GT 2017-II | Ronde 1 Monza | 07-09-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Rfactor werkt net zo als alle andere programma's. Op het moment dat jij functies hebt zullen er toetsen aan verbonden moeten zijn. Je kan nu wel een andere aan de lampen geven, maar loop gewoon het lijstje even na, dan zie je wat je eventueel nog mist. Mocht je er niet uitkomen wil ik je vanavond of zondag wel ff helpen

Castrol Racing Team

Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Jeroen Huisers schreef: 08 sep 2017, 08:23
Berry Witman schreef: 08 sep 2017, 07:11 Dus er zit geen functie naam aan de spatie toets?
M.A.W. Koplampen eraf halen d.m.v. Unassign?

Misschien een rare vraag, maar waarom heb je de koplampen op de spatie gezet?
In een normale race mag je geen (extra) verlichting voeren, hoewel ik meerdere dit wel heb zien doen.
AAR 2017-2 schreef: AAR 2017-2 | 5.1.9 Het voeren van verlichting is alleen toegestaan als rFactor dit aangeeft.
(En als het regent en verlichting is verplicht zet je de lampen aan in de pits dus moet een "kleine" toets voldoende zijn.
De L voor Lampen klinkt dan aannemelijker.
Die nachtrace van Spa had verlichting nodig en had ik op space gezet verder nooit meer aan gedacht omdat we die niet meer nodig hadden zal hem weghalen
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Leuke avond gehad gisteren.

Kwali had een wat betere tijd in gezeten maar dat had voor mijn startplaats niks uit gemaakt.

Sprintrace vanaf p4 mogen starten maakte te teveel foutjes om echt goed bij te kunnen blijven of een aanval te doen.
Geen foute van de mannen voor me en geen dreiging van achter dus p4 over de streep.

Hooftrace had ik een betere start dan Ronald. Pakte p3 en kon lekker in me ritme komen.
Na een kwartiertje toch een paar kleine foutjes gemaakt vooral met het aanremmen van bocht 1.
Was tijdens de actie van Ronald zo daar op gefocust dat ik mijn rempunt compleet miste.
Schoot rechtdoor en Ronald weer dichtbij laten komen die er toen ook voorbij kwam.
Kon me wel herpakken en na 2 ronde de aanval terug plaatsen.
Even daarna kwam ik nog iemand tegen die de pits uit kwam. Deze persoon moet zeker een blauwe vlag gehad hebben en had makkelijk wat gas terug kunnen nemen uitgang pitsstraat. In de chicane had ik niet verwacht dat hij zo langzaam er doorheen ging en heb ik hem rondgetikt. Wel even een spannend moment want Ronald zat ook in mijn kofferbak te kijken.

Tactiek was zo lang mogelijk door te rijden. Met nog 5 liter de pits in. Daar viel de bedreiging van achter weg omdat er iets fout ging bij Ronald zijn stop. Vervolgens keer ik p2 ook voor niks omdat naam en teamgenoot nog een stop moest maken om aan het bandenregelement te voldoen.
Voor me reed Sherwin nog waarvan ik wist dat hij geen banden had gewisseld. Kon er makkelijk naar toe en voorbij.
Daarna rustig in niemandsland uitgereden. Bram kon ik niet bijhouden en van achter was er ook geen bedreiging meer.

Toch lekker om het seizoen te openen met een p4 en p2
Gebruikersavatar
Serge Bakker
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 jul 2017, 19:59
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Haarlem

Nou voor mij is de kop er ook af! Eerst twee redelijke races gehad met de Clio en nu de GT!

Wat Frank (mijn teamgenoot) en mij meteen al opviel was dat de BMW geen hoge snelheids kanon is. Op een circuit als Monza is dat wel toch wel handig!Veel of weinig vleugel.. maakte niet heel veel verschil.
Maargoed, met redelijk weinig verschil hebben we dichtbij elkaar gekwalificeerd en merkte ook meteen dat de BMW's lekker van start gaan als de lampen uit zijn.

