NK Clio 2017-II | Licentieraces

Wordt verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

In samenwerking met de Knac Nationale Autosport Federatie (KNAF), wordt dit Nederlands Kampioenschap Simracen georganiseerd. Via het portaal Iedereen Kan Racen zal SRVN de eerste Simracevereniging ter wereld zijn, waarbij je een officiële licentie van een nationale autosportbond krijgt.

Verkrijgen KNAF (virtuele) clublicentie
Om deel te nemen aan het NK Simracen, dien je je (virtuele) KNAF racelicentie te behalen. Hiervoor dien je enkele theorievragen juist te beantwoorden en minstens twee licentieraces op twee verschillende circuits naar behoren te rijden. Je mag zelf bepalen of je eerst het theorie- of praktijkexamen wilt maken.

De Racecommissie beoordeelt de gereden races per persoon met een kleurcode.

Rood: Op dit moment nog niet geschikt voor het NK, twee nieuwe licentieraces rijden
Oranje: Twijfel, in een volgende licentierace wordt bepaald of de rijder geslaagd is
Groen: Geslaagd voor het betreffende evenement, na twee keer 'groen' is de praktijklicentie behaald.

Bij de licentieraces gaat het niet om de snelheid, het gaat vooral om het veilig rondkomen op het circuit en veilig kunnen racen. Er is echter wel een tijdslimiet toegepast, om de veiligheid te waarborgen.

Beoordeling
De gereden races worden beoordeeld door de RaceCommissie. Minimaal 2 leden beoordelen elke rijder, waarbij het ARR als handboek gebruikt wordt. Het afsnijden van de bochten is 2x toegestaan.

Bij 1 overtreding van het ARR krijgt de rijder 'oranje' achter zijn naam. Bij 2 overtredingen 'rood'.
Daarnaast wordt er naar algemeen gedrag gekeken, wees gerust, ook de RC is erbij gebaat dat zoveel mogelijk rijders kunnen deelnemen aan het NK.

Voor nu zijn er 6 avonden ingepland, waarbij beide circuits worden aangedaan. (Zandvoort & Assen)
Je kunt op 1 avond dus al je licentie behalen.

Tijdslimiet (minimale kwalificatietijd)
Circuit Zandvoort: 2:07
Assen: 2:09

Testserver
De server staat ingesteld op Circuit Zandvoort en het circuit van Assen, door middel van voten kun je het andere circuit inladen.

Data Licentieraces:
12-09-2017
26-09-2017
10-10-2017
21-11-2017
05-12-2017

Verhinderd?
Geen probleem!

Elke dinsdag vóór een NK Clio Race wordt een Clio Clubraceavond georganiseerd, waarbij nieuwe instromers ook hun (virtuele) Knaf licentie kunnen behalen.

Tijdschema Donderdag
20:00 - Algemene briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup
20.30 - Race 1 - Zandvoort (6 rondes)

21.00 - Kwalificatie - Assen
21.10 - Warmup
21.15 - Race 2 - Assen (6 rondes)

Tijdschema Zondag
20:00 - Algemene briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup
20.30 - Race 1 - Assen (6 rondes)

21.00 - Kwalificatie
21.10 - Warmup
21.15 - Race 2 - Zandvoort (6 rondes)
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Meer informatie toegevoegd in de openingspost:
- Beoordeling
- Licentieraces gedurende het seizoen
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Er is een aanpassing aan het tijdschema gedaan.

Voor de duidelijkheid, er zit nu 15 minuten tussen kwalificatie en race.
De reden hiervoor is de uitdagende klus om alle rijders te verdelen over 2 servers conform de kwalificatie tijd.
Meer info over hoe we dit gaan doen zal gegeven worden tijdens de briefing.

Donderdag zal de allereerste licentierace gereden gaan worden. Dit is niet alleen nieuw voor alle deelnemers maar ook voor de organisatie.
Wij hebben ons uiterste best gedaan om ons zo goed als mogelijk voor te bereiden, maar vragen jullie begrip als er toch een situatie ontstaat die we niet voorzien hebben.

Vanaf heden staan er 2 Clio servers open. 1 op Assen en 1 op Zandvoort. Je kan nu dus zelf kiezen op welke baan je de laatste trainingen wilt gaan doen.
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Ik heb een vraag omtrent de tijdslimiet, is er speciaal voor gekozen om niet harder te mogen dan een bepaalde tijd tijdens de licentierace?

