Radical 2017-II | Race 1&2 Silverstone International | 31-08-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2017-II Race 1&2
Silverstone International
31-08-2017


Locatie
Northamptonshire, Verenigd Koninkrijk

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2017-II
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Radical circuit staat op GT ipv international.
Neem aan dat dit een foutje is.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Jos van der Sterren schreef: 15 aug 2017, 22:59 Radical circuit staat op GT ipv international.
Neem aan dat dit een foutje is.
Klopt helemaal en is inmiddels aangepast.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Vraagje is er bewust voor gekozen om de rechtse stuurvariant te gebruiken.
Persoonlijk vind ik het vervelend.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Omdat er in de links sturende variant een bug zit.
Bij het aan remmen trekt je stuur naar rechts.
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Hallo, Nu merkte ik op dat er iemand met mijn liverie aan het rijden was. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling denk? Voor ik de schuld krijg van dingen die andere doen omdat ze in mijn auto rijden en misschien men denkt dat ik het ben..
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Mike van Aalst schreef: 31 aug 2017, 22:13 Hallo, Nu merkte ik op dat er iemand met mijn liverie aan het rijden was. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling denk? Voor ik de schuld krijg van dingen die andere doen omdat ze in mijn auto rijden en misschien men denkt dat ik het ben..
Klopt Mike,

Ik reed met jouw livery omdat er geen gastrijders auto beschikbaar was.

Ik denk niet dat je de schuld krijgt van mijn screw ups.

Jeroen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wij zullen hier rekening mee houden, tevens vraag ik namens de RC of jij, Jeroen, het ARR 2017-2 even wil nalezen.

Hier staat een verandering in die jij gemist hebt vermoeden wij.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Albert van Mourik schreef: 31 aug 2017, 22:23 Wij zullen hier rekening mee houden, tevens vraag ik namens de RC of jij, Jeroen, het ARR 2017-2 even wil nalezen.

Hier staat een verandering in die jij gemist hebt vermoeden wij.
Waar doel je dan op? Dat leest iets makkelijker.

edit,

Ik zie het al:

3.1.3 SRVN-leden die niet staan ingeschreven voor een bepaald kampioenschap, kunnen
deelnemen aan de evenementen van het desbetreffende kampioenschap als gastrijder in
de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Dit mag maximaal 2x per
seizoen waarbij het laatste evenement van het seizoen is uitgesloten. Aanmelding moet
vooraf gebeuren via RC@SRVN.NL en kan pas plaatsvinden na goedkeuring.
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Jeroen Meijer schreef: 31 aug 2017, 22:40
Albert van Mourik schreef: 31 aug 2017, 22:23 Wij zullen hier rekening mee houden, tevens vraag ik namens de RC of jij, Jeroen, het ARR 2017-2 even wil nalezen.

Hier staat een verandering in die jij gemist hebt vermoeden wij.
Waar doel je dan op? Dat leest iets makkelijker.

edit,

Ik zie het al:

3.1.3 SRVN-leden die niet staan ingeschreven voor een bepaald kampioenschap, kunnen
deelnemen aan de evenementen van het desbetreffende kampioenschap als gastrijder in
de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Dit mag maximaal 2x per
seizoen waarbij het laatste evenement van het seizoen is uitgesloten. Aanmelding moet
vooraf gebeuren via RC@SRVN.NL en kan pas plaatsvinden na goedkeuring.
Aaah en die gastrijder heeft dan toevallig mijn auto gekozen dan neem ik aan. Dan snap ik het.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Dat was 2x 25 minuten aan kwalificatie rondjes voor mij. De knetters wat wordt er hard gereden, nu al geslaagd :driving: :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Heel leuke klasse en weer een fantastische race gehad alleen jammer dat met de stream alleen maar 2 witte auto's in beeld komen terwijl er veel leuke andere gevechten plaatsvinden.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Toch best een gaaf wagentje die Radical, al blijft het qua geluid echt niet meer dan een opgevoerde grasmaaier...

Quali ging redelijk, het was met name zoeken naar een gaatje op de baan. Met P13 en P15 voor de beide Speedhunters zaten we zoals verwacht mooi in het midden. In race 1 na een goeie start meteen een paar plaatsen gewonnen en daarna uit de problemen gebleven en enigszins verrassend op P8 geëindigd. Dat was dus de pole voor Race 2 en aangezien mijn pace duidelijk langzamer was dan de mannen voorin, ben ik met niet al te hoge verwachtingen gestart. Al met al prima vol kunnen houden en P4 was dan ook het maximaal haalbare.

