Radical 2018-I | Race 7&8 Oulton Park International | 12-04-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2018-I Race 7&8
Oulton Park International
12-04-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2018-I
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zo zeg dat waren twee heerlijke races. Eindelijk ook een goed kwalificatie, met 1.34.5 zat ik maar een klein stukje boven mijn snelste testtijd. Aardig stukje achter Niek, maar ook ruim voor Ruben.

De start van race 1 was goed, maar ondanks een paar keer oefenen, nam ik toch net teveel snelheid mee bocht 1 in, waardoor Ruben er makkelijk voorbij kon. Ik wist dat mijn racesnelheid goed was, dus ik moest Ruben onder druk zetten. Dan heb ik zo ongeveer 16 rondjes gedaan, maar Ruben maakte nauwelijks een foutje. Een keer ging hij iets te hard door de chicane, maar ik kon er daar onmogelijk langs. In de hairpin een keer aan de binnenkant gekeken, maar Ruben zat aan de goede kant voor de volgende chicane. In de laatste ronde nog een keer vol in de versnellingsbak, maar Ruben maakte geen fouten. Toch een mooi podium met mijn teamgenoot Niek op P1 en ik op P3.

Race 2, wederom een goede start. Door een foutje van René schoof ik meteen een plekje op. Direct daarna in leuke gevechten met André, waarbij we zij aan zij door bocht 2 en 3 gingen. In bocht 3 kon ik hem aan de buitenkant laten staan en er voorbij gaan. P4 en het volgende doelwit was Thijs. Na een goede ronde zoeken naar een gaatje en dat vond ik aan de buitenkant van de laatste bocht. Op naar Ger en Jos die op dat moment P2 en P1 in handen hadden. Daar ging het echter toch weer even mis. Na een goed rondje achter beide heren, ging ik te wijd door bocht 1. Daar zit een gemene kuil, waardoor de auto plots naar rechts trok en ik met de zijkant de muur raakte. Gelukkig viel de schade mee, maar ik zat meteen weer achter Thijs en André en ook Niek was er voorbij. Dat werd een stevig gevecht met André. Opnieuw goede duels in de snelle bochten. Hij liet hem een paar keer handig buitenom gaan. Ook Ruben zat vol op mijn staart en ging er bijna langs, maar ik kwam net goed uit bij de volgende chicane. Uiteindelijk ging André wijd bij bocht 1 en kon ik er toch nog voorbij. Thijs kon ik bij de hairpin binnendoor passeren. P2 was mijn deel. Niek was inmiddels 8 sec weggereden. Ik kon ondanks de lichte schade best nog goede rondentijden neer zetten. Ruben had de druk er nog goed op, maar ik kon in de laatste ronden een gaatje slaan, waardoor ik safe naar P2 kon rijden. De eerste 1-2 voor Papagayo Power Racing! :)

Mannen van de stream, bedankt weer! Ik heb hem met veel plezier op mijn gemakje terug zitten kijken. Dat blijft toch echt wel superleuk hoor!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

2 zeer diverse races gehad.

Kwali ging lekker met .085 achter Ruben

Race 1 maakte ik de stomme fout om gewoon achter Ronald aan jet gras op de rijden. Daarna Ronald bij het aanremmen van bocht 2 een klein tikje gegeven omdat hij veel eerder remde dan verwacht. Andre had hetzelfde denk ik want die zat gelijk bij mij in de achterkant. Daardoor wat schade links voor en achter waardoor de auto iets minder stabiel de bocht uit kwam. Aangezien mijn fanatec pedalen de geest gegeven hebben moest ik terug naar een andere set zonder loadcel wat toch wel resulteerde in veel mee lockups. Geen risico genomen en de rest van de race in niemandsland gereden op P4.

Race 2 schatte ik de snelheid van andre in bocht 1 verkeerd in waardoor ik hem net op de achterkant aantikte en ik de controle verloor..... zucht dan maar vanaf achteraan een inhaal race. Had het idee dat inhalen hier niet makkelijk was maar dat viel niet tegen. Leuke battles gehad en vrij snel weer op p5 gekomen. Wist dat ik sneller was dan andre maar door wederom een stomme fout klapte ik de muur in na de dubbele rechter. Hiel er wat schade aan over maar kon nog wel door. Aanvallen was daardoor wel onmogelijk geworden en kon het gat ook niet meer dicht rijden. P5
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Rijden met dit autootje gaat bij mij heel afwisselend. Soms lukt het helemaal niet en soms gaat het best aardig.

Gisteren was het tweede het geval. redelijke quali en in beide races een lekkere start.

race een
kon meteen bij de start een paar plekken pakken, gelukkig heet Stijn niet Hamilton anders had ik in bocht een ook misschien een lekke linkerachterband gehad. Zag in de replay dat het bij beide starts closer was dan ik dacht. Had dus geluk dat Stijn heel netjes ruimte liet cq inhield waar ik wat naar buiten gleed.
toen ik in race een op het rechte stuk Twan voorbij kon (of hij liet me gaan) was de race voor mij ook ver over. Zag een lap later Karsten de chicane wel erg optimistisch aansnijden ;) en dat leverde me nog een plek op. Daarna 20 minuten uitrijden naar de streep op een lege baan om me heen. te langzaam om bij Andre en de rest van de top voor me te komen en achter me sloot net niemand aan.

race twee
sorry Stijn... :) , van 3 meteen door naar 2 in bocht 1. Kon goed bijblijven bij Jos. Kreeg Ronald achter me die waarschijnlijk een klap sneller kon, maar die was opeens weg in mijn spiegels. Gokte na een paar laps op een goeie exit om op het rechte stuk iets te proberen maar Jos wist zich goed breed te maken en dan is er een half foutje. Voelde hem wegglijden aan de achterkant, dacht dat ik gras had geraakt, overcorrigeerde en ging de muur in. nog naar de pit gestrompeld en laten repareren maar was geen sprake meer van een race. had beter kunnen aflopen

en dat zag er dan van mijn kant ongeveer zo uit ;)
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... cGKroRDuYp
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Aan het begin van de week werd mijn nieuwe Simlab rig geleverd, die heb ik nog snel weten op te bouwen en kreeg daarmee gisteren meteen zijn vuurdoop!
Zoals verwacht waren Niek en Ronald in de Quali veel te snel, dus P3 was dan ook het hoogst haalbare. Daarna 2 leuke en spannende races gehad waarin Ronald en ik erg aan elkaar gewaagd waren.
Tot slot ook mijn persoonlijke doelstelling van de avond behaald: na 6 races 6x op het podium :thumbs_up:
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2018-I”