F2000 2018-I | Race 5&6 Palm Springs Road Course A | 18-03-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2018-I Race 5&6
Palm Springs Road Course A
18-03-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-I
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

En dat is 3
3 Keer op rij eruit in de. 1ste bocht van race 2
Word er een beetje moedeloos van......
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Johan van Doren schreef:En dat is 3
3 Keer op rij eruit in de. 1ste bocht van race 2
Word er een beetje moedeloos van......
Kunnen we elkaar de hand schudden blijft toch lastig niet de race willen winnen in de eerste bocht.
Ik kreeg een tik waardoor ik spinde en waarschijnlijk schrokken jullie daarvan.
Ik begin er wel klaar mee te worden van al dat geduw en getrek het zijn geen clio’s jongens je kan niet tegen elkaar aan leunen met deze auto’s!!

Maarja over 3 weken Estoril nog maar een keer proberen....

Gr onno
Stijn Handgraaf
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 jul 2017, 10:35
Racestuur: T300RS Ferrari Alcantara

Onno Nieuwenburg schreef: 18 mar 2018, 23:32 Ik begin er wel klaar mee te worden van al dat geduw en getrek het zijn geen clio’s jongens je kan niet tegen elkaar aan leunen met deze auto’s!!
Het is logisch dat je meestal zelf vindt dat je niet de schuldige bent in dat soort situaties, maar in plaats van te vragen of iedereen het rustiger aan kan doen, kan je ook naar jezelf kijken: wat kan ik er aan doen om dit soort situaties te voorkomen?

Als je voor je een auto ziet spinnen en hij komt op jouw pad af, waardoor je wordt geraakt, ga dan in de replay terug kijken wat jij had kunnen doen om niet geraakt te worden. Had je al zien aankomen dat hij de controle zou gaan verliezen? Gingen er 3 auto's tegelijkertijd de bocht in? Het is natuurlijk ook belangrijk om in te schatten of er auto's naast je zitten, in het geval dat je moet uitwijken.

In de twee races die ik gisteren heb gereden heb ik tot drie keer toe spinnende auto's voor mij gezien (ook bij de start) en hoewel het toen heel druk was op de baan, kon ik toch een halve seconde nemen om te beslissen wat ik ging doen. Ik ben alle drie de keren er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar voor hetzelfde geld was ik zelf een slachtoffer geweest.

Ik wil hiermee zeggen dat je niet alleen moet kijken naar anderen als je uitvalt, maar ook aan wat je zelf kan doen om het te vermijden. Kijk de situaties terug, leer er wat van en neem het mee naar de volgende race. Zo worden we allemaal betere coureurs.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:



Snap ik en dat deed ik ook als ik 3 man naast elkaar de bocht in zie gaan hou ik daar rekening mee maar ik kan weinig doen aan iemand die een stormram probeert na te doen en daar geen rekening mee houd. En had de replay al terug gekeken (uitvallen was niet daar door maar door mijn fout) maar zoiets maakt het niet leuker.
En weet ook dat als je meer achteraan rijdt dat dat kan gebeuren maar goed op naar de volgende.

Gr onno


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

zie ook mijn post:

viewtopic.php?f=78&t=2905
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat ging best aardig :D
Vanaf de eerste rondes had ik al een goed gevoel bij deze baan.
De kwalificatie ging prima met een PB, wat p3 opleverde.

Race 1 ging al bijna mis na 100m toen Cliff naar links overstak, waar ik reed. Gelukkig paste mijn voorwiel precies tussen zijn voor- en achterwiel. In bocht 1 ging het dan wel mis. We gingen naast elkaar de remzone in, waar Cliff iets later remt, er nog net niet helemaal voorbij is, en krap instuurt, waarna we elkaar raken. Ik val terug naar p14, met een gelukkig niet al te kromme auto. Erg jammer, maar de snelheid was goed, dus op richting de top 8! Door enkele inhaalacties en incidenten van anderen lukte dat, met p6 als resultaat. Zat lang achter Ger die sterk reed, zonde van de lag-problemen in race 2 Ger (en Arjan)!