Race 1 en 2 twee waren allebei prima races voor mij. Ontzettend veel verdedigd wat voor sommigen niet makkelijk was zoals ik merkte in mn spiegels. Waar de Ferrari's veel harder een bocht in kunnen duiken moest ik de BMW soms bijna stil laten vallen.
Ik miste snelheid en bij Lesmo 1 (vooral) 2 was mijn BMW dramatisch...nou ja ook in Ascari..

Maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk geracet en leuke gevechten gehad. Beetje moeite nog (door de weinige kennis in deze GT auto's) met de tactiek maar met twee 10e plekken mag ik absoluut niet zeuren denk ik.

Op naar Turkije!
Frank van Roon

Mijn eerste GT race bij SRVN,

Allereerst vind ik die vette GT's helemaal te gek, ik vind het super om te zien dat er 20 man in de server is, ik ben gewend om met maximaal 12 personen te rijden.

De quali verliep eigenlijk prima, in het achterhoofd houdend dat de Beemer snelheid te kort komt, reed ik een PR en mocht achter teamie Serge Bakker starten op P13.

Race 1: de start was fenomenaal, de BMW schoot weg en na bocht 1 lag ik op P10, hier en daar wat leuke gevechten gehad en geeindigt op P9 met helaas net niet dat vel begeerde eerste punt.

Race 2: ik mocht starten van P9 en weer schoot de Beemer weg van zijn plek en na bocht 1 lag ik op P6. P6 was moeilijk te houden met 2 Ferrari's achter me. De eerste ging mij voorbij maar schoof bij uitkomen Lesmo 1 tegen de vangrail, dus ik lag weer op P6 maar de volgende Ferrari kwam al dichterbij en het snelheidsverschil op de rechte stukken was te groot dus weer naar P7. Met enige moeite kon ik redelijk aanklampen en toen begon de ellende. Door een verkeerde strategie, lees tweestopper, en focking stop&go penalty van 10 seconde was helaas een goede klasering verkeken. Ik heb de race uitgereden en geeindigt op P13, toch mijn eerste punten.

Helaas kan ik op Istanbul niet mee doen, maar man wat heb ik genoten van de race.

Greetz!!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Eindelijk even de tijd gevonden om wat te tikken hierover, over de grote misser. :D
Aangezien wij al even 'achter de schermen' bezig waren met de nieuwe reglementen van de GT klasse en de tussenoplossing die we voor Monza hadden, was ik er heilig van overtuigd dat een bandenstop niet verplicht was. Sterker nog, achter de schermen is dit ook zo besproken, aangezien verbruik op X2 stond was het echter toch op het eerste gezicht het idee dat een bandenstop hiermee wel geforceerd zou worden.

Echter heb ik zélf notabene de toevoeging over het aangepaste GT format neergezet en kennelijk 'bandenstop' neergezet, terwijl dat gewoon een 'pitstop' moest zijn. Het was ook in eerste instantie ook gewoon de bedoeling om een bandenstop te doen, maar na de sprintrace kwam ik erachter dat ik mijn banden best goed kon managen. En zo ving ik de hoofdrace aan: Met het idee om vooral heel rustig met de banden om te gaan, ik zag Bram gooien en smijten met dat hok, en ik dacht: "prima joh, ik wissel toch mijn banden niet." Daarom ook niet heel lastig gedaan toen Bram mij passeerde. Maar wel met een schuin oog gekeken of hij daadwerkelijk wel zijn banden wisselde. Toen hij dat (natuurlijk) deed, was het voor mij een simpele rekensom, 35 seconden kan je nooit dichtrijden binnen 15 minuten. En ik had nog behoorlijk goede bandjes over. Toen kwam Onno met het verlossende woord, dat er toch echt 'bandenstop' stond. Notabene mijn éigen tekst zelfs...

Toen naar binnengegaan en nog naar P4 kunnen rijden, wat P3 wordt aangezien Sherwin ook geen banden had gewisseld. Best tevreden over het tempo, maar achteraf had ik natuurlijk veel meer kunnen pushen, het tempo was prima namelijk...

Gelukkig met de nieuwe regels gaan we hier geen problemen meer mee krijgen ;)
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”