Radical 2018-I | Race 11&12 Circuit Zandvoort | 17-05-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2018-I Race 11&12
Circuit Zandvoort
17-05-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2018-I
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Uit de eerste testen is gebleken dat de combinatie Radical, Zandvoort en regen niet echt goed werkt.
Daarom is er besloten de hemelse waterkraan dicht te zetten.
De server is hierop inmiddels aangepast.

Veel suc6 met trainen voor deze laatste race.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Hmm. Beetje jammer dit. Zelf met 100 procent nat gereden en vind dat het prima te doen is. Het is even wennen en heel voorzichtig met je gas om gaan maar het is niet onmogelijk.

Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat de baan niet natter word dan 80 procent of zo iets?
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel erg fijn, want regen in VR met een vol veld is momenteel nog verre van ideaal.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Mag ik de heren danken voor een leuk en fair seizoen in de Radical.
Als wedstrijdleiding nog nooit een makkelijker seizoen gehad als deze.
b:)like
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Weer een leuk seizoen had met de Radical.
Lekkere faire races gehad. Jammer dat er toch niet meer interesse is in deze klasse.
Hoop dat de Radical toch nog 1 seizoen mee kan.
Organisatie, streamers en mederijders bedankt voor deze leuke klasse
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

René de Ruijter schreef: 17 mei 2018, 23:11 Weer een leuk seizoen had met de Radical.
Lekkere faire races gehad. Jammer dat er toch niet meer interesse is in deze klasse.
Hoop dat de Radical toch nog 1 seizoen mee kan.
Organisatie, streamers en mederijders bedankt voor deze leuke klasse
Ik hoop het zelfde Rene, Ik denk dat er ook niet zoveel opties zijn bij wat er nu is lees Radical,F2000,GT3
Ik vindt namelijk de openWheelers erg gaaf!
Misschien een GP2 mod maar deze discussie is er vaker geweest en er is nooit een mooie mod gekomen die werkt.
Of toch een return van de Porsche?
Alle streamers en bestuursleden bedankt!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Yeeeeeaaaah!! Mijn eerste overwinning bij SRVN. :)
Maar het was geen sinecure zeg! William vol op de staart de laatste drie ronden. Het zweet liep door mijn VR-bril, maar het was uiteindelijk toch genoeg. Wat een mooie afsluiting met dit leuke karretje.

Ik deel helemaal wat hierboven al genoemd is, wat een heerlijke faire races gehad. Tuurlijk af en toe best wat meegemaakt, maar daar had ik zelf soms ook een rol in en het is close met deze karretjes, dus af en toe een klein tikkie kan ook. Maar nooit dwaze actie meegemaakt en eigenlijk iedere race lol gehad. En ook nog eens trouwe opkomst van heel veel mannen. Kortom: van mij mag hij volgend jaar ook nog een keer terugkeren.

Bedankt voor alle mooie races en de gave streams. Tot de SRVN500 of tot volgend seizoen allemaal!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

feli Ronald :) en top 3 in kampioenschap uiteraard.

blijft een aparte auto maar inderdaad leuk mee te racen. race twee met Ruben was beetje knullig aan mijn kant gooide onnodig punten weg. twijfelde om in te houden of er naast te blijven en twijfelen is nooit goed bleek maar weer.
beide races werd het vooral aan het eind nog even leuk voor me omdat ik de bandjes op een of andere manier aardig heel houd. Aan het eind van beide races kwam ik in gevechten terecht terwijl ik in midden van de race redelijk eenzaam rondreed.

de radical heeft toch tot aan het eind van het seizoen een veld van 20 man weten te trekken, dus behoorlijk animo. mag van mij ook blijven. straks nog wat bewegende plaatjes

en daar zijn ze weer : https://www.youtube.com/playlist?list=P ... drMfU0Y0Gw

o ja heb punten niet geteld maar denk dat mijn 4e top 10 positie hiermee binnen is :kerstmuts: .
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 18 mei 2018, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Bedankt aan de heren streamers en wedstrijdleiding voor een geweldig seizoen!