Race 2 wederom als 3e gestart, had een perfecte start waarbij ik meteen de leiding pakte. Wel vreemd overigens op deze baan dat p2 op gelijke hoogte start met p3, met p3 aan de binnenkant en dus het voordeel voor bocht 1.
De eerste rondes had ik Jan Akkerman in m’n nek, waar ik een paar keer voor moest verdedigen. Toen hij eenmaal moest verdediging t.o.v. Ruben kon ik een gat trekken, wat eigenlijk alsmaar groter werd. De rest van de race was een kwestie van geconcentreerd blijven en constante rondes rijden. Dat lukte, met overwinning nummer 3 (nr 2 dit seizoen) als gevolg! Dank aan de heren van de livestream voor de mooie woorden! Jullie hebben duidelijk verstand van zaken ;).

En nu op naar het altijd vervelende (persoonlijke mening) Estoril, al is eigenlijk geen enkele baan vervelend met deze auto.

P.S.
Ik heb de livestream teruggekeken, waarbij het mij opvalt dat er regelmatig contact is tussen auto’s in situaties waarbij de deelnemer aan de buitenkant bijna helemaal voorbij de auto aan de binnenkant is, en vervolgens instuurt zonder rekening te houden dat er misschien iemand deels naast zit. Zonder namen te noemen of te roepen wie goed/fout zat in welke situatie (ik heb beiden gezien), zien sommigen het dat de vooropliggende deelnemer in zo’n situatie altijd ‘van de baan wordt getikt’. Of je nou net wel of niet ‘recht’ had om vol in te mogen sturen vind ik dan niet eens zo belangrijk. Als je niet 100% zeker weet dat je er helemaal voorbij bent, laat dan ruimte aan de binnenkant. Je neemt zelf veel risico door vol in te sturen met de kans dat er contact is, en jij dan zelf waarschijnlijk het grootste slachtoffer bent.
Wanneer je iets ruimte aan de binnenkant laat (motto samen de bocht in, samen de bocht uit) betekent dit niet automatisch dat je de plek verliest ofzo, je kunt prima de plek behouden door de bocht iets ruimer te nemen. De auto aan de binnenkant moet ook zijn lijn opofferen, dus zal ook hij geen optimale bocht rijden.

P.S.2
Het doet me goed te zien dat de livestream (en vooral de livechat) populairder lijkt te worden. De livechat-functie wordt duidelijk meer gebruikt dan vorig seizoen, waarbij er zelfs mensen aanschuiven van wie ik niet eens weet wie ze zijn, hoe leuk is dat! Die mensen hebben soms zelfs een persoonlijke favoriet, en geven hun oordeel over het doen en laten van concurrenten van die favoriet en een ieder ander die er iets van vindt.
Stel je toch eens voor dat er een situatie in beeld is waarbij er contact is tussen jouw favoriet en de concurrent, wie denkt die ander wel niet dat ie is, wat een sukkel! En kun je je voorstellen dat de commentatoren er dan een zo neutraal mogelijk oordeel over geven, op basis van hun jarenlange race-ervaring, het moet niet gekker worden! Die moeten wel bevooroordeeld zijn! Het maakt niet eens uit of het contactmoment überhaupt (goed) in beeld is geweest, jouw persoonlijke favoriet schuift ineens achterstevoren door het beeld, dat moet wel een schandalige actie zijn geweest van die vieze concurrent!

Goed, de strekking van het verhaal is wel duidelijk zo denk ik.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Een f2000 weekend zoals tot nu elke keer.
Kwali ging best maar omdat het zo dicht bij elkaar zit toch maar als 14e mogen starten.

Race 1 redelijk door de eerste paar bochten kunnen komen. Helaas wel wat schad opgelopen door auto’s die tegen me aan spinde. Daarna rustig aan tempo gaan zoeken. Ging redelijk tot ik van dr baan gereden werd bij een inhaalactie op het rechte stuk. Zat er dik naast in de eerste bocht maar er werd gewoon vol op me ingestuurd. Raar maar goed misschien heeft deze persoon mij niet gezien....
Nog wat schade erbij waar nog wel veilig mee te rijden was maar de snelheid was er wel uit. Vervolgens wil iemand me inhalen op het stuk na de hairpin. Word ik meerdere keren richting de muur gedrukt.... wederom raar maar goed misschien heeft deze persoon mij ook niet gezien. (Dat fel blauw valt natuurlijk verder ook niet zo op).

