F2000 2018-I | Race 7&8 Estoril GT | 08-04-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2018-I Race 7&8
Estoril GT
08-04-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-I
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Hier had ik toch iets meer van verwacht dan wat het uiteindelijk geworden is.

In de regen vermaak ik mij altijd wel en kan ik lekker meekomen. Dat was ook het geval in de vrije training en ik had dus ook zin in de race.
Tijdens de kwalificatie was er in het begin een droog spoor en besloot de gok te wagen om op slicks te gaan beginnen. In de eerste twee sectors was ik ook lekker bezig en zag het er bijzonder goed uit tot het opeens met bakken uit de hemel kwam vanaf de laatste chicane. De grip was in een klap weg en de hoop op een stunt was voorbij. Nadat ik naar regenbanden over was gegaan was er geen eer meer te behalen en sloot ik achteraan aan. Gegokt en verloren. Helaas.

In race 1 begon ik vanaf de laatste plek. Had een super start en na de eerste ronde lag ik al op plek 10. Gestart vanaf 21 vond ik dat best goed en het groepje voor mij kon ik makkelijk volgen dus er zat nog meer in het vat. Ik ging er eens lekker voor zitten en plande de volgende aanval tot ik opeens van achteren werd aangereden door een oude bekende die al eerder geprobeerd heeft mijn auto als remblok te gebruiken met als gevolg een 360 en weer door. De achterwiel ophanging was wat krom maar het ging nog. Helaas spinde de twee voor mij en kon ik geen kant meer op. Voorvleugel weg, voorwielophanging ook krom en hinkend terug naar de pits. Nog wel terug gekeerd op de baan maar het tempo was wel weg en de frustratie groot.

Race 2 begon ik weer fijn achteraan. Dit keer vanaf de 19e stek en wederom had ik een bliksemstart. Bij de eerste bocht zat ik al op plek 13. Echter, daar was weer die oude bekende die achterop reed en dit keer had hij ook een vriend meegenomen die hem vol in de zijkant boorde. Dit om maar zeker te weten dat ik niet verder zou kunnen. De race was kort, de auto nog korter.

Misschien dat ik moet gaan dragracen. Met die starts zit het wel goed dus wellicht dat ik dan wat meer plezier heb.
Vanavond was dat niet geheel het geval. Jammer maar helaas. Het hoort erbij.

Zie jullie de volgende race weer.

P.s. Waarom jij tot twee keer toe achterop reed lees ik vast nog wel in een pee-emmetje hé. :thumbs_happy:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

quali had ik het vermoeden dat er weer snel regen zou komen dus meteen naar buiten om een tijd te zetten en dat lukte prima op p5.

race een
redelijke start maar Rene was me toch meteen voorbij. Zag Walther na bocht 1 voorbij stomen en hield bewust in en had geluk dat hij bocht niet hield en dus plek meteen weer terug kreeg. Daarna tijd dicht achter Rene gezeten en het was zoals op de stream al werd gezegd inderdaad hard werken. Zoeken naar tractie en full opposite locks all over the place :D .
Kon niet meer als af en toe een miniem plaagstootje doen en al snel was driftmaster Ruben al achter ons aangesloten.
Een oog naar voren en een naar achter en een klein foutje was genoeg voor Ruben om binnendoor te steken :).
Kreeg een of twee laps later plekje weer terug toen Rene de wagen even kwijt was. Verder alleen nog maar gevochten met de plassen, onderstuur, overstuur en zoeken naar grip.

race twee
iedereen op de grid zat zich af te vragen waarom de toeters niet kwamen en de lichten niet op rood gingen. Ik stond wel goed op mijn plek, was niet de reden waarom eea lang duurde zoals op de stream gedacht werd....
net op moment dat aftellen begon crashtte mijn PC :pc_nerd: reageerde niet eens meer op ctrl-alt-del , keiharde reset nodig. Maar dat was "gelukkig" :( net voor de start dus geen lagspike effecten in de start mee veroorzaakt hoop ik.
Jammer want had zeker zin om nog een half uurtje mee te glibberen.....

en race een zag er dan aan mijn kant ongeveer zo uit :P
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... MmOLMHi8ev
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Aantal Coureurs: 20
Aantal wet banden stuk: 160
Aantal verschillende winnaars: 2
Aantal verschillende coureurs op podium: 3
Aantal hartaanvallen: 536

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-1”