Pagina 1 van 1

F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 08 feb 2018, 13:21
door SRVN
F2000 2018-I Race 3&4
Mid-Ohio
04-03-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-I

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 19 feb 2018, 22:39
door Maurice Willems
Zou aub de server over mogen naar Mid Ohio.

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 20 feb 2018, 22:08
door Tom Schenkels
Na het waterballet van afgelopen seizoen moest er even een dweil over de baan heen. De server loopt!

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 06 mar 2018, 08:54
door Ger Peeters
niemand....? okee dan trap ik af. gebruikelijke quali p19 niet geweldig maar tevreden mee.
had voor een veilige setup sector 2 gekozen dus belachelijk veel downforce. was te merken opde straights, maar in de bochtige stukken kon ik eenvoudig aansluiten. Maar ja inhalen zonder top met eigenlijk maar een plek waar het echt kan was het dus net niet. Hoe dan ook zeker tevreden met P11.

race twee zette ik mezelf al snel buitenspel, kwam na de start start in bocht twee aan de binnenkant terecht en dacht dat er meer ruimte was dan er bleek te zijn ... had een lichte touche met Nanno toen ik uitkomen bocht naar buiten uitrolde maar ik had er gelukkig alleen zelf last van, maakte een zwiepert de baan af en kon via het gras op p23 in plaats van p11 verder. Daarna nagenoeg de hele race in gevechten gezeten, met name lang met Maurice om een plek gevochten. Ook af en toe wat momentjes met net te veel kontakt waar ik zelf ook zeker niet altijd even vrijuit bij ging. Maar de gevechten maakten de race uiteindelijk toch nog leuk ook al was resultaat een heel eind minder.

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 06 mar 2018, 11:16
door Lennart Lippens
Ik durfde niet als eerste!

Zo dat ging lekker: m'n eerste pole, en m'n tweede overwinning bij SRVN!
Ik wist vooraf wel dat een 1:19.6 in theorie mogelijk was, maar dat het er uit kwam in de kwali was heel lekker, en het was ook nog genoeg voor p1, dat had ik niet verwacht. Al had het ook zomaar p4 kunnen zijn, want de eerste 4 zaten binnen 0,04s

Race 1: de start ging best aardig, maar had al meteen Arjan in m'n nek, die ik niet achter me kon houden in bocht 3.
Ik kon nog een paar ronden aanhaken bij Arjan, maar kon daarna de snelheid niet vasthouden, waarna Cliff en Ruben op identieke wijze als Arjan ook voorbij kwamen. Eenmaal op p4 maakte ik een foutje uitkomen laatste bocht waardoor ik de aansluiting met Ruben verloor en 2s achter Ruben m'n rondjes reed. Het gat naar p5 was heel groot, dus daar hoefde ik mij geen zorgen om te maken.
Door de gevechten vooraan kwam ik de laatste 2 rondes nog dichtbij, maar had nooit echt een kans iemand in te halen in de chaos. P4 als resultaat. Gestart vanaf pole klinkt dat misschien als een slecht resultaat, maar ik was al lang blij dat ik toch enigszins mee kon komen in de top 3/4.

Race 2: gestart op p5, en met dank aan m'n koppeling (ik reed tot deze winter zonder koppelingspedaal) had ik een perfecte start, won 2 plekken voor bocht 1, pakte p2 in bocht 2, en p1 in bocht 3. Vanaf dat moment wist ik dat ik zoveel mogelijk voorsprong moest pakken en hopen dat de 'snelle jongens' wat werden opgehouden. Mijn dank gaat dan ook uit naar Wilbert en Lennard die Arjan/Cliff/Ruben lang achter zich konden houden!
Met Cliff eenmaal op p2, een voorsprong van 4.5s en nog 15min te gaan, wist ik dat het lastig zou worden, maar zolang het verschil in rondetijd een paar tienden zou blijven was winst mogelijk. Toen ik in één bocht tijd een seconde verloor door een achterblijver die op S/F niet aan de kant ging, en bleek dat Cliff in staat was 0,5s per ronde te winnen werd het toch wel spannend. Met nog 2 rondjes te gaan zat Cliff op m'n bumper. Ik denk dat hij meer vleugel had staan, want in sector 2 en 3 won hij de veel tijd, terwijl op het rechte stuk hij wat stil viel (gelukkig) toen ie uit de slipstream kwam. Ingaan laatste ronde zat hij ernaast en ik weet nog niet steeds hoe ik bocht 2 buitenom sneller kon zijn, maar bij de exit zat ik er nog voor en nam meer snelheid mee het rechte stuk op. Toen wist ik dat het een kwestie was van geen fouten maken en de ronde uitrijden. Dat lukte, waarna de opluchting en blijdschap groot was.

