F2000 2018-I | Race 11&12 Sebring (lange versie) | 06-05-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2018-I Race 11&12
Sebring (lange versie)
06-05-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-I
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Nou totaal niet hoe ik de f2000 af wilde sluiten. Ik weet niet wat er mis ging vanavond maar het liep echt voor geen meter. Kon in de practice makkelijk 2.o2 hoog of 2.03 laag rijden. Maar kreeg het totaal niet voor elkaar.

In de Kwali ging het al mis. Ronde 1 een foutje. Ronde 2 ging lekker tot ik vast kwam te zitten achter een andere rijder. En ronde 3 ging ook niet lekker. Een teleurstellende p13 werd nog p11 door personen met gridstraffen.

Race 1 ging toch beter dan verwacht. Hele leuke battles gehad maar veel te veel fouten gemaakt. En toch nog naar p5 gereden.

Race 2 begon alweer klote. Net als bij mijn inmiddels bekende start met de radical zetten rfactor zelf de auto in neutraal zonder dat maar een knop aanraakte. Lennert klapte er achter op en volgens rfactor geen schade maar de achterkant voelde toch anders aan. Na een paar slechte rondjes ging het dan helemaal fout. Te hard door bocht 1 over de kurb en rond. Bijna het hele veld voorbij moeten laten gaan. Daarna nog terug kunnen komen naar p 11 of 12 maar totaal niet wat ik wilde.

Toch maar eens gaan kijken waarom rfactor zelf de auto in neutraal zet want het is voor ander en mezelf wel echt heel vervelend
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Dit was een avond met mixed feelings.

In de Kwali ging het redelijk en mocht ik vanaf plek 13 aanvangen. Aangezien dit niet mijn meest favoriete circuit is en weinig had kunnen testen vanwege drukte op het werk.

Race 1 was vrij vlot over. Ik had een berestart en zat op plek 9 voor de eerste bocht toen iemand vanaf rechts vol in mijn auto reed en mij de betonnen wal in drukte. Vleugel kwijt en ophanging krom. Nog even geprobeerd maar de auto was te krom om hem terug te brengen.

Race 2 mocht ik vanaf de laatste plek aanvangen.
Ook dit keer was de start top en zat ik binnen een ronde op plek 14. Na wat uitvallers voor mij schoof ik de top 10 binnen na een geslaagde aanval op Dennis. Uiteindelijk ben ik 9e geworden vanaf plek 27. Zeer tevreden met deze afsluiter in een seizoen vol met teleurstellingen.

Mede door deze race kan ik niet wachten tot het nieuwe seizoen van start gaat.

Zie jullie volgend seizoen weer.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

lekker einde van het seizoen.

race een
ging wat voorzichtig van start en kwam daarmee in een lekker close treintje terecht. Kon best wel wat sneller maar had setup op safe gezet met veel downforce en kon op de rechte stukken met moeite bijblijven. kon in de bochten en met aanremmen steeds wat goedmaken maar niet veel meer. gelukkig (voor mij) gingen de foutjes en posities heen en weer, heb volgens mij alle posities van 7 t/m 12 wel even bezet steeds in leuke gevechten. uiteindelijk dan ook zeer tevreden met p7 over de streep
Tonny en Raymond nog excuses voor het contact

race twee
kon lekker lang bij Ruben en Pascal bijblijven maar toen ik eenmaal aansluiting verloor had Rene me ook in no time te pakken op de backstraight. volgens mij had ie stiekum ergens een drs knoppie ontdekt .... ik kon in het begin van de race vol in de slipstream nog maar met moeite bij Ruben aanhaken en Rene stoomde me met een lekkere aanloop voorbij bijna alsof ik stil stond :D.
race twee was met p4 dan wel beter qua resultaat maar race een was toch eigenlijk veel leuker

en dat zag er dan .....
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 0aeRQ8J9xp

o ja race een videograbs zit geen geluid bij, merkte pas naderhand en had geen zin om nog een keer te doen...
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-1”