NK Clio 2017-II | Race 1&2 Zandvoort | 03-09-2017

Wordt verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK Clio 2017-II Race 1&2
Zandvoort
03-09-2017


Locatie
Zandvoort, Nederland

Tijdschema
20.00 - Briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup + indeling juiste server
20.40 - Race 1 (25 minuten)
21.15 - Race 2 (25 minuten) (Reversed grid top 8)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK Clio 2017-II
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

** BELANGRIJKE INFO OVER THEORIE **

Vanwege het feit dat de Knaf nog wat zaken moest finetunen voor de e-learning en er een permit uitgevoerd gaat worden op ons eigen ARR, zodat ook dít een mooi officiële Knaf-stempel kan krijgen, is dit theoriegedeelte voor de virtuele licentie niet klaar vóór de eerste race van het NK.

Derhalve hoeven de rijders deze e-learning nog niet te volgen, we hopen natuurlijk dat dit voor het tweede evenement wel mogelijk is.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Vandaag is de server voorzien van 2 updates.

Zandvoort heeft wat extra parkeerplaatsen gekregen (William, bedankt)
De mod heeft ook nog enkele aanpassingen ondergaan zodat alle skins er nu ook prima uitzien.

Wacht morgen niet tot 8 uur met het downloaden maar doe dit tijdig.
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Ik sta op de reserve lijst als 2e, en zie dat er 2 man zich hebben afgemeld, betekend dit dat ik gewoon kan meedoen? En is het erg als ik in een standaard auto rij zonder skin? want die heb ik namelijk niet
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Mike van Aalst schreef: 03 sep 2017, 17:08 Ik sta op de reserve lijst als 2e, en zie dat er 2 man zich hebben afgemeld, betekend dit dat ik gewoon kan meedoen? En is het erg als ik in een standaard auto rij zonder skin? want die heb ik namelijk niet
Mike: http://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=133&t=2540
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Albert van Mourik schreef: 03 sep 2017, 17:43
Mike van Aalst schreef: 03 sep 2017, 17:08 Ik sta op de reserve lijst als 2e, en zie dat er 2 man zich hebben afgemeld, betekend dit dat ik gewoon kan meedoen? En is het erg als ik in een standaard auto rij zonder skin? want die heb ik namelijk niet
Mike: http://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=133&t=2540
ow oeps foutje, overheen gelezen. bedankt!!
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Kwalificatie: Slecht.

Race 1: Slecht, te weinig peut.
Race 2: Amateuristisch gedoe op de baan zeg!
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Bijgevoegd de stand van het kampioenschap na de openingsraces op Zandvoort.
Bijlagen
NK Clio Stand (Na Zandvoort).pdf
(639.25 KiB) 456 keer gedownload
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Marvin Juliam Amants schreef: 03 sep 2017, 22:01 Kwalificatie: Slecht.

Race 1: Slecht, te weinig peut.
Race 2: Amateuristisch gedoe op de baan zeg!
Ik zag je iemand proberen in te halen in Scheivlak...



Buiten dat, mocht je spinnen in scheivlak, ga dan AUB niet weer de racelijn op met 30 km per uur, scheelt je eigen race en mijn race. (niet jij Marvin)
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Bram Kuipers schreef: 03 sep 2017, 22:42
Marvin Juliam Amants schreef: 03 sep 2017, 22:01 Kwalificatie: Slecht.

Race 1: Slecht, te weinig peut.
Race 2: Amateuristisch gedoe op de baan zeg!
Ik zag je iemand proberen in te halen in Scheivlak...



Buiten dat, mocht je spinnen in scheivlak, ga dan AUB niet weer de racelijn op met 30 km per uur, scheelt je eigen race en mijn race. (niet jij Marvin)
Ik zat er netjes naast.. maar spiegels werden er sowieso niet gebruikt..
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Race 1 van P23 naar P15, zeer tevreden.
Race 2 na 2 rondjes van P15 naar P13 maar 2 auto's gingen dwars in de tarzan, ik kon er net omheen, maar toen kwamen de 2 terug de baan op en duwden mij achterstevoren, dus geen P11 maar terug naar p20 en kreeg vervolgens nog een tik, waardoor ik veel schade en een lekke band had. Na reparatie lag ik 2 rondjes achter en op P21 uitgereden.
Jammer van de tikken in race 2, maar al met al beter dan verwacht :)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Marvin Juliam Amants schreef: 03 sep 2017, 23:01
Bram Kuipers schreef: 03 sep 2017, 22:42
Marvin Juliam Amants schreef: 03 sep 2017, 22:01 Kwalificatie: Slecht.

Race 1: Slecht, te weinig peut.
Race 2: Amateuristisch gedoe op de baan zeg!
Ik zag je iemand proberen in te halen in Scheivlak...



