Banden

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Frank van Roon

Even een vraag over de banden. In de live uitzending hoorde ik dat de S9 band zachter is dan de S8 maar bij notes in de defgault setup staat iets anders.
Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Als ik me niet vergis is de S9 de hardste band, maar heeft hij bij veel rijders voorkeur omdat hij niet zo snel overhit raakt, waardoor de band gedurende de stint relatief veel grip blijft leveren.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik zou beide banden beide banden 5 laps testen, en daarna eventueel een langere run. Ik ben met de s9 puur qua snelheid over zowel 1 lap als een hele race altijd sneller geweest dan de s8.

De URD Mod heeft eigenlijk 3 banden (soft, medium & hard ofwel s6, s7 & s8) waar ze volgens de release notes een 2e medium achter hebben geplakt, de s9. Daar heb ik het plaatje in de stream op gebaseerd. VEC heeft vervolgens de s8 en s9 omgedraaid net zoals het in die notes staat, zodat het logischer is, maar wij rijden volgens mij niet met die VEC tweaks.
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

S9 is vooral sneller door betere thermische eigenschappen ten opzichte van de s8, de s8 word snel te warm waardoor de grip gewoon weg valt. Bij VEC is de s9 eruit gepleurd zover ik weet, toen werd er eerst gereden met de s8 waarna de s8 band is aangepast zodat ie wat harder was meen ik en iets minder snel warm werd. Op een ander forum wordt de volgende omschrijving gegeven:

S6H - Super Soft (Qualifying compound)
S7H - Soft
S8H - Hard
S9H - Endurance (LeMans Compound)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Hmm ok ok. De notes die ik kreeg toen ik de mod bij URD zelf downloadde waren:

s6 and s7 medium tire for double stints with different heating characteristics
s8 hard compound for tripple stints
s9 1h compound on medium tire performance

Vandaar dus de "1H medium" als titel in de stream. Maar misschien dat wij die S9 er ook maar uit moeten gooien?
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Qua prestaties op de baan komt het meer overeen met wat er in de notes van de default setup staat, ik neem aan dat je dat zelf toch ook wel gemerkt hebt in 2016-2. S9 weggooien lijkt me alleen maar strategy mogelijkheden te beperken, afgelopen race waren er verschillende strategieën te zien wat toch juist de bedoeling was van het nieuwe format. Zonder s9 forceer je misschien het gebruik van de s8, maar deze band wordt niet voor niets zo weinig gebruikt.
Frank van Roon

Dus de S9 is dan toch de hardste compound?
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”