Nog even tip voor de achterblijvers. Ik snap dat het soms lastig in te schatten is, maar het verschil met de snelste auto's is soms zo groot dat een gat van een seconde binnen 1 of 2 bochten dichtgereden wordt, waardoor het lastig is daar aan de kant gaan (en het voor de snelle rijder lastig in te schatten is wat de achterblijver gaat doen: heeft hij mij gezien en gaat ie aan de kant of neem ie de bocht gewoon wat ruimer?). Probeer daarom wat vaker op een recht stuk voorafgaand aan de bochtencombinatie een snellere auto voorbij te laten, ook al zit de snellere auto nog niet op je bumper. Je hebt er dan beiden zo min mogelijk last van: de snellere rijder verliest geen/nauwelijks tijd, en als langzame rijder hoef je ook geen afwijkende lijnen te rijden in de bochten (met het risico op fouten en daarmee veel meer tijdverlies). Ik zie het vaak genoeg gebeuren dat een achterblijver met de allerbeste bedoelingen aan de kant wil gaan in een bocht en daardoor (al dan niet in lichte paniek) zelf van de baan schiet, of bewust het gras in duikt om maar niet in de weg te zitten. Daar verlies je veel meer tijd mee dan met een seconde van je gas gaan op een recht stuk.
Bovenstaand is een tip/verzoek, ik zeg niet dat je dit MOET doen.

Awel, op naar Miami.

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 06 mar 2018, 12:12
door William Geuze
Lennart Lippens schreef: 06 mar 2018, 11:16 [...]achterblijvers verhaal[...]
Ik denk dat dit een heel duidelijk en goed verhaal is. Echter, dit is niet echt iets nieuws. Het grootste probleem is dat dit soort achterblijvers niet voor niks rijden waar ze rijden. Ze zijn dan misschien al blij een race te kunnen rijden waar ze er niet door persoonlijke fouten afschieten of uitvallen, en hebben alle mogelijke concentratie nodig om op de baan te blijven. Een vooruitkijkende blik, anticiperen op snellere deelnemers, soms ook in een bocht... we onderschatten soms hoeveel moeite dat kostte toen wij begonnen. Het gras induiken om maar aan de aan kant te gaan lijkt mij maar te duiden op 1 ding: volledige paniek. Volgens mij hebben ze geen idee hebben hoe en wat er moet gebeuren, gepaard met het geen enkele controle over de virtuele bolide lijken te hebben, en komt alles als een verassing.

Hier wil ik mee zeggen, de suggesties die je geeft, zijn goed, prima zelfs. Ik heb ze alleen eerder gezien. Allemaal. Het is mijns inziens niet het probleem. Het probleem lijkt er in mijn beleving op dat mensen veel en veel te snel met races mee doen, terwijl ze nog geen 15 ronden zonder te crashen zelfstandig kunnen rijden, en geen enkele capaciteit over hebben om succesvol een gevecht aan te gaan of snellere deelnemers te kunnen laten passeren. Zolang daar niets op ondernomen wordt, blijven we dit soort problemen met achterblijvers/beginnende rijders hebben.

Wat je zou kunnen doen is protesten indienen, maar dan geef je volgens mij enkel een signaal af. De mensen instrueren op een manier waar ze wat aan hebben lijkt mij beter.

