ging William wat wijd, waardoor ik kansen zag bij het opkomen van start/finish. Helaas was ik iets te gretig, kuste de achterkant van William en ging rechtaf richting muur. De impact was niet hard, maar leidde wel tot een kapotte splitter en ophangingsschade. Mijn stuur stond scheef en oude trok een beetje naar links en ik miste topsnelheid en was daardoor sitting duck op het rechte stuk. Er was mee te rijden, maar in de snelle bochten was het glibberen en glijden. In plaats van steeds meer onderstuur, kreeg ik juist meer overstuur en ging het opnieuw mis in bocht 2. Nu hard de muur in en einde race. Jammer, want er had veel meer ingezeten.

Gelukkig deed Niek het uitstekend door beide overwinningen te pakken, dus de champagne kon open voor het Papagayo Power Racing Team. Gefeliciteerd Niek, erg strak gereden!

Tot slot Ruben en Onno bedankt weer voor de mooie stream. Ondanks wat technische probleempjes die jullie hadden, was het toch weer erg leuk om terug te kijken.

Op naar het grote onbekende Putnam!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Mijn high en in dit geval ook lowlights :) even snel in beeld gebracht.

Starten lukt me op een of andere manier in dit wagentje wel goed.
race een kwam ik goed weg maar had geen snelheid en vertrouwen en na een paar laps uitte zich dat in drie grassprieten en een muur te veel!.
Race twee had ik in een paar bochten bijna alle verlies van race een goedgemaakt, mijn beste start qua posities ooit denk ik..
Zag in de replay pas dat het me wel net was gelukt om twan (die de start qua posities precies andersom had gedaan :P ) te missen.
Bak met schade en op twee laps achterstand en dan zelf ook nog eens keer de muur vinden betekende dat mijn lachspieren wat meer rust hebben gehad gisteren. geval van snel op naar nieuwe ronde nieuwe kansen.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... EgjMaKzAam
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2018-I”