Wel jammer dat er voorin veel hinder was door de "achterblijvers". Op de stream was dat een aantal keer ook goed te zien.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Jos van der Sterren schreef:Heel leuke klasse en weer een fantastische race gehad alleen jammer dat met de stream alleen maar 2 witte auto's in beeld komen terwijl er veel leuke andere gevechten plaatsvinden.
Ja want ik zat alleen de stream te doen met 29 auto's te bekijken.
Als ik voorin gevechten zie, hou ik die jn de gaten. Als het nu GNCR auto's zijn Scuderia Leone of weet ik veel wat, iedereen komt voor mij in beeld.

Dat deze 2 teams nu meer in beeld waren wijst er meer op dat zij veel in gevecht waren ok de kopposities.

Als ik een co commentator had, had ik ook meer achterin kunnen zien als dat aangegeven werd, maar ik kan niet alles in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Niet de avond waarop ik van te voren hoopte. De kwalificatie verliep al stroef door het gezeur om een vrije ronde te kunnen rijden. Het hoort bij het spelletje, maar helaas was ik dit keer slachtoffer. Gelukkig had ik 1 rondje waarin een aardige tijd kon rijden, maar er zat veel meer in.

De start ging prima en ik kon aansluiten op P3. Helaas lag de auto niet heel erg lekker op de weg als je dicht achter iemand zat en daar profiteerde Niek met een mooie actie buitenom in Stowe. René kon niet echt wegkomen van ons en een aantal rondes later kon ik het proberen, ik kon niet goed zien wat er gebeurde en voelde het niet eens maar ik zag Niek spinnen. Ik weet niet of dit door mij kwam, maar jammer dat het zo moest eindigen. Daarna lang achter René gereden, ik had het idee dat ik wel iets meer tempo had, maar inhalen bleek onmogelijk. Uiteindelijk op P3 weten te eindigen.

Ik had in race 2 wederom een prima start en koos bij het eerste aan rempunt de buitenkant, totdat ik vol werd geraakt door Niek. Ik heb de replay gekeken, maar ik kan Niek niets kwalijk nemen aangezien hij het gras op werd gedrukt. Helaas was dat ook direct het einde van mijn race. Alle onderdelen zaten er nog aan, maar de ophanging was beschadigd. Ik kon er wel mee doorrijden, maar meer dan een P11 zat er niet in.

De snelheid is er wel, maar het moet er nu nog even uitkomen.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Het is ook niet persoonlijk bedoeld Bram en dat weet je ook.
Het is een algemene trend van de livestreams.
Begrijp me niet verkeerd het is fantastisch wat er neergezet word en dit seizoen ziet er al weer gelikt uit en ik denk daar misschien te licht over maar ik zie 28 rijders en geen 2 die meedoen.
Sorry als het beledigend overkwam.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Het ziet er als kijker sowieso altijd veel makkelijker uit. Wat op tv qua regie en alles door een team van 10 man wordt gedaan doe je dat hier altijd in je eentje. Met co erbij heb je nog wat extra input maar dan nog is er maar 1 die de beelden kan kiezen. Ik heb de stream in zijn geheel bekeken gisteravond en heb toch wel prima variatie gezien. Kan altijd beter, maar toch. :)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Upvote voor Bram die solo de stream deed. Is echt moeilijk te doen met een nieuwe klasse, nieuwe teams en rijders, en dan proberen alles te blijven volgen ;)

(alleen de stream stotterde wat her en der, misschien een andere OBS config gebruiken?)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Kevin Heijnen schreef:Upvote voor Bram die solo de stream deed. Is echt moeilijk te doen met een nieuwe klasse, nieuwe teams en rijders, en dan proberen alles te blijven volgen ;)

(alleen de stream stotterde wat her en der, misschien een andere OBS config gebruiken?)
Ik gebruik geen OBS maar xSplit. Welke momenten heb je dat gezien in de stream.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Kan dat stotteren wel beamen. Gebeurde vrij regelmatig van begin tot einde.

Vond het verder een prima uitzending. Natuurlijk zitten er van die momenten tussen dat je merkt dat één iemand al het werk doet, maar des te meer respect.

Ik ben ongeveer de helft van de donderdagen beschikbaar. Mocht het zo uitkomen dat je nog iemand nodig hebt en het past dat schema, dan houd ik me aanbevolen.
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”