Radical 2017-II | Race 11&12 Brands Hatch | 09-11-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2017-II Race 11&12
Brands Hatch
09-11-2017


Locatie
Kent, Verenigd Koninkrijk

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2017-II
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Brrr! Winterjassen mee mannen! :kerstmuts:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Leuke avond gehad gisteren.
Had met trainen al gemerkt dat de snelheid er aardig in zat dus had al hoop op een goede klassering.

Kwali was eigenlijk mijn enige min puntje. Kreeg er gewoon geen goede ronde uit geperst. P8 was dan ook niet wat ik vooraf in gedachten dan.

Race 1 begon met een goede start. Kon 2 man pakken en aansluiten bij Arjan. Verder een redelijk rustige race gehad geen druk van achter en de afstand op de mannen voor me bleef gelijk. Tegen het einde van de race had William zijn banden opgereden en kon ik er na een leuke battle in de laatste ronde voorbij komen.
P5

Race 2 vanaf P4 gestart. Kon wederom 2 man pakken en aansluiten bij Ruben. Ik schijn Arjan nog een klein tikje gegeven te hebben ergens in de eerst ronde. Zelf totaal niks van meegekregen maar bij voorraad excuses ervoor. In de eerste 2 ronde had Ruben een aardig gas geslagen wat ik heel langzaam kon dichten. Tot een aanval is het nooit gekomen aangezien de GNCR mannen in me nek zaten. René had simpel weg een beter exit in de laatste bocht en kon hem er in de eerste bocht naast zetten. Robin probeerde het een aantal ronde op hetzelfde punt. Weet niet precies wat daar fout ging. Ik had het idee dat ik genoeg ruimte gaf maar toch ging het fout voor Robin. Daarna nog een momentje waarvan ik dacht dat het mijn podium ging kosten. Door een achterblijver die flink ik de weg reed raakte ik net de achterkant van René waardoor ik half spinde. Niek kon er voorbij maar die plek kreeg ik al snel weer terug. Spin van Niek die ik op een haar na kon ontwijken en even later gong René ook in de fout waardoor ik p2 kreeg.

Leuke avond gehad en lekker geraced.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Het was een frustrerende avond gisteren!

De Quali ging boven verwachting, slechts een paar tienden van de pole op P5, waar ik erg tevreden mee was.

Ik kwam slecht weg bij de start van race 1 en verloor meteen 2 plekken en ben achter teamgenoot Rene aangesloten. Aan het eind van de tweede ronde ging het echter helemaal mis. Bij het aanremmen voor de laatste bocht brak de auto iets uit en in een reflex schakelde ik per ongeluk twee keer terug. Dat bleek 1x te veel van het goede, want de motor gaf meteen de geest en ik kon direkt in de pits parkeren... flink balen dus.

De tweede race achteraan gestart. In de eerste paar rondes was het echter ontzettend rommelig in het achterveld; veel contact, een aantal spins. Het was meer een soort slalom rijden om alles te ontwijken. Daardoor erg veel tijd verloren op de mannen die rond P10 reden. Heb het gat naar Andre en Ger nog dicht kunnen rijden en op het eind van de race de aanval bij Ger ingezet, die zijn auto erg breed maakte! In de laatste ronde ging ik te wijd in Paddock Hill, Teamgenoot Andre volge keurig mijn lijn en zo stonden we beide in de grindbak. Kreeg nog een klein tikkie waardoor het achterwiel ook nog afbrak, dus wederom een 0 op het scorebord.

Het was dus niet best!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Van te voren erg zenuwachtig over de setup en onze richting daarmee... Leek mee te vallen maar door in de eerste race 25 minuten lang kwalificatierondjes proberen te rijden slijten de banden wel zo hard, ik moest bijna op de velgen verdedigen tegen Rene ;)

Race 2 lekker kunnen sparen achter Arjan en ik wist niet wat ik zag toen die 'grote groep achterblijvers' die wij gingen bijhalen ineens de gehele top 5 bleek te zijn!!! Heerlijk avondje gehad maar het is opnieuw duidelijk dat de pace er niet zo lekker in zit als ik zou willen. Dit komt ook niet meer goed dit seizoen denk ik zo :P
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

geen meter geoefend voor de raceavond dus was bijzonder verrast dat ik in middenveld best aardig kon meekomen.
race een de inmiddels bijna gebruikelijke chaos in het begin kunne vermijden en daarna lang geprobeerd dichter bij Andre Jager te komen maar dat lukt niet echt.

race twee kwam ik na de opening voor dezelfde Andre terecht, heb hem veel te lang veel te dichtbij in mijn spiegels gehad :) was leuk.
Daarna inderdaad lekker robbertje met Ruben, af en toe lekker close gevecht en ik had geluk dat inhalen hier niet heel eenvoudig is want ik was eigenlijk veel minder snel. Daarmee zomaar de top 10 inrijden was mijn beste en verrassend resultaat in de radical
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”