Radical 2017-II | Race 1&2 Silverstone International | 31-08-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Constant door de hele stream heen Bram, vooral microstutters en wat grotere lags hier en daar. 't Valt vooral op bij shots vanaf de zijkant, met name wat judder waarbij je de autos niet soepel ziet bewegen, maar soms wat naar voor en naar achter. Sowieso zal het helpen als 't op 60 fps draait ipv 30 :P
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Kevin Heijnen schreef: 01 sep 2017, 19:38 Constant door de hele stream heen Bram, vooral microstutters en wat grotere lags hier en daar. 't Valt vooral op bij shots vanaf de zijkant, met name wat judder waarbij je de autos niet soepel ziet bewegen, maar soms wat naar voor en naar achter. Sowieso zal het helpen als 't op 60 fps draait ipv 30 :P
60fps? En jij denkt dat dat gewoon kan zonder capture card? ;)
Ik vind het er prima uit zien hoor.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Zelfs met mijn dubbele pc setup ga ik geen 1080p60fps stream kunnen draaien. 720p60fps zou wel kunnen maar dan vind ik een 1080p30fps (die dan stabiel is) persoonlijk fijner voor de scherpte.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Nee ik had het ook over 720p60, dat moet toch mogelijk zijn? Ik wil niet weer negative nancy zijn, maar de stream kwaliteit is nog steeds matig, en dat kan rF2 niet gebruiken dat van zichzelf al grafisch slecht is :P

Zelfs op de 720p30 dat de stream draaide zag ik judder dat niet door de 30 fps kwam, maar het voelde aan alsof het aan het schommelen was. Hoe deed jij dat Ruben met de paar keer dat je 720p60 aan het uitzenden was wat er toen ook nog een stuk scherper uit zag? Specifieke rF2 config met een andere capture methode ofzo? OBS/Xsplit gebruikt tegenwoordig toch videokaart acceleratie?

Anyway als het niet mogelijk is om rF2 streams redelijk te draaien dan houd dat de groei van SRVN ook tegen. Mensen zien nou eenmaal eerst de eyecandy en dan pas de rest.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het is wel een beetje onzin wat je nu verkondigd. Fps is totaal niet relevant in dit verhaal, en grafisch wordt het er niet beter van. Het is ook typisch een game dingetje om dingen te laten draaien op 60 fps. Ik vind het persoonlijk vrij irritant namelijk. Ik denk dat de problemen van Bram afgelopen donderdag meer met verbinding te maken hadden of met zijn pc waar hij wat last van heeft. Als ik kijk naar de streams van Ruben of van mij ziet het er gewoon goed uit. Ik wou dat ik in 1080 kon draaien, maar dat trekt mijn PC niet. Daarnaast werkt YouTube met windows van hoeveel kbs je streamt, dus als je 720 kiest kan je maximaal met 4000 kbs streamen. Maar als je 60 FPS draait en je internetverbinding trekt dat bijvoorbeeld niet gaat het er net zo stotteren als dat het nu doet.

Je laatste zin klopt ook niet, we krijgen juist ontzettend veel leden vanwege onze livestreams.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Klopt ik heb nergens verstand van, ga zo door :thumbsup: :D
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Uiteindelijk maakt de gekozen framerate niks als je bij 30 al judder ziet. Zo kunnen andere 30 fps streams gewoon retestrak zijn. Conclusie is dat het niet per se aan 30 fps ligt maar dat er specifiek bij Bram z'n pc iets mis gaat. Dat kan een instabiele upload speed zijn, een te zware load op de cpu, verkeerde keyframe timing. Aan dat alles gaat 60 fps dan niks veranderen aangezien je het dan nog zwaarder maakt voor de pc.

Kortom, Elgato Nederland heeft wellicht nog wat budget vrij voor een 2018-1 campagne? :D
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik had zelf ook wat gestotter terwijl de fps niet te laag was en redelijk stabiel. Wat mij veel was de fps te cappen tot waarde waar je in principe nooit onder gaat en wil komen. Max_fps in de player.json als het goed is.
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”