Race 2 had ik een goede start. Kon 4 man pakken en daarna naar voren gaan kijken. Blijkt de persoon die me er in race 1 afreed weer voor me te zitten. Toch nog maar iets voorzichtiger aan gedaan. Maar door een goede exit van mij en een slechte van persoon kwam ik er op dezelfde plek wederom naast te zitten. Maar aangezien het vorige keer mis ging wist hij natuurlijk nu wel dat ik er zat.. not. Gelukkig kon ik hem deze keer wel op de baan houden en verloor persoon de wagen door een veel te laten remactie in de volgende bocht. Daarna lekker mijn eigen tempo kunnen rijden en doordat de mannen voor me aan het knokken waren kon ik rustig dichterbij komen. Moest helaas cliff nog wel aan me voorbij laten maar kreeg de plek weer terug door een spinnende auto voor me. P5

Zoals gezegd een beetje zoals elk f2000 weekend 1 goede race 1 slecht.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Q viel tegen met een P15.

Beide races leuke gevechten gehad en op zich tevreden met P10 en P9.

Wat mij wel opviel is dat er niet/nauwelijks op gele vlag gereageerd wordt.
In race 2 zag ik 3 man voor mij spinnen bij oprijden back straight en ze vlogen links en rechts van de baan af (er was dus ook een gele vlag).
Daarop liet ik mijn gas los om erger te voorkomen en vervolgens rijden mij 3 man in volle vaart voorbij.
Dat zou toch voor iedereen duidelijk moeten zijn dat je bij gele vlag moet inhouden en niet in mag halen.
Uiteindelijk zijn de mensen die mij onder geel inhaalden even later tegen elkaar gereden en ging ik ze dus weer voorbij, dus uiteindelijk maakte het voor mijn positie niets uit, maar iets meer aandacht voor wat om je heen aan de hand is zou wel goed zijn.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Zoals al vaker opgemerkt, mensen met een rode waas voor de ogen, gas terugnemen om ongelukken te voorkomen, elkaar ruimte te gunnen mid corner, een inhaal poging afbreken om er zonder brokken uit te komen, überhaupt een inhaal-poging afbreken... Met het inzicht van een aardappel en een rode waas voor de ogen, gaat dat nog_veel_vaker fout.

Tijd voor namen en rugnummers, of de altijd anonieme piloten waar over gesproken wordt, die notabene door de 'slachtoffers' uit hoffelijkheid in bescherming genomen, die zelf eens in de spiegel kijken en wat aan zelfreflectie doen. Dat laatste, zie ik nooit terugkomen in dit soort topics, nooit hand in eigen boezem steken. Deze posts worden toch ook gelezen door de mensen in de anonimiteit waar het om gaat? Of 'gaat het vast niet om mij, ik hield mijn lijn toch' ...
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

het ging eigenlijk wel lekker....

in race een geen poep maar toch een beetje scheet start .... beetje kontakt bocht 1/2 maar wat mij betreft onder de noemer kan gebeuren. had de pace niet om naar voren ergens in gevecht te kunnen komen. domweg weer plekken goedgemaakt door op de baan te blijven en overstekende autos te ontwijken. aan het eind kon Lennart me na twee of drie keer op dezelfde plek proberen (hij wist dat ik daar langzaam was :D ) voorbijsteken. weer terug van p7 naar p7, zeker tevreden.

race twee was de start iets beter, geen kontakt eerste bochten en kon daarna lekker meerijden met de snellere mensen. Mooie aktie Arjan waar ik wist dat ie sneller was dus wilde niet bandjes kapot op verdedigen, taktiek aansluiten en volgen lukte aardig. zeker toen het drietal wel heftig in gevecht gingen. en tsja dan eindigt het helaas ...

en dat alles zag er van mijn kant uit gezien dan ongeveer zo uit:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 7so5N486VP
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

René de Ruijter schreef: 19 mar 2018, 13:10 Een f2000 weekend zoals tot nu elke keer.
Kwali ging best maar omdat het zo dicht bij elkaar zit toch maar als 14e mogen starten.