Heb dit seizoen weer veel geleerd en ergens ook wel weer wat snelheid kunnen vinden. Vooraan worden de duels wel steeds intensiever, waar het natuurlijk ook om wat meer puntjes gaat. Gedurende het seizoen heb ik mogen genieten van hele nette gevechten. Rijders die elkaar laten leven en vooral plezier hebben in wat ze doen is wat me erg gemotiveerd heeft gehouden. Voor een volgend kampioenschap ben ik zeker weer opzoek naar zo'n dynamiek, afwachtend welke auto dat gaat worden :)

Voor wat de race betreft; Race 1 ronde 2/3 leek ik een remfout te maken aankomend op de Tarzanbocht. In de remzone kreeg ik een windows-popup over updates, die ik net op tijd wist weg te drukken met 'ESC'… Daarna mijn eigen pace kunnen voortzetten achter William aan. P5

Race 2 gestart vanaf P4, maar hier wist ik geen goede start te maken. Na enig stoeien met Rene, Ruben en Thijs wist ik toch weer als P5 over de finish te komen.

Nogmaals bedankt en tot ziens bij de komende evenementen!
b:)like
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Het was weer een heerlijk seizoen met dit karretje net mijn doel P10 algemeen niet gehaald met een P11 als eind resultaat, maar dat neemt niet weg dat ik wederom 2 leuke wedstrijden achter de rug heb.
R1 tijdens de start kreeg een Lagstoot van hier tot gunder (denk dezelfde Win update) en dat met een slechte start reed ik voor de 1e bocht al achteraan en mede dankzij weinig tijd om te trainen en een redelijke set-up te bouwen kwam ik toch behoorlijk wat snelheid te kort deze avond.
R2 behoorlijk moeten(fair) knokken en zeer verdedigend rijden was dit toch wel een van de leukste races die ik dit kampioenschap heb gereden.

Deze zomerstop maar eens gaan werken aan hoe kan ik beter omgaan met de bandenslijtage want dat blijft een hekel punt voor mij maakt niet uit in welke bak ik stap maar de banden slijten bij mij veel te snel, dus das een puntje waar ik behoorlijk aan moet gaan werken.

Van mij mag dit bakkie ook volgend seizoen ook weer op de kalender gezet worden.

Organisatie; RC; wedstrijdleiding; mede coureurs; streamers en kijkers en wie ook ook vergeten mag zijn bedankt voor dit leuke en vooral fair verreden kampioenschap.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ger Peeters schreef: 18 mei 2018, 08:42 feli Ronald :) en top 3 in kampioenschap uiteraard.

blijft een aparte auto maar inderdaad leuk mee te racen. race twee met Ruben was beetje knullig aan mijn kant gooide onnodig punten weg. twijfelde om in te houden of er naast te blijven en twijfelen is nooit goed bleek maar weer.
beide races werd het vooral aan het eind nog even leuk voor me omdat ik de bandjes op een of andere manier aardig heel houd. Aan het eind van beide races kwam ik in gevechten terecht terwijl ik in midden van de race redelijk eenzaam rondreed.

de radical heeft toch tot aan het eind van het seizoen een veld van 20 man weten te trekken, dus behoorlijk animo. mag van mij ook blijven. straks nog wat bewegende plaatjes

en daar zijn ze weer : https://www.youtube.com/playlist?list=P ... drMfU0Y0Gw

o ja heb punten niet geteld maar denk dat mijn 4e top 10 positie hiermee binnen is :kerstmuts: .
Leuke beelden Ger! Ja jouw banden waren beter dan de mijne in race 1. Was blij dat ik je erachter kon houden met verl pijn en moeite. Denk dat mijn schade ook bijdroeg aan de slijtage, maar ook bij race 2 had ik het lastig tegen het einde.
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2018-I”