GT 2017-II | Ronde 4 Spa-Francorchamps | 19-10-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-II I Ronde 4
Spa-Francorchamps
19-10-2017


Locatie
Luik, België

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Kwalificatierace (15 minuten, formatieronde, staande start)
20.50 - Hoofdrace (45 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-II
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Om het voor iedereen mogelijk te maken een goede kwalificatie setup te maken hebben we een extra GT server aangezet.
Deze server heeft de weerinstellingen van de kwalificatie.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Top mensen! Bedankt.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik zag in het topic staan verplichte pitstop voor de hoofdrace en vond dat wat vreemd.
Vervolgens zag ik de huidige regels ook niet in het algemene topic staan, alleen bij race 2 en ik vroeg me af of het niet handiger is de algemene informatie over kleinere tank, etc in het algemene topic te zetten.
Ook is het verwarrend dat in de races staat dat er een verplichte pitstop is, terwijl dat niet zo is (hoewel het in de praktijk vrijwel onmogelijk en zeker niet aan te raden is om zonder pitstop de race uit te rijden).
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Het is wel verplicht, maar je bent niet verplicht banden te wisselen.

Dat de tank verkleind is heeft invloed op de verschillende strategische keuzes, ga je leeg van start of vol? Dus tank je langer of korter.

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Is er iemand bereidt zijn of haar set up te delen ? Dat zou mij overstag halen om een gastrace mee te doen morgen. Zonder gedegen set up voorbereiding meedoen aan de GT lijkt mij nou niet het meest verstandige..

Als er iemand hiertoe bereidt is zou dat erg aardig zijn :ugeek: :kiss_s:
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Alleen de brandstofinhoud is veranderd, verder is de mod hetzelfde als 2016-2 seizoen toen je nog meedeed :P
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ah! In dat geval kan in de vipert wel pakken als ik die set up nog heb :D
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Let wel op dat het een regenrace is Arjan! Dat wil zeggen, we starten in ieder geval kletsnat en de vraag is hoe snel de baan opdroogt. Hoeft voor de setup niet vreselijk veel uit te maken natuurlijk.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Ik heb dezelfde vraag als Arjan. Ik zou deze race wel mee willen pakken als gastrijder, maar een beetje setup zou wel prettig zijn. Als iemand bereid is om zijn setup te delen, dan graag! Type auto maakt niet uit...
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Yessss! Sinds mei 2016 eindelijk weer eens een overwinning in een 'echte' race (geen kwalificatierace)

Uit de problemen gebleven en prima autootje onder de kont gehad. Voelde niet altijd even lekker met onderstuur, maar tempo was goed genoeg :)

Cheers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Wat een race zeg...

Kwalificatie was slecht P16
Race 1 hele slechte start en een niet heel veel betere race.
Race 2 start was goed kon redelijk uit de problemen blijven maar kreeg aan het eind van camelstraight een duw van achter waarvoor dank...
Terug naar de pits als rijdend als een krab na de schade gemaakt te hebben in de re ronde van de race boven aan eu rouge net aan de bandenstapel geraakt einde race.

Volgende race beter hoop ik...

Gefeliciteerd René en 50% van de top 10 voor HID ik zeg voor het team een goed resultaat!!

Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk

René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zo dat viel even flink mee. Had verwacht het echt slecht te doen. Kwam er in de training helemaal niet aan maar tijdens de race kon ik lekker mee komen.

Kwali ging is een keer goed. Zetten een goede eerste lap neer. Verbeterde me mijn laatste ronde nog wel maar helaas een klein foutje in de laatste bocht. Toch tevreden met P4 dat p3 werd door het wegvallen van Ronald.

Race 1 ging lekker. Had niet een hele goede start maar kon voor Niek blijven wat ook de rest van de race lukte. P3

Race 2 ging de start ook niet heel lekker. Maar Bram starte nog veel slechter. Die kon ik pakken en Niek mij weer. Daarna Bram en Arjan achter me proberen te houden helaas lukte dat niet. Had het even moeilijk een paar rondjes maar toch weer op de P4 kunnen komen door fouten van de mannen voor me.
Later kreeg ik te horen dat Arjan naar binnen was gegaan voor een stop en go. Dus ik dacht p3 is voor mij want die moet nog naar binnen. Helaas bleek het een tankstop geweest te zijn. Na mijn stop op inters pakte ik 4 sec per ronde maar helaas was de race net een ronde te kort.

Zeer tevreden met de race P4 had ik zeke niet verwacht
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

geen geweldige pace maar ook geen grotere issues gehad.
van helemaal achteraan in de kwali race naar uiteindelijk p10 dus nog best okee.

keuze om met nog maar een paar minuten te gaan de bandjes niet te wisselen was waarschijnlijk niet meest handige. ze waren niet versleten maar de voorkant deed absoluut niet meer wat ik wilde, koste me veel tijd en mogelijk een plekje. maar wel weer eens de streep gehaald in een regenrace.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Dat was weer een vermakelijk avondje. Veel beter dan de race op Assen!

Qualy ging redelijk. Door het vele oefenen op de natte baan vooraf, kreeg ik er op een droge baan niet de pace in die ik het testen had. Maar desalniettemin was P3 prima. Een fractie voor teamgenoot René de Ruijter, maar ik had nog 10 plekjes straf staan van mijn startcrash in Assen, dus dat werd P13.