Buiten dat, mocht je spinnen in scheivlak, ga dan AUB niet weer de racelijn op met 30 km per uur, scheelt je eigen race en mijn race. (niet jij Marvin)
Ik zat er netjes naast.. maar spiegels werden er sowieso niet gebruikt..
Wat ik zag in de replay zat je er nog niet de volledige 50% naast. Maar kan ook aan mij liggen.
Sherwin van der Sloot
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2017, 17:49
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Kwalificeerde me op P3 in de 2e split, kon slechter :) .

Race 1 : Kwam slecht weg, P4 door bocht 1 heen. Na 3 rondes lag ik terug op P2 toen ik simpelweg te hard door de Hugenholtz bocht ging en de muur in klapte. Auto had een bakje schade maar ik kon nog redelijk makkelijk mee op P9. De voorbanden gingen er echter volledig aan en 4 rondjes later klapte ik iets eerder in de bocht opnieuw de muur in, dit keer met een complete roll tot gevolg. Auto nu zwaar kapot en na reparaties als 24e gefinisht.

Race 2 : begon nog vrij goed, werkte me op naar P19 toen ik te overmoedig werd en het moest bekopen met (opnieuw) een tripje naar de pits. Terwijl ik daar sta klapt plots alles op zwart... PC kaduuk...

Nou niet echt hoe ik me het had voorgesteld
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Nou, had wel iets beter verwacht. Iets.
Q liep voor geen meter, eerste rondje een 2.01, tweede rondje was een behoorlijk stuk sneller maar een minimale cut track de audi s verpeste dat weer.

Race 1 ging wel redelijk totdat er ineens een clio tegemoet kwam rijden precies op de lijn die ik gepland had.

151 seconden schade. Wel uitgereden voor de puntjes.

R2 ging beter, lekker van start, in een leuk groepje terecht gekomen, paar rondjes stuivertje wisselen tussen Andrè, Onno, Darilho en mezelf. Groep brak, Andrè ging ervandoor naar voren en Darilho naar achteren.

Met Onno lekker wezen stoeien, mijn bandjes waren op het eind net iets beter waardoor ik toch nog een aanval kon plaatsen.



Jammer van al die geluiden die tijdens en na de races te horen waren, schijnbaar was het hier en daar botsauto stijl

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Allereerst ben ik heel blij dat de avond zo goed is verlopen. Na een hoop regelwerk om dit NK goed te laten starten is het heel fijn om te zien dat alles ging zoals we van te voren hadden verwacht. Complimenten aan Martijn voor het goed laten verlopen van de raceavond.

De kwalificatie ging uitstekend en ik mocht de eerste race van pole vertrekken. De start was even spannend, maar met de Clio gaat dit een stuk beter dan de Civic. Ik kon de leiding behouden en een voorsprong pakken doordat Lars en Arjan met elkaar in gevecht waren. Dit zorgde er voor dat ik makkelijk de race kon uitrijden en eerste race kon winnen.

Met de Radical race van afgelopen donderdag nog in mijn achterhoofd wilde ik vooral uit de problemen blijven in race 2. De start was aardig en ik zat veilig aan de binnenkant in de Tarzanbocht. Jammer genoeg kreeg ik toch nog een tik op het achterwiel waardoor ik bijna haaks de muur in ging, gelukkig viel het mee en verloor ik slechts 1 plek. Een ronde later ging het mis toen Melvin een tik gaf aan Mark en ik geluk had met het kiezen van de juiste kant. Daarna het gat kunnen dichten naar de top 4 en nog leuke gevechten gehad. Met nog twee rondes te gaan lag ik op P2, maar Pieter hield goed stand en ik kon het gat niet meer dichten. Uiteraard dik tevreden met het resultaat in dit openingsweekend.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat ging prima.
Kwalificatie p13. Had nog een 2-3 tienden harder gekund, maar kwam wel uit waar ik had verwacht.

Race 1: pakte 1 plek bij de start, reed daarna rondenlang achter Serge aan, maar kwam er niet voorbij. Pieter Brandsma kon ik niet achter me houden, daarna wel 2 auto's ingehaald en een close finish (0,02) met Kevin Setz, die vanwege een straf op de finish ver terug viel. P8 als resultaat.