Ik zie dat op Assen en Zandvoort 1.55/1.54 gereden word.
Stel dat je wél harder rijd dan de voorgeschreven tijd, wat voor sancties hangen daar aan vast?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Het is andersom, je moet op zijn minst in staat zijn om een 2.07 te kunnen rijden in de race (snelste ronde), anders wordt je te langzaam bevonden.
Je mag dus gerust een 1.53 rijden :D
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Lennart Lippens schreef: 27 jul 2017, 09:06 Het is andersom, je moet op zijn minst in staat zijn om een 2.07 te kunnen rijden in de race (snelste ronde), anders wordt je te langzaam bevonden.
Je mag dus gerust een 1.53 rijden :D
Thanks voor je snelle reactie, kan ik dus toch mijn zware werkschoenen aan... :lol:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

TS ligt er uit. Wordt deze simpelweg gereset voor de briefing? :)

edit, is al weer back :)
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Er is een aanpassing gedaan aan het tijdschema.
De warmup is nu weer gewoon 5 minuten.
Hierdoor zal race 2 eerder starten.

20:00 - Algemene briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup
20.30 - Race 1

21.00 - Kwalificatie
21.10 - Warmup
21.15 - Race 2

Even een reminder.
Het is de bedoeling dat iedereen op TeamSpeak aanwezig is tijdens de briefing.
Na de briefing is een ieder vrij om een ander kanaal te kiezen, maar blijf wel op Teamspeak.
Het is verplicht om mee te doen aan de kwalificatie als je nog niet in het bezit bent van je licentie.
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Ik sta op de lijst van reserve rijders, kan ik dan al wel meedoen aan een licentierace of moet ik wachten tot ik officieel bij de rijders geplaatst wordt en dan deelnemen aan een licentierace?
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Mike,
Gewoon meedoen, dan heb je de licentie maar vast op zak mocht er een plek beschikbaar komen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Mike van Aalst schreef: 07 aug 2017, 18:31 Ik sta op de lijst van reserve rijders, kan ik dan al wel meedoen aan een licentierace of moet ik wachten tot ik officieel bij de rijders geplaatst wordt en dan deelnemen aan een licentierace?
Je kunt nu al meedoen, het maakt niet uit of je op de reservelijst staat of niet. Je moet namelijk een licentie hebben voordat je überhaupt mee mag doen ook al sta je op de reservelijst.
Frank van Roon

Is er al iets bekend over de theorievragen voor de licentie?

Greetz,

Frank
Gebruikersavatar
Edwin Koogje
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mar 2017, 00:09
Racestuur: Fanatec csl elite PS4

Zo ook wat de uitslag is van de licentie race die afgelopen dinsdag gereden is zodat ik ook weet ofdat het beter is om vannavond herhaling te gaan doen???
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Als dat nog niet bekend is kan je beter gewoon meedoen.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ik heb afgelopen donderdag de 2 races meegedaan, maar zijn nog niet beoordeeld of nog niet verwerkt gezien de uitslagenlijst. Ivm planning aan mijn kant zou ik wel graag willen weten of ik op herhaling moet vanavond.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zoals in algemene info staat: elke dinsdag voorafgaand aan een clio wedstrijd zullen er licentie races zijn tbv instromers.

Ook herkansingen kunnen daar aan deelnemen.

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Frank van Roon schreef: 19 aug 2017, 20:24 Is er al iets bekend over de theorievragen voor de licentie?

Greetz,

Frank
Ha Frank,

Helaas heeft de KNAF wat probleempjes met de integratie van het systeem, vandaar dat er wat vertraging is opgelopen. We houden jullie op de hoogte van de vorderingen!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Hoi
zijn er nog meer licentie races? alles races hebben plaatsgevonden tijdens mijn vakantie ?!

of is dit dan mogelijk de dinsdag voor race 1 (dus di 29 aug.) ?

groet
Martin
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Martin Baltus schreef: 21 aug 2017, 15:28 Hoi
zijn er nog meer licentie races? alles races hebben plaatsgevonden tijdens mijn vakantie ?!

of is dit dan mogelijk de dinsdag voor race 1 (dus di 29 aug.) ?
Zie 2 post erboven
Albert van Mourik schreef: Zoals in algemene info staat: elke dinsdag voorafgaand aan een clio wedstrijd zullen er licentie races zijn tbv instromers.

Ook herkansingen kunnen daar aan deelnemen.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

had ik het toch goed gelezen :thumbs_up:
Gesloten

Terug naar “SRVN NK Clio 2017-II”