De sprintrace ging heel goed. Bij de start wist ik meteen wat mannen te verschalken en lag op P10. Ik wist dat ik een goede pace had in de regen en zo kon ik langzaam klimmen naar plek 6. Een prima uitgangspositie voor de hoofdrace dus.

In die hoofdrace had ik helaas (net als op Assen) een dramatische start. Ik moet de replay nog eens goed terugkijken om te zien wat daar nu mis ging. Voor mijn gevoel bleef mijn gas wederom hangen (toch weer stof in de halsensor van mijn clubsportpedalen?). Vreselijk balen, want die P6 werd meteen een P13. Na een heerlijk driedik over Kemmelstraight lag ik weer op P10. Vervolgens zat ik even klem achter Thierry die op zijn intermediates flink aan het glijden was, maar de auto goed breed wist te houden, waardoor ik moeite had er voorbij te komen. Toen dat eenmaal gelukt was het gat naar Jeroen voor me al ruim 8 seconden. Dat zou een kwestie van de lange adem worden, maar door de botsing tussen Bram en Jeroen kreeg ik twee plekken cadeau. P5 kon ik vrij makkelijk uitrijden tot het einde. Eigenlijk te laat een pitstop gemaakt, want de nieuwe intermediates reden een stuk sneller dan de wets. Toch nog voor een nieuw persoonlijke hoogtepuntje gezorgd door voor het eerst bij een srvn race de snelste ronde neer te zetten. :) Levert geen punten op, maar toch goed voor de motivatie. Op naar Silverstone!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Met een paar autoloze zondagen voor de boeg leek het mij leuk eens met de GT's mee te doen. En dan is een regenrace op Spa natuurlijk helemaal interessant! Ik heb in m'n eerste weken bij SRVN een jaar geleden 1x kansloos bij de GT's meegedaan op Brands Hatch, dus echte ervaring had ik nog niet met deze auto's. Had daarom ook veel geoefend om vertrouwd te raken met zowel de auto als de omstandigheden.

Kwalificatie: ging best goed, met P7.

Race 1: Twijfelde vooraf tussen wets, inters of slicks :P , en koos dus voor slicks. Het zou immers maar een paar minuten regenen, waarvan 'blok 1' al na de opwarmronde voorbij zou zijn, dus 40% kans dat de regen zou stoppen na de opwarmronde, wat het gelukkig deed. De eerste rondes was het niet de snelste band, en verloor ik vooral veel tijd in Eau Rouge, maar kon ik (vooral dankzij de opgeschroefde traction control) de auto prima op de baan houden, zonder al te veel tijdverlies. De laatste 3 rondes was ik sneller dan de auto's om mij heen (allemaal op wets) en reed ik het gat naar Jeroen dicht, was zelfs een seconde sneller in de middensector, maar kon er daar niet voorbij: P8, viel niet tegen, al waren intermediates toch wat sneller geweest denk ik.

Race 2: drukke beginperiode, met veel auto's en spray voor m'n snufferd, waar zich een mooie Thierry-train vormde, die op inters was gestart en niet van plan was ook maar iemand voorbij te laten :D. Toen ik achter Thierry zat ging hij wat wijd, waarna ik de binnenkant probeerde te volgen en hem niet meer kon ontwijken toen hij weer wat naar binnen kwam, met de spin van Thierry als gevolg, excuus!
Vervolgens ook leuke gevechten gehad, waarbij ik mij een keer verrem voor bocht 1 en Twan een tik geef, ik hoop niet dattie daarna heel krom was.
Na 20 minuten had ik voor het eerst vrij zicht en kon ik op zoek gaan naar constante rondetijden, met Walther 5s voor me. De rondetijden op wets bleven nog te langzaam voor slicks, maar inters zou wel sneller zijn. Alleen stoppen voor brandstof kwam eigenlijk niet in mij op, ik was gefocussed op het wisselen naar slicks. Toen Rene de Ruijter voor m'n neus de baan op kwam op inters en daarop direct snel was besloot ik ook te stoppen voor inters. Ik was meteen 3-4s sneller, dus dat pakte goed uit, echter moest ik nog wel even 15s goed maken op Ger en Walther die alleen stopten voor brandstof. Ik kon beiden uiteindelijk nog vrij eenvoudig voorbij, waarna ik de laatste 5min achter Bram zat, die nog op wets reed. Ik was wel sneller (vooral de middensector), maar wilde als gastrijder geen risico nemen met de kampioenschapsleider. Martijn had er flink de vaart in de laatste 2 rondes en kwam nog dichtbij, maar ik paste er nog precies tussenin: p7, zeker tevreden mee.

Misschien volgend seizoen ook maar GT(3) dan?
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Lennart Lippens schreef: 20 okt 2017, 16:37 Vervolgens ook leuke gevechten gehad, waarbij ik mij een keer verrem voor bocht 1 en Twan een tik geef, ik hoop niet dattie daarna heel krom was.
Ah, ik dacht dat het Ronnie was die mij aantikte (die zat daarna achter mij :))
Mijn auto was wel redelijk krom en ik moest de pit in.
De stop was wat vroeger dan gepland en ik wist niet hoe snel de weg zou opdrogen, maar de gok genomen op slicks over te stappen en dat was niet de juiste keuze en ik ben er nogmaals afgeschoten en kon dus nogmaals repareren, waarna het voor mij een eenzame race op p15 was.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”