Race 2: had na de laatste F2000-race vorig seizoen goede herinneringen aan de combi p8 in race 1, pole voor race 2, maar voorzag wel een race waarin ik alleen maar zou moeten verdedigen, wat ook bleek. Ik heb de tarzanbocht maar 2x niet vanaf de binnenkant aangesneden geloof ik :) Start was ok, kon meteen de binnenkant pakken en zo de leiding vasthouden. Met de snellere Brandsma in m'n nek hield ik het zowaar 15min vol, maar één gemiste apex was voldoende om de leiding te verliezen. En ronde later volgende nog een mindere exit in dezelfde bocht (Vodafonebocht heet dat ding geloof ik) en kwam Robin langszij, waarna ik de plek verloor in de chicane. Kon p3 wel vasthouden, erg blij mee, had ik toch echt niet verwacht van tevoren.
Al met al alleen maar faire gevechten gehad, constante pace gereden en uit de problemen gebleven.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

voor mijn doen veel te weinig geoefend met de clio. twee lekkere races gehad en eigenlijk constant in gevecht gezeten.
Met name in race een had ik wel het idee dat er hier en daar wel erg gemakkelijk verf werd uitgewisseld tussen sommige autos, had denk ik wel wat minder gemogen. race twee heerlijk lang gevecht met Martin Baltus (met de koplopers er vlak voor). Martin had zijn bandjes duidelijk beter voor mekaar in laatste deel van de race, moest hem laten gaan en kon ook niet meer bij blijven.
Gebruikersavatar
Thijmen Nabuurs
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 nov 2015, 16:44
Racestuur: Fanatec CSL elite
Contact:

helaas te weinig geoefend voor deze race wat resulteerde in een p9 in room 2...
Race 1 was in held veld erg agressief (soms ik ook) maar uiteindelijk de race kunnen eindigen op een p4.
Race 2 ging een stuk beter en heb ik na een super gevecht om plaats 1 winnend af kunnen sluiten.
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Zo...dat was een fijne start van het seizoen.

Q: Kwam helaas niet verder dan een P14.
R1: Rustig gestart om maar zonder schade de eerste ronde door te komen. Vanaf daar m'n weg naar voren kunnen vechten.
Mooie gevechten gehad met Serge en Lennart die goed verdedigden. M'n kansen afgewacht en zo kunnen eindigen op P6 achter m'n team genoot Ivo Pakvis.

R2: Startende vanaf P3 zag het er goed uit. Ook hier ging ronde 1 voorzichtig. Idem als bij R1 ook hier mooie gevechten met Serge en Lennart. Door 1 foutje van Lennart kon ik de leiding overnemen en zo op P1 kunnen finishen. Dat was al heeeel lang geleden dat ik een P1 pakte en dat geeft vertrouwen voor het komend seizoen.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Mijn kwalificatie eindigde op P4.. lekker tussen de GNCR mannen in :) Ik had nog maar maar 7 rondjes geoefend op dit nieuwe Zandvoort, voordat ik om kwart voor 8 de server in kwam. Iets wat vooral tot uiting kwam in R2.

Race 1 ging hartstikke prima, zonder al te veel te verwachten ging ik van start. Ik had een goede start waardoor ik gelijk Mark de Vries voorbij kwam. Vanaf daar besloot ik om gewoon een lekker ritme te zoeken en wel te zien waar het schip zou stranden. Uiteindelijk resulteerde dat in een amusant duel met Lars Koldeweij, van beide kanten werd hard maar fair gereden geloof ik. Met nog 5 minuten te gaan lukte de inhaalactie dan toch, helaas te laat om Robin nog bij te kunnen halen. Van een 4.5 sec achterstand toch nog 2.6sec weten te maken in 3 rondjes tijd, alhoewel dat natuurlijk ook te maken zal hebben met dat Robin het al wat rustiger aan zal hebben gedaan. P2 in de eerste race, hartstikke prima!

Dan Race 2 vanaf P7. Een race waarvoor ik me schaam.. ik kwam lastig weg en verloor in de run naar bocht 1 een positie aan Robin. Uitkomen bocht 1 raakten we elkaar, waardoor ik van mijn gas moest en nog 2 man voorbij moest laten gaan. Vanaf toen kwam mijn gebrekkige voorbereiding naar voren, te laat remmen.. te vroeg op het gas gaan.. wat ook niet zal helpen is dat de Clio een geval apart is. Uberhaupt heb ik zeer weinig ervaring met FWD auto's. Ik ben vrij boos op mezelf over R2, die eindigde na een touché in T1.. ik dacht dat alleen Koldeweij aan de binnenkant zat, maar er zat helaas nog iemand daar weer naast. Spin, toen de auto weer rechtuit ging werd ik naar links geduwd, terwijl er nog iemand met 50+ buitenom aan de linkerkant aan kwam die vervolgens mij afsneed en zo crashten we gelijk weer.. ik schaam mij dood voor deze race.

Lering trekken en vol goede moedt naar de volgende! Gefeliciteerd Robin en Pieter met jullie overwinning, evenals Lennart en Lars met jullie podia!
Gesloten

Terug naar “SRVN NK Clio 2017-II”