Race 1 redelijk door de eerste paar bochten kunnen komen. Helaas wel wat schad opgelopen door auto’s die tegen me aan spinde. Daarna rustig aan tempo gaan zoeken. Ging redelijk tot ik van dr baan gereden werd bij een inhaalactie op het rechte stuk. Zat er dik naast in de eerste bocht maar er werd gewoon vol op me ingestuurd. Raar maar goed misschien heeft deze persoon mij niet gezien....
Nog wat schade erbij waar nog wel veilig mee te rijden was maar de snelheid was er wel uit. Vervolgens wil iemand me inhalen op het stuk na de hairpin. Word ik meerdere keren richting de muur gedrukt.... wederom raar maar goed misschien heeft deze persoon mij ook niet gezien. (Dat fel blauw valt natuurlijk verder ook niet zo op).

Race 2 had ik een goede start. Kon 4 man pakken en daarna naar voren gaan kijken. Blijkt de persoon die me er in race 1 afreed weer voor me te zitten. Toch nog maar iets voorzichtiger aan gedaan. Maar door een goede exit van mij en een slechte van persoon kwam ik er op dezelfde plek wederom naast te zitten. Maar aangezien het vorige keer mis ging wist hij natuurlijk nu wel dat ik er zat.. not. Gelukkig kon ik hem deze keer wel op de baan houden en verloor persoon de wagen door een veel te laten remactie in de volgende bocht. Daarna lekker mijn eigen tempo kunnen rijden en doordat de mannen voor me aan het knokken waren kon ik rustig dichterbij komen. Moest helaas cliff nog wel aan me voorbij laten maar kreeg de plek weer terug door een spinnende auto voor me. P5

Zoals gezegd een beetje zoals elk f2000 weekend 1 goede race 1 slecht.
Beste Rene, die persoon ben ik, Raymond Makkus maar dat wist je waarschijnlijk al.
De eerste race was je er zeker niet volledig voorbij. Jou voorbanden waren gelijk aan mijn achterbanden.
De bocht is naar links en ik blijf op de ideale lijn zitten, en ja, die is ook naar links. Er is simpel weg geen ruimte dus zul je van je gas af moeten. De tweede race probeer je het op precies dezelfde wijze, dit keer zit iets meer naar voren maar je zit zeker niet geheel naast mij. Wederom gaat de bocht naar links en ik houd de ideale lijn. Dit keer lig je er niet uit maar wel bijna. Dit is niet mijn schuld maar ligt volledig bij jou. Tuurlijk, als je er geheel naast zit kan ik niet insturen en zal ik de ruimte geven maar nu weet en zie je dat de bocht naar links is dus zul je moeten inhouden.
Groet Raymond
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Samen erin samen eruit.

Geheel ernaast of niet.

Leven en laten leven.

Castrol Racing Team


Laatst gewijzigd door Albert van Mourik op 20 mar 2018, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Beste Raymond. Ik raad je aan het ARR toch eerst even door te nemen. Daar in staat precies beschreven wat er van je verwacht word in een bepaalde situatie.

Mvg René de Ruijter
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

René de Ruijter schreef: 20 mar 2018, 16:45 Beste Raymond. Ik raad je aan het ARR toch eerst even door te nemen. Daar in staat precies beschreven wat er van je verwacht word in een bepaalde situatie.

Mvg René de Ruijter
Zie art 5.1.4 en dan de eerste tekening. ;-)
Onvoldoende overlap.

Van race 2 zou ik er meer mee rekening mee moeten houden, echter is er geen remzone en wijk ik niet af van de ideale lijn.

Groet Raymond
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Ik laat het verder aan de RC over.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om toch wat ruimte te houden. Maar als je vind dat jij het recht heb om op deze manier je positie te blijven verdedigen is dat jou keuze.

Mvg René
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-1”