Radical 2017-II | Race 13&14 Barber Motorsports Park | 23-11-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2017-II Race 13&14
Barber Motorsports Park
23-11-2017


Locatie
Alabama, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2017-II
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Helaas niet mij avond vanavond.

Had er een goed gevoel over voor de race. Kon een mooie pace rijden dus een goede klassering zat er wel in.
Kwali kon ik door verkeer geen lekkere ronde neer zetten. p5

Race 1 kon ik bij de start gelijk door naar p3. Helaas duurde dat maar een paar ronde want door een eigen fout spinde ik er vanaf.
Daarna terug naar voren proberen te komen. Kwam in aanraking met iemand die spinde vlak voor me neus en ik niet meer kon ontwijken.
Dat koste me weer flink tijd. Daarna nog terug kunnen komen naar p7. Waar ik in het laatste deel af en toe wat dicht bij Robin kon komen maar geen kans kreeg er voorbij te komen.

Race 2 moest dan mijn race gaan worden.
Start vanaf p2 en.... valse start. Hoe stom kan je zijn? Drive true aan me broek en ja hoor er bestaat volgens mij geen pitsstraat waar je er zachter doorheen mag dan hier. Helemaal achteraan aan moeten sluiten en al snel wat plekken gewonnen door mensen die zelf van de baan gingen of elkaar er vanaf reden.
Pace was erg goed en al snel op in gevecht voor p10 waar er naar mijn idee vol op me in werd gestuurd terwijl ik er duidelijk naast zat.
Dat koste me dus weer flink tijd en flink wat plaatsen. Redelijk gefrustreerd nog wat mensen ingehaald en wederom in gevecht voor p10.
Laatste ronde was het Johan die een foutje maakte terwijl ik dacht dat hij aan de kant ging omdat hij achterblijver was. Bleek het ineens om positie te gaan. Ik nam zoveel meer snelheid bocht 2 uit dat ik het snelheidsverschil niet verwachten en zo Johan van de baan afdrukte.
Even later de plek weer terug gegeven en als 11de over de streep gekomen.

Jammer had veel meer ingezeten maar door 2 grote fouten van mezelf niet de avond gehad waarop ik gehoopt had.
Pluspuntje de pace zat er wel lekker in
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Na de dubbele 0 op Brands Hatch ging het dit keer een stuk beter.

Had nogal wat problemen om in de server te komen en daardoor kon ik voorafgaand aan de kwalificatie maar een paar rondjes rijden. Ik had de baan ook nog niet echt onder de knie, dus met een plaats in de top 10 was ik zeker tevreden.

Bij de start van race 1 ging het bijna mis, met name omdat de startgrid wel erg compact is. Robin bleef staan en Ruben C. klapte erop. Ik kon net op tijd remmen maar verloor daardoor wel een aantal plaatsen. Door foutjes van anderen - en hier en daar het nodige verdedigende werk van mezelf - kon ik uiteindelijk een P4 eruit slepen.

De tweede race verliep eigenlijk hetzelfde. Het tempo was net niet goed genoeg om echt aan te kunnen vallen, maar door uit te problemen te blijven werd het wederom een P4. Al was dat op het nippertje, want Ruben C. zat me met name in de laatste paar rondjes "op de hielen".

De stream was ook prima verzorgd! Het duo Bram/Onno bevalt me prima :thumbs_up:

al met al twee prima races dus!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een was snel voorbij
VR begaf het bij uitkomen laatste bocht opwarm ronde, het werd me letterlijk zwart voor de ogen.
gelukkig heb ik daar behalve de muur verder niemand geraakt.

race twee dus achteraan starten, start ging wel lekker kon meteen een paar plekken goedmaken.
Op de baan blijven was het motto en schoof steeds wat verder naar voren. zat na een paar minuten wat klem achter Jesse en Berry die mekaar gezellig het leven zuur aan het maken waren :). Door dat gevecht kon ik wel ergens langs een van de twee glippen en wilde jacht op de volgende gaan inzetten toen Twan besloot dat dat niet nodig was ;) . Op een punt waar hij veel harder kon en wij op dat moment niet tikte hij me aan werd het voor mij even grasmaaien met een plek of vier verlies. In de tweede helft van de race nog naar naar Marcel vd Heiden weten te komen. Lekker gevecht met wat pogingen die uiteindelijk niet genoeg waren.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Lekkere race avond achter de rug, niet al te beste quali, maar weet dat ik niet aan de tijden kon komen die vooraan neergezet zijn.
Maar bij de start ging het wel aardig en na een halve ronde na die fijne bocht waar je naar beneden valt iets te snel op het gas en dus in de ronte gelukkig niemand geraakt maar wel al mijn gewonnen plekjes + een extra aantal plekjes kwijt.

Race 2 starten vanuit de pit (had even gemist dat we naar de grid moesten) foutje bedankt achteraan beginnen ipv p15.

Al met al leuke gevechten gehad tijdens beide races was weer een leerzame avond.
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”