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 06 mar 2018, 12:42
door Lennart Lippens
Je zou het kunnen oefenen, bijvoorbeeld offline met de AI op 120%, zodat je zeker weet dat ze secondes per ronde sneller zijn.
Ga maar oefenen met: afstand/snelheid inschatten in je spiegels (of gebruik de 'look-back-knop' voor een beeldvullend beeld), auto's voorbij laten halverwege een rechte stuk, bij het ingaan van de bocht, midcorner, en bij de exit. Kijk maar waar je het minste tijd mee verliest.
En oefen ook op alternatieve lijnen, niet alleen de ideale racelijn. Ik rijd zelf bijvoorbeeld voor de race meestal 2 rondjes wat contra-lijnen, zodat ik een idee krijg van de grip en lijn als je een bocht aan de binnenkant aanremt, of juist buitenom pakt. Of oefen met een teamgenoot op het naast elkaar rijden door de bochten.

Je kunt natuurlijk ook oefenen om 1-2s per ronde sneller te rijden zodat je niet binnen 25 minuten een blauwe vlag krijgt :P

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 06 mar 2018, 12:51
door William Geuze
Lennart Lippens schreef: 06 mar 2018, 12:42 Je kunt natuurlijk ook oefenen om 1-2s per ronde sneller te rijden zodat je niet binnen 25 minuten een blauwe vlag krijgt :P
Nu was je zo sterk op weg he :o :kiss_ani:

Bovenstaande suggesties, yes, beter! Ga treintjes rijden met je team, kondig zelf blauwe vlaggen aan voor teamgenoot X, doe 1 op 1 gevechtjes, waar ligt de grip, etc. En, het is nog leuk ook! Wij doen regelmatig van dit soort avondjes op onze eigen server, om niemand in de weg te rijden, altijd erg plezierig en het is weer eens wat anders dan setup klikken of rondjes kachelen :)

Re: F2000 2018-I | Race 3&4 Mid-Ohio | 04-03-2018

Geplaatst: 07 mar 2018, 00:21
door Nanno van der Poel
Zo eindelijk even tijd...

Kwali viel mij eigenlijk niet eens tegen. Pakte de 16e tijd en aangezien ik mijzelf nog wel eens gek laat maken tijdens dat ene snelle rondje was ik hier al best blij mee. Op Donington stond ik tenslotte 23e. Er is dus vooruitgang.

Race 1 was geweldig! Wat heb ik mijn ballen uit de broek moeten rijden zeg. In het begin van de race kwam ik redelijk naar voren en lag warempel op de 9e stek tot ik mij realiseerde dat ik maar 1 plekje van de pole af zat voor race 2. En dan ga je opeens nadenken. Ik verremde me dan ook direct en moest daardoor twee man laten gaan. Na een aantal ronden zat Berk in mijn nek te hijgen en dit leverde een top gevecht op. Zij aan zij, net voldoende ruimte om elkaar te laten leven en dat een aantal ronden lang. Ik wist wel dat hij mij ergens zou pakken maar was niet van plan om direct aan de kant te gaan. Toen hij uiteindelijk een betere exit had richting recht stuk heb ik hem laten gaan. En toen kwam Ger bij mij kijken. Hij was snel in de bochten maar op de rechte stukken kon ik precies genoeg afstand houden. Ik moest weer volledig in de focus en nadat ik als 10e over de streep kwam zat ik redelijk kapot in het kuipje.
Dit was intens met een resultaat waar ik tevreden over was en ben.

Race 2 startte ik dus vanaf de 10e plek. Bij bocht 1 had ik al een plekje gewonnen en ik kon lekker meekomen met de kop van het veld.
Na 3 ronden lag ik 8e. Einde rechte stuk zie ik Ruben en Wilbert elkaar raken. Ik steek in de bocht buitenlangs, lig even 6e en Wilbert raakt mij in de flank. Uiteindelijk kon ik verder maar een ronde later was het toch echt voorbij. Ik vloog er af omdat mijn ophanging toch teveel beschadigd was na de touche. Jammer maar helaas.

Het was een geweldig weekend en ik kijk er met veel plezier op terug.

Tot snel weer.